Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 12:18

mobiel ipv davitamon ontvangen, wat zouden jullie doen?


zebra

zebra

21-06-2014 om 17:35

ooit bij kruidvat online

een buikspiertrainer besteld. Maar na levering bleek het een overdoos te zijn met wel 4 buikspiertrainers erin. Heb dan maar gebeld en gevraagd hoe ik het moest regelen met terugzenden. Ik moest wel de verzendkosten voorschieten maar die kreeg ik naderhand netjes terug gestort. Sommigen opperden dat ik de overige buikspiertrainers via marktplaats had kunnen verkopen maar dat had me toch een slecht gevoel gegeven.
Wat bovendien ook meespeelt: welk voorbeeld geef je zo aan je kind(eren) als je iets houdt wat niet voor jou bestemd is?

Ad Hombre

Ad Hombre

21-06-2014 om 19:20

Ook gebeld

Was niet extra, maar ander (ca 100 EUR) product gekregen dan was besteld. Gebeld/gemaild, mocht het gestuurde houden en kreeg het bestelde alsnog. Iedereen een warm gevoel.

Ik zou denk ik toch even bellen tenzij ik het voor mij zelf kon rechtvaardigen omdat ik een keer genaaid was door Bol of zo. Maar het tegendeel is het geval. Bellen dus..

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 21:34

Dalarna

Dat weet ik ook wel. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat je nooit zonder overleg zomaar iets terug moet sturen als niet eens bekend is dat jij het toegestuurd hebt gekregen. Als ze dan zeggen dat het nooit is aangekomen, heb je geen bewijs. Dus ik zou bellen en om een retourbon vragen. Als ik bij een winkel schoenen of kleren bestel zit er altijd een retourbon bij.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-06-2014 om 22:04

Kaaskopje

Dat doe je bij bol dus, zoals ik al schreef, online, via je bestelling op de site.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2014 om 22:06

Ok Tijgeroog

Dan is bedoelen we hetzelfde

amk

amk

23-06-2014 om 14:58

Dalarna

bij dure dingen als telefoons zou ik wel aangetekend versturen zodat je tenminste een verzendbewijs hebt voor als het daar niet aankomt.

Dalarna

Dalarna

23-06-2014 om 15:12

amk

Dat hoeft dus niet amk want ook als je het gratis naar een antwoordnummer op stuurt krijg je een verzendbewijs (behalve als je het zelf in de brievenbus gooit maar dát moet je dus niet doen, je moet het dus wel afgeven bij een postdinges).

Niet van jou

De vuistregel die ik van thuis meegekregen heb: het is niet van jou. Je kan 100 redenen verzinnen waarom je die telefoon kan houden. Als jij hem niet houdt merkt zo'n groot bedrijf als bol er toch niks van. Of hij wordt toch afgeschreven, of een ander gaat ermee aan de haal. Maakt allemaal niet uit: hij is niet van jou.

skik

Tink

Tink

23-06-2014 om 23:39

ik zou ook bellen

En dan gewoon kijken wat ze zeggen. Ik heb het net als Hombre ook wel eens bij de hand gehad, dat was met een bestelling van Yves Rocher. Verkeerd creme-pje geleverd, zoiets was het. Ik mocht het verkeerd geleverde gewoon houden en kreeg het goede potje gratis nagestuurd.
Inderdaad iedereen blij.
Eerlijk duurt het langst...

Bovendien, bellen moet je toch, want je hebt immers ook iets NIET gekregen wat wel besteld was.

Puck

Puck

24-06-2014 om 08:33

Tink

Ik neem aan dat het topicstarter niet zoveel kan schelen dat ze 2 potjes multivitaminen heeft gekregen ipv 3. Dus dat bellen zal ze vast niet doen.
Met vele anderen ben ik het eens dat het wel zo netjes is om wél eerlijk te zijn. JE verschuilt je nu iedere keer achter "mijn buurvrouw zegt". Tja, je durft er zelf al niet de verantwoordelijkheid voor te nemen lijkt het. Je wilt m eigenlijk het liefst houden (wie wil dat niet) en schuift je schuldgevoel dat het niet helemaal netjes is onder het tapijt door te zeggen dat de buurvrouw het wel goed vind. Lekker makkelijk!

toch maar even anders

toch maar even anders

24-06-2014 om 08:50

gebelt

Ik heb bol gebeld. En ik word teruggebeld. Want de jongeman aan de andere kant van de lijn wist het eigenlijk ook niet precies.
De telefoon is niet bekend. Een retour aanmelden doe je per artikel via de website. Dit kan ik dus niet op de juiste manier doen.
Ik heb geen zin om later gedoe te krijgen over iets wat ik heb teruggestuurd en wat dan daar weer niet te traceren is. De jongeman van dat callcenter leek dat ook geen goed idee.

