Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Bijtje82 schreef op 07-09-2022 om 23:02:

[..]

Nee niet mijn ex, mijn vriend.

Mijn ex stond hier een paar maanden geleden zelf te mauwen aan de deur. 12 jaar lang mag ik geen kat, en met hem kan het wel. Tja sorry. 😁

Heb ook een hond, dus genoeg te knuffelen als de kinderen er niet zijn. En af en toe met vriend, maar dat is een extraatje.

Er had trouwens nog een knipoog gemoeten achter het zinnetje dat ik hem voor altijd haat, want hou van dat biggetje 😁

Ow, ik had het gelezen als je 'toen nog vriend'. Stom haha. Maar ik snap het. Ik zou ook niet blij zijn als iemand die hier niet woont mijn kind een huisdier belooft. Sterker nog, ik zou het niet accepteren. Je zadelt me op met een verantwoordelijkheid waar ik niet op zit te wachten en je maakt van jouw probleem mijn probleem. 

Bijtje82 schreef op 07-09-2022 om 23:07:

[..]

Oh heerlijk! Geniet ervan, en geeft het vooral door aan je dochter. Ze zal gaan stralen.

Mijn contact met juf van dochter over haar gedrag past niet in dit topic. Het was niet zo positief 😁

Dat heb ik haar zeker ook gezegd en ze zei zelf ook dat ze lekkerder in haar vel zit.
Het maakte haar ook zeker wel trots.

Bijtje82

Bijtje82

07-09-2022 om 23:27

MamaE schreef op 07-09-2022 om 23:14:

[..]

Ow, ik had het gelezen als je 'toen nog vriend'. Stom haha. Maar ik snap het. Ik zou ook niet blij zijn als iemand die hier niet woont mijn kind een huisdier belooft. Sterker nog, ik zou het niet accepteren. Je zadelt me op met een verantwoordelijkheid waar ik niet op zit te wachten en je maakt van jouw probleem mijn probleem.

Ja dat zei ik ook. Maar ze hebben me weten te manipuleren. 

Vriend bedoelde het eigenlijk niet serieus, maar ik zei dat ie dat niet kon maken. Iets beloven en dan afhaken. Maar hij heeft het geweten ook, want het is nog flink zoeken naar een betaalbare kat. En als er dan toch een kat moest komen, dan was wel mijn eis zo'n grijs gestreepte. 

Uiteindelijk had hij nog mazzel ook, want een vriendin had een zwangere poes. De poes zelf was grijs gestreept, maar ze wist niet met welke kat ze had liggen vozen. Dus er kon vanalles uitkomen. Gelukkig was er één kitten grijs gestreept. En het is een schat hoor, ook voor de hond. Die twee gaan zo leuk samen. 

Blij met de regen en afkoeling! De warmte viel me steeds zwaarder en ik werd er erg moe van na verloop van tijd. Vandaag gelijk een beter gevoel, lekkerder in mijn vel 🙂

Inmiddels 7 kilo afgevallen door elke dag een uur te wandelen.

Decembermamma schreef op 08-09-2022 om 13:40:

Inmiddels 7 kilo afgevallen door elke dag een uur te wandelen.

Zo, dat is indrukwekkend! Hoe lang heeft dat geduurd? En is het uur wandelen echt het enige dat er veranderd is, of heb je ook je eetpatroon aangepast? 

Temet schreef op 08-09-2022 om 14:40:

[..]

Zo, dat is indrukwekkend! Hoe lang heeft dat geduurd? En is het uur wandelen echt het enige dat er veranderd is, of heb je ook je eetpatroon aangepast?

Dit is sinds eind juli. De maaltijden niet aangepast maar zelf wel strenger op tussendoortjes maar die ook absoluut niet helemaal verbannen. Eet in de avond na het wandelen nog regelmatig chips of een cracker met kaas ofzo. 

De norm voor volwassenen schijnt op 10.000 stappen per dag te zitten, terwijl ik op een dag zonder die wandeling extra op 5.000 zit (heb een zittend beroep). Ik wil echt kilos kwijt (moet ook echt) en heb mezelf een doel gesteld voor minimaal 12.000 stappen en die haal ik nagenoeg altijd. Op zich gaat het niet reuze snel maar als ik er wekelijks een kilo af krijg maakt het mij niet uit hoe lang het duurt, dat wandelen is niet slecht voor me.

Een kilo gewichtsverlies per week is echt onwijs veel. Maar goed, ik zal het draadje niet  vervuilen met een discussie over wandelen en gewichtsverlies. Maar ik ga vanavond wel een stuk wandelen

Temet schreef op 08-09-2022 om 15:28:

Een kilo gewichtsverlies per week is echt onwijs veel. Maar goed, ik zal het draadje niet vervuilen met een discussie over wandelen en gewichtsverlies. Maar ik ga vanavond wel een stuk wandelen

Al gaat het straks minder snel, een wandeling van een uur is geen hele zware belasting, ja met mijn gewicht nu wel maar ik merk nu al hoeveel makkelijker het (fysiek) is om te wandelen als voorheen. Moet wel zeggen dat ik wel creatief moet blijven met de routes.....ze moeten leuk blijven.

Nog iets positiefs. Zoonlief is in groep 7 aanbeland, week 3 is voorbij en tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Zat hij vorig jaar in een klas die tot "¥¥¥klas" van de school was benoemd, waarbij er veel gepest en herrie gemaakt werd, is dezelfde klas met (nu al) een topper als juf een rustige klas waar nauwelijks gepest wordt! 

Decembermamma schreef op 10-09-2022 om 12:39:

Nog iets positiefs. Zoonlief is in groep 7 aanbeland, week 3 is voorbij en tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Zat hij vorig jaar in een klas die tot "¥¥¥klas" van de school was benoemd, waarbij er veel gepest en herrie gemaakt werd, is dezelfde klas met (nu al) een topper als juf een rustige klas waar nauwelijks gepest wordt!

Wat ontzettend fijn voor je zoon. Ik hoop dat hij de laatste twee jaar veel positieve ervaringen mag gaan opdoen op school.

En ook knap dat jij zo goed bezig met je leefstijlverandering en afvallen, goed bezig!

Bijtje82

Bijtje82

14-09-2022 om 12:02

Zojuist een monteur over de vloer gehad om naar mijn tafel en niet passende stoelen te kijken. Met tien minuten schroeven en boren passen mijn stoelen nu wel. Zo blij!
Nog wat tips meegekregen voor de vetvlekjes in het onbehandelde hout, hoe deze weg te krijgen. En de tip om even een klein gaatje te boren in de tafelpoten en deze vol te spuiten met pur. Dan resoneren de poten niet meer. 

Bijtje82 schreef op 14-09-2022 om 12:02:

Zojuist een monteur over de vloer gehad om naar mijn tafel en niet passende stoelen te kijken. Met tien minuten schroeven en boren passen mijn stoelen nu wel. Zo blij!
Nog wat tips meegekregen voor de vetvlekjes in het onbehandelde hout, hoe deze weg te krijgen. En de tip om even een klein gaatje te boren in de tafelpoten en deze vol te spuiten met pur. Dan resoneren de poten niet meer.

Vandaag zijn de implantaten in de onderkaak erin gegaan, ook even controle gehad voor de implantaten in de bovenkaak, zaten nog goed. Over een maand controle en over 3 maanden kan gestart worden met het maken van een klikgebit dus er begint schot in te komen. 

Na een bezoekje aan de orthoptist vanochtend bleken de ogen van mijn dochter niet verder achteruit gegaan. Hiep hoi!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.