Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ouder

ouder

17-09-2014 om 19:38

Hulp gevraag bij hondenverbod op schoolplein


vlinder72

vlinder72

30-09-2014 om 11:19

Handhaver

Ik snap ook wel dat er geen politieagent hier komt staan om mensen erop aan te spreken dat ze niet hun honden overal moeten laten poepen.

Dat is toch iets wat mensen zelf moeten inzien. Helaas lopen er teveel simpele zielen rond die denken dat die ene drol niets uitmaakt of die denken als niemand het ziet laat ik het lekker liggen.

En nee, ik ga nu nog niet verhuizen. Mijn kinderen zijn volledig getraind op over hondenpoep heen springen dus veel poep kom ik niet tegen. Ik vind het alleen zo jammer en het stinkt ook zo erg.

Naar een andere school dus

Als je moet verhuizen om in een poepvrije zone te kunnen wonen, moet de topicstarter dus naar een andere school waar geen honden op het schoolplein komen. Of trek ik nu een verkeerde conclusie?

Barvaux

Barvaux

30-09-2014 om 13:54

miriam

'Ik zou de kwestie trouwens wel opnemen met je baas en de gemeente. Het oordeel van de postbezorger is belangrijk in dit soort zaken.'

Hoe bedoel je? Ik heb een wijk met huizen waarvan de mensen nooit hun voordeur gebruiken. Ze hebben een voortuintje van 1,5 meter diep en sommigen een trap met 8 treden. Omdat hun 'voortuin' op het noordwesten ligt komt er vanaf deze tijd geen zon meer tot maart. Probleem is dat het spekglad wordt van de algenvorming en ik al meerdere malen bijna ben uitgegleden. Mijn 'baas' wilde niet eens de gemeente bellen over het stukje stoep vóór de voortuinen wat spekglad wordt laat staan dat hij het er met de bewoners over zou hebben. Daar hoef ik dus geen hulp te verwachten want bij poep gaat het niet over de kans op beenbrekerij.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-09-2014 om 14:06

Catch 22

Wij hebben hier ook zo'n onofficiele uitlaatzone resp. singel voor de deur. Als je bij de gemeente klaagt dat de boel vol met poep ligt en of ze niet een poepzuiger kunnen sturen zeggen ze dat dat niet kan, want alleen bij officiele uitlaatzones kan worden schoongemaakt.

En handhaven? Ja, da's zo moeilijk he? Of we de hondeneigenaren zelf niet kunnen aanspreken. Dat werkt toch het best!

Als je ziet hoe het in dit draadje gaat begrijp je al dat je daar niet veel van kunt verwachten...

Nyntje

Nyntje

30-09-2014 om 14:14

schoolplein nee, loslopen nee

Ben zelf opgegroeid met een hond, mn broer heeft er 2, ik nu geen, maar ik heb de laatste jaren, zeker sinds ik kinderen heb gekregen, echt een hekel gekregen aan honden en hun baasjes.
Ze houden zich niet aan de regels, laten ze loslopen waar het niet mag, de poep ligt overal. Bah
En een commentaar dat je krijgt als je ze aanspreekt.
En dan van hij doet niets hoor, ammehoela, mijn kind wordt aangevallen. Al dan niet uit enthousiasme door zo'n beest.
En of hij nu groot of klein is, ik wil geen loslopende honden tegenkomen.
Tenzij ik ergens loop waar het is toegstaan, dan mag ik nergens over klagen.

Er is in dit draadje al veel gezegd, maar de discussie ging over het al dan niet toestaan van honden op het schoolplein.
Nee, niet toestaan vind ik. Een hond hoort niet op een schoolplein, waar kinderen rennen en een hond enthousiast en/of opgefokt van kan raken. Je weet nooit waar zo'n beest(je) onverwachts op reageert.
Mij is altijd geleerd dat een hond je dient aan te kijken op het moment dat je contact wilt maken, maar ook dat gaat niet op voor elk exemplaar.

Want vergeet niet, geen enkele hond, groot of klein is voor 100% te vertrouwen. Ook een altijd lief en goedaardig beest, kan vanuit het niets ineens omslaan in een bloeddorstig hondenmonster. Ook dat hebben diverse verhalen in dit draadje bewezen.
Het zou zoveel beter zijn als men wat meer resprect had voor elkaar, en niet als opgewonden standjes naar elkaar zouden reageren.

