Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-12-2016 om 09:33

Netflixfavorieten


Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-04-2017 om 21:14

Bof met mijn man

Die kon Call the midwife wel waarderen

Verder is hij vooral de Netflixkijker hier in huis. Momenteel bezig met The Good Wife. En ook hij is dol op alles uit Scandinavië.

Helena

Helena

12-04-2017 om 23:31

13 reasons why

Wat een draak van een serie! Langdradig, het had ook in drie afleveringen gekund. Slechte acteurs, ze lepelden echt hun teksten op, en dan net iets sneller dan een normaal spreektempo, iets waardoor de Gilmore Girls ook zo vervelend zijn.

Ik zit te wachten op serie 3 van Fargo.

Molleke

Molleke

13-04-2017 om 10:31

Helena

Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud je bentt maar de doelgroep van deze serie zijn toch echt pubers. Ik heb zelf meegekeken met puberdochter. Ik zelf vond het wel goed dat het thema aan de orde kwam. Ach, er zijn zoveel series die veeeeel korter kunnen. Volgens mij allemaal wel Maar het is toch echt een serie voor hele jongen mensen en die kijken toch anders.

Helena

Helena

13-04-2017 om 11:46

te oud voor puber

Ik ben inderdaad geen puber meer, maar ik heb er wel zes thuis. Hoewel, laten de oudsten het maar niet horen, die zijn al begin 20. Klopt dat de serie niet voor mij is, maar toch vond ik m stom.

Molleke

Molleke

13-04-2017 om 13:10

Helena

Dat mag!

mirreke

mirreke

13-04-2017 om 18:58

Toch, helena

vond mijn jongste van nu nog net 12 (morgen jarig !!) het een fascinerende serie. Hij heeft er bijna gehypnotiseerd naar gekeken. En we hebben naar aanleiding van die serie hele goede gesprekken gehad. Over nee is nee, pesten, online pesten, sexting, dat zelfmoord geen oplossing is, over anderen helpen, ook als je daarbij de enige lijkt, enfin, heel diepgaand. Hij was ook echt geschokt. En op zich vond ik het idee goed, van die tapes...

Dus dan maar een draak van een serie, maar bij die pubers drukt dit verhaal blijkbaar toch op de juiste knoppen...

Helena

Helena

14-04-2017 om 00:01

Gefeliciteerd Mirreke

Met zijn verjaardag vandaag.
Ik geloof ook wel dat het geschikt is voor kinderen, maar ik vond het zelf niet leuk. En dit draadje gaat toch vooral over series voor ons
Maar als het helpt om het onderwerp bespreekbaar te maken, dan is het een geslaagde serie.

mirreke

mirreke

14-04-2017 om 10:12

Dankjewel Helena en Helix en Zoo

Feest vandaag, en jongste alweer 13 poehee...!

Maar inderdaad, het gaat hier om series voor onszelf. Daar valt 13 reasons why bij mij inderdaad niet onder...

Weer een die ik wel interessant vind: Helix (het lijkt wel alsof ik de hele dag netflix kijk, haha, maar goed ik kijk dan ook totaal geen tv meer...)

Helix lijkt een beetje weer zo'n zombieverhaal. Eng virus ontsnapt uit research facility en verandert mensen in griezelige mensenvleesetende machines die eng hard kunnen lopen.

Maar deze is interessanter: de wetenschappelijke achtergrond wordt redelijk plausibel uit de doeken gedaan, de locatie is fascinerend, het verhaal bevat weer allerlei paranoïde plots. Je krijgt ook beetje bij beetje steeds meer achtergrondinfo over de personen; alles blijkt natuurlijk heel ingewikkeld.

Ik heb om de een of andere duistere en onbewuste reden een vreselijke aversie tegen de hoofdpersoon die altijd fluisterend praat (net zoals die hoofdpersoon van 24 hours, ook zo irritant), maar toch boeit het verhaal me wel, ondanks dat ook hier soms ook ergerlijk onlogische dingen inzitten.
Toch de moeite waard!

En schreef ik al over Zoo?
Ook hier: eng virus (zo blijkt) neemt stukje bij beetje de dierenwereld over. De dieren gaan zich verweren tegen de mensen, en ontwikkelen een soort hive mind. Als ik het zo schrijft lijkt het heel ongeloofwaardig, maar ik vind het best goed gespeeld, boeiende cast, op locatie gefilmd (dus ook bv. in Afrika), interessant. Ook weer spannende plot met allerlei complottheorieën.
Vooral de scenes met de dieren vind ik fascinerend en mooi/goed gedaan!

Helena

Helena

14-04-2017 om 10:16

Mirreke

Blijf jij alsjeblieft in Duitsland met je voorkeuren voor enge virussen
Wat zou een psychiater met deze voorkeur over je kunnen verklaren? Ben ik best benieuwd naar....

Julia64

Julia64

14-04-2017 om 14:45

Mirreke

Ja, maar het derde seizoen staat (helaas) nog niet op Netflix....

mirreke

mirreke

15-04-2017 om 09:55

The Get Down

Over de opkomst van de zwarte muziek in de ghettos, waardoor ook veel jongeren uit hun (destijds) kansloze bestaan werden gehaald. Er is nu een tweede reeks, ik heb alleen de eerste gezien.
Superfunky en swingend. Daartussendoor enkele dramatische verhaallijnen, maar ik vind het erg goed gedaan. Heel leuk ook als periodedrama, geweldig die oude tv's en auto's, en de kleding wauw! Ook enigszins verweven met de politiek van die tijd, oude opnames, opnames die oud zijn gemaakt.

