Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


https://stemmentracker.nl/

Handig, Pief

gr Angela

Ixia. schreef op 11-03-2021 om 11:18:

[..]

Eigenlijk zouden de PVV en het FvD een keer de kans moeten krijgen om mee te regeren. Hopelijk vallen de schellen dan eens van de ogen van hun achterban. Meeregeren is echt iets anders dan popiejopie retoriek in de Tweede Kamer en voor de camera. Maar ik vind waar ze voor staan zo verfoeilijk dat ik die fantasie ook meteen weer door de versnipperaar haal.

De PVV heeft meegeregeerd (min of meer). Dat heeft hun achterban niet op andere gedachten gebracht.

Angela1967 schreef op 11-03-2021 om 11:29:

https://stemmentracker.nl/

Handig, Pief

gr Angela

Angela1967 schreef op 11-03-2021 om 11:29:

https://stemmentracker.nl/

Handig, Pief

gr Angela

Angela1967 schreef op 11-03-2021 om 11:29:

https://stemmentracker.nl/

Handig, Pief

gr Angela

ook deze maar eens gedaan en dan zie ik weer dat ik een twijfelgeval ben wat GL en PvdA betreft. In de Stemmentracker staat PvdD gelijk met de PvdA.  GL op 1. In een andere stond PvdA op 1. Ik ben kennelijk een schoolvoorbeeld van mensen die een fusie tussen PvdA en GL niet af zou wijzen, maar of dat gunstig zou uitpakken voor te halen zetelaantallen, vind ik de vraag. Liever 2 partijen met samen 28 zetels dan 1 fusieparij met zeg 22 misschien. 

Dan wil ik graag Sigrid Kaag, goede debater met internationale allure, ik ben fan, met de PvdA als het om betere basisvoorzieningen gaat en Groenlinks vanwege de wens tot linkse samenwerking en duurzaamheid en Henk Krol van LHK vanwege het jeugdzorgstandpunt dat het gezag weer bij de ouders komt te liggen. Dat vind ik echt. En pas als er ernstige aantoonbare strafbare zaken aan de hand zijn kun je ouders dat beslisrecht ontnemen en het vuur aan de schenen gaan leggen. Tot die tijd gaan de ouders er gewoon over en kunnen ze ook weer hun kinderen beter beschermen juist tegen de overheid en instellingen.

Zweven, zweven dus. Mogelijk dat het iene miene mutte wordt. 

MeikeT schreef op 11-03-2021 om 13:40:

[..]

De PVV heeft meegeregeerd (min of meer). Dat heeft hun achterban niet op andere gedachten gebracht.

Een periode die tekort was om door wakkergeschud te kunnen worden kennelijk.  Wilders kon dat weer omzetten in (vrij weergegeven) "de rest gaf ons geen kans, zij zijn er niet voor jullie, ze laten alles binnen ten koste van de echte Nederlanders, zie je wel... geen democratisch besluit, het is een dictatuur enz.". Daar is hij goed in voor wie daar in wil geloven. 

Ik heb niet paraat wat de serieuze successen in het belang van iedere burger van Wilders waren in die periode. Ere wie ere toekomt in die gevallen. Zijn die er?

Alkes schreef op 11-03-2021 om 08:57:

[..]

Ok. Als mensen denken bij afschaffing eigen risico of gratis kdv dat er opeens een geldboom op het Binnenhof staat, dan kunnen linkse partijen inderdaad beter opdoeken. Maar je hebt gelijk, de mate van solidariteit is in de Nederlandse samenleving laag en daarom zal links hier ook nooit echt groot worden.

Hoe kan je dat nou zeggen? De WW-uitkering en bijstand behoort tot de hoogste in Europa, zelfde geldt voor het minimumloon: behoort tot de hoogste van Europa. Belastingtarieven idem dito. Waarom denk je dat we zo'n aantrekkingskracht hebben op gelukszoekers? Hoe solidair wil je het hebben? Nederland is enorm solidair, maar daar zijn inderdaad grenzen aan.

Voor degenen die meer EU willen: be careful what you wish for. Voor je het weet zitten we met een laag Europees minimumloon en daarom gekoppelde lage uitkeringen. Zou je dat echt willen?

