Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vermoeiend

Dat is het vermoeiende van deze discussie. Herhaling met overdrijving, niet ingaan op andere argumenten, en dan weer herhaling. Het vermoeiende is dat er dingen geroepen worden die al lang gebeuren of helemaal niet aan de orde zijn. De levenslange uitkering en het gratis huis van Kowalski bijvoorbeeld. Niemand krijgt een gratis huis. En er is geen enkel bewijs dat mensen hier willen komen en niet willen werken. Dat er te weinig werk is, of dat de opleidingen beter moeten aansluiten, dat kan allemaal waar zijn. Maar ik heb nog geen massale luiheid gezien. Maar het blijft een spookbeeld voor Kowalski.

Zo heeft ook Tav eigen spookbeelden. Nu bijvoorbeeld: 'Nee, niet iedereen *mag* komen of blijven, maar ze doen het wel. En dat moet dus stoppen en vervangen worden door een eigen opvangbeleid.' Dat 'eigen opvangbeleid' inclusief criteria en afwijzingen bestaat al lang.

Ter geruststelling: slechts de helft slaagt vervolgens voor inburgering (moet gehaald worden na 3 jaar), dus daarna kun je ze weer allemaal wegsturen. Alleen Turkse mensen niet, die hoeven namelijk niet in te burgeren.

Tsjor

evacuees

De meeste dingen waar kowalski, tav en ad hombre zich zo druk over maken liggen vast in internationale verdragen.

In een ingezonden brief in Trouw, die ik helaas niet terug kan vinden, stelde iemand voor om de term 'evacuees' te gebruiken in plaats van vluchtelingen. Ik loop daar al langer mee door mijn hoofd, want ik kan me voorstellen dat het zinnig is om de discussies en de gesprekken onder een andere term te voeren. Eén voordel zou zijn, dat niet iedereen individueel hoeft te 'bewijzen' dat hij of zij gevaar liep. Evacuaties betreft meestal grote groepen onder een algemene noemer. het andere voordeel is dat wat nu onder termen als 'stroom' of 'massa-immigratie' (ik zoek de netste termen uit) aan de orde wordt gesteld dan om een andere benadering vraagt, namelijk een goed plan voor evacuaties van burgers die te maken krijgen met oorlog, bombardementen of natuurgeweld.

Tsjor

Tav

Tav

04-02-2016 om 20:17

Werkt niet Tsjor...

Mooie namen geven is al eerder gebeurd. Volgens mij beginnen mensen daar steeds meer doorheen te prikken.

Evacuaties zijn altijd in de regio. Mensen die hooggelegen land opzoeken bij een overstroming, of oorlogsvluchtelingen die naar een rustig gebied in het eigen land of een buurland gaan. En die weer terug gaan als het kan.

En hoeveel mensen zijn er na afwijzing daadwerkelijk teruggestuurd? Niet veel volgens mij. Een paar Albanezen.

Kijk, dit artikel geeft een hoop informatie:

http://multimedia.tijd.be/vluchtelingen/

Ze komen hier omdat ze de kans krijgen. Niet omdat ze gevaar lopen. Degenen die het echt nodig hebben, krijgen die kans niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2016 om 23:58

Heb je naar het nieuws gekeken Tav?

Het is een complete volksverhuizing en Turkije kan het niet aan. Wat is je oplossing?

Tav

Tav

05-02-2016 om 14:33

werkvergunning

Allereerst dat vluchtelingen in Turkije een werkvergunning krijgen, wat hopelijk inmiddels gebeurd is. En verder dat Turkije ophoudt met het spelen van een rare, dubbelzinnige rol in het conflict. Als wij alle problemen van Turkije voor ze gaan oplossen, blijft die oorlog eindeloos doorgaan.

Tav

Grappig: je geeft zelf al een mogelijke invulling aan een andere benaming. Nu nog bekijken wat de implicaties daarvan zijn en hoe je dat in internationale verdragen omgezet krijgt.

'En hoeveel mensen zijn er na afwijzing daadwerkelijk teruggestuurd? Niet veel volgens mij.' Nee, maar daar ga jij toch wel wat aan veranderen?!

