Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-12-2016 om 09:33

Netflixfavorieten

Wij hebben sinds een week Netflix. Daar staat zoveel op dat ik maar moeilijk een keuze kan maken. Momenteel ben ik het laatste seizoen van Gilmore Girls aan het kijken, ter voorbereiding op de nieuwe serie. Zo leuk om het na tien jaar weer te zien.
Ik weet dat ik hier te maken heb met filmhuispubliek, maar misschien hebben jullie toch nog guilty pleasures Wat is jullie favoriete serie op Netflix?
Voor een van de kerstdagen zoek ik ook nog een leuke film. Ik ben alleen thuis, dus ik neem het ervan. De verleiding is groot om te kiezen voor Mary Poppins of Scrooge, maar er is vast nog wel wat recenters wat net zo leuk is. Welke zouden jullie doen?


Mari39

Mari39

22-12-2016 om 10:01

Ben vooral de Netflix kijker thuis. Ik hou erg van de Engelse detectives, zoals broadchurch en Luther.
Maar ook the crown vond ik erg mooi. Die staat er net op.
En ik ben erg fan van the walking dead, maar daar moet je wel van houden. Klinkt bloederig en soms is dat ook zo, maar het verhaal vind ik wel erg spannend.

Films kijk ik niet echt maar mijn jongens houden erg van die Marvels superhelden, antman enzo.

Veel kijkplezier

Triva

Triva

22-12-2016 om 10:15

tja

Iedereen zijn eigen favorieten maar ik vind het wel leuk om te lezen wat dat zijn.

Met mijn man kijk ik Homeland en Lie to me op dit moment.
Met het hele gezin kijken we How I met your mother (ik wil nog graag een tip over wat we hier na moeten gaan kijken, ik dacht aan Modern Family??)
Mijn zonen hebben ook een hele rits aan voorkeurdingetjes, wel leuk om te zien.
Zelf kijk ik Orange is the new Black en Downton Abbey (lekker verschillend).

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-12-2016 om 10:40

Modern family

Modern family kijk ik regelmatig (mee) op een andere zender, en nu dus op Netflix. Ik vind het heel erg leuk. How I met your mother vind ik dan weer vreselijk stom, maar mijn oudste kijkt beide series dus graag.
Ik kijk ook naar Fuller House, maar dat is vooral grappig omdat ik er vroeger graag naar keek. Ben er nu een beetje uitgegroeid.
Met misdaadseries ben ik voorlopig een beetje klaar, na wekenlang CSI op Net5. How to gek away with murder vond ik vreselijk na een paar afleveringen. Alleen de eerste twee waren wel aardig, maar daarna vooral narigheid en ellende.
Ik denk dat ik ook eens ga kijken naar 30 degrees in February, die krijgt goede kritieken.

Denker

Denker

22-12-2016 om 10:43

Hier

Modern Family (comedy)
Homeland (nog steeds denk ik dat deze mensen echt bestaan en werken bij de CIA )
Once upon a time (vond ik erg leuk )
Knight and day (erg vermakelijke film)
Prison Break
The Missing (is 1 seizoen, echt heel mooi gemaakt, geacteerd)
Orange is the new black (wel goed, al werd ik wel af en toe wat iebellig door de vele platte seksscènes pffff)

De beste serie vond ik zelf Breaking Bad. Echt met stip op 1 (voor mij i.i.g.)

Denker

Denker

22-12-2016 om 10:46

Oooh

Onze berichten kruizen elkaar net. Grappig. Ik vind Modern Family ook echt heel erg leuk en die How I met.... dus echt niks aan.....
Veel kijkplezier alvast!

Jasmijn

Jasmijn

22-12-2016 om 11:25

heleboel voorbij gekomen

Er zijn er al heleboel voorbij gekomen maar ook Grace and Frankie vond ik een leuke serie, weer even anders dan de rest (vond ik dan) Verder hier inderdaad Breaking Bad, (en daarna Better call Saul... een soort extra serie van een hoofdpersoon uit breaking bad) en the Walking Dead .

En hier

Onze favoriete series:
The Good wife (advocatenserie met elke keer weer een interessante verhallijn)
Outlander (naar de boeken van Diana Gabaldon)
Marco Polo
Sleepy hollow
Nashville

En verder kijken we ook regelmatig films en cabaret. Had nooit gedacht dat we eigenlijk niet meer zonder Netflix zouden kunnen

Triva

Triva

22-12-2016 om 12:57

mooi

Dan heb ik met modern family nog iets beters te goed. Het is hier best een opgave om iets te vinden wat we allemaal te pruimen vinden. Prison break en breaking bad hadden wij al gezien. Better call saul staat nog op het lijstje. Wel een handig bewaardraadje...

