Off-topic discussies
Bijtje82
25-08-2022 om 19:27
Laarsjes/pumps voor dramavoeten
Beste forummers,
Ik ben best wel een zeikerd met mode, al zeg ik het zelf. Weet precies wat ik niet wil, maar datgene dat ik wel wil vind ik vaak niet. Of als ik dan opeens een eureka moment heb, dan hebben ze mijn maat niet. Niet omdat ik rare maten heb, maar omdat ik gewoon te standaard ben. (M/38) Dat zijn toch vaak de maten die als eerst zijn uitverkocht.
Kleding is bij mij altijd een uitdaging, maar meestal komt dat uiteindelijk wel goed.
Maar dan... schoenen
Ik haaaat schoenen kopen. Hou echt enorm van mooie schoenen, maar ik kan zo bloed chagrijnig worden van schoenen kopen.
Mijn voeten zijn gewoon onmogelijk. Of eigenlijk gewoon echt Nederlands denk ik. Soms 40, soms 41 en dat is al best wel een ruk maat om leuke schoenen te vinden. Naar mijn idee houden de leuke schoenen op bij maatje 38. En als je ze dan al wel in een grotere maat ziet, dan vraag je je af of je een of ander gedrocht bent want die schoen ziet er dan opeens niet meer uit. All stars maatje 38, helemaal leuk. Maatje 40? Jo!hey! PIPO!
Enfin.. Ik heb het afgelopen jaar mijn kledingkast voor 80% vervangen. Leuke jurkjes voor de zomer en winter erbij. Nu begint dus ook het schoenen drama weer.
Wat moet ik in vredesnaam onder die jurkjes dragen..
Heb bijvoorbeeld dit jurkje.
Staat echt super leuk, maar ja hij is niet stoer genoeg voor sneakers vind ik zelf en laarsjes zijn dan weer te zwaar. Dus ik dacht op zoek te gaan naar een paar pumps/sandalen met hakje. Maar ja, dan komen mijn achterlijke voeten om te hoek kijken. Ik heb geen extreem brede voeten, eigenlijk ook geen platvoeten. Maar open schoenen kan ik niet dragen, of nou ja het ziet er gewoon niet uit. Als ik opengewerkte schoenen draag dan hangt de buitenkant van mijn voet buiten de schoen. Ziet er gewoon niet uit. Peeptoes ziet er ook niet uit, want ik heb rare lange tenen. Kortom, ik heb gewoon een voetenfobie. Met name mijn eigen voeten.
Nu zoek ik dus een soort pump, met een redelijke hak. 6+ cm die niet te zwaar oogt onder een jurkje, slank oogt, met een ronde neus en waarbij de buitenzijde van de schoen dicht is. Of iig een opstaande rand heeft. Gezien mijn rare voeten en debiele schoenmaat, zou ik graag ergens hier in de buurt. In de driehoek Rotterdam, Utrecht ,Den Bosch een schoenenwinkel bezoeken die een ruim assortiment pumps ed. op voorraad heeft. Ben het online shoppen zo zat. Wil gewoon kijken, voelen passen.
Dus wie weet er ergens in deze regio een zaak die een ruim aanbod heeft?
Ik wil gewoon mooie vrouwelijke voeten, die geen aandacht trekken omdat er van dat lompe schoeisel aan hangt. Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar ik blijf nu eenmaal een zeikerd.
Flanagan
28-08-2022 om 22:40
Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 22:16:
[..]
Dat zijn eigenlijk dingen die ik nooit voor mezelf koop.
Google maar eens op lapis; blauwe levendige steen die niet al te duur is.
Bijtje82
29-08-2022 om 00:19
Flanagan schreef op 28-08-2022 om 22:40:
[..]
Google maar eens op lapis; blauwe levendige steen die niet al te duur is.
Ik ken hem. Heb ooit eens een kettinkje gekregen met een blauw lapis hart. Deze ben ik helaas verloren. Vind sieraden prachtig hoor, maar zal niet snel voor mezelf zoiets kopen. Zulke dingen moeten voor mij een betekenis hebben, anders is het maar een nietszeggend sieraad.
Klinkt misschien stom, maar zo ben ik nu eenmaal. Heb één ring die ik eigenlijk altijd draag. Vind hem niet eens mooi, maar hij heeft een bepaalde sentimentele waarde.