In het aangehaalde artikel staat heel weinig nieuwe informatie. Of eigenlijk geen nieuwe informatie. Dat sommigen (!) zeggen dat het economische vluchtelingen omdat ze eerst door andere landen zijn gegaan zal toch geen nieuws zijn voor je. Ik mis wel iets, bijvoorbeeld minstens het vermoeden, dat Spanje, Italië en Griekenland niet in trek zijn als verblijfsland, omdat er geen werk is. Je wil niet weten hoeveel mensen willen werken. tijdelijk verblijf in een land waar je niet mag (mocht) werken is mogelijk, zolang je nog denkt dat je snel terug kunt. Maar op een dag gaat die droom weg en dan moet je kiezen: waar bouw je je toekomst op. Dat gaat over werk. Het conflict duurt al jaren en mensen zitten al jarenlang in de wacht. Ze willen aan de slag, iets doen, toekomst opbouwen, voor zichzelf en voor hun kinderen. Nou ja, het zijn net mensen.

In je reactie op kaaskopje mis ik even de onderbouwing, waarom Turkije wel al die economische vluchtelingen op zou moeten vangen. oh nee, dan zijn het echte vluchtelingen, maar zodra ze de grens over zijn zijn het economische vluchtelingen. ik snap hem. Was een beetje traag. Grappig, hoe belangrijk een benaming kan zijn.

Er zijn verder wel wat meer rare dubbelzinnige spelers in dit conflict, heel veel zelfs. Maar daar heb je als gewone burger niets aan.

Zeg het maar. Wat zeg je tegen de vrouw die hier is gekomen, met man (die werkt) en pasgeboren kind. Twee broertjes zijn nog in Syrië: 18 en 19 jaar. Ze studeren. Maar ze worden onder druk gezet door een van de betrokken groeperingen: ze moeten mee gaan vechten tegen IS. ze willen niet vechten. Ze willen studeren en voor hun zieke ouders zorgen. ze weten niet wat ze moeten doen. Zus maakt zich grote zorgen. Wat zou je tegen haar zeggen? Of tegen de broers? Of de ouders?

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2016 om 09:22

Ik vraag me af

hoe het gaat worden als ook Nederland zich achter dichte grenzen gaat verschansen. De kans dat we een soort mini-Schengen gaan vormen met bijvoorbeeld Duitsland en Benelux is niet ondenkbaar als ik 'men' hoor praten op tv. Ik moet het nog zien, maar 'men' zou dat dus als oplossing kunnen zien. Het aantal vluchtelingen blijft groeien. Er komen er nu alweer duizenden naar Turkije. Er schijnen ooit 3 miljoen mensen in Aleppo te hebben gewoond. Van wat er nog over is, slaan er steeds meer op de vlucht. Straks lijkt Assad met behulp van een te wild om zich heen schietend Rusland weer steviger in het zadel te zitten. Assad heeft niet zoveel op met iedereen die niet bij zijn stam/geloofsgenoten hoort, dus dat opruimen kan nog wel even doorgaan. Dus het land gaat leeglopen voor zover mensen al niet dood zijn door bommen of uitgehongering. En die mensen komen naar Europa. Je kunt niet van Turkije vragen om dat op te lossen. Het zijn er teveel. Daarnaast kun je niet van vluchtelingen eisen dat ze in een land moeten verblijven waar je als buitenstaander al van ziet dat het geen veilig heenkomen is voor iedereen. Daar is ook een burgeroorlog gaande en Turkije is niet voor iedereen even vriendelijk.

Voor wat betreft de hoeveelheid mensen die terug gestuurd wordt, dat schijnt ongeveer 1/3 te zijn. Maar dat is 1/3 van allemáál. Mensen die hier om verkeerde redenen komen worden met veel grotere percentages weer teruggestuurd.