Loop niet met je hond los waar het niet is toegestaan, ruim de viezigheid van die beesten op en behandel iemand die er iets van zegt met respect. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.
Want een jong kind leren dat hij/zij niet bang hoeft te zijn, gaat niet werken als de hond opspringt naar een bange peuter/kleuter en/of tiener.

Wandelaar

Wandelaar

30-09-2014 om 14:18

Ad Hombre aanspreken

Die tip kreeg ik ook van de gemeente.
Maar na het een paar keer geprobeerd te hebben durf ik dat dus niet meer; bijna alleen maar agressieve reacties. Een stuurde zelfs zijn hond op me af. Heb ik melding van gemaakt bij de politie, maar ze konden er weinig mee.

Die agressie ervaar ik hier eigenlijk ook (ha en dan word ik van agressie beschuldigd!).
Geen idee hoe die poepstrook bij Kaaskopje eruit ziet, maar als er niks staat moet je het gewoon opruimen KLAAR.
En ja er ligt ook katten stront en pies(mensenpoep durf ik te betwijfelen). Maar moeten we dat normaal vinden dan? Ik vind van niet.
Je kunt er natuurlijk altijd landen bijhalen waar het erger is. Mijn hemel dat vind ik zo'n kul-argument!

Brand is ook erger.

Maar de toon in dit draadje bevalt me allerminst dus ik hou het hier maar bij.

mama2

mama2

30-09-2014 om 15:39

Overdreven

Jammer inderdaad van de toon....jammer ook dat blijkbaar iedere hondenbezitter asociaal is, zijn hond overal laat poepen zonder het op te ruimen en bovendien ook nog als agressief wordt bestempeld om van de uiterst gevaarlijke hond nog maar niet te spreken....tjee, neem nog een plaspil zeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 15:43

Tijgeroog

Jij: Op weg van huis naar school lopen wij 500 meter (en twee hondenpoepbakken). Ongeveer de helft daarvan heeft aan minimaal een kant van de stoep gras. Daarvan is geen enkele meter vrij van hondenpoep. ===

Maar dit is nu net waar het fout gaat in dit draadje. Ik wordt zo'n beetje als prototype van de slechte hondeneigenaar verantwoordelijk gesteld voor dat soort overlast. (Wandelaar en zo.) Ik zou mijn hond niet eens op zo'n volgepoept stukje grond willen hebben, zelfs een hond zou er iets van oplopen... Ik zal het zelf wel veroorzaakt hebben door wat ik in mijn eerlijkheid heb verteld, maar kan ik me echt niet vinden in de 'beschuldiging' dat ik een slechte hondeneigenaar zou zijn. Ik weet wel beter.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 15:53

Wandelaar

De rest laat ik maar even voor wat het is, daar komen we blijkbaar niet zonder normaal te doen uit samen. Maar dit: Maar ja een hond moet lekker mogen blaffen anders is het sneu toch?=== is wel een aparte uitspraak. Overmatig blaffen vind ik ook vervelend en blaffen terwijl daar geen grote reden voor is moet je de hond ook (proberen) af te leren. Maar honden mógen blaffen ja, dat zit nu eenmaal in het beest ingebouwd.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 16:17

Ad Hombre

Ik ken ook geen land waar je zo idioot veel honden ziet als Nederland.====

Engeland misschien? In het Verenigd Koninkrijk heeft 25 procent van de huishoudens een hond in Nederland zo'n 21 procent.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 16:21

Wandelaar

Pardon! Op de sfeertekeningen van deze wijk (in aanbouw destijds) stonden op die bewuste stroken spelende kinderen! Dat ze er in de praktijk niet spelen is omdat er poep ligt.===

Had ik het over jóuw wijk? Ik weet niet eens waar je woont! Ik had het over twee groenstroken in ónze wijk waar zolang ik er woon nooit kinderen spelen. Er rijden auto's en zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 16:53

Vlinder #261

Vlinder jouw reactie vind ik sympathiek. Zo'n situatie bij de schapen zou voor mij wel aanleiding zijn om óf maar snel door te lopen, of de hond even vast te maken. Hoe jij erover denkt zo zie ik het ook. Het hoeft allemaal niet zo'n probleem te zijn. Ik denk dat de meeste hondeneigenaren de intentie hebben om het goed te doen.

