Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ouder

ouder

17-09-2014 om 19:38

Hulp gevraag bij hondenverbod op schoolplein


Wandelaar

Wandelaar

29-09-2014 om 11:01

Ik word echt niet goed van hondenoverlast

Dus ik haak maar even in op dit draadje.
Ik ben zelf als kind flink gebeten door een hond. En het baasje gaf mij de schuld. Daar heb ik me destijds zo rot over gevoeld. 2 hechtingen in mijn hand en dan nog de schuld krijgen.
Wie weet heeft dit mijn beeld voor hondenbezitters voorgoed gekleurd maar toch...
Hier in de buurt een prachtig park. Vooral bedoeld om in te recreëren. Er is een voetbalveld, er zijn cross paden (fiets en loop) er worden ook wedstrijden gehouden.
Bij het organiseren van zo'n crossloop gaat er eerst een groepje mensen het parcours poepvrij maken. Dat is toch niet normaal!

Maar dit park is dus officieel niet bedoeld om honden uit te laten. Bij de ingangen staan er ook bordjes: "verboden honden uit te laten".
Maar honden lopen er massaal los en overal ligt stront. Kinderen durven er niet eens te spelen door de honden.
En je hoort de hele dag honden blaffen en keffen, omdat baasjes er met hun hond spelen. Best rot de hele dag dat *** geluid. Tja ik woon ernaast en dan heb ik er volgens die hondenbezitters zelf om gevraagd!
Een mail naar de gemeente levert op "dat dit geen prioriteit heeft..."

En dan op school. Honden zijn daar ook verboden, maar er blijven eigenwijze ouders die vinden dat het niet voor hen geldt. En die roepen ook dat het juist goed is voor kinderen want zo leren ze met honden om gaan. Alsof dat iets is wat kinderen moeten leren?! No Way! Mijn kinderen moeten niks van honden hebben. Lekker zo'n bakbeest die je omver kegelt. "hij doet niks hoor!" Jawel hij loopt mijn kind omver!

Er zullen best hondenbaasjes zijn die het goed doen, maar ik vermoed dat dat echt de minderheid is.
Poep opruimen wordt alleen gezegd dat ze het doen. Of ze doen het in de struiken of randjes en daar hoef je het niet op te ruimen! GATVER! Dat moet je dus wel opruimen!
En ik heb dus kinderen die daar wel komen helaas. En het gaat enorm stinken.

Gisteren lekker gewandeld rond een meer. Ik ben voor de gein eens gaan tellen hoeveel drollen ik over 500 m tegenkwam. Dat waren er 15! Sommige op het pad, een zelfs pontificaal voor een bankje. En dan heb ik er vast nog wel een paar over het hoofd gezien.
En dat is niet alleen maar ronduit smerig maar dus ook erg ongezond!

Van mij mogen de sancties op honden veel zwaarder.
En vergeet ook dat geschijt van al die katten niet. En die slopen ook nog eens mijn plantjes.

Nederland is gewoon niet geschikt om op deze manier dit soort huisdieren te houden. En de mensen hebben er blijkbaar de mentaliteit niet voor. komen ook nog eens met allerlei ***smoezen dat hun kat/hond nu eenmaal los moet lopen anders zo zielig. Een kat/hond hort er nu eenmaal bij...
Verhuis dan! Of ga vaker met je dier naar losloop gebied! Katten horen binnen en niet de tuinen van de hele buurt onder te schijten.
Honden horen in het park gewoon niet thuis! Anderen hebben er last van, maar dat kan hondenbezitters niks schelen. Rekening houden met anderen dat kunnen deze mensen niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2014 om 12:42

Terecht dat je dat irriteert

Als een groengebied(je) niet is aangemerkt als hondenlosloopgebied mogen honden er niet los. En als er staat dat je ze niet uit mag laten, dan moet je dat ook voorkomen. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik zeg eerlijk dat wij poep niet overal opruimen. Op stroken waarvan we zéker weten dat daar nooit gespeeld wordt... ik ga niet in het donker lopen grabbelen. Maar voor de rest hebben we zakjes bij ons. Onze stad is tegenwoordig vergeven van poepzakjesautomaten, dus het hoeft ook niet meer dat je het laat liggen. Op terreinen waar honden wel los mogen, is de gemeente ook al actief op dit gebied. Met een poepzuiger. Onze stad zet zich graag neer als hondvriendelijke stad en ik vind dat ze daar in grote mate in slagen.