Leanne
29-08-2022 om 01:03
Wat een leuk jurkje!
Tja, ik heb zelf dat mijn voeten naar binnen hangen (platvoeten), dat is ook niet zo charmant. Ik heb een paar degelijke hakjes die ik nooit draag, is voor gelegenheden dat ik echt netjes moet zijn (uitvaart ofzo) en ben daarna blij dat ze uit kunnen.
Verder heb ik juist gezocht naar sneakers die niet te lomp ogen. De Nike Internationalist heb ik nu in 4 verschillende, zit ook nog comfortabel en staat ook bij het jurkje (vind ik dan).
Pinokkio
29-08-2022 om 01:38
Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 07:59:
[..]
Nee, ik irriteer me er gewoon aan. Dus dan zeg ik daar wat van. Het gaat me niet om de soort schoen, dat lijkt me duidelijk. Als ze graag allerhande creabea knutseltips wil uitwisselen, dan opent ze maar een offtopic knutseltopic met gelijkgestemden.
Net zoals jouw collega haar commentaar voor zich kan houden zou jij er ook voor kunnen kiezen om de berichten die je niet helpen gewoon te negeren of iig wat aardiger te kunnen reageren. Als jij een draadje hier opent ga je nog niet over de inhoud.
Gingergirl
29-08-2022 om 06:26
Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 22:16:
[..]
Dat zijn eigenlijk dingen die ik nooit voor mezelf koop.
Als je het kunt betalen, gewoon een keer doen. 😁
Bijtje82
29-08-2022 om 10:17
Gingergirl schreef op 29-08-2022 om 06:26:
[..]
Als je het kunt betalen, gewoon een keer doen. 😁
Zal er eens over denken. Dan misschien leuk voor kerst. Moet wel een beetje speciaal zijn dan. Ik moet toch mijn eigen cadeaus kopen. 🤐
Poezekat
29-08-2022 om 10:37
Leanne schreef op 29-08-2022 om 01:03:
Wat een leuk jurkje!
Tja, ik heb zelf dat mijn voeten naar binnen hangen (platvoeten), dat is ook niet zo charmant. Ik heb een paar degelijke hakjes die ik nooit draag, is voor gelegenheden dat ik echt netjes moet zijn (uitvaart ofzo) en ben daarna blij dat ze uit kunnen.
Verder heb ik juist gezocht naar sneakers die niet te lomp ogen. De Nike Internationalist heb ik nu in 4 verschillende, zit ook nog comfortabel en staat ook bij het jurkje (vind ik dan).
Ik kijk vooral naar het gemak, mijn ene enkel slaat makkelijk om naar buiten, en soms inderdaad een hakje als het iets netter mag van mezelf.
Flanagan
29-08-2022 om 13:10
Bijtje82 schreef op 29-08-2022 om 10:17:
[..]
Zal er eens over denken. Dan misschien leuk voor kerst. Moet wel een beetje speciaal zijn dan. Ik moet toch mijn eigen cadeaus kopen. 🤐
De rode jurk is een zomerse jurk, dat nu gedragen wenst te worden ipv met Kerst. Dus schuif je kado niet maanden voor je uit. (Je kan ook kiezen voor opvallende blauwe kralen ketting voor zomerse dagen.)
Jaar geleden voor mijzelf een mooie ring gekocht met paarse steen. Goudprijs stond hoog, dat dat gold ook voor inruil. Dus door paar oude ‘verjaarde’ ringen en simpel armbandje in te ruilen, viel de aanschafprijs van de ring heel erg mee.
IMI-x2
29-08-2022 om 13:28
Een mooi sierraad hoeft helemaal geen rib uit je lijf te kosten. Zilver is al veel betaalbaarder dan goud en een zilveren hanger met of zonder een (half)edelsteen kost je ook de kop niet. Mooie kralen zijn nog een stuk betaalbarder. Ik loop zelf al bijna 10 jaar met dezelfde gladde zilveren ketting, waar ik verschillende hangers voor heb. Kijk ook welke lengte mooi staat bij de kleding waar je het sierraad bij wilt dragen. Bij een boothals draag ik geen ketting, bij een bloesje een vrij korte en bij een diepe v-hals een langere.
