Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tav

Tav

02-02-2016 om 11:55

ik bedoel

het linkje dat ik gaf in post 878, niet een of ander raar linkje van jou dat niets met deze zaak te maken heeft. Lijkt me duidelijk.

Ik voel me wel vereerd door je belangstelling, maar mijn vocabulaire doet er evenmin toe als het jouwe. Over jouw manier van "redeneren" kan ik wel het een en ander zeggen, maar dat vindt Kaaskopje niet leuk.

Ondertussen heb je nog niets inhoudelijks gezegd. Het ging over immigratiebeleid, weet je nog?

rode krullenbol

rode krullenbol

02-02-2016 om 12:20

#kom in verzet tegen de boze burger!

Naar aanleiding van de afwijzende reacties alhier op de tamelijk arglistige pogingen om de discussie in de sfeer van het balorige te trekken, moet mij van het hart dat e.e.a. bar weinig zin heeft. Ik verontschuldig mij bij voorbaat voor de barse toon die ik, eenmaal diep beledigd, aansla. Maar het is nu eenmaal een berucht risico dat men loopt onder bezwarende omstandigheden.

Noem mij erom niet bits of bitsig, want dat maakt mij slechts bokkig. Ik meen dat nog een tweede waarschuwing hier op zijn plaats is. Wie mij nodeloos boos maakt, haalt geheid boosaardige gedachtes bij mij naar boven. De klanken die ik vervolgens uitbreng, zijn niet brommerig of – zo u wilt – brommig te noemen. Nee. Ik zal u bruusk blijk geven van mijn de buiige, chagrijnige trekken in mijn karakter.

Nu hoor ik u al tegenwerpen, dat delicate onderwerpen zich difficiel door driftige lieden laten behandelen. Welnu; een dergelijke duivelachtig argument zou mij des duivels maken. Tot wat voor erbarmelijk niveau zou de discussie zich dan verlagen! In een land als dit moet iedereen zijn gal kunnen spuwen zonder dat menigeen daar gallisch van wordt. Gebelgd vraag ik u: ooit wel eens zélf de gebeten hond geweest?

Ja, ja! Doordenkertjes als deze hoort u waarschijnlijk geërgerd aan. Eenmaal geïrriteerd zult u zich al snel gekrenkt en gekwetst voelen. Ik ben dan zo gemeen om gemelijk bij mezelf te denken: wat een gênante vertoning! Lieden die almaar gepikeerd zijn? Ik raak er weliswaar geprikkeld van, maar door geen van hun argumenten werkelijk geraakt.

U vindt dat maar gevaarlijk; zo denk u giftig bij uzelf? Goddeloos zelfs? Daar trek ik mij niets van aan. U haalt uw gram in al uw grammoedige gramschap maar bij een ander! Mij bent u wat al grillig in uw grimmigheid. Ik doe wat ik altijd doe bij gure types: wordt het me te hachelijk, dan word ik domweg hatelijk. Een heetgebakerd persoon als ik ervaart het vanzelfsprekend als een helse taak om hinderlijk humeurige lieden anders dan iezegrimmig van repliek te dienen. Met irritabel gedrag is mijn grens al snel overschreden.

Doorgaans ga ik niet zo kattig door het leven, hoor. Al stam ik van een kittelorige vader en kniezerige moeder; zo makkelijk ben ik niet knorrig te krijgen. Gewoonlijk ben ik hoogstens wat kortaf en komen de woorden wat korzelig uit mijn mond.

Maar waar ik nu echt wel kregel van word? Dat is wanneer iemand kribbig tegen me doet. Daarop gooi ik kriegel de spreekwoordelijke kont tegen de krib. En nu niet kwaad worden, omdat ik op kwaadaardige wijze het kindeke Jezus in diskrediet zou willen brengen, hoor! Zo kwaadwillig ben ik helemaal niet. Zeg nu zelf; u kunt me toch alleen zaken kwalijk nemen die daadwerkelijk kwetsend zijn? Verlaag(t) u toch niet tot laag-bij-de-grondse beschuldigingen. U schrikt zich straks nog lam van het lastig te pareren weerwoord dat u zou krijgen.

Hé! Kijk toch niet zo lelijk! Als u zo lichtgeraakt reageert, rest mij niet anders dan te concluderen, dat u tot die malafide bende van malcontente burgers behoort, die als een malicieus gezwel onze samenleving aantast. Zo min, vind ik dat. Heb met een gerust hart gevoelens van minderwaardigheid, maar wees niet zo misdadig om misnoegd moedwillig het uw medeburgers moeilijk te maken. Het zal een moeizaam proces worden weer van je mopperige imago af te komen. Ze zullen zeggen: “Ach; hou maar een beetje afstand van die morose figuur. Die is toch altijd zo morrig!” En dat zou toch naar zijn, niet?

Zeg nou zelf! Er is geen enkele goede reden aan te voeren om steevast narrig te zijn onder netelige omstandigheden. Als nijd altijd maar nors en nukkig maakt, is straks iedereen nurks. Ik vind dat een ronduit onaangename gedachte. Wat nu als iedereen onaardig en onbehoorlijk doet en onbereidwillig is om een ondeugend geintje op waarde te schatten?

