Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

28-02-2010 om 11:54

OOQ2: de verbeterde versie en iedereen kan nog mee doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Massi, dit weet jij vast!

Beginzinnen van boeken - vraag mij het niet! Maar jij weet dit vast

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 22:04

Helaas

Ik vind het een mooie zin, maar ik weet helaas absoluut niet van wie hij is. Ik lees veel, maar ik ben nog niet aan alles toegekomen, haha.
Groetjes
Massi
PS: Een hint is nooit weg, natuurlijk. Pelle, ik heb nog twee vragen opgestuurd, eentje voor Manda (hihi).

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 22:25

Even fileren

Zuid_Amerika. Nou, Isabel Allende is het in elk geval niet, want veredelde Zuid-Amerikaanse streekromans beginnen niet met zo'n treffend beeld. Vargas Llosa is het ook niet, die heeft het liever over wulpse dames dan over lange, dunne meneren. Hoewel, dat is vooral de laatste jaren (het is een beetje een vies oud mannetje aan het worden, maar nog steeds steengoed). Marquez - zou kunnen, wel een korte zin voor zijn doen met weinig bijvoeglijke naamwoorden. Uh, wie heb je nog meer? Zit ik al in de richting?
Groetjes
Massi

krin

krin

09-03-2010 om 22:39

Massi toch

Niet zo vissen!
Gun deze hopeloze achterloper (ik had die Moor in zijn hemd gevonden, maar was te vroeg weg vanavond, helaas) de troost van een vraag die tot google-tijd onbeantwoordbaar blijft.
Maar ja: Je zit in de richting. In Zuid-Amerika. Waar je al zat

O, en vielen dank voor je vileine typering van mevrouw Allende.

Biene M.

Biene M.

09-03-2010 om 22:39

Nou

Het was me duidelijk dat deze zin niet kwam van één van de schrijvers die ik gelezen had. Ik had een stevige hunch van wie het wel was en nu heb ik het gegoogled. De hunch klopte, maar zonder google was ik nooit achter de juiste titel gekomen.

Dit draagt verder niets bij aan het gokken natuurlijk, maar ik ga met deze vraag mijn positie in de ranglijst in elk geval niet verbeteren.

Biene M.

Biene M.

09-03-2010 om 22:41

Correctie

Google heeft niet geholpen met het vinden van de titel, internet wel.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 22:47

Krin , lieverd

Ik houd op met vissen. Ik weet het gewoon niet. Een werelddeel is best groot . Heb ik je nu gekwetst met mijn mening over Allende, of was je het met me eens?
Groetjes
Massi

krin

krin

09-03-2010 om 22:57

Ik zei vielen dank, toch?

)
Bien étonnés de se trouver ensemble, zeg maar.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 23:01

Hihi krin

Ik dacht dat je bedoelde: "En bedankt Massi, Allende heeft mijn leven blijvend veranderd en nu zet je haar even weg in zo'n achteloze zin." Zoiets.
Inderdaad, bien etonne .
Groetjes
Massi

Hij is echt moeilijk, krin

Ik heb 'm ook opgezocht en van boek noch schrijver had ik ooit gehoord. Kom aan allemaal, ik zie het goede antwoord vóór googletijd nog niet spontaan komen

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2010 om 08:07

Heb ook gegoogled

Enne, mijn giswerk was hopeloos - titel komt mij totaal onbekend voor. Ik ben trouwens ontzettend blij. Wij hebben hier bijna een week geen warm water gehad (storing bij Eneco) en vanmorgen kon ik voor het eerst weer echt douchen in plaats van rond te sjouwen met emmertjes en waterkokers. Wat zijn wij toch verwend, zeg, even geen warm water en je weet meteen niet meer hoe je je haar moet wassen.
Groetjes
Massi

Joepie massi!

Bijna een week zonder warm water en toch nog zoveel punten scoren hier... Petje af! Fijn dat er weer warm water is bij jullie.

Google-antwoord op vraag 42

schrijver: Mario Vargas Llosa
boek: De oorlog van het einde van de wereld

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 09:43

Opgezocht antwoord vraag 42

"De oorlog van het einde van de wereld" van Mario Vargas Llosa.

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 09:43

Zucht

Weer niet gelukt...

Heeft Genista nu al gewonnen, of moet ze nog een punt?