Ik weet niet of ik het terecht vind dat jij je irriteert aan blaffende honden naast jouw huis. Honden niet mogen uitlaten is iets anders dan er niet mogen lopen. Als onze hond eenmaal zijn behoefte heeft gedaan, zal hond dat tijdens dat uitje niet meer doen, tenzij we uren verder zijn. Dus als onze hond alles gedaan heeft zou ik zonder problemen met de hond over dat terrein naast jouw huis kunnen lopen. Als dat ook niet mag, dan moet de gemeente dat duidelijker laten weten door er bordjes met 'verboden voor honden' neer te zetten. Misschien kun je de gemeente daartoe overhalen? Bij ons in de stad wordt vrij actief van gebods- en verbodsborden gewisseld. In het broedseizoen bijvoorbeeld, of als de terreinen na overleg met omwonenden toch een beetje aangepast worden. Het kán dus wel dat gemeenten hier netjes mee omgaan.

Wandelaar

Wandelaar

29-09-2014 om 13:23

Ok jij ruimt dus soms niet op Kaaskopje

Omdat je denkt dat daar niemand komt. Ik vermoed dat dat op veel plekken is en ik denk dat mijn kinderen daar dus wel komen. Ruim dat op!
Besef je wel hoe smerig dat is? En dat dat ook gewoon niet mag!

En ik vind het dus vervelend om 's ochtends om 6.30 al wakker geblaft te worden. En om 11.30 uur 's avonds lig ik ook al in bed.
En in de middag is er altijd een groep die zo'n 2 uur lang continue blaft. Sorry hoor, maar ik werk thuis en ik vind dat niet te harden...
Stel dat ik mijn kinderen daar twee uur lang laat gillen. Dan krijg ik daar toch ook commentaar op (en terecht).

Met de gemeente ben ik tot nu toe niks opgeschoten. Ik vermoed dat dat allemaal hondenliefhebbers zijn...
Ook bij het wijkplatform 0 op rekest. Maarja de voorzitter van deze club pleit voor loslopen in het park. Zijn hond doet het al.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2014 om 14:21

Wandelaar

En dat maakt dit soort discussies zo lastig. Jij weet niet over wat voor groenstroken ik het heb. Als jij je kinderen op die groenstroken laat spelen, vind ik dat je als ouder ook wat steken laat vallen. In de 24 1/2 jaar dat wij hier wonen is duidelijk gebleken dat die groenstroken niet gebruikt worden door en voor spelende kinderen. Die komen daar niet. Die hebben ontzettend veel speelgelegenheid in de hele buurt. Wij waren niet voor niets nogal populair als speeladres vroeger Je kunt hier heerlijk (poep)vrij spelen in de buurt.

Tja, gemeenten

Mijn vorige huis was tegenover een parkje. Een vrij basic park, met alleen een grasveld, wat bomen en twee bankjes. Op een gegeven moment heeft de gemeente op het grote veld twee echte voetbaldoelen geplaatst. Hartstikke leuk, veel kinderen en ook volwassenen maakten er gebruik van. Een half jaar later werd het veld benoemd tot losloopgebied zonder opruimplicht. Wie het snapt mag het zeggen. Een poepzuiger heb ik er nooit gezien.

skik

Wandelaar

Wandelaar

29-09-2014 om 14:27

Nouja!

"Als jij je kinderen op die groenstroken laat spelen, vind ik dat je als ouder ook wat steken laat vallen."