Het komt u wellicht ongelegen om uzelf ongemakkelijk te voelen. Maar zo ongerieflijk is het toch niet om door een onhandelbaar persoon als ik onheus te worden bejegend? Vindt u het werkelijk zo onplezierig, of zit uw onstuimige aard u in de weg?

Wacht eens even! U noemt mij een ontaarde moeder? Weet wel: ik ben slechts ontevreden over hoe ontstemde zielen onze ontvlambare democratie bedreigen. Het geeft mij een onvoldaan gevoel niet te kunnen tegengaan dat zovelen zich onvoorkomend, onvriendelijk en onvriendschappelijk opstellen. Volgens mij overdrijf ik niet als ik zeg, dat je het zelfs ‘onzedelijk’ zou kunnen noemen hoe opvliegend men zich gedraagt in penibele situaties. Het is om pissig van te worden, zo niet om prikkelbare darmen van te krijgen!

De spoed waarmee sommigen rampspoedige berichten de wereld in brengen; het is in één woord rampzalig. En dan die razende ruwheid waarmee het gepaard gaat. Je moet wel heel sanguinisch zijn om de schadelijke effecten daarvan niet scherp te veroordelen. Desalniettemin probeer ik me in te houden.

Als kind was ik al zo sensibel om sjofel te kunnen onderscheiden van slecht binnen het smakeloos ingerichte schoolgebouw, waarin een snibbige directrice snode plannen smeedde om ons leerlingen somber te stemmen. Hoewel ik haar stekelige opmerkingen behoorlijk storend vond, hield ik mij telkens voor, dat zij slechts streng uit de hoek wilde komen. Het ís – nomdeju – ook een hele opgave om je werk stug vol te houden, terwijl stuurse leerlingen zich susceptibel betonen voor toorn; met van die valse blikken. Het is voorwaar een veeleisende baan, die jou venijnig makkelijk verbitterd doet raken.

Verbolgen om al die verderfelijke invloeden op mijn toch al verdorven geest, heb ik uiteindelijk in vergramde staat afscheid genomen van dat gedurig verontwaardigde hoofd der school. Vast van plan mijn verstoorde levensgeluk te herpakken. Vervelend wel, dat mijn middelbare school al even verwerpelijk vijandig bleek naar menig leerling. Regelmatig zag ik ook daar woedende lieden woest weerstand bieden tegen de wrevel die hun leven als een zeurige pijn in de onderbuik dreigde te verzuren. Zonder nu een al te zwarte voorstelling van zaken te willen geven, uiteraard.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

02-02-2016 om 12:22

redactionele correctie

"Ik zal u bruusk blijk geven van mijn de buiige, chagrijnige trekken in mijn karakter." moet zijn: "Ik zal u bruusk blijk geven van de buiige, chagrijnige trekken in mijn karakter."

Kowalski

Kowalski

02-02-2016 om 12:22

nou Tav

gelukkig hebben we rode krullenbol nog voor een goede inhoudelijke reactie!

rode krullenbol

rode krullenbol

02-02-2016 om 12:24

redactionele correctie (2)

"een dergelijke duivelachtig argument" moet zijn: "een dergelijk duivelachtig argument"

Tav

Tav

02-02-2016 om 13:26

tja...

Kennelijk kreeg ze goed Nederlands op die middelbare school waar ze het over heeft.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-02-2016 om 13:33

Ere wie ere toekomt!

Ik wil wel toegeven dat onderwijs een cruciale rol speelt bij de integratie van migranten. Vlak echter de verdiensten van mijn moeder niet uit.

Rode krullenbol

In de toekomst kijken

tav "het linkje dat ik gaf in post 878, niet een of ander raar linkje van jou dat niets"
Bedoel je dat je een linkje gaat geven in post 878?
Ik ben zeer benieuwd.

Ik ben niet van het soort dat van iets al iet vind voordat het verschenen is.

Tav "Ik voel me wel vereerd door je belangstelling, maar mijn vocabulaire doet er evenmin toe als het jouwe."
Die opvatting maakt een gesprek nog lastiger.

Tav "Ondertussen heb je nog niets inhoudelijks gezegd. Het ging over immigratiebeleid, weet je nog?"
Wanneer had jij het daarover? Of komt dat nog in post 878?
Jij had het over "veroveringsideologie". Dat is een tamelijk ridicule term uit de hoek van christenfundamentalisten. Ik krijg de indruk dat jij ook tot die schare gerekend kan worden.

Dat is relevant want de christenfundamentalisten zijn bezig met het einde der tijd. Dat is onderdeel van de ernst die zij zien in alles wat er gebeurt. Ze zijn ondertussen niet van plan om dat einde der tijden tegen te gaan. In tegendeel: bespoedigen is het devies. Met dergelijke gedachten kom je tot heel ander 'beleid'.

Maar ik neem aan dat je dat zult onthullen in post 878

Tav

Tav

02-02-2016 om 17:37

ach ja

Inderdaad, ik heb een leesbril nodig. Dat geeft jou weer de gelegenheid om te ontwijken waar het om gaat. En daar gaat het je om, nietwaar? Want argumenten heb je niet.

