Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenroosje

Wilgenroosje

01-06-2016 om 10:21

Nickname


Gerber

Gerber

02-06-2016 om 11:12

babyvoeding

Heel soms post ik hier, maar lees vrijwel dagelijk mee. Wanneer ik iets post, is dat onder de naam Gerber. Want dat is de naam van het eerste vaste babyvoedsel dat mijn indertijd zoon kreeg, inmiddels alweer ruim 16 jaar geleden.

Guinevere

Guinevere

02-06-2016 om 11:13

haha Gerber

Dan moet ik mezelf voortaan "Hutspot met kaas van Bebirix" noemen.
Ik ga het in overweging nemen. Of ik word weer Guinevere.

Gerber

Gerber

02-06-2016 om 11:30

Wow,

Jouw baby kreeg stevige kost! Maar hou het maar bij Guinevere, dat is toch echt wel een edele naam...

Kinne

Kinne

02-06-2016 om 13:50

Familienaam

Van naam is een soort van familienaam. Zijn jong gestorven, dus een soort van eerbetoon.

Vond het ook heel lastig om iets te denken, het moet toch een beetje bij je passen.

Kinne

Kinne

02-06-2016 om 13:51

Zucht

Eerste van moet zijn mijn.

Neefje

Mijn nick dateert nog uit de tijd toen mijn neefje (nu 18!!) leerde praten en mij "tante nennie" noemde. Dat vond ik wel lief eigenlijk.
Destijds was een @ bijzonder hip, nu alweer hopelijk achterhaald. Maar goed, ik blijf stug volhouden, wie weet kom ik nog wel weer eens in de mode.

Maar het heeft dus niets te maken met supernanny of zo, alsjeblieft niet (brrrr)

Half a twin

Half a twin

02-06-2016 om 16:51

geen supernanny?

Ik dacht dus altijd van wel.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

02-06-2016 om 22:22

Kleur

Ik hou van schilderen.

Mooie redenen allemaal.

Tine Winkel

Tine Winkel

03-06-2016 om 11:35

Tine

omdat ik dat een mooie ouderwetse naam vind en wel een beetje klinkt naar mijn echte naam.
En die achternaam is niet mijn echte achternaam, maar de uitleg daarvan zou teveel verraden.

En ik ben dus niet de Tine (te of de) Winkel, die echt schijnt te bestaan. Daar vroeg ooit iemand mij naar: Ben jij de Tine Winkel met wie ik vroeger bij bedrijf X heb gewerkt... Uh, nee dus. Sindsdien probeer ik me, ook op internet, heel netjes te gedragen, om deze echte Tine Winkel niet in diskrediet te brengen.

Tango

Tango

03-06-2016 om 19:10

Ook kat

Tango was de naam van onze vorige kat. Kat is inmiddels overleden maar ik vind de naam nog steeds leuk. Ik ben inmiddels wel door 1 iemand herkend hier. Maar zo erg vind ik dat niet. En als ik iets heel specifieks post gebruik ik gewoon even een tijdelijke nick.

Tihama

Tihama

03-06-2016 om 20:42

Herinnering

https://en.wikipedia.org/wiki/Tihamah

Toen ik een nick wilde bedenken, gingen mijn gedachten naar plekken in de wereld waar ik ooit geweest ben. Zo kwam deze er.

Moemie

Moemie

03-06-2016 om 20:52

Zo noemen mijn dochters mij

Combi van mama / moeder / mammie, en zo wordt ik door mijn dochters genoemd. Sinds vorig jaar post ik onder deze Nick. Daarvoor poste ik zeker bijna 10 jaar onder mijn eigen naam.

Fenix

naar die prachtige mythologische vogel, 78 is mijn geboortejaar.
Beetje familie van Sinilind dus, al ben ik denk ik meer rood/oranje dan blauw

nou

ik kwam hier eerst een paar jaar met een afkorting van mijn eigen naam. Toen er meerdere waren met eenzelfde afkorting (of er op leken) wilde ik een andere nick. Mijn dochters waren destijds 3 en 5, en ik moest meerdere malen per dag de gruffalo voorlezen.

de gruffalo? die ken ik niet
o nee nou wacht maar tot je hem ziet!
hij heeft oranje ogen en een tong zwart als drop
en paarse stekels van zijn staart tot zijn kop!

