Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Morgaine

Morgaine

16-05-2016 om 14:32

Met een hele groep gezamenlijk een cadeau geven


Toink

Toink

27-05-2016 om 19:49

Ik vind dat toch ergens ook niet leuk. Binnenkort moet ik weer uit eten met dames die er wat van kunnen en ook aardig wat drankjes wegdrinken. Is het ook nog ergens waar ik weinig keuze heb en er is al bedacht dat het eindbedrag door het aantal gasten gaat.
Daar zit ik dan met 1 cola, 1 hoofdmenu dat ik niet eens erg lekker vind, zonder toetje en ik woon alleen, zij hebben allemaal een partner en werken met zn tweeen.

Vorige keer was ik er niet bij en is er achteraf erg geroddeld over degene die toen in mijn situatie zat. Dat heb ik als erg onplezierig ervaren. Die persoon was krenterig, moeilijk, niet flexibel, ongezellig door niet mee te doen, ga dan niet mee enz. en ze hebben pontificaal allemaal 3 euro aan die persoon teruggestort en daarover werd toen gezegd dat zij nu de enige was die gratis had gegeten op kosten van de groep. Genant.

De vorige keer was het 35 euro pp en als ik dat even snel bereken was ik nog geen 15 euro kwijt aan mijn menu/drankje als ik erbij was geweest.
Dat houd in dat ik 20 euro moet betalen om mee te kunnen, met anderen die veel meer eten en drinken.
Ik ben dat eigenlijk niet van plan. Ik wacht af wat de locatie zal worden en neem dan wel een beslissing of ik mee ga. Jammer, want zo vaak heb ik niet van dit soort dingen. Dan is het het toch wel waard zal je zeggen, maar in plaats van 20 euro weggooien of weggeven kan ik een hoop andere dingen doen.

Moni

Moni

27-05-2016 om 20:03

Je gooit geen 20 euro weg

Je eet voor 15 euro en betaalt 5 euro mee van het samenzijn. Dat lijkt me best redelijk. Dat is geen geld weggooien.
Als je liever helemaal geen geld uitgeeft, dan kun je beter niet meegaan.

Hierboven stond een voorbeeld van iemand die haar deel betaalt maar niet meedoet met de rest omdat ze niet meer kan betalen. Dat was dan wel een gelegenheid waar de anderen veel meer consumeerden en daardoor ook veel meer geld uitgaven. Dat is ook een prima oplossing.

lieverdje

lieverdje

27-05-2016 om 20:57

Moni

Toink bedoelt dat ze 35 euro in de pot moet inleggen, terwijl ze zelf maar voor 15 euro eet. Niet dat ze 5 euro meer betaalt dan wat ze werkelijk consumeert, maar dus 20. Dat zou mij ook niet lekker zitten!

Ik zou zeggen dat het met echt leuke mensen/vrienden het geen probleem zou moeten zijn om je eigen deel te betalen; als er achteraf wordt gepraat over de krenterigheid van iemand die niet zoveel kan/wil bijdragen, lijkt me het niet zo'n hechte vriendenclub.

Toink

Toink

27-05-2016 om 20:59

Moni

Het is niet zo lastig, 35 min 15 is 20 en geen 5 en dan betaal ik 20 euro voor het samenzijn.

Mijn inkomen is niet zo hoog, dus dit zijn voor mij grote bedragen die ik voor anderen neerleg.

Toink

Toink

27-05-2016 om 21:01

klopt lieverdje

het zijn geen vrienden maar het is een jaarlijks etentje van het werk en met die mensen werk ik dus zie ik ze nog vaker dan familie

Moni

Moni

27-05-2016 om 21:08

OK, had ik niet door

Twintig euro extra is wel veel. Dat snap ik.
Zou je niet kunnen melden dat jouw budget niet meer kan zijn dan 15 euro. Dat je daarmee je eigen eten betaalt maar niet mee kunt betalen aan het totaal.
Geld overgemaakt krijgen per persoon lijkt me heel genant.

Toevallig pas geleden ook uit eten geweest met werkgroepje. Een persoon heeft een klein budget. Dat weten we en dat is onderling opgelost.

Herkenbaar Toink

Ik zit daar met etentjes ook een beetje mee. In onze familie ben ik de enige zonder partner, de enige met een lager inkomen én met de jongste kinderen die weinig eten. Vorig jaar was er een barbecue en voor mijn gevoel heb ik idioot veel geld betaald ten opzichte van wat wij gegeten en gedronken hebben, de kinderen 1 frisdrank, wat stokbrood en ieder halve hamburger. Daar heb ik niets van gezegd omdat ik denk dat men het niet begrijpt en zo iets heeft van de ene keer betaal je wat te veel de andere keer wat te weinig, dat hoort erbij, en dat is vaak ook zo, maar ze hebben niet in de gaten dat het voor mij heel vaak nadelig uitpakt. Ik heb eerlijk gezegd ook moeite om die discussie aan te gaan dus kies tevoren heel bewust om wel of niet mee te doen.
Zo ook met gezamenlijke kado's aan bijvoorbeeld ooms en tantes bij jubileum, die bedragen worden verdeeld per broer of zus dus per gezin, alleen voor mij is zo'n bedrag in verhouding vaak hoog.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-05-2016 om 15:49

Niks mis mee

Narcis om daar niet aan mee te doen.

Ik vind de leukste groepen ook de groepen waar rekening met dit soort dingen gehouden wordt. Je mag, als je iets gezamenlijks doet, best even stilstaan bij het feit dat niet iedere portemonnee even goed gevuld is.
En als ik, als niet drinker, met collega's op stap ga draag ik gewoon bij maar vind ik het toch leuk als gezegd wordt: jij bent met de auto dus sla jij maar een rondje potvullen over. En dan gaat het mij niet om die 20 euro, maar puur om het gevoel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.