Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenroosje

Wilgenroosje

01-06-2016 om 10:21

Nickname

Ik zie vaak hele leuke nicknames langskomen. Dan vraag ik mezelf af waar die vandaan komt.

Toen ik Wilgenroosje koos, had ik net de halve ochtend met mijn dochter in een verfwinkel gelopen om een kleur uit te zoeken voor de bloempotten die ze wilde schilderen. En dat werd dus de kleur wilgenroosje.

Misschien niet voor iedereen een handige vraag i.v.m. herkenning, maar wat is de gedachte achter jullie nickname?


hortensia

hortensia

01-06-2016 om 10:32

simpel

Ik had wat hortensiabloemen in een vaas op tafel

Magalí

Magalí

01-06-2016 om 10:38

Uit een boek

Een personage uit één van mijn favoriete boeken heeft deze naam.

bij mij

Temet (klemtoon op de tweede e) is 'bijna' in het Westfries; ik vond het gewoon een grappig woord, en bovendien is het een palindroom, wat ik altijd wel leuk vind.

Groeten,

Temet

Half a twin

Half a twin

01-06-2016 om 10:43

wat ik ben

Ik ben de helft van een tweeling.

Lusithania

Lusithania

01-06-2016 om 10:44

Schip

Het schip dat die naam had (maar dan zonder H) dat in mei 1915 verging na een aanval van een Duitse torpedo en heel veel mensenlevens kostte.

Magalí

Magalí

01-06-2016 om 10:46

Lusithania

Maar waarom heb je dan die naam gekozen, heb je er iets mee of dacht je gewoon 'dat is een mooie nickname'?

40er

40er

01-06-2016 om 10:50

nou

Ben een 40-er. Als je over 10 jaar 50-er ziet ben ik dat

Enneh Temet, je kan ook nog voor tukker doodgaan, hier betekent het straks

mijk

mijk

01-06-2016 om 10:56

mijk oma noemde me altijd Mijk

Ze leeft niet meer dus toen heette ik ineens niet meer zo. Dat is dus zo opgelost. (Di is ook waarom ik al 15 jaar zelfde nick heb en eigenlijk veel te herkenbaar ben!).

Mijk

Lusithania

Lusithania

01-06-2016 om 10:57

Magali

Ik vond de naam mooi maar ook het verhaal erachter.

Als ik mijn nick had gekozen uit een van mijn favoriete boeken dan zou ik Claire Fraser of Brianna Mackenzie zijn.

Stickertje

Stickertje

01-06-2016 om 12:00

vreugde over het etiket

Na 9 jaar ronddolen in reguliere peuterspeelzaal en basisonderwijs heeft ons kind begin dit schooljaar en in januari 2 etiketten gekregen na allerlei onderzoek. Na veel lezen hier heb ik dat ene onderzoek zelf in gang gezet. Het andere etiket was al wel bekend maar er werd weinig aan gedaan. Na nog meer onderzoek eindelijk hulp gekregen. Vandaar Stickertje ben heel blij met het etiket.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-06-2016 om 12:10

Woonplaats

Als Nederlander ben je al een kaaskop, maar door mijn woonplaats nog meer . Niet geboren en getogen, maar wel 35 jaar woonachtig, getrouwd met iemand die hier geboren is en kinderen idem dito.

Mijntje

Mijntje

01-06-2016 om 12:17

van Guinevere

weet ik sinds mijn zoon de legende Arthur leest hoe ze aan haar nick komt.

Mijntje is van mij, dat ben ik
En Rafelkap is uit een oud volksverhaal. Het stond hier in de kast.
Ooit had ik Zazie als nickname, tijdens m'n zwangerschappen. Dat is van Zazie dans le metro van Raymond Queneau (ook in de kast)

Thursday Next

Thursday Next

01-06-2016 om 12:20

boek

Mijn nick is een personage in boeken van Jasper Fforde.
Mijn vorige nick was mijn doopnaam (ietsje veranderd).

Guinevere

Guinevere

01-06-2016 om 12:23

Dat klopt, ik wilde als kind eigenlijk zo'n prinses zijn met lang golvend haar tot op mijn billen. In plaats van een jongensachtig sprietig meisje met een bloempothoofd en afgedragen kleding van mijn broer. :-p
Ik ben hier nog maar heb nu een andere naam.

