Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nibud buffer berekenen,dat is hoog?


JansjeRommy

JansjeRommy

01-09-2013 om 12:52

Belasting over je spaargeld

Tja, wij zijn echt van de grote buffers, stuk hoger dan wat het Nibud aangeeft. Het zou heel goed kunnen dat we die nooit nodig hebben, maar het is wel prettig en we kunnen het ons permitteren. We betalen dus ook elk jaar belasting over ons spaargeld, maar ja, anders hadden we het waarschijnlijk uitgegeven aan allerlei zaken, dus ik zie het probleem niet zo daarvan. Ik zie wel om me heen dat als je je buffer nodig hebt het vaak heel hard gaat. Dan gaat het echt van je wordt ziek, je gaat scheiden, je huis is in waarde gedaald en dan alles tegelijk. Overigens leven we nu in luxe, maar heb ik altijd gespaard, ook toen ik jarenlang van een minimum leefde, ik kan voor mijn gevoel echt niet anders. Ik zou heel nerveus worden van een uitgavenpatroon dat heel dicht bij mijn inkomsten zou liggen. Het is nog erger, ik spaar stiekem ook nog voor een familielid dat geen buffer heeft, zodat ik die persoon zou kunnen helpen als dat nodig wordt.

klant

klant

01-09-2013 om 13:06

Belasting betalen over spaargeld

Daar begin ik dus niet aan. Als onze buffer echt boven de gezamenlijke vrijstelling uit gaat komen, is het veel handiger om de hypotheek extra af te lossen vind ik. Vooral omdat de inflatie al een flink eind boven de spaarrente uitkomt. Reden waarom wij een deel van onze buffer in een beleggingsfonds hebben zitten.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2013 om 15:29

Mijn dochter

heeft nu ook een auto en is wa en inzittenden verzekerd. Haar auto, 14 jaar oud, heeft zo weinig gekost, dat sparen voor vervanging zinvoller is.

Vic

Vic

01-09-2013 om 21:17

Opgezocht

De dagwaarde van mijn auto is 2500 euro. Dat viel wel wat tegen Om die all risks te verzekeren ben ik dus 23 euro per maand kwijt, tegenover 18 euro voor alleen WA. Eer ik met die 60 euro per jaar 2500 bij elkaar heb gespaard, ben ik wel even verder. Tegen die tijd heb ik allang alweer een andere auto, die bij mijn verzekeraar de eerste drie jaar is verzekerd voor de aanschafwaarde. Mocht ik schade maken dan gaat na 2 keer de premie natuurlijk wel omhoog. In dat geval ga ik wel weer opnieuw bekijken wat de gunstigste verzekeringsvorm is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.