Off-topic discussies
Bijtje82
25-08-2022 om 19:27
Laarsjes/pumps voor dramavoeten
Beste forummers,
Ik ben best wel een zeikerd met mode, al zeg ik het zelf. Weet precies wat ik niet wil, maar datgene dat ik wel wil vind ik vaak niet. Of als ik dan opeens een eureka moment heb, dan hebben ze mijn maat niet. Niet omdat ik rare maten heb, maar omdat ik gewoon te standaard ben. (M/38) Dat zijn toch vaak de maten die als eerst zijn uitverkocht.
Kleding is bij mij altijd een uitdaging, maar meestal komt dat uiteindelijk wel goed.
Maar dan... schoenen
Ik haaaat schoenen kopen. Hou echt enorm van mooie schoenen, maar ik kan zo bloed chagrijnig worden van schoenen kopen.
Mijn voeten zijn gewoon onmogelijk. Of eigenlijk gewoon echt Nederlands denk ik. Soms 40, soms 41 en dat is al best wel een ruk maat om leuke schoenen te vinden. Naar mijn idee houden de leuke schoenen op bij maatje 38. En als je ze dan al wel in een grotere maat ziet, dan vraag je je af of je een of ander gedrocht bent want die schoen ziet er dan opeens niet meer uit. All stars maatje 38, helemaal leuk. Maatje 40? Jo!hey! PIPO!
Enfin.. Ik heb het afgelopen jaar mijn kledingkast voor 80% vervangen. Leuke jurkjes voor de zomer en winter erbij. Nu begint dus ook het schoenen drama weer.
Wat moet ik in vredesnaam onder die jurkjes dragen..
Heb bijvoorbeeld dit jurkje.
Staat echt super leuk, maar ja hij is niet stoer genoeg voor sneakers vind ik zelf en laarsjes zijn dan weer te zwaar. Dus ik dacht op zoek te gaan naar een paar pumps/sandalen met hakje. Maar ja, dan komen mijn achterlijke voeten om te hoek kijken. Ik heb geen extreem brede voeten, eigenlijk ook geen platvoeten. Maar open schoenen kan ik niet dragen, of nou ja het ziet er gewoon niet uit. Als ik opengewerkte schoenen draag dan hangt de buitenkant van mijn voet buiten de schoen. Ziet er gewoon niet uit. Peeptoes ziet er ook niet uit, want ik heb rare lange tenen. Kortom, ik heb gewoon een voetenfobie. Met name mijn eigen voeten.
Nu zoek ik dus een soort pump, met een redelijke hak. 6+ cm die niet te zwaar oogt onder een jurkje, slank oogt, met een ronde neus en waarbij de buitenzijde van de schoen dicht is. Of iig een opstaande rand heeft. Gezien mijn rare voeten en debiele schoenmaat, zou ik graag ergens hier in de buurt. In de driehoek Rotterdam, Utrecht ,Den Bosch een schoenenwinkel bezoeken die een ruim assortiment pumps ed. op voorraad heeft. Ben het online shoppen zo zat. Wil gewoon kijken, voelen passen.
Dus wie weet er ergens in deze regio een zaak die een ruim aanbod heeft?
Ik wil gewoon mooie vrouwelijke voeten, die geen aandacht trekken omdat er van dat lompe schoeisel aan hangt. Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar ik blijf nu eenmaal een zeikerd.
Jonagold
29-08-2022 om 16:06
Bijtje82 schreef op 29-08-2022 om 16:03:
[..]
Ja dat is zeker een mooie gedachte! Maar dan doe ik dat met kerst of op mijn 40e verjaardag samen met m'n kinderen. Mogen zij ook wat moois uitzoeken. Het moet wel een speciale gelegenheid zijn dan. Niet zomaar tussendoor.
Dan leg je jezelf beperkingen op, omdat...? Waarom is je nieuwe leven na de scheiding niet een speciale gelegenheid? Heel eerlijk gezegd vind ik dat veeeeel specialer dan 'zomaar' een Kerst .