Ixia. schreef op 11-03-2021 om 14:03:

[..]

[..]

[..]

ook deze maar eens gedaan en dan zie ik weer dat ik een twijfelgeval ben wat GL en PvdA betreft. In de Stemmentracker staat PvdD gelijk met de PvdA. GL op 1. In een andere stond PvdA op 1. Ik ben kennelijk een schoolvoorbeeld van mensen die een fusie tussen PvdA en GL niet af zou wijzen, maar of dat gunstig zou uitpakken voor te halen zetelaantallen, vind ik de vraag. Liever 2 partijen met samen 28 zetels dan 1 fusieparij met zeg 22 misschien.

Twee partijen met elk (bijvoorbeeld) 14 zetels komen niet in de regering. Een partij met 22 zeteld maakt meer kans.

Alleen de VVD had de laatste keer meer dan 22 zetels. Nog 3 partijen met minder zetels zijn daarbij gekomen. PVV noch FVD zullen met meer dan 22 zetels, en uiteraard minder dan 75, een regering gaan vormen. Die kans is nagenoeg uitgesloten.

Partijen met minder zetels kunnen goed zijn om zaken op de agenda te houden, zie de PvdD of een van de identiteitspartijen of hier en daar in de gemeenten de Piratenpartij. 

Best democratisch al die kleinere partijen. Er zullen gewoon coalities moeten komen en dus compromissen.

De stemmentracker is soms wel verbazend. Ben het met de CDA echt niet eens op fundamentele zaken. Dat zal de C dan wel zijn... VVD past het beste maar ook niet helemaal. Het wordt JA21, ze mogen mij verrassen.

Pief schreef op 11-03-2021 om 17:46:

De stemmentracker is soms wel verbazend. Ben het met de CDA echt niet eens op fundamentele zaken. Dat zal de C dan wel zijn... VVD past het beste maar ook niet helemaal. Het wordt JA21, ze mogen mij verrassen.

Ik  ben bang dat het geen verrassingen zijn maar voorspelbare foute onwetenschappelijke populistische acties. Maar liever VVD kleiner dus als het moet.... 

gr Angela

Pief schreef op 11-03-2021 om 17:46:

De stemmentracker is soms wel verbazend. Ben het met de CDA echt niet eens op fundamentele zaken. Dat zal de C dan wel zijn... VVD past het beste maar ook niet helemaal. Het wordt JA21, ze mogen mij verrassen.

Annabel Nanninga staat goed bekend om haar verrassingen inderdaad. Verrassende uitspraken doet ze ook graag. Over joden bijvoorbeeld. Of zwartjes zoals ze mensen van kleur noemt. 

Libertine schreef op 11-03-2021 om 20:28:

[..]

Annabel Nanninga staat goed bekend om haar verrassingen inderdaad. Verrassende uitspraken doet ze ook graag. Over joden bijvoorbeeld. Of zwartjes zoals ze mensen van kleur noemt.

Of dobbernegers, waar ze bootvluchtelingen mee bedoelt.

Echt onbegrijpelijk dat je op zo iemand kan stemmen.

Niemand overweegt de Partij voor de Dieren, als luis in de pels? Ik inmiddels wel. 

Wilgenkatje- schreef op 12-03-2021 om 15:35:

Niemand overweegt de Partij voor de Dieren, als luis in de pels? Ik inmiddels wel.

Ik ook. Ze hebben veel prima plannen. Ben het niet met alle programmapunten eens, maar ze zijn geen one-issue partij meer en dat is een mooie ontwikkeling. 

Wilgenkatje- schreef op 12-03-2021 om 15:35:

Niemand overweegt de Partij voor de Dieren, als luis in de pels? Ik inmiddels wel.

Is ook een van mijn opties, maar omdat ze mi toch teveel de focus leggen op 'dierendingen' ipv op 'mensendingen', en dat niet van plan zijn te veranderen, ga ik ws toch voor Volt.

Inmiddels heeft PVDD 7 zetels in de peilingen, dus dat is goed nieuws voor de bio-industrie en andere ellende (of eigenlijk slecht nieuws voor de bio-industrie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.