En verder staat ie nog steeds in mijn vensterbank. Als ik over een maand niets heb gehoord is ie van mij.

toch maar even anders

toch maar even anders

24-06-2014 om 08:58

Wat doen jullie dan?

Wat doen jullie dan als je iets in je bezit krijgt wat niet van jou is? Waar ligt de grens van houden?

Ik heb al een paar keer bij H&M gehad dat er iets in zat wat er niet in hoorde. Heb ik altijd iemand blij mee gemaakt. Bij Esprit heb ik ook eens gehad dat er een verpakking met een bolerootje aan een spijkerbroek vast zat. Ook dat heb ik niet teruggestuurd. Hadden jullie dat wel gedaan dan?
Wat doe je als je geld vind op straat? Een briefje van 50, breng je dat naar het politiebureau? Een portemonnee doe ik wel, maar een los briefje weet ik nog niet zo net.

Voordat jullie denken dat ik een inhalig type ben, dat is niet zo. Toen ik het doosje van Bol open deed schrok ik me kapot. Nu heb ik gebeld. Ik vermoed dat mijn bericht ergens op een stapeltje ligt en dat ik er niets meer van hoor. Heb ik het dan volgens jullie wel goed gedaan? Of moet ik van alles ondernemen (op mijn kosten) om die telefoon weer in dat magazijn te krijgen.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2014 om 08:59

Jawel

Dat kun je wel doen via de website. Je geeft dan van de vitaminen op dat je er een terug stuurt, met als reden dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan weten ze daar dat je hetgeen je terugstuurt hebt gekregen in plaats van die vitaminen. Helemaal als je dat in het opmerkingenveld erbij zet. En dan kun je volgens mij nog aangeven of je je geld terug wil, of dat je alsnog de vitaminen wilt ontvangen.

Maar ze bellen vast terug van bol. Mijn ervaring is dat dat meestal niet heel snel gaat, maar zeker wel binnen een maand.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2014 om 09:06

En nog een reactie

Het terugsturen naar bol is gratis, het gaat allemaal naar een antwoordnummer. Je hoeft dus alleen even bij een postpunt langs te rijden.

De 50 euro die ik een keer gevonden heb, heb ik gehouden. Was een drukke toeristische plek. Ik heb nog even rondgekeken of ik de eigenaar kon vinden, maar de mensen om me heen waren niets kwijt. En van dat briefje kun je niet achterhalen wie de eigenaar is, al die briefjes zijn hetzelfde. Dus dat vind ik zinloos.

Maar alle andere dingen die je noemt, ja, die gaan hier weer weg. Hoe jammer ik het soms ook vind. spullen die ik teveel heb gekregen stuur ik terug, een gevonden portemonnee gaat naar het gemeentehuis (politiebureau verzamelt dat niet meer)
Als ik voor de winkel ontdek dat ik iets ben vergeten af te rekenen loop ik terug naar binnen om het alsnog te betalen, en als ik op het bonnetje van een restaurant zie dat er wat ontbreekt dan meld ik dat ook even.

En andersom?

Als je teveel gekregen spullen bij je bestelling krijgt en ze houdt, niets zegt als je teveel geld van de kassière terug krijgt of een item niet op het bonnetje blijkt te staan, zeg je dan ook niks als er een fout in jouw nadeel wordt gemaakt? Denk je dan ook: hun fout, niet mijn probleem?

skik

kassa meisje "maakt geen fouten"

