Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 12:18

mobiel ipv davitamon ontvangen, wat zouden jullie doen?

Hoi,

Ik heb gister bij Bol 3 doosjes vitamines besteld en ik ontvang net 2 doosjes davitamon en een dure mobiel. Op de bon staat gewoon de vitamines.

Ik snap niet hoe zo;n fout kan worden gemaakt. Maar het zit me helemaal niet zo lekker. Eerste reactie van mijn buuf was dat ik lekker mazzel heb, maar ik ben blijkbaar erg braaf.

Wat zouden jullie doen?


Mijntje

Mijntje

20-06-2014 om 12:28

ook braaf

Ik zou meteen bellen en dan terugsturen. Ik zou me te schuldig voelen met iets wat niet van mij is.

Natuurlijk terugsturen

Ik sluit me aan bij Mijntje, het zou niet goed voelen om de mobiel te houden. Ik hoef over zulke dingen niet eens na te denken, vind het logisch.

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 12:43

tja

Mijn buuf zei dat niemand hier slechter van wordt. Tis ook geen iphone ofzo.

Ik laat m nog maar even in de vensterbank staan.

Is hier misschien iemand die een telefoon heeft besteld en een doosje tienervitamines heeft ontvangen?

Ampersand

Ampersand

20-06-2014 om 12:47

Braaf

Ik ben ook braaf. De mobiel zou bij mij retour gaan...

Katniss

Katniss

20-06-2014 om 12:53

Ergernis

Ik denk dat het bij mij in eerste instantie tot ergernis zo leiden. Guttegut, hoe kunnen ze dat nu fout doen? Ik zou er een telefoontje aan wagen, maar ga niet betalen voor de terugzending.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-06-2014 om 13:01

Terugsturen

Terugsturen naar bol is altijd gratis, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
Bij mij zou ie ook teruggaan, waarschijnlijk na even gebeld te hebben.

Ook terugsturen,

anders slaap ik toch niet lekker...

Tja

"Mijn buuf zei dat niemand hier slechter van wordt. Tis ook geen iphone ofzo."

Natuurlijk wordt er hier wel iemand slechter van. Namelijk Bol. Er is een fout gemaakt in de bestelling en ze hebben ofwel een mobiel gestuurd in plaats van een doosje vitaminen. Ofwel ze hebben een bestelling gewisseld en iemand vitaminen gestuurd in plaats van een mobiel. En diegene gaat acuut klagen als hij de doos openmaakt (zou jij ook doen toch?). Met als gevolg dat Bol diegene alsnog een telefoon moet gaan opsturen.

Kortom, je kunt het natuurlijk als een mazzeltje zien, maar in feite heb je iets in huis wat niet van jou is. En zelf zou ik die telefoon dan toch nooit met een prettig idee gebruiken geloof ik.

terugsturen

Terugsturen, als het dan weer bij jou wordt afgeleverd, weer terugsturen. Na een tijdjehoudt het op, ik kreeg vanaf 1996 met kerst relatiegeschenken bezorgd voor de vorige bewoners van ons huis. Na 4 jaar adresgegevens doorgeven, vorige eigenaar bellen, pakjes naar hem toebrengen hebben we de flessen wijn, dozen chocolade maar gehouden. Soms wil je het goed doen maar lukt het niet, dan kan je altijd besluiten het ding te houden.

Mira

Mira

20-06-2014 om 14:57

Ik sluit me aan bij de meesten

Maar ben dan ook erg braaf.

Ely

Ely

20-06-2014 om 15:59

Huh?

Niemand wordt hier slechter van? Denk je dat heus?
Dus als jij (per ongeluk) meer de winkel uitneemt dan dat je voor betaald is dat ook prima voor jou? Of is het anders omdat het online winkelen is?
Ik snap die opmerking niet zo.
En ja, ik zou m gewoon retourneren, na even gebeld te hebben. Beter voor je karma ook )

Tango

Tango

20-06-2014 om 16:20

Ja, ergernis

Ik zou me ook ergeren net als Katniss. Ik bestel namelijk alleen maar iets via Internet als ik zeker weet dat het goed is. Dus bijv. geen schoenen in meerdere maten etc. Ik heb namelijk een hekel aan dingen terugsturen want dan moet je weer naar postkantoor , artikel weer inpakken etc. etc. en dat kost tijd. En die tijd bespaar ik me juist door via internet te bestellen.
Ik zou in dit geval dus Bol wel bellen en vragen of ze de telefoon thuis komen ophalen. Doen ze dit niet tja, dan vrees ik dat ik hem houd of misschien een paar dagen tot weken later pas eens wegbreng als ik er aan denk om naar het postkantoor te gaan.