Pardon! Op de sfeertekeningen van deze wijk (in aanbouw destijds) stonden op die bewuste stroken spelende kinderen! Dat ze er in de praktijk niet spelen is omdat er poep ligt.
Draai het om!
Dus jij bepaalt dat er geen kinderen mogen spelen. En mede door de poep van jouw hond?

Ik vermoed dat er bij jou ook zoiets aan de hand is. Kinderen kunnen er gewoon niet spelen vanwege de poep. Getsie.
Ja en jouw domme redenatie is dan: "er spelen toch geen kinderen dus ruim ik het lekker niet op"

Lekker dan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2014 om 14:28

Blaffen

En ik vind het dus vervelend om 's ochtends om 6.30 al wakker geblaft te worden. En om 11.30 uur 's avonds lig ik ook al in bed.===

Dit schaar ik toch een beetje onder klagen om het klagen hoor. Onze hond blaft ook wel eens buiten. Ik probeer dat altijd in te dammen, juist omdat ik weet dat dat best hard klinkt als het verder stil is buiten. Maar een beetje tolerantie naar elkaar toe zou wel prettig zijn. Wij wonen naast het schoolplein. Een bewuste keus, maar ik heb er niet voor gekozen dat kinderen al om 8 uur 's morgens hun keelsgaten op het maximale gaatje zetten en ik heb er ook niet voor gekozen dat kinderen uit de buurt nog tot 10 uur 's avonds onze tv overstemmen. Maar het is openbaar terrein. Het mág.

Jij zegt: er zou toch ook wel wat gezegd worden als ik mijn kinderen daar twee uur laat gillen? Ik: is dat zo? Valt dat tegenwoordig niet onder 'kinderen moeten zich kunnen uiten'? Tijdens schooltijd wordt er tenminste nooit iets aan gedaan. Laat maar krijsen die handel! Maar... dat hoort bij het pakket van naast een school wonen.

Wandelaar

Wandelaar

29-09-2014 om 14:28

oja en

Ook nog even een sneer naar mijn opvoedkundige kwaliteiten.
En bedankt.

Wandelaar

Wandelaar

29-09-2014 om 14:29

Tolerantie

Ok ik laat mijn kinderen gillen bij jou voor de deur om 6.30. Vind je dat goed?

Tegeltje

Tegeltje

29-09-2014 om 15:30

wandelaar

Bij ons in de gemeente wordt wel gehandhaafd. Er is opruimplicht. Kaaskopje, die geen zin heeft om in het donker te grabbelen, krijgt hier gewoon een boete van meer dan 130 euro. Reken maar dat ze de volgende keer meer moeite doet. Deze handhaving (doet een BOA) wordt betaald uit de uitgedeelde boetes en uit de hondenbelasting. Elegant, als je het mij vraagt. Natuurlijk zijn veel hondeneigenaren hier woest. Maar het helpt wel. Er ligt veel minder poep, binnen de bebouwde kom zie je veel minder niet-aangelijnde honden dan voorheen enzovoort. Ik overweeg een dazer omdat ik toch nog last heb bij het hardlopen.
Dus ik zou toch politiek lobbyen. Gemeenteraadsleden aanspreken. Naar het spreekuur van de wethouder. Dat soort werk. Wijzen op het feit dat in heel Nederland overlast van honden irritatie nummer 1 is en dat veel gemeenten daar iets aan doen. Zo zou je trouwens ook een schoolplein hondvrij kunnen houden misschien.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-09-2014 om 16:27