Onze zonen vinden het ook erg leuk, die kijken nu de tweede reeks. Van wat ik ervan zie is die iets te overdone... maar toch leuk.

mirreke

mirreke

15-04-2017 om 10:02

helena

ik denk dat ik mijn droombaan had moeten zoeken in de microbiologie of zo het interesseert me in hoge mate, en niet alleen als entertainment...

mirreke

mirreke

15-04-2017 om 10:04

klopt Julia

ik ben idd ook benieuwd wanneer het (laatste toch?) seizoen op Netflix komt...
Vooral Danny, zo goed gespeeld... heeft ook prijs voor beste support character geloof ik gewonnen.

mirreke

mirreke

15-04-2017 om 10:11

Oh en over The Get Down

Mensen van mijn generatie kennen de muziek! Echt leuk!

Fiorucci

Fiorucci

15-04-2017 om 17:27

Sorjonen

Inderdaad Sorjonen, een finse serie, erg goed.

Nu begonnen aan The missing

een engelse/frans essrie, volgens mij losjes gebaseerd op het verhaal van Madeleine Mc Cann. Heftig maar goed gespeeld.

Triva

Triva

17-04-2017 om 11:38

sinilind

Jaaa.... gisteren laatste deel van serie 1 gezien.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-04-2017 om 12:49

Prison Break en the 100

Twee series die ik geprobeerd heb naar aanleiding van dit draadje. Wat een vreselijke rommel. Wat een treurig acteerwerk. Dat krijg je als acteurs geselecteerd worden op de breedte van hun kaken.

Het grappige is dat we elkaar na een kwartier kijken al hoofdschuddend aankeken. Dat wordt niks...

Dat mensen het verschil niet zien met series als Bloodline, Breaking Bad of Orange in the new Black is toch eigenlijk best verbazend.

Fiorucci

Fiorucci

17-04-2017 om 13:42

Nordic Noir

Tellus, Aquited, Sorjonen... even bij netflix zoeken op Nordic Noir en je vindt supergoede series.

Julia64

Julia64

18-04-2017 om 21:49

Mirreke!

... en andere geïnteresseerden natuurlijk; seizoen 3 van Bloodline staat vanaf 26 mei a.s. op Netflix, hoera!

Helena

Helena

20-04-2017 om 18:10

The Affair

Was The Affair al genoemd? Heeft de sfeer van Revenge omdat het ook in Montauk, Long Island speelt, maar dan met zonder de vele moorden. Ben nu bij afl 6 van serie 1 en serie 2 is net op Netflix gezet.

Ook heb ik net een klein stukje van afl 1 van Fargo 3 gekeken: veelbelovend. Maar ik wacht tot de hele serie er op staat.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2017 om 20:37

Helena

Fargo 3 en bloodline. Mooi.

Ik wou dat Netflix een wat duidelijker manier had om aan te geven wat nieuw is of wat er aan kont. Of mis ik iets?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2017 om 20:37

Kont = komt

Jeez...

Helena

Helena

20-04-2017 om 22:14

Uit de krant, Ad

De VPRO stuurt elke week een mail met het filmaanbod op tv en vijf tips voor Netflix. Daar haal ik nog wel wat uit. Deze week stond in de Volkskrant een artikeltje over The Affair en werd ook Big Little Lies genoemd, maar die film staat niet op Netflix. Bloodline heb ik van gehoord, maar weet niet meer waar t over gaat.

Ik vind de opmaak van Netflix heel verwarrend. Zodra je even kijkt of een film of serie iets is, blijft ie in je lijstje staan en ik weet niet hoe ik dat kan weghalen.
Er is een "hoofdstukje" waar de nieuwe dingen worden aangekondigd. Fargo had ik ergens gelezen dat het 20 april was en toen had ik dat onthouden omdat het ook de geboortedag van Hitler is. Ja, soms heb ik vreemde associaties met belachelijke weetjes.

vlinder72

vlinder72

20-04-2017 om 22:43

Ad hombre

Volg @FlixInfoNL op twitter. Elke dag een lijstje met de nieuwste titels. En ook wat er gaat komen en wat er verwijderd gaat worden.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2017 om 10:00

Helena, vlinder

Helena:
"Ik vind de opmaak van Netflix heel verwarrend. Zodra je even kijkt of een film of serie iets is, blijft ie in je lijstje staan en ik weet niet hoe ik dat kan weghalen."

Ik vind de opmaak ook voor verbetering vatbaar. Onbegrijpelijk dat je 100 miljoen abonnees kunt hebben (!) en dat het dan nog best slecht werkt. Dat netflix niet per serie kan onthouden welke taal/ondertitel instelling je wilt is ook heel irritant. Moet je dat steeds weer resetten.

Verwijderen van films en series uit je lijst is wel redelijk makkelijk. Op de film klikken en dan staat er links in de lijst een optie om te verwijderen.

vlinder:
"Volg @FlixInfoNL op twitter. Elke dag een lijstje met de nieuwste titels. En ook wat er gaat komen en wat er verwijderd gaat worden."

Mooi, ga ik volgen.

Peaky Blinders

Echt een aanrader. Wel af en toe te veel geweld (wel soort functioneel) maar top acteurs en vooral de soundtrack is geweldig.

Fiorucci

Fiorucci

24-04-2017 om 09:16

ah mooi

Bloodline 3, dat is goed nieuws. en House of Cards natuurlijk ,ook eind mei dacht ik?

Fiorucci

Fiorucci

24-04-2017 om 09:17

Ohja

Ik zit nu middenin het nieuwste seizoen van The Good Wife.

The missing

Bedankt voor degene die deze tip gaf..
Het is een leuke serie en kom nergens meer aan toe..
Ben nu in aflevering 4. Ben wel een beetje bang dat het heel langdradig gaat worden misschien, want er zijn nu al twee seizoenen. Als dat allemaal om dezelfde vermissing gaat wordt het een lang verhaal..
Maar tot nu toe erg leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.