Om eerlijk te zijn weet ik ook niet goed wat ik zou doen bij zo'n opvanggezin van zwerfhonden. Wij hebben zelf een hond die als pup van straat is gehaald in het buitenland en daardoor lees ik al een tijdje de verhalen van honden in Spanje, Griekenland, Bulgarije, Marokko, en dergelijke. Een hond die als pup al opgevangen kan worden, zal zich meestal vrij goed ontwikkelen tot een leuke huishond. Een volwassen hond die van straat gehaald wordt, heeft een verleden en je weet niet precies hoe dat uitpakt. Ik zou zélf liever niet als opvanggezin van volwassen straathonden willen fungeren, omdat je dan voor allerlei verrassingen kunt komen te staan. Een hond gaat misschien nog wel, maar een hele kudde van die honden met kinderen ertussen... ik zou het ongemakkelijk vinden. Ik vind je dochters reactie dan ook best begrijpelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 17:23

Wandelaar

Dat de toon in dit draadje je allerminst bevalt is zo'n 'kijk eens in de spiegel'-geval. Je toon is van voor naar achter aanvallend en negatief. Zelfs natuurlijk gedrag van honden schiet bij jou in het verkeerde keelsgat en ga je mij ook nog lopen dreigen met een bezoekje aan mijn adres met jouw gillende kinderen. Geloof me, ik heb niet speciaal jóuw kinderen nodig om te weten hoe het is om wakker te worden van kindergegil. Ik woon nu eenmaal op een schoolplein, letterlijk erop. Dus zelfs in onze tuin, zou je kunnen zeggen dat hond op het schoolplein loopt.

Dit soort gesprekken of discussies kunnen heel normaal verlopen als iedereen redelijk blijft. Ik noem jou en Ad Hombre nu niet bepaald het toonbeeld van redelijkheid.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2014 om 17:25

Dihanne

Bedankt voor je tip.

Astrid

Astrid

30-09-2014 om 18:38

Wandelaar, heel offtopic

"Maar de toon in dit draadje bevalt me allerminst dus ik hou het hier maar bij."

Een paar mensen die anti-hond zijn laten de tanden zien en blaffen de serieuze reageerders weg. Ongetraind en onfatsoenlijk. Zoals gewoonlijk is de felste groep het kleinst, maar domineert wel de sfeer en zet een grote groep weg als asociaal, terwijl ook dat een kleine groep is. Lekker discussiëren is dat.

nou

De groep asociale hondenbezitters is helaas bepaald niet klein. Zoals gezegd: ik woon naast het bos (geen losloopgebied!) en kom vrijwel dagelijks loslopende honden tegen. En poep opruimen vinden de meesten ook teveel moeite. Als ik dan zo'n reactie lees: "ik ga niet in het donker lopen grabbelen", denk ik: tja, wel een hond nemen maar de lasten voor een ander laten.. Ik kan daar met de beste wil van de wereld niets redelijk in ontdekken. Jouw hond, jouw shit. En of dat nou een plek is waar kinderen komen of niet, dat doet helemaal niet terzake.

Als mensen met honden zich aan de regels die er met betrekking tot honden zijn hielden was er niets aan de hand. Volksergernis nummer 1 was acuut opgelost. Maar daar wringt de schoen, want regels, tja, die zijn er voor ànderen....

boel

boel

30-09-2014 om 19:23

er is niet altijd een losloopgebied

Heb een hond, en hier een heel fijn losloopgebied. Maar niet op loopadstand, ik ga er met de auto naartoe. Niet iedereen heeft een auto. Ook weleens op plekken gewoond waar echt geen losloopgebied was, scheelt veel.
Ook op plekken gewoond waar er echt enorm veel poep op de stoep lag. Ik had daar last van, het maakt dan toch totaal niet uit of ik hondenbezitter ben of niet?
Dat waren trouwens vooral de lieve kleine hondjes, die men op de stoep liet poepen.

Donna

Donna

30-09-2014 om 20:11

Agressie

Wandelaar, ik vind jouw toon echt het meest agressief overkomen, zelfs zo agressief dat ik, als niet-hondenbezitter, me geroepen voelde Kaaskopje een hart onder de riem te steken. Een gevalletje van de balk uit je eigen ogen halen? Als je in het dagelijks leven ook de neiging hebt zo heftig te reageren, kan ik me goed voorstellen dat je weinig vriendelijkheid terug krijgt...