Tsja kaaskopje

Je maakt op mij geen geweldige indruk over hoe je je met je hond gedraagt.
Zoals skik al schreef, er staat ook in de apv van jouw gemeente dat je niet met een hond op schoolpleinen en dergelijke mag komen. Ook niet aangelijnd. En dan kan het wel zijn dat jij vindt dat je er recht op hebt, omdat het zo handig en je er geen overlast mee veroorzaakt, maar het mag gewoon niet.
En over hondenpoep in groenstroken waar geen kinderen zouden spelen. Hier in de buurt zijn veel stroken met gras, struiken en overal afvalbakken voor hondenpoep te vinden. Ondanks dat ligt er in al dat groen een hoop hondenpoep. En ookal zijn het geen speelvelden, m'n kinderen vinden het wel leuk om er overheen te lopen. Omdat het kinderen zijn, die van rennen over gras houden. En omdat er van die mooie madeliefjes groeien die geplukt moeten worden. Maar dat doen ze inderdaad niet (voorzover het me lukt ze weg te houden), want ze mogen niet van mij, omdat er teveel poep ligt. Beetje raar dat jij daarom vindt dat die poep wel mag blijven liggen.

Zowel m'n man en ik zijn trouwens wel eens volkomen zonder aanleiding door een hond gebeten. Ik toen ik, met twee vrienden, rustig wandelend en pratend, de tegemoetkomende hondeneigenaar begroette. De hond zei hap, ik auw, de man keek om en wandelde door. Gelukkig niet doorgebeten, maar ik was even sprakeloos.

Donna

Donna

29-09-2014 om 18:02

Arme Kaaskopje

Krijg jij daar een hoop frustraties over je heen... Je kunt toch geen goed doen, alle negativiteit wordt op jou geprojecteerd: het beeld van de foute hondenbezitter miet wel kloppen natuurlijk. Alsof er in heel Nederland geen groenstrook bestaat waar geen kinderen bij in de buurt komen.

Donna, die geen honden bezit (ik zou voor iedere haar de stofzuiger pakken), maar wel kinderen die tijden terug goed waren voor zo'n twee uur gillen.

Donna

Donna

29-09-2014 om 18:02

O jee

Die kinderen bezit ik natuurlijk niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2014 om 20:01

Donna

Ik ga er ook bijna mee stoppen. Zoals ik al zei is het moeilijk praten als je de situatie niet ziet. Ik weet dat ik me als nette burger gedraag. Ik ben een oplettende hondenbaas. Ik leg woorden als "geen geweldige indruk over hoe je je met de hond gedraagt" naast me neer, want dat kan Tijgeroog niet weten. En dat haar kinderen niet overal madeliefjes kunnen plukken... toen onze kinderen klein waren weerhield ik mijn kinderen er wel eens van om op paaltjes te gaan zitten. Je weet dat daar wel eens een hondenpootje tegen op wordt getild. Ze moesten van mij ook gewoon op de stoep lopen. Niet elk stuk gras is kindergras. Want hier wordt maar doorgezaagd over poep maar tegen plasjes doe je weinig. Of moeten die ook opgevangen worden?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2014 om 20:27

wandelaar

Als jij de moeite wilt nemen om mijn huis op te zoeken en daar om 6.30 uur je kinderen te laten gillen, ben je van harte welkom. Hoe mijn buren dat vinden weet ik natuurlijk niet. Ik vind het wel jammer dat je het zo persoonlijk maakt. Ik ben niet degene die jou tijdens je werk stoort. En dat zal ik ook nooit worden. Wij komen met onze hond niet op plaatsen waar ook veel kinderen spelen. Laat staan dat we hem juist daar loslaten.

Grappig dat jij mij wel van alles meent te mogen verwijten maar omgekeerd kritiek als sneer naar je opvoedkunde ervaart.

Maar goed draadje nummer zoveel over honden heeft weer bewezen dat een redelijk gesprek tussen mensen met en zonder hond best lastig is.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-09-2014 om 21:13