Bijtje82
29-08-2022 om 14:13
Flanagan schreef op 29-08-2022 om 13:10:
[..]
De rode jurk is een zomerse jurk, dat nu gedragen wenst te worden ipv met Kerst. Dus schuif je kado niet maanden voor je uit. (Je kan ook kiezen voor opvallende blauwe kralen ketting voor zomerse dagen.)
Jaar geleden voor mijzelf een mooie ring gekocht met paarse steen. Goudprijs stond hoog, dat dat gold ook voor inruil. Dus door paar oude ‘verjaarde’ ringen en simpel armbandje in te ruilen, viel de aanschafprijs van de ring heel erg mee.
Ik heb ook nog een rode wintereditie jurk 😁
Goud koop ik sowieso niet. Hou niet van goud. Zoals hierboven aangegeven hoef je geen fortuin uit te geven aan een mooi sieraad. Nu is het budget geen probleem verder, meer dat ik mezelf zulk soort dingen eigenlijk niet cadeau doe. Vind dat meer waarde hebben als het gekregen is en er een speciaal gevoel bij hoort.
Sieraden zijn bij mij niet net als kleding gewoon iets leuks om tussendoor eens te kopen. Maar dat zijn mijn gedachten natuurlijk, iedereen denkt daar anders over.
wil40
29-08-2022 om 15:47
Ik heb het tegenovergestelde. Bij kleding horen schoenen en accessoires, dus soms een leuke tas en bijpassende sieraden en nagellakje. Ik heb goud en zilver, soms past het één mooier bij de gelegenheid en kleur kleding en soms het ander.
Vroeger gaf ik ook niet snel geld uit aan luxe voor mezelf, maar heb de schade ingehaald
Bijtje82
29-08-2022 om 15:53
wil40 schreef op 29-08-2022 om 15:47:
Ik heb het tegenovergestelde. Bij kleding horen schoenen en accessoires, dus soms een leuke tas en bijpassende sieraden en nagellakje. Ik heb goud en zilver, soms past het één mooier bij de gelegenheid en kleur kleding en soms het ander.
Vroeger gaf ik ook niet snel geld uit aan luxe voor mezelf, maar heb de schade ingehaald
Nagellak gebruik ik persoonlijk niet. Tassen eigenlijk ook zelden. Zou ik vaker moeten doen, want ik loop regelmatig met m'n handen of zakken vol spullen. Maar dit soort dingen vind ik dan wel weer ok om voor mezelf tussendoor aan te schaffen. Sieraden vallen bij mij echt in een andere categorie.
Zoals eerder hierboven het inleveren van oud goud voor aanschaf van nieuwe sieraden, dat zou ik persoonlijk nooit doen. Maar ik snap dat dit wellicht anders is als je geen gevoelsmatige waarde hecht aan die items.
IMI-x2
29-08-2022 om 15:58
En wat als je jezelf een mooi sierraad geeft om deze nieuwe, sterke fase in je leven te vieren en je te blijven herinneren?
Bijtje82
29-08-2022 om 16:03
IMI-x2 schreef op 29-08-2022 om 15:58:
En wat als je jezelf een mooi sierraad geeft om deze nieuwe, sterke fase in je leven te vieren en je te blijven herinneren?
Ja dat is zeker een mooie gedachte! Maar dan doe ik dat met kerst of op mijn 40e verjaardag samen met m'n kinderen. Mogen zij ook wat moois uitzoeken. Het moet wel een speciale gelegenheid zijn dan. Niet zomaar tussendoor.
Jonagold
29-08-2022 om 16:04
Ik heb ook mezelf een nieuwe ring cadeau gedaan na een hele moeilijke periode. Die ring is gemaakt door een lieve oud-collega van me, van een aantal sieraden die ik niet meer droeg, maar die wel emotionele waarde hadden. O.a. een ringetje dat ik van mijn ouders had gekregen maar dat te klein was geworden en een oorbel waarvan de andere was kwijtgeraakt. Zo kregen die sierraden een nieuw leven, met een dubbele emotionele lading. We hebben hem samen ontworpen, naar aanleiding van mijn eigen verhaal. Hij is prachtig geworden! In die hoek kun je het dus ook zoeken.
Intussen is die collega overleden, dus nu draag ik die ring met nog meer liefde.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.