Annet

Annet

20-06-2014 om 17:31

Ik zou bellen om te vragen hoe ze dit gaan oplossen?

Dikke kans dat je er een leuke cadeaubon aan overhoudt......
Die heb je dan ook echt verdiend.
Die telefoon niet!

Eigenwaarde gaat voor mij boven hebzucht

Ilva

Ilva

20-06-2014 om 17:35

En tegenwoordig kan je de spullen van Bol ook terugbrengen (en ophalen) bij Albert Heijn. Dus mocht je toevallig daar je boodschappen doen dan gaat het lekker makkelijk.

Enne, ik zou ook even bellen en terugsturen.

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 18:11

reactie

Ik weet eigenlijk nog niet wat ik moet doen.
Zomaar terugsturen gaat niet, want ik kan bij Bol niet iets retourneren wat niet in mijn account staat. Als ik m zomaar terugstuur past ie daar niet meer in het systeem en pikt waarschijnlijk een ander m in.

Ik vermoed dat bol niet aan cadeaubonnen doet in dit soort gevallen. Bol is uiteindelijk alleen maar een kantoor, de artikelen komen uit verschillende magazijnen. Daarom vind ik het eigenlijk ook gek. Want drogisterijspullen komen van de etos, normaal komen andersoortige artikelen in een andere doos.

Dus de telefoon staat hier nog in de vensterbank. Ik denk er nog even over na. En dat is helemaal niet netjes, dat weet ik

guera

guera

20-06-2014 om 19:03

vraag het dan niet

Joh je wil m gewoon houden. Val ons niet lastig met zoiets. Welje kneus heeft je wijsgemaakt dat ie niet in het systeem past en dat een ander m dan inpikt. Dat zul je nooit weten. Eerlijk duurt het langst. Van dit soort geeikel wordt alles duurder. Ergens moet het verlies weer gecompenseerd worden bij Bol. Als jij belt past het heus wel in het systeem. En ja het kan goed dat je hiervoor een retouretiket gemaild krijgt. Kreeg ik ook toen ik via Bol van een ander iets kado kreeg.
Anyway dat je het überhaupt overweegt.....en als je het van dit soort mazzeltjes moet hebben dan zeg ik: flink verkopen op marktplaats en vh geld je kar volgooien bij de aldi.

vlinder72

vlinder72

20-06-2014 om 19:18

Pikt iemand anders hem in?

Ik weet niet waar jij werkt maar om er nou vanuit te gaan dat iemand het dan wel inpikt vind ik wel een heel bijzondere gedachtengang.

Ik zou gewoon bellen en vragen wat ik moet doen. Weten ze het niet gelijk dan bellen ze maar terug. Ik zou de telefoon toch niet durven gebruiken. Stel dat er toch achterkomen en de telefoon terugvragen? Het is namelijk goed mogelijk dat iemand anders een doosje vitamines heeft ontvangen ipv een telefoon.

guera

guera

20-06-2014 om 19:28

bol

Is supercoulant bedrijf. Ik heb eens een keer gemaild dat boek niet was aangekomen. Was ook waar. Ik kreeg zonder problemen een nieuwe. Een week later kwam eerdere boek alsnog. Ik HAD hem kunnen houden als kado voor een ander of iets. Voor bol was ie al verloren. Ik heb gebeld en m alsnog teruggestuurd. Past echt wel in het systeem. Juist door misbruik gaan dit soort bedrijven straks hun coulante service weer intrekken. Beetje jammer zou dat zijn. Als je telefoon op straat vindt hou je hem dan ook?

Ampersand

Ampersand

20-06-2014 om 19:29

En als..