Kaaskopje

Op weg van huis naar school lopen wij 500 meter (en twee hondenpoepbakken). Ongeveer de helft daarvan heeft aan minimaal een kant van de stoep gras. Daarvan is geen enkele meter vrij van hondenpoep. Dus de helft van de weg naar school ben ik bezig om m'n kinderen bij het gras vandaan te houden. Niet elk stukje gras is kindergras, maar het zou zo fijn als er stukjes gras zijn die wél kindergras zijn, of als er ergens wel madeliefjes geplukt mogen worden,x Overigens zijn er hier ook voldoende uitlaatzones voor honden, een hele lange strook daarvan kruisen we op weg naar school, een ander ruim stuk ligt een klein stukje verder. Dus het is niet zo dat er geen ruimte is (in de uitlaatzones moet de hondenpoep trouwens ook opgeruimd worden)
Over die plasjes tegen paaltjes wou ik niet beginnen, om niet nog meer te klagen. Maar daar ben ik inderdaad ook niet blij mee. Opvangen hoeft die, maar laat die alsjeblieft ook achter op de uitlaatzones. En ik heb het ook niet over de enorme drollen op de stoep, ok?

Bovendien heb ik heel bewust geschreven over de indruk die je nu op mij maakt, in plaats van te zeggen dat je ...... (Verzin maar iets) bent, omdat ik me er bewust van ben dat dit alleen maar mijn indruk is op basis van wat je hier schrijft, en ik niet met eigen ogen zie hoe het er in de praktijk uitziet.

dihanne

dihanne

29-09-2014 om 21:18

kaaskopje: zaklampje

Hoi Kaaskopje,

even los van deze hele discussie:
er zijn handige kleine zaklampjes te koop, die je vast ergens aan een rits of een zakje van je jas kunt vastmaken.

ik heb dat gedaan, en kan nu ook in het donker de hondenpoep goed opruimen.

groet,
Dihanne

Wandelaar

Wandelaar

30-09-2014 om 08:11

Ik begin het te begrijpen

De gemiddelde hondenbezitter zit nu eenmaal in elkaar zoals Kaaskopje. Vandaar al die overlast.

Want Kaaskopje vindt dat zij wel met haar hond op het plein mag. En dat ze de poep niet hoeft op te ruimen, want er komen toch nooit kinderen. En het is zo'n gedoe in het donker.
En ouders die hun kinderen daar wel laten komen zij geen goede ouders, dus dan maakt het niet uit dat die kinderen onder de poep komen....

En ik voed mijn kinderen ook niet zo op dat ze weten wat ze moeten doen als er een hond op ze af komt rennen. Ik ben een slechte moeder. Ik vertel ze wel uit de buurt te blijven van honden. Nooit aanraken! Zelf sniet als het baasje zegt dat ie niks doet.

Ik heb de hele dag last van geblaf. Overdag daar kan ik wel inkomen, maar fijn is het niet. Van de zomer belde ik een klant die dacht dat ik minstens naast een kennel woon of zelf een aantal honden heb. Zo luid is het dus. Stom om naast een park te gaan wonen eigen schuld! O we hebben er wel op gelet, er mogen niet eens honden, maar ja dat verandert toch in 15 jaar.
Maar in de vroege ochtend en late avond baal ik er gewoon van. Zeker in het weekend ben ik gewoon niet blij om zo vroeg geblaf te horen. En dan nog in de nacht vechtende katten.
Als ik overdag wil bellen moet de tuindeur dus dicht. Ik vind dat niet normaal, maarja ik ben intolerant dus is het mijn eigen schuld.

Ik voed mijn kinderen wel zo op dat ze niet mogen gillen op straat. Zeker niet na en voor bepaalde tijden. Maar ja een hond moet lekker mogen blaffen anders is het sneu toch?

Ad Hombre

Ad Hombre

30-09-2014 om 09:01

Te veel, te gevaarlijk en te weinig ruimte

Ik ken ook geen land waar je zo idioot veel honden ziet als Nederland. Waar hele stukken natuur en hele stranden vaak geclaimd zijn door hondeneigenaren. Waar vechthonden zo populair zijn. Waar mensen met twee of drie honden op een flatje of in een doorzonwoning gaan zitten.

Waar regels en handhaving zo nodig zijn.