Thursday Next

Thursday Next

22-12-2016 om 13:07

en ik

ben nog maar net begonnen met Netflix, en kijk nu naar de serie "Call the midwife" over vroedvrouwen in de jaren '50 en '60 in Londen East End

Christel

Christel

22-12-2016 om 13:46

heb in drie dagen tijd making a murderer gekeken. Helemaal niks voor mij (type downton abbey, call the midwife), maar ik werd vanaf moment één gegrepen door het verhaal.

Paddington

Paddington

22-12-2016 om 14:51

Het is natuurlijk

ook een kwestie van smaak. Bij ons zijn de favorieten:
- Once upon a time
- House of Cards
- Walking Dead
- Drop Dead Diva

maan.

maan.

22-12-2016 om 14:51

Broadchurch

Toen dochter minder mobiel was, een gratis proefmaand gehad, gekeken naar broadchurch en een vage film. Dochter heeft verder nog oa een paar seizoenen gossipgirl gekeken en met logeetje naar koning julian.

mirreke

mirreke

22-12-2016 om 15:07

ER zijn prachtige series

Stranger Things (fantastisch, speelt in de jaren 70 volgens mij, prachtig, echt prachtig gemaakt, onder andere met een groepje kinderen, beetje sciencefiction/bizar achtig, komt een vervolg op)
Sense8 (prachtig en zoooo goed gemaakt, over 8 mensen die allemaal op andere plekken i/d wereld wonen en die emotioneel/spiritueel met elkaar verbonden zijn, en dan gebeuren er interessante, enge en spannende dingen. Komt een vervolg op)
The expanse (geweldig, ook al, science fiction, maar eerder een soort space opera, komt ook al een vervolg op)
The Man in the High Castle (geweldig, ook alweer, gaat over wat als Hitler/Japan de oorlog hadden gewonnen... komt een vervolg op, )

Verder: Orange is the new Black, over een yuppie die vanwege een jeugdzonde in de vrouwengevangenis in de VS komt, gebaseerd op een waargebeurd verhaal... Hilarious maar daardoor ook enorm schokkend en confronterend.
Orphan Black, spannende serie over een vrouw die ontdekt dat zij identiek is aan iemand die vlak voor haar neus zelfmoord pleegt, waar een heel geheim achterzit wat langzaam maar zeker wordt ontrafeld, goed gespeeld.

The Walking Dead, mijn zoon houdt van Grimm en van Supernatural. Dexter natuurlijk, The Returned, The Killing, ach... te veel om op te noemen eigenlijk...

mirreke

mirreke

22-12-2016 om 15:12

OH, en natuurlijk Breaking Bad

over een beetje sukkelige scheikundeleraar die uit geldgebrek crystal meth gaat produceren en alle verwikkelingen die daaruit ontstaan, en dat zijn er nogal wat.

Bij veel van de series die ik noem gaat het om bizarre verwikkelingen die echter plaatsvinden in een normale of vrij normale omgeving. Vooral dat contrast maakt het vaak extra bizar, grappig of schokkend, of alles tegelijkertijd.

mirreke

mirreke

22-12-2016 om 15:21

Penny Dreadful

goed gespeeld door Eva Green, en Hannibal (de serie), en dan zijn er nog meerdere series die gaan over sherlock holmes met Benedict Cumberbatch (Doctor Strange) en Martin Freeman (Bilbo).

OH, en Vikings, maar die zit volgens mij op Amazon.

Nur

Nur

22-12-2016 om 15:29

Netflix

House of Cards vind ik nog altijd de beste serie op Netflix.
Ook leuk Marco Polo, Marseille (met Gérard Dépardieu), the Good Wife
Modern Family is een leuke comedy inderdaad.

Triva

Triva

22-12-2016 om 15:37

ja christel en paddington

Making a murderer staat ook nog op de lijst

Mijn oudste heeft ook once upon a time gekeken maar omdat ik steeds stukjes zag heb ik daar nu geen zin meer in.

Inanna

Inanna

22-12-2016 om 15:41

Black mirror

Ik vind Black Mirror heel leuk om te kijken, hoewel niet alle afleveringen even goed zijn.

Een echte guilty pleasures zijn The Good Witch, RuPauls Dragrace, Shadowhunters

Iets minder guilty: Outlander, the Returned (maar dat stopte ineens geloof ik)

The Americans

Over undercover spionnen in de USA van de jaren tachtig. Echt een aanrader!

Tango

Tango

24-12-2016 om 22:18

Broadchurch

Wij hebben ook nog niet zo lang netflix. Tot nu toe kijken we vooral Engelse series, inderdaad Broadchurch en daarvoor nog eentje waarvan ik de naam even iet meer weet. Broadchurch vond ik erg goed, maar dan vooral de eerste 8 afleveringen. Daarna begon eigenlijk een soort nieuw verhaal dat ik minder vond.
Nu net The Missing gekeken, vonden we ook goed, alleen het einde was wat vaag. Beetje jammer eigenlijk.
Vanavond gaan we weer iets nieuws zoeken, vandaar dat ik maar even meelees.
Verder kijken we ook gezinsfilms e.d. Vanmiddag nog Mees Kees op de planken gezien.

vlinder72

vlinder72

24-12-2016 om 22:49

Tango

Sherlock en Luther zijn erg goed.