Zal ik eens vertellen waar ik denk dat jij vandaan komt? Uit een heel christelijk nest, waar je nu mee gebroken hebt. Van die opvoeding ben je nog zo ondersteboven dat je iedereen waar je het niet mee eens bent beticht van de vreselijke misdaad van christen zijn. Maar moslim zijn mag natuurlijk wel, want die zijn per definitie zielig. Vandaar het vreemde fenomeen van de alliantie tussen zeer behoudende moslims en extreem links.

Overigens ben ik geen christen. Ik ben aanhanger van een natuurgodsdienst en ik aanbid onze riviergod, in de hoop dat de rivier veel vis oplevert en mijn huis niet zal overstromen in de lente.

On topic: je ziet dat leerkrachten het gewoon niet meer aankunnen. Sommigen verdwijnen met stille trom, anderen blijven het toch proberen. Maar ze zien dat het nauwelijks werkt. En dan gaan we er nog een heleboel verse kinderen bij stoppen. Ze kennen geen Nederlands en komen uit een land met een slechte reputatie op het gebied van jodenhaat, homohaat, en vrouwenrechten. Dweilen met de kraan open dus. En die kraan staat wagenwijd open, want nu weet iedereen dat je hier zomaar naar binnen kan lopen.

Kom op knul

Blijf eens bij je puntje jongen en maak het eens netjes af. Met leesbril.

Het patroon is steeds hetzelfde: je uit een warrige beschuldiging en zodra je gevraagd wordt om uitleg stap je erover heen naar weer een ander warrig dingetje.

Over welke link heb je het wel in #692?

" Ik ben aanhanger van een natuurgodsdienst en ik"
Dat spijt me erg voor je.

"On topic: je ziet dat leerkrachten het gewoon niet meer aankunnen. Sommigen verdwijnen met stille trom, anderen blijven het toch proberen. Maar ze zien dat het nauwelijks werkt"
Ah, daar hebben we dan het nieuwe dingetje.
Warrig, zonder enige onderbouwing en zonder enig verband met deze discussie. Kletskous.

speciaal voor tav, kowalski, hombre

Artikel van Allard van Gent op Joop.nl
Duitse arts onthult: Zó gaat het er écht aan toe in azc’s

Veel Duitse media (o.a. FAZ, Stern, Die Welt, Bild, Focus) berichten over de Duitse arts Raphaele Lindemann uit Mainz die afgelopen donderdag op Facebook zijn mening over de vluchtelingenproblematiek onder woorden bracht. Hij is verantwoordelijk voor de eerste medische hulp voor pas in Duitsland aangekomen vluchtelingen. ‘Ik heb me voorgenomen dit bericht zo neutraal mogelijk te schrijven. Dat is me echter door de schokkende realiteit niet gelukt en op het eind zijn toch de polemiek en mijn eigen mening met me op de loop gegaan…maar dat mag je toch nog wel zeggen….’, schrijft hij in zijn open brief op Facebook, die ik hieronder naar het Nederlands heb vertaald.