In mijn buurt lopen zelfs mensen met een roedel van vijf hazewindhonden en een paar jaar terug viel hier een (ook al) vijftal sledehonden een kind van 7 aan. Ja, logisch, in een Nederlandse Vinex-wijk heb je sledehonden nodig, en met minder dan 5 krijg je zo'n slee niet van z'n plaats als er sneeuw ligt.

Die mensen zijn toch niet goed bij hun hoofd?

vlinder72

vlinder72

30-09-2014 om 09:44

Honden

Het is gewoon een lastig probleem. Hondenbezitters zijn vaak van mening dat honden overal mee naar toe moeten mogen. Het zijn wat dat betreft net kinderen. Dus mee de supermarkt in, mee naar school, mee op vakantie etc.

Wij hebben geen hond. Wij hebben ook geen hekel aan honden maar ik vind honden vaak wel vervelend.

Kaaskopje zegt ergens " Maar ik verbáás mij als ouders hun kinderen niet bijbrengen dat ze honden met rust moeten laten" . Mijn kinderen laten honden altijd met rust. Ze zullen nooit op een hond aflopen of een hond zomaar gaan aaien. Helaas laten honden mijn kinderen niet met rust. Ik kon vroeger niet eens de schaapjes gaan voeren zonder dat mijn peuter overhoop gesprongen werd door een hond. En als ik dat zag aankomen en vroeg of ze de hond bij zich wilden houden kreeg ik altijd te horen " hij doet niets hoor" . Dat zal best maar ik wil niet dat een hond tegen mijn kind opspringt. Of mij overal besnuffeld.

Als hondeneigenaren nou hun honden vast aan de lijn houden op de stoep, niet overal laten poepen, leren dat ze niet tegen mensen op mogen springen. Niet zomaar het fietspad (of weg) op mogen rennen (ik kreeg gisteren nog bijna een hond onder mijn fiets en het baasje keek niet op of om). Dan komen wij al een heel eind.

En dan mag een aangelijnde goed opgevoede hond van mij best mee naar school. Als die hond dan maar wel netjes naast de baas blijft zitten of staan.

Mijn dochter vindt honden trouwens nu wel eng. En dat komt doordat bij een vriendinnetje honden uit Roemenië opgevangen worden. Ze halen die honden op en nemen ze dan mee naar Nederland. Die honden zijn reusachtig groot en onopgevoed. Ze zitten vaak in benches maar lopen ook los rond in de tuin of kamer. Mijn dochter vindt die honden inmiddels zo eng dat ze niet meer bij dat vriendinnetje durft te spelen. En eerlijk gezegd snap ik dat ook. Het zijn er vaak wel een stuk of zes in een klein huis. De honden zijn wild en ik maak mij ook wel eens zorgen of ze wel overal tegen gevaccineerd zijn.

Nog meer poep

"Zoals skik al schreef, er staat ook in de apv van jouw gemeente dat je niet met een hond op schoolpleinen en dergelijke mag komen. "
Dat is de interpretatie van SKik.
Amk schreef terecht dat die alleen maar opgaat als de lokatie is aangewezen als speelplaats. Anders dan gesuggereerd wordt is er hier geen sprake van absolute waarheid. En dan nog wat: zelfs daar waar dat hondenverbod/aanlijngebod geldt, is dat 9 van de 10 keer een symboolregel die niet gehandhaafd wordt.

Wandelaar, je bijzonder agressieve reactie #247 slaat helemaal nergens op.
met "Pardon! Op de sfeertekeningen van deze wijk (in aanbouw destijds) stonden op die bewuste stroken spelende kinderen! "

Je reageert op #245 "En dat maakt dit soort discussies zo lastig. Jij weet niet over wat voor groenstroken ik het heb. Als jij je kinderen op die groenstroken laat spelen, vind ik dat je als ouder ook wat steken laat vallen."

Die sfeertekeningen van jou doen er dus niet toe. Kaaskopje zei niet iets over jouw wijk, ze zei iets over haar wijk en haar hond.