Zelf ren ik elke dag in een groot park en vandaag heb ik maar eens aandacht geschonken aan loslopende honden (veel) en hondenpoep (weinig, alleen op plekken waar je er geen last van hebt). Ik heb werkelijk nog nooit last gehad van een hond, ook mijn altijd buitenspelende kinderen niet. Ook ik krijg met al die dramatische verhalen get. gevoel alsof ik als enige hier niet in een jungle leef. En dat als een echt buitenmens. Ik mis in dit draadje nuance. De nare manier waarop Kaaskopje bejegend wordt, laat in ieder geval wel duidelijk zien dat agressie niet alleen aan hondenbezitters toe te schrijven is.

Monique D*

Monique D*

30-09-2014 om 20:15

Hond opvoeden en rekening houden met anderen

Honden hebben hun natuurlijk gedrag (willen mee rennen als iemand voorbij skatet, fietst, rent, etc.), maar hun baasje moet wel controle hebben over die hond. De hond moet reageren als de baas hem terugroept of fluit. Vaak doen ze dat niet, want de hond is zo leuk en doet echt niets... terwijl jij als passant daar niet van gediend bent. Hier bij ons lopen de honden wel aan de lijn, maar soms is de lijn zo flexibel (uitrolbaar) om het dier toch zoveel mogelijk vrijheid te geven. Als je niet uitkijkt breek je nog je nek over die lijn.. Ook dat plassen en poepen.. ik snap niet dat dat soms voor een voordeur of tuinpoort moet gebeuren. Als ze het opruimen is er niets aan de hand, maar als er geen controle is gebeurt dat vaak niet. Ik heb een keer een oudere heer weggejaagd die een klein hondje voor de tuinpoort van mijn ouders wilde laten poepen. Ik vroeg hem om dat ergens anders te laten doen. Niet voor onze deur! Zijn reactie: "Laat hem maar rustig gaan." Ik liep naar die man en had toevallig een stuk hout in mijn hand en zei: als u NU niet weggaat dan..." en weg was hij. Belachelijk is dat, zolang het niet voor zijn deur gebeurt!
En ook bij ons gebeurde het al te vaak dat er een drol voor onze voordeur lag. Het is al jaren niet voorgekomen, blijkbaar leeft die hond niet meer... maar er wordt wel regelmatig geplast en soms zie je toch op de stoep voor ons huis resten poep die je maar moeilijk kan ontwijken. Heb pas nog bijna ruzie gehad met een hondeneigenaar die zijn hondje wilde laten plassen in ons portiek.
Ik kan mij die reacties in die draad wel voorstellen, het lijkt wel alsof alle hondeneigenaren zo asociaal zijn, terwijl veel eigenaren hun honden opvoeden en netjes opvoeden. De aso-baasjes vallen helaas toch het meest op en dat is jammer.

En wat het schoolplein betreft, ik ben het eens met een van de schrijvers die zei dat een hond wel op het schoolplein mag, mits het rustig en aan de lijn naast het baasje zit. Geen probleem. Maar helaas zijn niet alle honden zo rustig of goed opgevoed. En natuurlijk niet plassen en poepen op het plein. Maar helaas is er na schooltijd geen controle, iedereen kan dan gewoon over het plein lopen en de honden hun behoefte laten doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-09-2014 om 20:18

Kaaskopje

Zeven reacties onder elkaar?
Je lijkt AnneJ wel! (tijd om te minderen)

Tijd niet in de UK geweest, goed mogelijk dat het daar nog erger is.

Monique D*

Monique D*

30-09-2014 om 20:21

Grabbelen in een donkere struik..

..is niet nodig als je jouw hond leert dat hij daar niet moet poepen. Het is toch de opvoeding! Je kan jouw hond aanleren om niet in de struiken of andere plaatsen waar je moeilijk bij kan om de poep op te ruimen zijn behoefte te doen.

Monique D*

Monique D*

30-09-2014 om 20:29

Kan het bijna niet geloven

" In het Verenigd Koninkrijk heeft 25 procent van de huishoudens een hond in Nederland zo'n 21 procent."

Ik schatte dat zeker zo'n 65% van de Nederlandse huishoudens een hond heeft... overal waar ik om mij heen kijk zie ik mensen met een hond of honden.

Monique D*

Monique D*

30-09-2014 om 20:30

Vraagje aan hondenbezitters

Het is bekend dat hondenpoep opgeruimd moet worden.
Hoe doe je het met diarree? Je hebt geen emmertje met sop bij je om het op te ruimen.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2014 om 21:27

Ad Hombre

Kijk maar eens in Engeland inderdaad. Ik zag bij iedere winkel buiten een grote bak water staan...voor honden!