Door Raphaele Lindemann
Beste mensen,
Na bijna vier weken in een opvangcentrum waar vluchtelingen direct na aankomst worden opgevangen, vind ik eindelijk de tijd om een paar woorden aan de werkelijke situatie ter plekke te besteden en deze in samenspraak met de leiding van het opvangcentrum openbaar te maken.
In de opgehitste sfeer tussen alle politieke kampen kunnen een paar feiten uit eerste hand niet schaden. Ik heb me voorgenomen dit bericht zo neutraal mogelijk te schrijven. Dat is me echter door de schokkende realiteit niet gelukt en op het eind zijn toch de polemiek en mijn eigen mening met me op de loop gegaan…maar dat mag je toch nog wel zeggen….
Ik ben momenteel als arts verantwoordelijk voor de eerste medische hulp aan pas in Duitsland aangekomen vluchtelingen. Deze hulp vindt vrijwel altijd vóór iedere volgende stap plaats. Dus nog voor de registratie (inclusief vingerafdrukken en foto!), de verzorging met (merk)kleding uit giften, de mogelijkheid zich te douchen, iets te eten of de verplaatsing naar elders in het land. Concreet betekent dit dat je hier een duidelijke indruk krijgt over de feitelijke situatie van de vluchtelingen die voor het eerst in een centrum aankomen.
Deze indruk is puur en absoluut ongefilterd. Ik kan jullie verzekeren dat het absoluut onmogelijk is om bijvoorbeeld een voet met bevriezingsverschijnselen te verzorgen die meer dan 500 kilometer, in kapotte schoenen met natte sokken, door de winter is gemarcheerd en daarbij door een ‘naïeve rooskleurige Gutmensch-bril’ te kijken. Of een zuigeling van 4 weken oud in vochtige kleding met longontsteking te behandelen, die samen met een eenjarige en een vierjarige helemaal alleen met de moeder over de Middellandse Zee, via Griekenland, hier zijn beland en vervolgens het verwijt van wereldvreemdheid moeten aanhoren. Dit hier is de wereld! En dit hier is zeer realistisch en nergens ‘rooskleurig’! De vader van de drie kinderen kwam overigens in Syrië om het leven.
Deze mensen komen hier aan in een absoluut desolate en beklagenswaardige toestand. Natuurlijk zullen sommige mensen verbaasd zijn dat het hier niet over 90% jonge, gezonde mannen gaat. Dat heeft het wankelen van de regeling om de familie over te brengen succesvol in negatieve zin beïnvloed. Ik zie per dienst ongeveer 300-500 vluchtelingen. Minstens 40% daarvan zijn KINDEREN! Er zijn gezinnen, er zijn ouderen en ja – er zijn ook jonge mannen. Waarom ook niet? Wat ze gemeen hebben, is dat ze absoluut verzwakt en uitgeput zijn. Ik heb tot nu toe nog nooit zoveel ellende en vertwijfeling op een hoop gezien.
Onlangs hebben we bijvoorbeeld een vrouw behandeld, omdat haar benen compleet verbrand waren. Geen idee hoe het haar is gelukt überhaupt bij ons aan te komen. We hebben alleen al een half uur nodig gehad om de vastgeplakte, vuile en stinkende verbanden van de veretterde wonden los te maken. Daarbij werd niet geklaagd of een veeleisende houding aangenomen. Deze vrouw straalde dankbaarheid uit, omdat ze eindelijk in veiligheid is en er iemand is die voor haar zorgt. Vanzelfsprekend is zij slechts een voorbeeld. En vanzelfsprekend bevinden zich onder de vluchtelingen gegarandeerd ook klootzakken – waarvan er zich vanzelfsprekend al genoeg onder onze eigen bevolking bevinden.
MigrantenOverigens hebben de vluchtelingen natuurlijk hun smartphone bij zich. ‘Die’ hebben voorheen niet in de steentijd geleefd en zijn uit wat voor boshutten of grotten dan ook gekropen. En voor velen is het in het begin belangrijker hun mobieltje op te laden dan iets te eten te krijgen. En jullie mogen drie keer raden waarom? Wat zou ik als eerste gedaan hebben, als ik comfortabel met mijn auto, ondanks ijzel en gladde straten, bij een op ruim 500 kilometer van huis verwijderd centrum ben aangekomen? Dat ze een teken van leven aan hun geliefden willen sturen, dat wordt deze mensen echter in de regel als verwijt aangerekend en als bewijs voor de ontbrekende hulpbehoevendheid gezien. Met permissie – dat is wereldvreemd en bovendien schofterig! Alsof er een plicht zou gelden om je bij de vlucht in vodden te wikkelen en vooral alle voorwerpen thuis te laten, inclusief de enige mogelijkheid om contact op te nemen met de familie in de vorm van een telefoon.
In de huidige situatie moeten we duidelijk maken welke eisen we zelf aan onze cultuur stellen. Natuurlijk zouden we de grenzen kunnen sluiten en kunnen doen alsof Merkel de schuldige is voor alle ellende op de wereld. Maar gelooft dan werkelijk iemand dat daarmee het probleem opgelost zou zijn? Ik hoor hier in het centrum aan één stuk door huilende kinderen. En ik weet dat ze dan gewoon voor onze grenzen zouden huilen. Zouden we daarmee onze beschaafde wereld redden? Alleen, omdat we het dan niet meer zien en dan op televisie gemakkelijk kunnen zappen? Het getuigt al van een opmerkelijke morele voorstelling als je op Facebook de ellende van een mishandelde hond aan de kaak stelt en tegelijkertijd met open ogen al deze mensen voor onze grenzen wilt laten creperen – ook al is het alleen door de nalatigheid er naar om te kijken. Of dat nu een Europa/Avondland is om te beschermen?
Natuurlijk moeten er ter plekke oplossingen worden gevonden. En natuurlijk kunnen we niet de hele wereld hier opnemen. Maar los je een conflict op de wereld op als je tegen vluchtelingen tekeer gaat en ijskoud de Bondskanselier verraad aan het volk verwijt? Is dat hoe de redding van de wereld eruit ziet? Waar blijven de werkelijk constructieve ideeën en initiatieven van de zo bezorgde burgers?
Door haar wir schaffen das had ik voor de eerste keer zoiets als respect en waardering voor kanselier Merkel. Omdat ze zonder met de ogen te knipperen haar politieke carrière had geriskeerd om juist die mensen niet voor onze grenzen te laten creperen en ze de enorme uitdaging had aangenomen in plaats van dat ze haar gebruikelijke spelletje speelde om de regeringstijd uit te zitten. En nooit heeft iemand beweerd dat het een gemakkelijke uitdaging zou zijn.
En laten we nu maar eerlijk zijn: wie van alle ophitsers is dan WERKELIJK zo arm, dat hij moet vrezen door de komst van de vluchtelingen plotseling minder van de Duitse welvaartstaart te krijgen? Is tot nu toe WERKELIJK iemand om die reden armer geworden? Is WERKELIJK iemand om die reden uit zijn woning gesmeten? Is WERKELIJK iemand door een boze asielzoeker opgegeten (NB: toespeling op deze Duitse documentaire)? En daarmee bedoel ik niet degene die iemand kent, wiens nichtje een buurman heeft, bla, bla, bla. En nee! Ik wil niet ‘zoiets’ in Keulen goedkeuren en ben zeer zeker voor veiligheid en orde en hard bestraffen bij gewelddadige delicten van welke aard dan ook. Overigens was ik al een uitgesproken feminist toen het grootste deel van de huidige ‘voorvechters voor vrouwenrechten’ nog vrolijk en luidruchtig tietenleuzen uitkraamden.