Bovendien en nog wat: ik durf er vergif op in te nemen dat er op de sfeertekeningen van jouw wijk ook honden staan.

Graag waarschuw ik je bovendien voor het feit dat struikstroken niet alleen gebruikt worden door honden. Ook door katten en, schrik niet, door mensen. Spelende kinderen schijten er ook.

amk

amk

30-09-2014 om 10:22

nou

ik woon waarschijnlijk niet op deze planeet, want zo erg als jullie het beschrijven maak ik het werkelijk niet mee.

Ja, er is wel eens een hond tegen mijn kind opgesprongen: de ettertjes van haar oma. Maar buiten op straat niet. Wel de hond van de buren, maar die is inmiddels opgevoed en doet het ook niet meer.

Hondepoep: dochterlief speelt veel buiten maar is nog nooit in een hondedrol op het speelveld gestapt. Daarbuiten ook niet.

Op het hondenuitlaat veld komen we niet want daar mag het blijven liggen tenslotte, het wordt wekelijks door de gemeente gereinigd.

Ik heb behalve een blinde geleidehond of andere hulphond geen honden gezien in de supermarkt.

Waar ik wel heel veel overlast heb gezien van honden: Nepal, Sri Lanka veel zwerfhonden daar overal op straat maar hier in NL echt niet.

En nee, ik heb geen hond en ben ook geen liefhebber, ben ooit namelijk wel gebeten door een bouvier toen ik langs fietste. Ik heb 2 katten die niet buiten komen, en mijn vorige katten kwamen alleen aangelijnd buiten.

Ik vind wel dat je ook je kinderen moet leren gewoon niet zomaar alle dieren te aaien of aan te raken en net als bij mensen gewoon rustig te benaderen.

Nog veel grappiger

Wandelaar, deze reactie had ik nog niet gezien "En vergeet ook dat geschijt van al die katten niet. En die slopen ook nog eens mijn plantjes. Nederland is gewoon niet geschikt om op deze manier dit soort huisdieren te houden."

Heel Nederland. Jemig. 'Dit soort huisdieren' ook nog.

Beleving

"ik woon waarschijnlijk niet op deze planeet, want zo erg als jullie het beschrijven maak ik het werkelijk niet mee."

Dat is het, een verschil in beleving en verwachting. Meer is het niet.

Ik ken het verchil met Nepal niet. Wel het verschil met voor de poepzakjesplicht. Wat een verschil! Ik kon als kind geen meter lopen zonder bijna in de kak te staan. Gewoon op de stoep bovendien.
Dat kom je niet meer tegen.

Barvaux

Barvaux

30-09-2014 om 10:32

miriam

' Gewoon op de stoep bovendien.
Dat kom je niet meer tegen.'

Helaas, ik woon al ruim 12 jaar in dit dorp (half nieuwbouw, half oud) en daar waar ik vroeger bijna blind op straat de post kon bezorgen is het nu echt weer heel erg, bijna net als vroeger. Er is één postwijk bij waar een monster van een hond loopt met een baasje zonder zakjes (of kleine handen) want ik zag laatst gewoon zes precies dezelfde enorme drollen op de stoep. Je kon precies zijn wat de meest verse was

We zijn hard op weg naar af en dat komt doordat de pakkans veel te klein is. Men ruimt niet op als er niemand in de buurt is.

vlinder72

vlinder72

30-09-2014 om 10:40

Mirjam

Wij wonen aan een honden uitlaatstrook. Dus daar mogen honden los lopen en het hele grasveld onder poepen. Helaas poepen de honden ook op het wandelpad dat er doorheen loopt. Of op weg naar het veld. Er ligt hier overal hondenpoep. En met een beetje pech laat een aso zijn of haar hond gewoon voor ons huis poepen.

Of het allerergste voor het hek van de school. Hoe kom je erop om dat dan te laten liggen.