Tav

Tav

07-02-2016 om 02:52

Tsjor

Hier is ook geen werk voor ongeschoolden, wat de meerderheid van de vluchtelingen zal zijn. En zelfs de geschoolden zullen over het algemeen van een koude kermis thuis komen, want hun kwalificaties gelden hier niet. Zelfs binnen de EU is dat nog niet echt goed geregeld, laat staan erbuiten.

Verder ga ik niet over wat Turkije "moet" doen, ik ben Erdogan niet. Voorlopig gaat het daar redelijk (zolang je niet in Koerdistan woont) en er mag van mij wel wat meer geld naar de opvang daar.

Maar het punt is dat wij niet verantwoordelijk zijn. Althans niet meer dan voor de mensen in Nigeria, Soedan, en al die andere brandhaarden op de wereld. We kunnen die mensen niet allemaal hier opvangen, omdat dat ons land totaal zou destabiliseren. En die mensen zijn minstens net zozeer slachtoffer, terwijl ze niet naar een veilig Turkije kunnen.

Vraagje: hoe stellen jullie je ons land voor als het hier een soort Israël wordt? Israël heeft 20% moslims met moslimpartijen in het parlement, die zich richten tegen het bestaan van de staat. Er vinden dagelijks aanslagen plaats op weerloze Israëlische burgers, waartoe sommige islamitische parlementariërs hun electoraat zelfs oproepen. Zo'n hoog percentage moslims heeft tot nu toe geen enkel Europees land, maar we gaan nu snel die kant op. Gaan wij dan ook een permanente noodtoestand uitroepen, net als Frankrijk? Wij hebben nu 6% moslims, Frankrijk 10%. En denk niet dat wij immuun zijn omdat we niets "bezetten". Voor de islam is elk niet-islamitisch land een bezet gebied. Kijk eens voorbij je grenzen, in plaats van alleen maar te roepen "je overdrijft!", "je bent bang!" of "maar ze zijn zielig!" zonder onderbouwing.

Wij mogen best onze cultuur in stand houden. Mocht de islam ooit drastisch veranderen, dan kijk ik er ook anders tegenaan. Maar voorlopig is dit helaas de realiteit.

Fijn

Wat prettig tav dat je je hebt laten bedaren door een artikel van nog wel een linkse journalist (Harold Doornebos, de Tijd).
Ze komen om ons te veroveren en verdringen voor een Islamitische Staat is zo tot "ze komen omdat het kan" geworden. Kijk, dat klinkt al beter.

Nu moet dat artikel ook met een pak zout genomen worden natuurlijk. Er staan nogal wat beweegredenen genoemd waarvan je je kunt afvragen of en door wie die zo geformuleerd zijn en of ze wel zo gegeneraliseerd kunnen worden. Laten we wel wezen, als de kwaliteit van opvang hoofdmotief was geweest om naar Europa te gaan, dan waren ze wel eerder en met nog meer gekomen.

Dat Spanje geen vluchtdoel zou zijn is in meer algemene zin onzin. Van Turkije is het wel te ver voor een opblaasboot.

Deze opmerking" Duitsland en West-Europa hebben zelf gezegd dat we welkom zijn." Is onzin. Als vluchtelingen dit al denken dan is ze dat door anderen wijs gemaakt. Ze zijn niet uitgenodigd. Dit "Eigenlijk is West-Europa het enige gebied ter wereld dat een massale volksverhuizing van Syriërs beschouwt als oplossing om de ellende in de regio te verzachten" is ook onzin. Er is geen Europees volksverhuisbeleid. Het intnationale beleid, VN/UNHCR gaat altijd over opvang in de regio. Daar zijn verdragen over. Tot en met kinderadoptie toe: in de regio.

Er is wel een dingetje: dat kost geld. De beschaafde westerse wereld is tot nog toe niet bereid geweest vloldoende geld in die opvang in de regio te steken.

Tot zover dat artikel.

Terug naar de vluchtelingen: Komen omdat het kan betekent vooral ook dat er mensensmokkelaars zijn die zeggen dat het kan, die de hemel beloven voor weinig. Die de overtocht voor velen bereikbaar maken. Die in hun handel niet worden tegengehouden (die worden aangemoedigd zelfs, zeggen mijn Turks vrienden) door de lokale autoriteiten.