En als iemand anders hem inpikt, wat maakt dat uit? Hij is niet van jou. Gewoon in de doos mikken, afgeven op het postkantoor of bij de AH en met een schoon geweten weer gaan slapen. Hoe ze het bij BOL oplossen is hun probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2014 om 19:38

Naïef

Voor de mensen die dat 'inpikken' een rare gedachte vinden: dat vind ik nou naïef. Als iemand door heeft dat zo'n telefoon nergens geregistreerd staat, is de verleiding geboren. Dat zie je nu ook aan 'toch maar even'. Je hebt nu eenmaal mensen die gevoelig zijn voor verleiding en braveriken.

Maar ik zou er zelf ook over bellen. Ik zou te bang zijn dat ze er toch achterkomen. Om eerlijk te zijn dus niet eens zozeer omdat het een duur apparaat is waardoor ik bol.com benadeel (wat wel zo is natuurlijk). Vandaag had ik een klant aan de telefoon die teveel geld terugkreeg van 'ons'. 50 Euro. Dat meldde ze min of meer spontaan, maar toen ze hoorde dat het niet klopte vroeg ze 'kunnen we niet net doen of dit niet besproken is?'. Ik zei 'ja hoor dat kan'. Ze dacht dat ik het daarbij zou laten, want ze reageerde heel verheugd dat dat mooi was. Maar vervolgens kondigde ik aan dat ik het wel moest melden en dat het bedrag in mindering gebracht zou worden. Het afscheid verliep een stuk koeler. Maar ook als ik het niet had gemeld zou deze fout uit het systeem te voorschijn komen en dan had ze het gewoon weer in moeten leveren. Dat is veel gênanter.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2014 om 19:42

Ampersand

En vervolgens krijgt 'toch maar even' bol.com aan de telefoon met de melding dat ze onterecht een telefoon heeft geaccepteerd en dat ze hem graag terug willen hebben. Waarop 'toch maar even' met haar schone geweten meldt dat ze de telefoon allang op de post gedaan heeft (gewoon retour afzender en dus niet aangetekend, want dat kost geld). Waarop bol.com zegt 'ja maar wij hebben niets ontvangen hoor'. Bewijs dan maar eens dat je hem niet op zolder hebt liggen.

Juno

Juno

20-06-2014 om 19:57

Terug natuurlijk

Gestolen goed gedijt niet.
Klaar. Je hebt het weliswaar niet gestolen maar je hebt er ook niet voor betaald. Bellen, etiket vragen en afgeven bij de AH óf vragen of de koeriersdienst het komt ophalen. Doen sommige bedrijven namelijk ook.

Ik heb ooit iets dergelijks gehad. Man had voor mijn verjaardag kaartjes voor de Stones gekocht en omdat er wat haast bij zat vroeg hij of ze alvast gestuurd konden worden. Dat kon. Een paar dagen later kwam nog een envelopje met kaartjes. Netjes gebeld. En gebeld. En nog eens gebeld. Ze wisten het niet, ze gingen het regelen, ze gingen kijken wat er nu moest gebeuren, ze gingen ons terug bellen. We zijn nooit meer gebeld en ik heb twee goede vriendinnen mee genomen.

Mijn moeder heeft ooit op het strand in Frankrijk een dikke rol bankbiljetten gevonden ter waarde van een paar duizend gulden. Dat had ze als alleenstaande moeder zeer goed kunnen gebruiken, maar ze heeft aangifte gedaan, het geld afgegeven en is nog geschoffeerd ook op het bureau.

toch maar even anders

toch maar even anders

20-06-2014 om 20:03

tja

Ik heb jaren in een groot magazijn gewerkt. Daar kwam ook wel eens wat terug wat niet te traceren was. Dat ging dan in een grote doos en werd óf naar een opkoper gedaan óf het werd verdeelt onder het personeel. Dit soort "retouren" bestaan nl. gewoon niet meer. Maar dat ging dus over "goedkope" artikelen. Zo'n telefoon verdwijnt heus wel ergens.

Ik heb bij h&m dit al twee keer gehad, een product in de doos die niet op de bon stond. Bij Esprit ook. Het is toen niet eens in me opgekomen dit terug te sturen.
Komt misschien omdat ik dus weet hoe het gaat bij dit soort zaken.