Bijtje82
29-08-2022 om 16:14
Jonagold schreef op 29-08-2022 om 16:06:
[..]
Dan leg je jezelf beperkingen op, omdat...? Waarom is je nieuwe leven na de scheiding niet een speciale gelegenheid? Heel eerlijk gezegd vind ik dat veeeeel specialer dan 'zomaar' een Kerst .
Kerst is bij mij nooit zomaar kerst, maak er altijd iets speciaals van hoor 😁 . Maar mijn 40e vind ik ook een mijlpaal, dat is ook al bijna. Dat vind ik dan een mooier moment om samen met de kinderen iets moois uit te zoeken dan zomaar ff fussendoor.
Flanagan
29-08-2022 om 17:48
Ik koos de ring ook niet voor zomaar ff tussendoor. Die aanschaf had ook een symbolische waarde waarmee ik afstand wilde doen van twee nare gebeurtenissen, waaronder een diefstal van een ring van mijn moeder door mijn zus die dit ontkende terwijl de ring na overlijden aan mij zou worden toegewezen. Dan kan je wachten tot die zus tot bezinnen komt, heel pijnlijk of je koopt iets waarmee je dat verlies compenseert en laat het los. De tweede reden had te maken met de groei als mens in lijn met eerlijkheid en het durven vasthouden daaraan, hoe eenzaam dan ook. De beloning voor die inzet waarmee ik bij mijzelf ben gebleven.
Het kado stond hier ook onder de kerstboom. Maar toch voelde het niet als een kerstkado omdat het symbolisch veel meer betekenis had tov de kerstkado’s van de andere gezinsleden.
Nu is 40 ook een mijlpaal en blijkbaar minder ver weg dan kerst. Maar symbolische geschenken staan los van jaarlijkse verjaardag- of kerstkado’s; daar zijn ze te bijzonder voor.
Ik wil niet drammen,ik geef alleen aan hoe ik het achteraf beleefde.
Bijtje82
29-08-2022 om 17:56
Flanagan schreef op 29-08-2022 om 17:48:
Ik koos de ring ook niet voor zomaar ff tussendoor. Die aanschaf had ook een symbolische waarde waarmee ik afstand wilde doen van twee nare gebeurtenissen, waaronder een diefstal van een ring van mijn moeder door mijn zus die dit ontkende terwijl de ring na overlijden aan mij zou worden toegewezen. Dan kan je wachten tot die zus tot bezinnen komt, heel pijnlijk of je koopt iets waarmee je dat verlies compenseert en laat het los. De tweede reden had te maken met de groei als mens in lijn met eerlijkheid en het durven vasthouden daaraan, hoe eenzaam dan ook. De beloning voor die inzet waarmee ik bij mijzelf ben gebleven.
Het kado stond hier ook onder de kerstboom. Maar toch voelde het niet als een kerstkado omdat het symbolisch veel meer betekenis had tov de kerstkado’s van de andere gezinsleden.
Nu is 40 ook een mijlpaal en blijkbaar minder ver weg dan kerst. Maar symbolische geschenken staan los van jaarlijkse verjaardag- of kerstkado’s; daar zijn ze te bijzonder voor.
Ik wil niet drammen,ik geef alleen aan hoe ik het achteraf beleefde.
Geeft niet hoor, ik begrijp je redenatie heel goed. Voor mij voelt het dan toch goed of beter om het te combineren met bijvoorbeeld mijn verjaardag. Ondanks dat de achterliggende gedachte een nieuw begin is, is het voor mij nog niet perse een reden om dan op een willekeurig moment iets aan te schaffen. Aangezien mijn 40e eraan komt, is dat dan weer een gelegenheid om mezelf iets cadeau te doen. Dat voelt dan minder random dan zomaar tussendoor. Misschien voor anderen een rare redenering, maar in mijn belevingswereld werkt dat zo. 🙈
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.