Tav "Hier is ook geen werk voor ongeschoolden, wat de meerderheid van de vluchtelingen zal zijn."
Je moet ophouden met wilde beweringen doen zonder onderbouwing. Zeker in de context want als het over werk gaat dan zijn de meningen daarover verdeeld. iN Duitsland beweren nogal wat ondernemers dat ze wel werk hebben voor vluchtelingen. Daar waar het werk op is, is het op ongeacht scholing.

Tav "Vraagje: hoe stellen jullie je ons land voor als het hier een soort Israël wordt? Israël heeft 20% moslims met moslimpartijen in het parlement, die zich richten tegen het bestaan van de staat"
Daar is dan toch weer de fundamentalistische doctrine. Ik gaf er ook al een link naar.
Sorry, maar het is lariekoek. Als er al sprake is van verdringing ins Israël dan vindt die plaats door settlers die illegaal steeds nieuwe nederzettingen beginnen. Dat is een door Orthodoxe Joden heilig gevoelde bezigheid. Palestijnen verdringen.

Je moet werkelijk diep gelovig zijn, Joods of Christelijk, om daar ook maar een beetje gelijk in te zien.

De geschiedenis laat bovendien het verdringen van de moren uit Spanje en oost Europa zien.
Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten kennelijk.

Maar dan: je cijfers kloppen niet. In Frankrijk is niet 10% van de bevolking Islamitisch. Het gaat misschien hooguit om10% van de gelovige bevolking.

Voordat wij in Nederland met 20% Islamieten te maken zouden krijgen moeten er toch eerst 4 miljoen binnen komen of bekeerd worden. Dat is weinig realistisch. Jij maakt dat bij leven niet meer mee.

Een kleine aanvulling

De reactie van Mirjam behoeft verder weinig commentaar. Alleen een kleine aanvulling op TAV: 'Hier is ook geen werk voor ongeschoolden, wat de meerderheid van de vluchtelingen zal zijn. En zelfs de geschoolden zullen over het algemeen van een koude kermis thuis komen, want hun kwalificaties gelden hier niet. Zelfs binnen de EU is dat nog niet echt goed geregeld, laat staan erbuiten.'
Er bestaat al lang zoiets als een internationale diplomawaardering. Op basis daarvan kunnen mensen zien wat de eigen diploma's waard zijn in Nederland en krijgen ze advies: welke aanvullende eisen worden gesteld om hier aan de slag te gaan als arts, tandarts, verpleegkundige etc. etc. Aangevuld met taaleisen die toegang geven tot mbo-hbo of universiteit.

Tsjor

Nu op NPO 2 Verlangen naar het Kalifaat

http://www.npo.nl/live/npo-2

De ontwikkeling van de Islamitische gemeenschappen in Nederland. Met Jan Beerenhout, Achmed Marcouch, Frits Bolkestein.

Arendje

Arendje

07-02-2016 om 14:33

tsjor

'welke aanvullende eisen worden gesteld om hier aan de slag te gaan als arts, tandarts, verpleegkundige etc. etc. Aangevuld met taaleisen die toegang geven tot mbo-hbo of universiteit.'

En wie gaat dat betalen dan? Onze eigen kinderen krijgen een dwingend studieadvies en moeten grof lenen om te studeren en Bussemaker is druk bezig om opleidingen op de vingers te tikken die een te rooskleurig beeld geven van de kansen op de arbeidsmarkt. En dan wil jij er nog een groep mensen bij hebben met een oorlogstrauma die de taal niet spreken om fijn op onze kosten nog een studietje erbij te doen.

Hoezo?

Arendje, waar komt dat 'op onze kosten' vandaan? Volgens mij is er studiefinanciering met een terugbetalingsregeling. Dat is voor vluchtelingen niet anders. Zij moeten er ook voor lenen.

Dit "En dan wil jij er nog een groep mensen bij hebben" is onzin. Er is geen sprake van willen. Het gebeurt. Er is niks te willen.