Ooit meegemaakt in een kampeerwinkel:
We hadden diverse artikelen in een karretje gedaan, 2 slaapzakken van een bepaald merk, 1 kinderslaapzak van een ander merk en ook van het merk van de kinderslaapzak een stoel.
Bij de kassa scant het meisje de artikelen en noemt het te betalen bedrag. Ik dacht bij mezelf dat dat wel heel weinig was voor wat wij hadden gekocht.
Ik vraag: Klopt dat bedrag wel?
Zegt dat meisje: Ja hoor, de kassa zegt het!
Op het scherm kijkend zie ik dat 1 van de slaapzakken ontbreekt en zeg dat tegen haar.
Zegt dat meisje: Ik maak nooit fouten.
Ik vraag: Wil je even een leidinggevende roepen, als de bon niet klopt heb ik geen bewijs van aankoop en kan ik bij een klacht niet terug komen.
Zegt dat meisje: Die slaapzak staat op de bon dus het klopt neem nou maar mee er staan nog zoveel klanten te wachten.
Daarna geprobeerd bij ander personeel een leidinggevende te spreken te krijgen, dat lukte ook niet er kwam niemand.
Uiteindelijk de spullen mee naar huis genomen, niet zoals het hoort maar soms stuit je op zo'n muur van onwil dan "moet" je wel.

Puck

Puck

24-06-2014 om 13:26

toch maar even, wat ik zou doen

Ook kleding die ik zou ontvangen oid zou ik in ieder geval melding van maken dat ik iets gekregen heb dat ik niet besteld heb en wat er verder verwacht wordt. Ik zou niet zelf kosten maken om terug te sturen. Als je over een paar weken nog niets gehoord hebt zou je er nog een belletje aan kunnen wagen en reageren ze niet dan is het pech voor hen en ben jij een eerlijk mobieltje rijker.
Geld is idd lastig: als ik zie dat het bij iemand uit zijn zak valt dan geef ik t terug, maar zo op straat met niemand in de buurt, dan heb ik geluk. Portemonnee zou ik melden bij de gemeente en op fb zetten ofzo.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2014 om 19:49

In een grijs verleden

had ik met een kind in de buggy bij de Hema boodschappen gedaan. Ook babykleren. Blij met mijn aankopen liep ik richting huis en zag halverwege tot mijn ontzetting dat er twee hangertjes met kinderkleding aan mijn buggy hing. Vergeten... Even eraan gehangen met het idee om later te beslissen wat ik nemen zou. Ik heb dus met die kleertjes bij de kassa gestaan en ben op mijn dooie akkertje de winkel uitgestapt met die hangertjes luid en duidelijk aan de buggy bungelend. Mijn biecht: ik heb ze gehouden.

Als wij bij de kassa merken dat het meisje achter de kassa een fout maakt, wijzen we haar erop. Als bij herhaling wordt gezegd dat het in orde is, dan hebben wij ons best gedaan.

Kaaskopje

Dat is mij ook wel eens overkomen, maar dan ga ik toch echt terug.

skik

Lucerna

Lucerna

25-06-2014 om 13:55

Gewoon even met bol bellen wat te doen

Iets anders was niet eens in me opgekomen. En ik had inderdaad wel graag de oorspronkelijke bestelling gekregen.

Mira

Mira

25-06-2014 om 17:19

Bij kassa's altijd zeggen

Helaas ben ik er een keer thuis pas achtergekomen dat ik veel teveel geld had teruggekregen. Ik was met met een vriendin, en tijdens het betalen druk aan het kletsen. Ik had onderhand meer geld dan voor het shoppen.
Maar ik kon dus ook niet meer achterhalen in welke winkel het was gebeurd. Nu ging het om waarschijnlijk iets van 25 gulden, maar dat was voor mij toen veel.
Ik heb er echt weken van wakker gelegen. Ik was 16 ofzo. Ik vond het echt vreselijk. En in mijn omgeving vond iedereen dat ik amzzel had. Ik vond dat onbegrijpelijk.

Ik snap ook nooit dat mensen er zo makkelijk over doen.
Ik heb ooit 100 gulden los op straat gevonden en gewoon bij de politie gemeld. Ze lachten me nog net niet uit, maar je zal rond moeten komen van het minimum, en je verliest het.
Geen idee of ze uberhaupt iets met mijn melding hebben gedaan, maar ik heb het geld twee jaar bewaard en toen aan een goed doel gegeven. Ik had het best kunnen gebruiken hoor, ik was nog student.

Maar meestal word ik hierom dus gewoon uitgelachen.
Bij Bol werken ook gewoon mensen, en dan gaat er wel eens iets mis. Rechtzetten is toch niet zoveel moeite?