Beekse Bergen

destijds had ik een vraag over de Beekse Bergen, vandaar Zebra.

Magalí

Magalí

01-06-2016 om 12:33

Lusithania

Aha, duidelijk.

Hihi, Claire Fraser of Brianna MacKenzie vind ik geen mooie namen, daarom een andere (heel mooie, wat mij betreft) naam uit dezelfde boekenserie!

Puck

Puck

01-06-2016 om 13:02

koosnaampje

Mijn vader noemde mij vroeger altijd Puck terwijl het niet in de verste verte lijkt op mijn eigen naam.

Puck

Puck

01-06-2016 om 13:04

o en emily

Ooit een draadje gehad onder de naam Emily. De letters E.M. zijn een soort van afkorting van die niet zo fijne werkgever waar het over ging.

Lusithania

Lusithania

01-06-2016 om 13:06

Magali

Die namen vind ik ook niet de mooiste maar er is genoeg keus in de hele serie boeken rond de zelfde familie/personen.

Maar ik zou mij dan ook niet Loaghaire noemen, of hoe je dat ook schrijft (ik kan alleen maar de gesproken versies lezen).

Magalí

Magalí

01-06-2016 om 13:09

Lusithania

Ha nee, Laoghaire (ofzoiets) zou ik ook niet doen. Net als Geillis.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

01-06-2016 om 13:12

Leuk

De achtergrond van jullie namen. Grappig, ontroerend, inspirerend, simpel, alles komt voorbij. Ik heb deel 1 uit de boekenserie gereserveerd bij de bibliotheek.

margaretha

margaretha

01-06-2016 om 13:18

Margaretha

mooie naam en de stad waar ik woon heeft iets met zowel Margaretha van Oostenrijk als een andere Margaretha. Mijn vorige nick had met mijn interesse en een paar studievakken te maken

Vrolijk

Ik noem mij hier skik, dat is Drents voor 'plezier'. Het klinkt vrolijk en is lekker kort. Mijn wiegje stond in Drenthe maar ik ben vlak voor mijn eerste verjaardag verhuisd naar het westen. Enerzijds heb ik niks met Drenthe (nog nooit bij de hunebedden geweest bijvoorbeeld) en ben ik eerlijk gezegd blij dat ik geen Drents accent heb, maar als ik Drents hoor voelt het toch ergens wel weer vertrouwd. Waarschijnlijk omdat het wat lijkt op het Gronings dat mijn vader soms sprak.

skik

Hortensia

Hortensia

01-06-2016 om 13:25

Een geweldige nickname

Maar al erg vaak elders in gebruik en daarom zag ik er maar van af: Nanny Ogg of Granny Weatherwax

Eén van de meest hilarische scenes die ik ooit heb gelezen is de beschrijving van wat er gebeurde toen Nanny Ogg een bad ging nemen (ik heb het opgezocht: in Lords and Ladies).

Tijgeroog

Tijgeroog

01-06-2016 om 13:25

Oma

Toen m'n oma overleed kreeg ik uit haar sierradenverzameling een kettinkje met een tijgeroog-steen. Die heb ik jarenlang gedragen, en als ik sierraden met een steen wil dan kies is nog altijd tijgerogen, mooie stenen.

Hortensia

Hortensia

01-06-2016 om 13:28

Emily

Weet je dat dat muntje hier nu pas valt?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-06-2016 om 13:38

gewoon een mooi vogeltje

Een ijsvogel is gewoon een heel mooi vogeltje. Als ik er eentje zie (helaas niet vaak), dan is mijn dag gelijk helemaal goed!

Ooh Hortensia

Ik kom haast nooit iemand tegen die Terry Pratchett, God hebbe zijn ziel, leest.
Ik moet soms zó lachen....
Toen ik het eerste hoofdstuk van de Schijfwereld onder ogen kreeg, wist ik niet wat ik las. Zo apart, grappig, anders. Ik denk dat ik dat deze zomer maar eens ga herlezen.

Mijn nick: een variant op de koosnaam van mijn moeder voor mij.

nick

intuitie.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-06-2016 om 13:57

Filmpersonage

In het engels een filmpersonage, vertolkt door een acteur waar ik om diverse redenen wel wat mee heb.

Hij is o.a. de reden dat mijn oudste heet zoals ie heet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.