Wat in Duitsland op de eerste plaats door de vluchtelingenstroom is veranderd, is het feit dat we voor het eerst een keer begrijpen wat in de arme landen van deze wereld absoluut gebruikelijk is: we nemen op grote schaal vluchtelingen op en bewijzen daardoor naastenliefde, hulpvaardigheid en zijn bereid te minste een klein deel van de rekening te betalen, die de westerse wereld met zijn buitenlandse en economische politiek arrogant heeft laten opschrijven. Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet, dat iedereen hier rustig naartoe kan komen en kan doen wat hij wil. Natuurlijk verlang ik ook de bereidheid tot integratie en gehoorzaamheid aan de Grondwet – maar ook en vooral van mijn eigen landgenoten! Uiteindelijk hebben die al sinds hun geboorte de kans gehad humane waarden te leren. En niet zelden profiteren ze al veel langer dan de vluchtelingen van onze sociale staat…
Natuurlijk moet ook ‘de islam’ in beweging komen, mogelijkerwijs een reformatie ondergaan, om onvoorwaardelijk onze levensstijl en de regels van onze maatschappij te accepteren. Maar zoiets gebeurt toch niet als je alle vluchtelingen zoveel mogelijk in getto’s opsluit en de deuren tot maatschappelijke deelname zo veel mogelijk gesloten houdt. Een blik in de voorsteden van Parijs zou eigenlijk al voldoende moeten zijn om te herkennen waartoe dat leiden kan. En ja – dan zullen alle ophitsers gelijk krijgen.
Natuurlijk is het leugenachtig om de radicale vormen van de islam af te keuren en te bestrijden terwijl je tegelijkertijd bijvoorbeeld met de mensen uit Saoedi-Arabië vrolijk zaken doet zonder wat voor vorm van politieke druk dan ook uit te oefenen. Het is niet zo dat het geen geld uit Saoedi-Arabië zou zijn dat wereldwijd haatpredikers met extreme opvattingen van de islam financiert.
Onafhankelijk van de morele verplichting mensen in nood te helpen begrijp ik gewoonweg niet waarom de grote kans van deze vluchtelingenstroom niet onderkend wordt. Nog geen paar maanden geleden was het grootste gevaar voor ons christelijke Avondland het voorplantingsgedrag van de Duitsers. Over 30 jaar is het gedaan met onze sociale staat en ons pensioensysteem. Duitsland vergrijst. In 2060 zal iedere derde Duitser ouder zijn dan 65 jaar. Iedere tweede is dan minstens 51 jaar.
Vandaag de dag hebben we 49 miljoen werkende mensen in de leeftijd tussen 20 en 64 jaar. In het jaar 2060 zullen het volgens de actuele ontwikkelingen nog slechts 34 miljoen zijn. Deze 34 miljoen mensen moeten dan niet alleen onze pensioenen betalen, ze moeten ook onze hele gemeenschap lopende houden, ervoor zorgen dat we genoeg te eten hebben, het warm hebben en dat eventueel ons achterste wordt afgeveegd en het braaksel uit ons gezicht word weggewist. Bovendien moeten ze natuurlijk nog steeds innovatief en productief zijn, zodat de economische macht Duitsland op de internationale markt niet totaal onbeduidend wordt en onze kinderen en kleinkinderen de luxe van ouderenverzorging überhaupt kunnen permitteren, bij steeds meer grijze monden die gevuld moeten worden.
Wie denkt dat hij het dilemma 2060 kan ontkomen door eerder te sterven moet helaas teleurgesteld worden: al in 2035 zullen we bijna 8 miljoen mensen minder hebben die kunnen werken. Ik zou er op deze plek graag aan willen herinneren dat we vandaag al – dus met 8 miljoen werkenden meer – over krappe pensioenfondsen en een hogere pensioengerechtigde leeftijd moeten discussiëren en je zonder particuliere voorzorgsmaatregelen al realistisch in de categorie ‘armoede onder ouderen’ dreigt te belanden.
En juist nu is een wereldwijde exodus in gang gezet, die zonder wat voor werving dan ook de belangrijkste grondstof voor onze toekomst überhaupt met honderdduizenden ons land binnen laat stromen: mensen met een perfecte leeftijd voor voorplanting en werk.
Natuurlijk ben ik geen idioot en weet ik precies dat we hier niet met een overvloed aan vakkrachten te maken hebben (waarbij er onder de vluchtelingen zeker ook vakkrachten zitten. Ik heb al enkele in het centrum ontmoet) en er enorme culturele verschillen zijn (die overigens ook meer en meer in onze eigen samenleving kristalliseren). Daarom schreef ik GRONDstof. Nu kunnen we het volgende doen: of we legeren de nieuwe vluchtelingen in kazernes en isoleren ze, keren ze de rug toe, ondersteunen de vorming van getto’s en proberen ze zo snel mogelijk uit het land te zetten en weg te jagen, of we beginnen in ietwat grotere dimensies wat betreft tijd te denken.
Bijna iedereen van ons had toch in de klas van de lagere school wel een Aziatisch kind – toch? Deze kinderen waren de eerste in Duitsland geboren nakomelingen van de met open armen geïmporteerde Aziatische verpleegsters tijdens de grote noodtoestand in de gezondheidszorg in de jaren 60 en 70. Enorm veel van deze kinderen zijn vandaag de dag DUITSE staatsburgers: politici, rechters en advocaten, verpleegkundigen, zakenmensen, leerkrachten en professoren en ook enkele van mijn geneeskundige collega’s horen daarbij.
Dat was een functionerende integratie door in een vroeg stadium ondersteuning bij ontwikkeling en opleiding aan te bieden. Investering in de toekomst. En om nu precies die stap te herhalen, dat zou toch een enorme kans zijn om deze grondstof – de kinderen van de huidige immigranten – te gebruiken. Als we ons dat willen veroorloven. Of gaat het uiteindelijk wellicht toch om nijd en een zuivere afstamming?
Wat betreft de nijd roep ik graag nog een keer het verkwikkende feit in herinnering, dat 62 personen net zo veel bezitten als de helft van de bevolking op aarde. Ik wacht nog steeds op de schreeuw van verontwaardiging en afgunst hieromtrent, een situatie die regelrecht tegen de armsten onder de armen in stand wordt gehouden.
Misschien nog een kleine ‘gimmick’ ter afsluiting:
Afgelopen nacht hadden we onder de vele, vele individuele lotgevallen een jonge, zwangere vrouw in het opvangcentrum, die geen bewegingen van het kind meer had gevoeld. Ze vreesde dat na het lange drijven in de Middellandse Zee, nadat het schip van de mensensmokkelaar gekenterd was, nu ook haar laatste kind was gestorven. Haar andere twee andere kinderen waren al tijdens de vlucht in de zee verdronken, omdat ze geen kracht meer had… Zo’n profiteur van onze sociale voorzieningen toch ook!
- See more at: http://www.joop.nl/opinies/duitse-arts-onthult-zo-gaat-het-er-echt-aan-toe-in-azcs#sthash.D00TLnOw.kkGTNILD.dpuf