Het grootste bedrog van deze tijd is de suggestie dat er ook iets als niet willen zou kunnen bestaan. Dat je gewoon kunt zeggen " dat wil ik niet" en dat het dan ook niet gebeurt.
Flauwekul.

Tav

Tav

07-02-2016 om 16:11

interessant

Grappig dat mensen als Tsjor direct Miriam geloven, terwijl ze alleen met blote ontkenningen komt en niet met enige onderbouwing. Maar ja, je moet het maar willen geloven.

Hoezo "verdringing"? Ik heb het over moorden op onschuldige Israëli's die gewoon boodschappen doen en over de moslimpartijen in het Israëlische parlement. Dat zijn feiten. Waarom voel je de behoefte die te ontkennen? En hoe weet je dat wij niet gaan meemaken dat er hier 20% moslims zijn, als er elk jaar 100.000 binnenkomen, plus familiehereniging voor een deel daarvan, plus geboortes?

Ik denk dat jullie krampachtige gedoe deels komt door het westerse superioriteitsgevoel. Men kan zich niet voorstellen dat mensen anders willen leven dan wij. Daarom moeten wij ons overal in oorlogen mengen om mensen te "helpen" en zoveel mogelijk mensen hier ontvangen en heropvoeden volgens onze normen en waarden. Ook als ze daar helemaal niet op zitten te wachten.

Wat ook een rol speelt is het christelijke schuldgevoel. Superioriteitsgevoel heeft elke cultuur, maar schuldgevoel is echt iets van de christelijke cultuur. Doordat andere culturen geen last hebben van dat schuldgevoel - denk aan de rijke olielanden die niemand opvangen, ook niet uit hun eigen cultuur - zullen ze ons nooit helpen als het hier spaak loopt. Dus kunnen we maar beter zelf zorgen dat dat niet gebeurt.

Onze vrijheid en welvaart zijn nog maar jong en het kan ook weer een keer afgelopen zijn. Het Romeinse Rijk leek er ook voor eeuwig te zijn en de democratie in Athene ook, maar toch was dat niet zo. Waarom zou dat voor ons anders zijn? Een goddelijke voorbestemming, of zoiets?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2016 om 17:21

Tav

Het is geen kwestie van Miriam zonder onderbouwing te geloven, we zitten op dezelfde golflengte. Ik ben het volledig met haar eens, zeker ook wat Israël betreft. Ik geloof haar door mijn eigen kennis. Ik ben misschien iets minder dapper om het zo nadrukkelijk te benoemen, want in Nederland is het bijna ongehoord als je aangeeft dat je het beleid van Israël afkeurt. En dat heeft zéker te maken met het feit dat christenen in Israël het beloofde land zien. Israël zou dat recht van God gekregen hebben. Tja, dat moet je dus echt willen geloven. Hier een link daarover: http://www.ontdekjezus.nl/israel-het-beloofde-land-van-de-joden/. Als je daarmee opgegroeid bent is het 'waar'. Gelukkig heeft dezelfde God (als je daarin gelooft) ons hersenen gegeven om zelf na te kunnen denken.

Ik weet niet wat er gebeurt als je iedereen die zich af wil splitsen het recht op eigen autonomie zou geven. Waarom zo moeilijk doen met Palestijnen, geef ze hun eigen grond en respecteer hun recht op die grond. Dat gebeurt in Israël nu niet. Hetzelfde met Koerden. Geef ze zelfbestuur. De grenzen zijn daar met behulp van linialen getrokken, dat is ook vragen om moeilijkheden. Daar is totaal geen rekening mee gehouden. Hier lees je meer: http://www.npogeschiedenis.nl/nieuws/2014/juni/Pennenstreek-Sykes-Picot-Irak-Syrie-.html

Tav, ik heb niets met goddelijke voorbestemmingen. Ik moet zeggen dat ik ook liever niet onder de plak zit van een zwaar islamitsche leider, of een president die vooral bedenkt hoe hij zoveel mogelijk macht naar zich kan toe trekken. Maar in geloof ook niet dat het in Nederland ooit zover komt. Misschien komen er meer problemen met de komst van alle nieuwelingen, maar dat hou je niet tegen door hekjes neer te zetten. Het is een proces wat je niet meer kunt stoppen. Maak er dus gewoon zelf het beste van. En dat doe je niet door moslims steeds maar weer te beschuldigen van het inpikken van alles wat van ons is en ze voor dommekrachten uit te maken die alleen maar komen vegeteren. Zo maak je zeker geen vrienden.