Monique D*

Toch eerst met een zakje zoveel mogelijk oppakken en dan met een pluk gras wegvegen. Het is één keer gebeurd dat dat nodig was, meestal doet onze hond de behoefte niet op de stoep, maar in de struiken of het gras en dan is het meeste weghalen met een zakje voldoende. Ik zou trouwens als het dan nog niet schoon genoeg is en er wordt geen regen verwacht, teruggaan met de fiets met een emmer met sop (ja, echt waar).

Evolutie

Na het bestuderen van het hoofdstuk evolutie kreeg ik de volgende ingeving: alle honden op een grote kattenbak.
Honden die dat al doen, kunnen worden ingezet in een fokprogramma en de anderen zullen als een evoluerende aanpassing aan de maatschappij dmv een hondentraining gelijkwaardige eigenschappen vertonen als de honden die al op een bak hun behoefte doen en dit genetisch doorgeven aan het nageslacht.
De oorspronkelijke slang had ook pootjes, toen die overbodig waren, verdwenen ze; aanpassing.

Gewoon een nieuw soort creëeren , iedereen blij, ook degenen die in regen de hond uitlaten en de stinkende natte vacht van hun huisdier ruiken.
Katten zijn zindelijk, konijnen zijn zindelijk, dan moet een hond dit toch ook kunnen leren.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2014 om 00:52

Ad Hombre

Ja het is eng, ik weet het, maar blijkbaar heb ik ook een onderwerp waarbij ik ontstuitbaar ben

Dat jij al lang niet in Engeland bent geweest is natuurlijk geen goede reden om zo'n losse flodder over Nederland neer te zetten. Je had dat beter eerst op kunnen zoeken.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2014 om 01:33

Monique

Ik ben het in heel veel eens met je. Het is onfatsoenlijk om honden voor een tuin te laten poepen, op stoepen in het algemeen eigenlijk. toen wij net in ons (nieuwbouw) huis woonden liet iemand zijn hond in onze net aangelegde tuin poepen. ik ben naar buiten gelopen met de vraag of dat normaal was en kreeg als reactie 'hij is gewend om op dit terrein te poepen.'. Ik keek hem verbijsterd aan en heb duidelijk gemaakt dat hij dat voortaan moest laten. Wij hebben eerder een reu gehad en die mocht van mij niet tegen privéhekken en heggen plassen. Dat hoort niet in mijn ogen. Ik kan me ook ergeren als mensen dat gewoon bij onze tuin toestaan.

Wat mij betreft worden die uitrollijnen verboden. Ik vind ze levensgevaarlijk.

Wat betreft het leren om niet in een donkere struik te poepen... Onze hond mag van mij wel op redelijk korte afstand van ons huis plassen op een stukje grond met struiken en een beetje gras (ik heb het overigens steeds over hij en zijn, maar het is een vrouwtjeshond), maar ik streef ernaar dat de rest niet op dat stukje grond gedaan wordt. In die zin kun je dus wel een beetje bijsturen, maar ik kan een hond nu ook weer niet volledig op commando laten doen wat hij moet doen. Kan jij dat wel? Wat diarree betreft, ja dat is een vervelend punt. Gelukkig gebeurt dat zelden, maar ik ervaar dat toch een beetje als overmacht. Je kunt het zo goed en zo kwaad proberen weg te halen met het zakje, maar de rest moet toch wegspoelen met de eerstvolgende regenbui.
Onze hond doet niets op de stoep, niet een van onze honden poepte op de stoep, als dat wel zou gebeuren met diarree en ik kan ervoor terug naar huis, dan zou ik er zeker een emmertje sop over gooien. Ik heb toen we deze hond net hadden ook emmertjes sop over het fietspad gegooid toen hond de plas net niet lang genoeg kon ophouden tot het stukje gras waar het mag. Ik had wel het gevoel dat het er idioot uitzag, maar ik wilde niet dat de straat ging stinken door onze hond.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2014 om 01:41

Flanagan

Honden zijn ook zindelijke dieren. Ze bevuilen hun eigen 'nest' niet.

Later, als ik oud ben, ga ik mijn Chihuahua (die ik dan heb) leren om op de kattenbak te gaan. Dat lijkt mij reuzepraktisch.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-10-2014 om 07:34

Diaree

Diarree mag je hier in de gemeente laten liggen. Echt waar, staat in de regeltjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.