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2016 om 23:51

Jippox

Je bent me voor. Mooi stuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-02-2016 om 23:58

Sjonge Tav

Over jouw manier van "redeneren" kan ik wel het een en ander zeggen, maar dat vindt Kaaskopje niet leuk.===

Hoezo, had je het in het Engels willen zeggen? Het is niet goed om mij als je geweten te gebruiken hoor. Je moet het ook zonder mij kunnen .

Tav

Tav

03-02-2016 om 09:44

Jippox

Ja, en dus? In het grootste deel van dit stuk kan ik me prima vinden hoor. Goede opvang is absoluut nodig, ook hier, maar vooral op plekken in de buurt van Syrië, die alle vluchtelingen kunnen bereiken en niet alleen de happy few. En asielprocedures voor opnames hier of elders moeten ook daar plaatsvinden. Dan krijg je geen problemen met bevroren voeten.

Het argument van de vergrijzing, dat er weer met de haren bijgesleept moet worden, is onzin. Deze immigranten zullen niet zo makkelijk integreren als de in het artikel genoemde groepen, dus de financiële last voor de vergrijzende autochtone bevolking wordt juist zwaarder en de bevolkingsdruk in een toch al overbevolkt land groter.

Hier nogmaals het linkje waar niemand op reageerde:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3049558/Moslimkinderen-van-9-10-jaar-hebben-al-extreme-ideeen-ze-juichen-aanslagen-toe

Ik voel mee met die leerkrachten. Ze doen hun best, maar dit gaat echt nog wel een eeuw duren - als het ooit lukt. Onderschat de kracht van religie niet. En dan moet je vooral gaan dweilen met de kraan open, dat gaat helpen.

Nou Tav, zal ik dan maar?

Ik had hem al gelezen. Ik zie dat er allerlei acties ondernomen worden om verbinding te krijgen tussen de diverse leefwerelden van kinderen. School, thuis en moskee. De moskee wil graag meewerken, informatie verschaffen, leerkrachten worden getraind hoe om te gaan met kinderen en jongeren die radicale uitspraken doen. Leerkrachten die het basisonderwijs verlaten doen dat voornamelijk vanwege de werkdruk, die weer voornamelijk komt door de toegenomen administratie. Verder nemen de onderwijsopbrengsten in de vier grootste steden toe.

skik

Tav

Tav

03-02-2016 om 10:28

skik

Dat is fijn, maar het helpt dus niet. Het wordt alleen maar erger. Vraag maar aan joodse leerlingen. Bovendien kun je je bij sommige moskeeën afvragen of het wel zo'n goed idee is dat die contact leggen met kinderen, gezien hun eigen extreme ideeën.

Tav

"Abdelhamid Taheri, voorzitter van de as-Soennahmoskee in Den Haag: ‘We krijgen signalen dat kinderen van 9, 10 jaar al extreme ideeën er op na houden.’ Taheri merkt bijvoorbeeld dat jonge kinderen aanslagen toejuichen of sympathie tonen voor terreurorganisaties als Islamitische Staat (IS). ‘Kinderen op de basisschool weten vaak nog niet waar ze het over hebben, maar het baart ons wel zorgen.’"