Jaina

Jaina

07-02-2016 om 17:36

Tav

Er zijn in Israel anders ook genoeg moordpartijen op onschuldige Palestijnen.
(volop statistieken voor de liefhebber: http://www.btselem.org/statistics)

Onschuldige burgers en niet burgers van Arabische afkomst worden uit hun huizen gezet. Elke dag worden er mensen dakloos gemaakt omdat ze niet de juiste religie en ethnische afkomst hebben.

Het heeft echt geen enkele zin om Nederland en Israel te vergelijken. Gelukkig zet Nederland nog geen onschuldige mensen uit hun huis enkel en alleen omdat ze niet de juiste religie hebben. Nederland straft geen families collectief door hun huizen te vernietigen als een van hun familieleden een misdaad heeft begaan. Nederland verhindert niet dat moslim burgers gebruik kunnen maken van hun eigen landbouwgrond.

Maar goed een politieke discussie over Israel is een heel ander verhaal en heeft heel weinig te maken met de situatie in Nederland en met de aanwezigheid van moslims in Nederland.

Zelfs al zouden moslims 20% van de bevolking in Nederland uitmaken dan alsnog is de situatie onvergelijkbaar. Het conflict daar heeft hele andere oorzaken en gevolgen.

Tav

Tav

07-02-2016 om 18:19

maar dat komt nog wel Jaina. Kijk naar Frankrijk: permanente noodtoestand. Het is dichterbij dan je denkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2016 om 18:42

Tav

Misschien moet ik melden dat je misschien nóg meer in paniek mag raken van de situatie in Spanje. De laatste berichten zijn dat IS dit land weer wil heroveren. In Frankrijk gaat het om vergeldingen. Ontzettend vervelend en afschuwelijk, maar Spanje zou dus weer onder Islamitisch bewind moeten komen. Nog 4 jaar en dan weten we het.

http://www.welingelichtekringen.nl/politiek/540856/is-gaat-spanje-terugveroveren.html

Mijn ouders wonen in Spanje. Moet ik me zorgen maken denk je? Over 4 jaar zijn ze 91, als ze er dan nog zijn. Denk je dat de rest van Europa zo'n annexatie toe zou laten?

Tav

Tav

07-02-2016 om 18:49

Israel

Voor zover de situatie in Israël iemand echt interesseert, hoewel het maar een voorbeeld was: Israël heeft een probleem met de bezette gebieden. Ze waren nooit een Palestijns land (want dat heeft nooit bestaan), maar een stuk Jordanië en een stuk Egypte. Israël wilde de gebieden ruilen voor vrede, maar dat lukte niet. Toen kwam er een regering die van twee walletjes wilde eten: niet annexeren, want dan zouden de Palestijnen een Israëlisch paspoort moeten krijgen en gaan en staan waar ze wilden (met alle risico's van dien), maar wel bebouwen met nederzettingen. Dat was waar het fout ging, vind ik. Maar ja, je ziet aan Gaza wat er gebeurt als je een onafhankelijk Palestina krijgt: dagelijkse terreur- en raketaanvallen. De terreur-tunnels vanuit Gaza schijnen alweer aardig op orde te zijn, klaar voor de volgende ronde. En dan ligt de West Bank ook nog in het hart van Israël. Een Palestijnse staat op die plek zou een doodvonnis voor Israël betekenen. Dat zou alleen kunnen als er echte vrede is, en die zal er niet snel komen, want vrijwel alle Palestijnen willen Israël nog steeds vernietigen.

