Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Concertganger

Concertganger

14-11-2015 om 08:08

Hoe te handelen bij een aanslag/brand/calamiteit?


Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2015 om 09:00

Nou lekker dan. Geen vuurwerk in mijn oog maar afgehakt bij mijn enkels...

Injel

Injel

22-11-2015 om 09:24

beelddenker

'Daarnaast valt zelfs de hoogste boom om als je de stam omhakt. '

Fijn. Nu zie ik de hele tijd een klein Adje voor me die met een Playmobil bijltje probeert om een boomlange Kaaskop in haar schenen te hakken ...

Ad Hombre

Ad Hombre

22-11-2015 om 10:02

Injel

Het is altijd goed als je ergens een beeld bij hebt...

Mijntje

Mijntje

22-11-2015 om 10:04

geen held

je weet echt niet van tevoren hoe je reageert. Toen ik jaren geleden onder bedreiging van een mes geld moest afgeven, moest ik daarna 'wegwezen', werd mij gezegd, maar dat kon ik niet. Ik had loodzware benen, rennen kon ik niet. Ik was alleen nog helder genoeg om twee tegemoet komende dames te waarschuwen. Maar ik ben dus geen held, vrees ik.

Marieke70

Marieke70

22-11-2015 om 10:13

Ik lees net op NOS dat Jesse Hughes, zanger van Eagles of death meatle, samen met Josh Homme die er niet bij was een interview heeft gegeven. Hij vertelt zeer aangedaan dat er mensen zich in hun kleedkamer hadden verstopt en dat de "killers" iedereen dood hebben geschoten op 1 na die zich onder zijn leren jas had verscholen. En in het algemeen dat er veel doden waren gevallen doordat mensen vrienden niet in de steek wilden laten.

Jamie

Op een stormachtige nacht met slagregens was ik een keer op de bank in slaap gesukkeld met de lichten aan en de gordijnen open. Ik werd wakker van getik op het raam, het was een man gekleed in een zwarte hoodie die zich aan zijn gerief aan het helpen was en mijn aandacht daarbij nodig scheen te hebben. Ik stormde op het raam af en beukte met mijn hand hard op het glas waar hij tegenaan stond. Hij maakte zich vlug uit de voeten. In de weken daarna liep er overdag wel eens een kerel met een jukkie grijns langs. Toen ik in de voortuin stond, hij langs liep en mij gluiperig 'hallo' zei, zei ik 'niks hallo!' en heb ik hem nooit meer terug gezien.

Niet bepaald een garantie dat ik met gevaar voor lijf en leden een terrorist met schuim op de bek en mitrailleur zal bespringen, maar ik was wel door mezelf verrast dat ik in het geval van de raamsjorder koos voor fight en niet voor flight.

skik

Mijntje

Mijntje

22-11-2015 om 17:01

skik

Ja door het raam heb ik ook eens inbrekers verjaagd, die naar binnen stonden te loeren

Ad (ot)

"Zo, dat heb je mooi bij elkaar gepuzzled. Valt wel mee hoor. In Australie ben ik gemiddeld en ik ben altijd nog een stuk langer dan de gemiddelde vrouw dus maak je maar geen illusies."

Een stuk? Ik heb het toch maar even nagekeken en wat ik al vermoedde: de gemiddelde Australische man is zo'n 1.75. (http://www.smh.com.au/lifestyle/fashion/this-is-what-mr-average-australia-looks-like-20141028-11cyp9.html). Een keurige lengte, imho betreft (mijn partner haalt het niet), maar naar Nederlandse begrippen aan de korte kant voor een man.

Dat je een stuk langer bent dan de gemiddelde vrouw wereldwijd neem ik aan, maar ik vermoed dat je de Nederlandse vrouw bedoelt, die is gemiddeld 1,69 (http://www.smh.com.au/lifestyle/fashion/this-is-what-mr-average-australia-looks-like-20141028-11cyp9.html).

Dus je bent zes centimeter langer dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Een stuk? Mwah. Maak je geen illusies

Overigens ook geen stuk kleiner dan de gemiddelde Nederlandse man, want die is meen ik 1,81, dus je zit mooi in het midden.

Het verschil met vrouwen en mannen van je eigen generatie is overigens denk ik kleiner resp groter, omdat het gemiddelde natuurlijk wordt gedrukt door de oudere generaties die kleiner zijn uitgevallen (ik neem gemakshalve aan dat je niet hoogbejaard bent)

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Ad Hombre

22-11-2015 om 19:17

Temet (kan het meer ot?)

Nou, de dames bijten zich er flink in vast Mijn bron in deze was de Nederlandse wikipedia. Dus als je het exact wilt weten moet je daar naartoe.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2015 om 19:38

Boomlang

Ik denk dat 'boomlang' ook maar net is vanuit welke hoek je mijn lengte bepaalt. Mogelijk kan ik op het kruintje van Ad kwatten, maar voor hedendaagse begrippen ben ik volgens mij niet wat je zegt boomlang. Ik ben lang, maar ik hoef niet te bukken in de bus.

NN

NN

22-11-2015 om 19:48

Geen held

Ooit op het week een gewapende overval meegemaakt. Ik was zo overdonderd door hen dat ik braaf deed wat ze van mij vroegen. Behalve 1 kluis, die kreeg ik op slag niet meer open. Veel geschreeuw volgde toen en ook geweld tegen die kluis. Wat was ik blij dat ze eindelijk weg waren. Voor mijn gevoel heeft het hele gebeuren een half uur geduurd maar het bleek slechts 5 minuten te zijn. Toen ze weg waren heb ik direct de deur op slot gedaan en daarna begon ik te trillen. Kon er niet meer mee stoppen. En een enorme spierpijn volgde. Het heeft lang geduurd voor ik de deur niet meer in de gaten hield.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.