"Moskeevoorzitter Taheri denkt dat de kinderen radicale denkbeelden op straat en sociale media opdoen. ‘Ze leren het in ieder geval niet thuis, in de moskee of op school’, zegt de voorzitter van de as-Soennah, die te boek staat als een van de meest fundamentalistische moskeeën van het land."

"Volgens Taheri heeft zijn moskee, gevestigd in de Schilderswijk, regelmatig vergeefs een ‘handreiking’ naar scholen gedaan. ‘Scholen zijn huiverig om ons binnen te halen. Ze denken: die komen vast om te prediken of om zieltjes te winnen, maar die angst is niet terecht. Wij respecteren de scheiding tussen kerk en staat. We hebben hetzelfde doel als de scholen; radicalisering tegengaan.’ "

Kortom: zelfs de als meest fundamentalistisch bekend staande moskee maakt zich zorgen over het radicaliseren van jongeren, willen zelf het toejuichen van aanslagen en sympathie voor terreurorganisaties tegengaan, proberen contact met scholen te leggen om samen radicalisering tegen te gaan, een aanbod waar geen gebruik van gemaakt wordt.

Hoe wou jij het oplossen dan?

skik

Tav

Tav

03-02-2016 om 13:27

Nou

De As-Soennah moskee vertrouw ik in elk geval voor geen meter, dus ik ben het wel eens met die scholen. De scholen doen ongetwijfeld hun best op hun eigen manier, en dat moet natuurlijk ook. Kinderen laten beïnvloeden door fundamentalistische moslims lijkt me niet de juiste weg om ze voor te bereiden op een prettig bestaan en een succesvolle carrière in Nederland.

Maar juist daarom is die eindeloze toestroom niet zo handig: we hebben onze handen al vol aan mensen die hier geboren zijn, onze taal spreken, en van jongs af aan omringd zijn geweest door onze cultuur. Dan is het niet handig om er mensen uit de cultuur die ISIS heeft voortgebracht tussen te zetten. Nogmaals, ieder van die mensen afzonderlijk gun ik het allerbeste, maar we moeten onze samenleving niet kapot laten maken door een ongecontroleerde toestroom van fundamentalisten. Daar heeft niemand iets aan, zeker niet de moslims die juist weg willen van dat soort ideeën. Die zitten hier ook helemaal niet op te wachten.

Tav

Als je de uitspraken van de moskeevoorzitter wegwuift door te zeggen dat je hem niet vertrouwt terwijl hij net als jij zorgen heeft om radicalisering en hij de scholen wil helpen radicalisering tegen te gaan dan houdt het wel op natuurlijk. Jij vertrouwt 'hun' niet, je verwacht wel dat 'hun' van 'ons' aannemen wat ze moeten denken en doen.

"we moeten onze samenleving niet kapot laten maken door een ongecontroleerde toestroom van fundamentalisten." Als je de zaak zo schromelijk overdrijft snap ik dat je bang bent. Vervelend voor je.

skik

Tav

Tav

03-02-2016 om 16:43

Tja

Wegkijken is ook een vak. Overigens zijn de scholen het dus met me eens. Lijkt me toch dat die er meer verstand van hebben dan jij.

En ze zijn niet de enigen die fundamentalistische moskeeën wantrouwen:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/4230988/2016/01/23/De-ene-islamist-is-de-andere-strike-niet-strike.dhtml

Als je denkt dat "wij een stapje en zij een stapje" je ergens gaat brengen bij een fundamentalist, dan heb je iets niet helemaal begrepen. Zij hebben de waarheid in pacht en hoeven niets van ons te leren. Wij zijn er alleen om bekeerd te worden, goedschiks of kwaadschiks. Bovendien gaat het hier om macho-culturen. Als je je tanden niet laat zien, dan heb je geen tanden en verdien je het om vernederd en bedrogen te worden.

En kun jij me uitleggen waaròm je eigenlijk vindt dat ik overdrijf? De toestroom heeft een open einde. Het gaat niet alleen om Syriërs, maar om iedereen die maar zin heeft om hierheen te komen en in staat is de reis te maken. Er is geen enkel teken dat de stroom binnenkort vermindert, integendeel. En nee, het zijn niet allemaal doorgewinterde fundamentalisten. Maar dat het aantal fundamentalisten in Nederland flink zal groeien lijkt me duidelijk. Nog groter is het aantal mensen dat in hun ontwortelde staat gevoelig kan zijn voor dit soort types.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/4210483/2015/12/18/Kamer-houd-salafisten-weg-bij-vluchtelingen.dhtml

Maar ga vooral heel hard roepen dat ik bang ben. Roep je dat ook als het waterschap het nodig vindt om de dijken te verstevigen?

Kowalski

Kowalski

03-02-2016 om 18:13

een sprankje hoop...

of zou het alleen zijn ivm komende verkiezingen....

2 februari 2016 Wouter de Winther
Dichte grenzen komen dichterbij

Hebben we nog geld?’ Het was een vraag die onlangs opkwam tijdens een overleg in de coalitie over de asielinstroom. Het opvangen van migranten is een kostbare zaak en dus werd de afgelopen maanden alles uit de kast gehaald voor de financiering van huizen, uitkeringen, onderwijs en zorg voor de nieuwkomers.