Verder is het niet mogelijk om te vissen zonder poep aan je schoenen te krijgen want het gras rondom de vijver is bezaaid met hondenpoep. Ik heb wel eens een gemeenteambtenaar gesproken die vertelde dat dat veldje het allerergste is van de hele stad. Helaas doen ze dat ook in de winter en als je dan wil schaatsen dan kan je nergens meer gaan zitten om je schaatsen aan te doen omdat er overal hondenpoep ligt.

Oja en de hondenuitlaat strook is niet veel verder en dat is trouwens geen strookje maar een flink stuk waar honden vrij kunnen rennen en spelen.

Toch niet

Dat is vervelend, maar bij terug naar af horen alle honden din alle wijken ie het gewoon op straat doen. Dat zal niet meer gebeuren, al is het maar omdat hondeneigenaren zelf er steeds vaker van doordrongen zijn dat poep opruimen ook voor hun eigen hond belangrijk is.

Hoe minder poep, hoe minder kans op ziektes.

Ik zou de kwestie trouwens wel opnemen met je baas en de gemeente. Het oordeel van de postbezorger is belangrijk in dit soort zaken.

Gereguleerd

Vlinder "Ik heb wel eens een gemeenteambtenaar gesproken die vertelde dat dat veldje het allerergste is van de hele stad. Helaas doen ze dat ook in de winter en als je dan wil schaatsen"

Dat betekent dan toch dat het niet overal even erg is. Dat er sprake is van een zekere regulering. Dat mag je onvoldoende vinden, maar je hebt het nu eenmaal te doen met honden in deze maatschappij. De hond is de mensenvriend bij uitstek. Helemaal niet gaat het niet worden.

Ik ken het verschijnsel wel trouwens. Bij ons aan de kade is dat (helaas) ook. Bij de Sinterklaasintocht, viswedstrijden en schaatsen is dat een kwestie. Maar het is zo opgeruimd. Opruimen helpt bovendien. Hoe minder er ligt, hoe vaker men zich houdt aan het opruimgebod.

vlinder72

vlinder72

30-09-2014 om 11:06

Ja en?

" Dat betekent dan toch dat het niet overal even erg is. Dat er sprake is van een zekere regulering. Dat mag je onvoldoende vinden, maar je hebt het nu eenmaal te doen met honden in deze maatschappij. De hond is de mensenvriend bij uitstek. Helemaal niet gaat het niet"

Wat maakt mij het nou wat uit dat er 8 kilometer verderop bij een ander vijver niet gepoept wordt. Ik woon waar ik woon. De vijver is zo'n 300 meter van ons huis af. Het honden uitlaat gebied zo'n 10 meter. Laten wij zeggen dat alles in een straal van een paar honderd meter van het hondengebied blijkbaar gezien wordt als uitlaatstrook met de bijbehorende vrijheid om alles onder te poepen. Lijkt mij toch niet normaal. De stoepen liggen onder. Het is onmogelijk om naar de speeltuin of bibliotheek te lopen zonder over hopen heen te springen.

Blijkbaar vind jij dat normaal want dat is zelfregulering van de hondeneigenaren maar ik vind het toch prettiger als de honden lekker rennen op het veld en daar poepen en dat de eigenaren de rest van de buurt netjes houden.

En ik vind al die honden die rondrennen op het veld heel gezellig. De eigenaren zijn ook aardig. Wij horen ze altijd lopen vanaf een uur of zes 's morgens. Geen probleem allemaal want ik hou wel van gewandel langs ons huis maar ik hou niet van gepoep op de stoep en grasvelden erom heen.

Verhuizen

"Wat maakt mij het nou wat uit dat er 8 kilometer verderop bij een ander vijver niet gepoept wordt. Ik woon waar ik woon."
Nou nee. Als jij per se de meest poepvrije zone wilt, dan moet je verhuizen.

Regulering (en dat is geen zelfregulering, hoe kom je erbij) levert verbetering op in het algemeen. Maar niet overal in gelijke mate.

Je zult geen handhaver bereid vinden om het bij jou en om jouw woning te organiseren tot het niveau dat jij graag wilt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.