Juno

Juno

24-12-2016 om 23:36

Mirreke

Bijna alles van jouw lijst heb ik ook gekeken! Nog wat aanvullingen, we hebben volgens mij dezelfde smaak op dit gebied:
Vorige week Dirk Gently's Holistic Detective Agency. Best bizar, vreemde scènes beetje in de stijl van Alice in Wonderland afgewisseld met voluit hakken en zagen en rondvliegende ledematen op een niet enge manier. Helaas maar een seizoen.
Momenteel kijk ik The OA, ik weet nog niet wat ik daar van vind.
Sense8 heeft een Christmas special!
Frequency is ook een aardige, dochter kan via radio communiceren met haar vader maar dan zo'n 20 jaar terug in de tijd. Vader is overleden, ze zitten beiden bij de politie en jagen beiden op dezelfde seriemoordenaar. Iedere keer als er wordt ingegrepen, verandert er iets in de toekomst. Zo blijkt opeens moeder te zijn vermoord en is ze druk bezig om haar jongere vader aan te sporen om die seriemoordenaar te pakken te krijgen. Ze werkt met dezelfde collega's als haar vader destijds.
River vond ik echt geweldig, een aanrader. Blacklist is ook leuk.

mirreke

mirreke

25-12-2016 om 12:18

Juno!

Dank voor je tips! Leuk

Ik heb zelf ook nog gekeken naar Homeland (ook goede rol van de hoofdrolspeelster Claire Danes) die een manisch-depressieve FBI-persoon speelt). Zij speelde ook de hoofdrol in de film Temple Grandin, ook een geweldige rol. Bijna niet te bevatten dat dezelfde persoon deze rollen speelt. Oh wacht, ik zie nu dat deze niet op Netflix te zien is, alleen via Amazon.

Verder vind ik ook heel goed, en wel op Netflix: American Odyssey... Gaat over een Amerikaanse soldate die op missie in een Islamitisch land, daar iets ziet wat ze niet mag zien. Al haar medesoldaten worden gedood. Zij overleeft maar de Amerikaanse regering doet net alsof zij ook dood is. Ik vind het ook weer erg goed gespeeld...

Ik hou enorm van series heb ik gemerkt, omdat ze veel dieper op verhaallijnen en de ontwikkeling van hoofdpersonen kunnen ingaan...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-12-2016 om 16:17

Leuk draadje

House of cards kon mij op een gegeven moment niet meer bekoren.
Absolute favoriet hier is Orange is the new black. En ik ben nu aan Gillmore girls begonnen.

Wat ik ook wel leuk vond is Drop dead diva. Inhoudelijk niet echt hoogdravend maar wel vermakelijk. En Suits. Maar die is er af geloof ik.

Vakantieganger

Vakantieganger

25-12-2016 om 23:26

White collar

White Collar is de favoriete gezins-serie met puber 16. Witteboordencriminaliteit moet worden opgelost door een fbi agent en zijn "consultant" (een ex-bajes-klant die in ruil voor strafvermindering helpt met het oplossen van fraude en vervalsingszaken). Droge humor, weinig geschreeuw en gevloek, geen moord en doodslag, en de mooiste blauwe ogen die ik ooit heb gezien.

Miss Fisher's murder mysteries kijk ik. Soort miss Marple in een Downton Abbey jaren stijl.

Oh ja, en Narcos (is goed voor mijn spaans en geschiedenis, aldus puber).

wat opvalt

Is dat sommige acteurs vaker voorkomen in verschillende netflixseries. Ik kan dan maar moeilijk los komen van hun andere personage. Hebben die lui een contract met netflix of zo?

margaretha

margaretha

27-12-2016 om 10:13

gisteren gelezen

dat netflix de serie La Treve heeft aangekocht. Vond ik zeer de moeite waard. In dezelfde sfeer als the missing en true detective (eerste jaar dan).

Tango

Tango

27-12-2016 om 11:06

Paranoid

Was de naam van de serie waar ik dus even niet op kon komen. Was ook erg goed. We kijken nu Frequency, maar die vind ik niet heel geweldig. Man vindt hem wel goed, dus kijk ik maar mee

Jasmijn

Jasmijn

27-12-2016 om 11:22

Mirreke

Mirreke, leuk dat je een kleine beschrijving maakt bij de titels die je noemt (ik had ook wat series opgegeven, maar had dat beter ook even kunnen doen) het maakt me meteen veel enthousiaster om er een paar te gaan kijken, thanks!

Fiorucci

Fiorucci

01-01-2017 om 18:50

Tip

Occupied! Steengoeie Noorse serie, op Netflix.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.