Monique D*

Monique D*

25-06-2014 om 17:39

Kaaskopje, je hebt geluk..

Kaaskopje:
"k heb dus met die kleertjes bij de kassa gestaan en ben op mijn dooie akkertje de winkel uitgestapt met die hangertjes luid en duidelijk aan de buggy bungelend."

Je had enorm veel geluk gehad, want men had jou kunnen aanhouden wegens diefstal! Zomaar naar buiten lopen met bungelende hangertjes met kleding aan de buggy? Hoe verklaar je aan het personeel en aan de politie die ze erbij zouden hebben geroepen dat dit per ongeluk is gebeurd?
Tegenwoordig hebben die kleren van die beveiligingsdingetjes die kunnen piepen als je de winkeldeur uit gaat.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-06-2014 om 17:41

Je hebt wel erg veel argumenten

Om het niet te doen...

Terwijl het eigenlijk heel simpel is. Ik heb ooit bij H&M een broek besteld en een paar schoenen geleverd gekregen. Schoenen retour gedaan in de zak, met vermelding op retourformulier. En toen kreeg ik alsnog de juiste broek en een mooie tegoedbon voor het ongemak. Wat is het probleem? Dat de verleiding om de telefoon te willen houden groter is dan de wens om dit eerlijk en netjes op te lossen?

Monique D*

Monique D*

25-06-2014 om 17:48

Reactie op Toch Even Anders

Ik zou Bol direct bellen en vragen hoe ik die mobiel terug kan sturen. Met zoals veel mensen het al hebben gezegd, het is niet van jou. Je dupeert toch een andere.

Waarom heb je niet gelijk gebeld? Ik zie dat jij twijfelt om te bellen, want je wil het liefst zelf houden!

Heb je last van de twee stemmetjes, waarvan de ene zegt: "Hou het, want ze merken het toch niet, het past niet in hun systeem, etc., etc.
Het andere stemmetje zegt: "Wel bellen of via het retourformulier aangeven, want als je het houdt is het diefstal!"

Naar welk stemmetje ga je luisteren?

pooh bear

pooh bear

25-06-2014 om 18:39

Achter komen

Er is ook altijd nog een kans dat ze er bij bol.com zelf achter komen. En dan gaan ze natuurlijk vragen waarom je niks gemeld heb.

Tante Tiny

Tante Tiny

25-06-2014 om 19:41

Het is nu toch gemeld

Als ik goed gelezen heb, heeft de topicstarter gebeld naar BOl.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2014 om 19:49

Monique

Ja, de eerste reactie van mij was dus ook schrik. Vervolgens ongeloof over dat je zo openlijk de winkel uit kon lopen met die spullen en tot slot 'ik ga niet meer terug, want leg dit maar eens uit' én... tja ook stiekem een beetje een gevoel van mazzel.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2014 om 19:53

Een vriendin

Een vriendin had minder geluk. Ze had boodschappen gedaan en had iets in haar kar laten liggen bij het afrekenen, het lag ergens onder. Dat werd opgemerkt en ze kon hoog en laag springen, aangeven dat het geen opzet was, dat ze er gewoon voor wilde en kon betalen, misverstand, enzovoorts, het werd niet geaccepteerd en ze werd behandeld als misdadiger. Ze heeft de winkel vervolgens járen gemeden, zo vernederd voelde ze zich.

mamamia

mamamia

25-06-2014 om 19:56

Kaaskopje

Ik vind je een heerlijk oprecht en open mens!

Dalarna

Dalarna

25-06-2014 om 21:54

Kaaskopje

Dat klinkt ook onterecht en het lijkt me vreselijk om mee te maken maar dat is natuurlijk precies wat al die andere mensen ook roepen (oh maar dat is in de kinderwagen gevallen, had ik helemaal niet gezien, blablabla). Je bent zélf verantwoordelijk dat je de inhoud van je kar goed nakijkt, dat kun je niet gebruiken als excuus. Heb je enig idee hoeveel er echt gestolen wordt en dat betalen we natuurlijk wel met ons allen. Ik ben blij dat er tegenwoordig altijd aangifte wordt gedaan en dat je daar 155 euro voor moet betalen. Het schrikt wel af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.