Neemt niet weg dat het me nog steeds niet lekker zit hoor. Mijn man zei net nog dat ik niet voor crimineel in de wieg ben gelegd. En ik zet m zeker niet op marktplaats.

ook een keer

ook een keer

20-06-2014 om 20:05

ook een keer gehad

Ik heb ook een keer een verkeerd artikel opgestuurd gekregen van bol. Keurig gebeld en gemeld dat verkeerd artikel was verzonden. Was veeeeeel duurde. Ook vermeld dat wanneer zij het terug wilden zij zelf actie moesten ondernemen. Dus op laten halen door de post Nooit meer iets over gehoord.

ik snap niet eens

Dat je erover na moet denken. Je belt gewoon op en vraagt wat je moet doen. Je hebt nog een verpakking vitaminen tegoed, dus je moet toch hoe dan ook contact opnemen?

Katniss

Katniss

20-06-2014 om 20:13

Poststaking

Tijdens de staking van de pakjesbezorgers had ik iets bij Bol besteld. Drie dagen na de staking was het nog niet geleverd, dus na een telefoontje met Bol mocht ik de bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen. Vervolgens kreeg ik op dezelfde dag twee keer hetzelfde bezorgd. Ik heb er dus een terug gestuurd. Vervolgens kreeg ik ook mijn geld weer terug 'vanwege mijn retourzending'.
Daar heb ik niets meer mee gedaan. Ik had er al zoveel gedoe over gehad.

tja

tja

20-06-2014 om 21:50

wij

Wij kregen 2 foto's van linnen ipv de ene die we besteld hadden. De ondergaande zon hadden we nog nooit gezien. Netjes gebeld, en omdat er geen mensen opstonden mochten we hem houden. Het was duurder om hem terug te sturen dan hem opnieuw te drukken en te verzenden.
We hebben hem ergens op het werk gehangen, kon het niet over mijn hart krijgen om hem in huis te hangen.

Ely

Ely

20-06-2014 om 23:23

Je dénkt dat je weet hoe t werkt

Je hebt in een groot magazijn gewerkt schrijf je. En daardoor heb je een beeld van hoe zoiets gaat. Bij die organisatie dan.
Maar weet je, ik snap het niet: je gaat m niet verkopen op MP maar ik lees ook niet dat je m kan gebruiken if gaat gebruiken. Het is nu een soort trofee in je vensterbank?
Enfin, jouw ding, ik ben echt niet roomser dan de paus maar ik zie niet wat je hieraan hebt. Of is ie heel decoratief ?

Tijgeroog

Tijgeroog

21-06-2014 om 00:36

Ach

Ik heb ook in zo'n magazijn gewerkt. Als voorraadbeheerder, dus ik weet goed hoe het daar werkte. Daar kwamen ook retouren, en die werken dan teruggeboekt in het systeem en weer op hun plek gelegd. Soms hadden we spullen waarvan we niet wisten waar het vandaan kwam. Die stonden dan een tijdje in een doos naast m'n bureau, terwijl ik het probeerde uit te zoeken. Als ik daarna een week ofzo niet uit was dan boekte ik het op een andere manier terug in het systeem. Kon het gewoon weer verkocht worden.

Maargoed, het is allemaal heel simpel, staat ook gewoon op de site van bol. Je gaat in je account naar de bestelling toe, geeft aan dat je wilt retourneren. Dan geef je als reden op dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen en daarna dat je wilt omruilen voor het juiste. Desnoods geef in je het opmerkingenveld aan dat je een telefoon hebt gekregen. Waarschijnlijk moet je dan een formulier uitprinten. Dat stop je in de doos waar je het geheel in ontvangen hebt, samen met de telefoon. De boel even dichtplakken en hup, bij de AH, postnl-punt of kiala-punt afgeven en je bent klaar. Zo moeilijk is dat toch niet. Dan komt die telefoon echt wel netjes op z'n plek hoor.

En ohja, als iedereen dit soort dingen houdt in plaats van terugstuurt gaan bij bol de prijzen omhoog. Dus je hebt iedereen die wel eens wat bij bol bestelt ermee....

Dalarna

Dalarna

21-06-2014 om 15:00

ampersand

Jouw oplossing zou ik dus inderdaad nooit doen, ik zou altijd eerst bellen en vragen hoe dit op te lossen. Vraagsteller wil toch minstens haar betaalde vitaminen hebben en dat lukt op deze manier niet eens.

Kaaskopje: aangetekend is onzin, je kunt altijd gratis terugsturen, aantekenen hoeft helemaal niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.