Wat betreft terreur door Israëlische burgers: ja, die is er ook, maar het stelt weinig voor als je het vergelijkt met de terreur van de andere kant. Wel komt het natuurlijk uitgebreid in de Westerse media, in tegenstelling tot de dagelijkse aanvallen op Israëlische burgers. Het verschil is dat Israëlische terroristen bestraft worden in plaats van beloond, zoals de Palestijnen doen met hun terroristen. Kwestie van beschaving.

Grappig om te zien hoe christelijke antisemieten, extreem links en moslimfascisten samenkomen dankzij hun gemeenschappelijke vijand: de joden. O nee, sorry, de zionisten, want als je joden zo noemt mag je haat zaaien zoveel je maar wil.

Maar goed, wij verkeren dus nog niet in zo'n situatie. En dat wil ik ook liever niet.

Arendje

Arendje

07-02-2016 om 19:16

M Lavell

'Er is niks te willen.'

Jawel hoor. Nu al is 60 % van de asielzoekers niet op de vlucht voor oorlog. Die kunnen terug. Dat wil ik. En met mij nog veel mensen, zoals Timmermans. Dus die gaan ook terug.
http://www.trouw.nl/tr/nl/36361/Vluchtelingen/article/detail/4232000/2016/01/25/Timmermans-60-procent-vluchtelingen-heeft-economisch-motief.dhtml

'Volgens mij is er studiefinanciering met een terugbetalingsregeling. Dat is voor vluchtelingen niet anders. Zij moeten er ook voor lenen.'

Nederlanders mogen maar tot hun 30e die studiefinanciering aanvragen. De meeste vluchtelingen met een buitenlandse opleiding zijn ouder. Dus je antwoord slaat nergens op.

Enne, ook een leuke: Asielzoekers met een verblijfsvergunning komen in Nederland nauwelijks aan het werk.
http://www.nu.nl/economie/4183871/meeste-asielzoekers-met-verblijfsvergunning-komen-niet-werk.html

Hoe gaan ze die lening dan terug betalen?

Tav

"O, maar dat komt nog wel Jaina. Kijk naar Frankrijk: permanente noodtoestand. Het is dichterbij dan je denkt."

Hilarisch. Jaina woont in Frankrijk. Mirjam trouwens ook.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2016 om 19:32

Joden de vijand. Tav?

Dat Joden de vijand zouden zijn, filter je hoop ik toch niet uit onze reacties hierboven?

Arendje

Timmerman's uitspraak is al volledig gedebunked. Veel mensen, zelfs politici, strooien ongefundeerde of uit hun verband gerukte cijfers in het rond, uit onwetendheid of opzet. Veel media nemen ze klakkeloos over. Iemand die de cijfers in een objectiever perspectief zet is Flip van Dyke. Ga maar kijken als je durft: www.flipvandyke.nl

Dat veel asielzoekers nooit aan het werk komen hebben we voor een groot deel aan onszelf te danken. Door vaak veel te lange asielprocedures staan die mensen lang buitenspel, gedurende de procedure mogen ze niet werken en moeten ze heel lang buiten de samenleving in het azc verblijven. Zo leer je de taal niet en integreer je slecht. Als ze dan een verblijfstatus hebben wordt hun sollicitatiebrief op basis van hun achternaam op het stapeltje 'afgewezen' gelegd.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2016 om 19:45

Arendje

Even los van of ze het terug kunnen betalen of niet, maar wat heb je liever een moslim die de hele dag naar het oosten zit te staren, of een moslim die met een studielening iets van zijn leven probeert te maken? Dat gejammer over dat zij meer voorrechten krijgen dan wij gaat me steeds meer de keel uithangen. Ik gun ze de kans om iets van hun leven te maken. Net als ik jouw kind(eren) die kans gun. Wat heb je eraan om uit beknibbelzucht deze mensen de toegang tot meer scholing en kennis te ontzeggen, waardoor de kans op werk zéker klein blijft.

Nou, dat wordt dan een goedkoop rondje

De oudere asielzoeker heeft geen recht op scholing. Behalve de cursussen door vrijwilligers, de You Tube lessen en een fonds dat onder voorwaarden voor 700 studenten een lening kan voorschieten.