Prachtig boek!

Massi

Massi

04-06-2016 om 10:27

Legendarische berberkoning

Mijn nick is de afkorting van Massinissa, een legendarische Berberkoning over wie mijn man ooit zijn afstudeerscriptie schreef. Veel mensen bleken te denken dat ik een kindervorm van "machinistje" had gekozen, ook leuk. Tegenwoordig lees ik vooral mee, ik reageer bijna nooit.

Victoria

Victoria

04-06-2016 om 10:27

Daarom

Ik zit middenin een scheiding omdat man (weer) vreemd is gegaan. Maar ik voel me sterk en (bijna) ex doet zielig. Ik ga het prima redden in mijn eentje. Daarom heb ik me Victoria genoemd. De vrouwelijke vorm van 'overwinnaar'. Wil geen slachtoffer zijn namelijk!

Hee Massi

Ben jij hier toch nog? Of ben je niet de "oude" Massi? (die van dystopieën houdt)?

Moemie

Moemie

04-06-2016 om 10:55

Massi

He massi jij bent hier ook al ongelofelijk lang. Ik weet dat je er in mijn begintijd ook al was. Ik ben zeker 10 jaar zo niet langer op OO. Ik schreef ooit veel bij meerlingen , die rubriek bestaat al een tijd niet meer. Leuk om te zien dat je er nog steeds bent!

Massi

"Tegenwoordig lees ik vooral mee, ik reageer bijna nooit."

Ah, ga weer meeschrijven? Jij staat wel op mijn lijstje van oudforummers wiens bijdragen gemist worden.

skik

Stip

Stip

04-06-2016 om 12:59

omdat

er iets met stippen op m'n buro stond bij de start van m'n draadje.
Gelegenheidsnick. Ook ik kom hier al 17 jaar.

Massi

Massi

04-06-2016 om 13:46

Anneque, Moemie en Skik

Dank voor de lieve reacties. Dat meelezen gebeurt heel onregelmatig, dus het is lastig om het forum in zijn huidige vorm in de vingers te krijgen. Ik mis het oranje schermpje zeker, maar inmiddels is er een gat van pakweg vier (?) jaar ontstaan. Heb wel pas ongelooflijk ontroerd het boekendraadje terug zitten lezen waarin mijn zoon geboren werd. Ik zal eens zien of meeschrijven nog iets wordt .

Ja dat was heel bijzonder

Die boekendraad

Het is erg anders, het nieuwe forum, maar toch....het went. Langzaam, maar zeker. En zo zie ik ook langzaam maar zeker steeds weer oude bekenden opduiken. Dus wie weet.

Ik weet zelfs je eerste nick nog

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-06-2016 om 15:04

Oooh Massi

Wat leuk je weer te spotten. Ik vond jouw bijdragen ook altijd zo prettig. Ik weet ook je vorige nick nog en vroeg me af waar je gebleven was...
Het is best te doen om te wennen aan het nieuwe forum hoor, het is zelfs mij gelukt.

Aagje

Tonny

Tonny

04-06-2016 om 16:00

Massi!

welkom terug, doen hoor

Moemie

Moemie

04-06-2016 om 17:12

Stip, grappig

Jouw Nick is in het dagelijkse leven de naam / (verbastering) die vrienden, bekenden en collega's voor mij gebruiken, ik kon 'm niet meer gebruiken hier op het forum en vond het in het begin wel apart om berichten van je te lezen met je Nick erbij.

Fiorucci

Fiorucci

04-06-2016 om 17:27

Hier...

Fiorucci was mijn favoriete kledingwinkel toen ik 16 was.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-06-2016 om 19:32

Fiorucci

Hoe moet ik het uitspreken. Ik maak er Fioroetsjie van. Klopt dat?

Massi

Wat gezellig. Straks zijn we allemaal weer terug.

MamavanSenH

MamavanSenH

07-06-2016 om 20:30

Geen fantasie

Ik heb geen fantasie. Ik heb twee kinderen met namen die met een S en een H beginnen en ze noemen me mama. Verder heb ik niet nagedacht

Lou

Lou

09-06-2016 om 13:51

idem, weinig fantasie

Lou is ongeveer de naam van mijn moeder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.