Sorry, kleine correctie (vooral handig als er gegoogled moet wor

Ik heb de naam van de groep verkeerd gespeld, mijn excuses. De vraag moet gecorrigeerd dus luiden:
Hoe heet het theaterprogramma dat Cesar Zuiderwijk en Percossa in 2000 op de planken brachten?

Gerdina

Gerdina

10-03-2010 om 10:58

Googelvraag

Ik denk dat het bij deze vraag zo'n 12 uur stil blijft en er dan opeens 10 reacties staan met het goede antwoord!
Voor de lol dan maar een gokje: drum for life.
Ik weet tenminste nog net dat Zuiderwijk een drummer is en de naam van Percossa klinkt ook wel erg in die richting.

Kijk eens aan gerdina

Dat is het begin, weten dat Zuiderwijk een drummer is Vooruit, een hint. Het was een komisch programma en de naam ervan is een variant op een spreekwoord (Nederlandstalig). Gokken maar
(en sterkte na dat rotbegin van de dag...!)

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 11:33

Ehm

Dat drumt als een tang op een varken
Lach of ik drum
Met vlag en trommel

krin

krin

10-03-2010 om 11:35

Ik weet 'm

of beter gezegd, Kees weet 'm.
Alle gekheid met een stokje. Het viel hem tegen, zei hij. Zuiderwijk is geen Colouta (?), aldus Kees de drummer.
Jullie begrijpen, ik hoop op een volgende, wél door mij beantwoordbare vraag...

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 11:37

Krin

Wie zijn Kees en Colouta? Of mag ik dat googelen?

krin

krin

10-03-2010 om 11:44

Biene

Google away. Kees zul je niet vinden zonder zijn achternaam - ik wilde het zo graag weten zonder google dat ik hem een mailtje heb gestuurd omdat ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wist dat hij er geweest was. Omdat hij drumt, dus. En Colouta (schrijfwijze twijfelachtig) is een drummer waar hij, Kees dus, mee dweept. Dat wist ik nog wel.
Puntje voor Kees, vermoed ik, als Genista en Pelle het goedkeuren.

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 11:50

Colaiuta

Google komt meteen met Colaiuta op de proppen als je Colouta intypt

Biene M.

Biene M.

10-03-2010 om 11:51

En nu

Nu wilde ik eigenlijk tegelijk met peuterzoon een dutje gaan doen, maar aangezien er waarschijnlijk weer een nieuwe vraag aan komt, blijf ik toch maar wakker. Deze quiz ontwricht mijn leven, hahaha!

krin

krin

10-03-2010 om 11:55

Ontwrichting, ja

Ik overweeg mijn zoon bij school te laten staan. Kan nu écht niet weg.

Krin

Ik vind het wel jammer, dat je de oplossing dan ook meteen gepost hebt. Sommige vragen google ik wel als ik weet dat ik het antwoord niet heb en ook niet raak zal kunnen gokken, maar dat houd ik dan voor me tot er 12 uren om zijn. Kees zal verder niet meedoen vermoed ik, dus of hij dat punt nou krijgt of niet, doet weinig af aan het feit dat de vraag voor andere OO-ers niet meer open staat.
Want voor de verandering was deze vraag van mij wel heel googlebaar, dus na 12 uren was er zeker een goed antwoord gekomen.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2010 om 12:06

Genista

Die truc heb ik ook uitgehaald met mijn vader en de trap-vraag, achteraf misschien ook niet erg handig .
Kom ik terug van de speeltuin, zie ik dat het toch Vargas Llosa was (had 'm ook al gegoogled, maar dochter wilde niet wachten tot tien over half tien, dus kon 'm niet posten om het nog spannend te houden). Die wulpse vrouw staat natuurlijk in zin twee .
Groetjes
Massi

Massi (en krin en sini en anderen)

Je hebt gelijk, krin is natuurlijk niet de enige. Massivader en Siniman hebben ook meegedaan. En er valt ook niet te verwachten dat bijvoorbeeld Massivader nog verder meedingt Maar ik vond het wel jammer dat op deze manier vragen op deze manier min of meer om zeep worden geholpen. Want het antwoord staat er dan wel.

krin

krin

10-03-2010 om 12:45

Daswaar

Ik zal het niet meer doen.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2010 om 12:50

Vraagje terug

Krijg je een halve punt als je er eentje weet (en de andere fout gokt)?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.