Gewoon even opzoeken hoe het zit. Dat geeft zo'n rust, Arendje.

Ook voor de taallessen moeten ze lenen. Als ze niet slagen krijgen ze een stevige boete.
Bovendien bestaat het systeem dat asielzoekers eerst gescreend worden voordat ze en verblijfsvergunning krijgen al heel lang, mooi dat Tav het nu ook bedenkt.

Tsjor

Nou, dat wordt een duur rondje

Negentig procent van de vluchtelingen zijn toch mannen van tussen de 18 en 30? Ik voorzie overvolle klassen en collegezalen, een docententekort en een lege studiefinancieringspot. *sarcasme uit*

skik

kletspraatmachine

tav, je woont niet in Frankrijk. Je woont ook niet in Israël en je bent niet Joods.
Wat je allemaal beweert doet niks goeds voor Fransen en het is bijzonder gevaarlijk voor Joden. Dit vanwege het simpele feit dat alle culturele bezwaren die je noemt tegen Islamieten ook voor Joden opgaan en bovendien dat ook Joden meestal een zogenaamd Noord Afrikaans uiterlijk hebben.

Dat betekent in Nederland dat jonge mannen van Joodse afkomst die met elkaar op stap zijn al op commentaar kunnen rekenen (rot naar je eigen land. blijf van onze wijven af.) en in Frankrijk dat ook zij vaker aangehouden worden door politie. Het verschil is nu nog dat de politie wel de moskee binnenvalt maar niet de synagoge. Maar het nationalistische sentiment van Le Pen, de vermeende dreiging van die andere culturen, richt zich tegen alles wat niet katholiek is. Dat stopt helemaal niet bij Islam.

Het conflict in Israël erbij slepen om een punt te kunnen maken over Islamieten is een onbetrouwbare en verdachte gedachtensprong.

Maar ik denk dat je dat doet uit napraterij. Je bent een nakletsmachine die wordt gevoed door een kletspraatmachine als geen stijl, Geert Wilders, de christenen voor israel en nog zo wat van die clubs.

Ga eens voor jezelf nadenken.

Tav

Tav

08-02-2016 om 13:25

Hoezo,

Vind jij die permanente noodtoestand dan een goed idee? Ik val van de ene verbazing in de andere. En nee, die "culturele bezwaren"
gaan niet op voor joden. Die zijn namelijk slachtoffer en zouden heel blij zijn om niet meer mishandeld en bedreigd te worden door het tuig dat we hier nog steeds niet geïntegreerd hebben.

En probeer me maar niet in een hokje te stoppen, dat gaat je niet lukken. Ik denk namelijk zelf na, iets wat ik jou en de meeste anderen hier niet zie doen. Of je bent gewoon zelf een links extremist dan wel moslimfascist, dat kan ook nog.

Reuteldepreutel

tav "Vind jij die permanente noodtoestand dan een goed idee? Ik val van de ene verbazing in de andere"
En zo kletspraat je maar weer verder. Het is in de verste verte verbazingwekkend onduidelijk hoe je nu weer op dit idee komt. Ik heb het niet eens over die noodtoestand gehad.

Je vriendin Le Pen en haar ruime schare aan politie vrienden vinden die noodtoestand wel een goed idee. Ze gebruiken 'm ook gretig om mannen met noord-afrikaans uiterlijk lastig te vallen. Ook die van Joodse afkomst inderdaad, want aan de buitenkant zie je het verschil niet.

Het conflict in Israel is geen cultureel conflict. Het gaat over land. Vierkante meters grond. Het is bovendien van zeer recente aard. Het heeft dan ook niks met de Islam te maken.

Het erbij slepen van dat conflict in jouw argumentenreeks is onbetrouwbaar, inconcequent en verdacht.
Neem dan Le Pen. Die trekt de culturele kletspraat tenminste in een rechte lijn door waarmee meteen alles wat niet katholiek is afvalt. Jij ook. Met je natuur en je rivier.

Maar misschien ben je wel blond met blauwe ogen. Dan kun je nog lang de dans ontspringen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.