PvdA-minister Dijsselbloem van Financiën hield de aanwezigen voor wat hij in kabinetskringen al eerder had gezegd: het geld is op. Het zoeken naar middelen om de huidige asielrekening te betalen wordt volgens een coalitietopper komend voorjaar al ’heel spannend’.
Nóg meer migranten opvangen dan de 58.000 waarmee nu wordt gerekend, zou de resultaten van de structurele bezuinigingen in gevaar brengen, waar Nederland door de crisis jarenlang aan moest geloven. Dat is voor zowel VVD als PvdA, die harde klappen hebben gekregen voor hun saneringsbeleid, geen optie. Een andere mogelijkheid zou het korten van de uitkeringen voor Nederlanders zijn. Met de VVD valt er over te praten [ZOU EEN GROF SCHANDAAL ZIJN - KOWALSKI], maar vicepremier Asscher (PvdA) heeft aangegeven dat niet voor zijn rekening te willen nemen.

Wat dan?

PvdA-leider Samsom kwam vorige week ineens met een eigen plan. Hij stelde een quotum voor dat Europa aan vreemdelingen zou moeten opnemen, vergezeld van de belofte dat de rest ’per kerende veerboot’ terug moest. „We zijn barmhartig, maar er komt een keer een eind aan”, aldus de leider van de sociaaldemocraten.

De tijd van knuffelberen uitdelen, voedselpakketten verzamelen en ’wir schaffen das’-dromerij is blijkbaar voorbij. Als de verzorgingsstaat in gevaar komt door goede bedoelingen, landt de PvdA-fractie kennelijk weer met beide benen op de grond. Beter laat dan nooit.

Want onder PvdA-bewindslieden leefde in de zomer reeds een gevoel dat het zo niet langer kon. In redelijke eensgezindheid zag men toen al aankomen dat de ongebreidelde komst van migranten de verzorgingsstaat op de proef zou stellen. Het plan om het Schengengebied te verkleinen en zo grip te krijgen op wie er ons land in komt, werd in september nota bene achter de schermen al geopperd door vicepremier Asscher, in nauw overleg met staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Asielzaken.

Partijleider Samsom moet evenwel schipperen. Hij is realistisch genoeg om te zien dat de spankracht van Nederland eindig is, maar weet evenzeer dat een deel van zijn achterban het al gehavende sociale gezicht van zijn PvdA zal proberen te bewaken. De fractie weet dat ook. „Die is bang dat de achterban denkt dat we niet barmhartig genoeg zijn”, stelt een PvdA-bewindspersoon. Het geluid van die achterban wordt met name vertolkt door partijvoorzitter Hans Spekman. „Hij vindt dat we die mensen gewoon moeten opvangen, omdat ze nou eenmaal op de vlucht zijn”, verzucht de bewindspersoon. Een collega: „Hans zal altijd pleiten voor een goede opvang van vluchtelingen.”

Daar is natuurlijk niemand tegen.

De verschillende aanvliegroutes binnen de PvdA zorgden er echter voor dat het antwoord van de sociaaldemocratie op het migrantenvraagstuk tot vorige week niets meer was dan een oorverdovende stilte.
Die is doorbroken na een kentering in de maatschappij, waar de hysterische benadering van het vreemdelingenvraagstuk van vorig jaar (waar blijven de NPO-reportages over BN’ers die daadwerkelijk migranten in huis hebben genomen?) heeft plaatsgemaakt voor realisme. Goedwillende burgers zagen hun ongerustheid, vragen en bezwaren over de komst van grote groepen migranten in het opvangcentrum om de hoek overschreeuwd door beroepshooligans. Daarnaast negeerde de overheid op een cruciaal moment afspraken met haar eigen burgers over asielopvang in Oranje. Tel daar het politiek correcte verzwijgen van geweldsincidenten in asielcentra van VNG-bestuurder Jos Wienen bij op en het draagvlak erodeert als sneeuw voor de zon. Intussen bleven de migranten komen.

Geert Wilders’ oproep om de grenzen te sluiten (bij De Hond goed voor 42 PVV-zetels) komt nu steeds meer in beeld als serieuze mogelijkheid. Zelfs in de PvdA houdt men er rekening mee, onder de geheimzinnige verzameltitel ’plan B’, wanneer een Europese aanpak van de asielinstroom eind deze maand opnieuw niet van de grond komt.
Gezien de ervaringen van het afgelopen jaar lijken premier Ruttes uitspraken dat de instroom in zes tot acht weken ingedamd moet zijn, ijdele hoop.
Steeds meer landen luisteren steeds vaker naar zorgen van hun eigen inwoners, waar vroeger de goede bedoelingen leidend waren. Ook in Nederland.

Zo wordt in de top van VVD en PvdA erkend dat er een ultieme maatregel op tafel ligt om de asielinstroom te beperken: het sluiten van de grenzen en het invoeren van een eigen quotum voor asielzoekers. Als het quotum overschreden wordt, zouden die extra migranten niet langer meer in de asielprocedure worden opgenomen.

Vreemdelingen krijgen dan alleen nog een bed en wat eten, maar kunnen geen aanspraak meer maken op een ’volwaardig’ verblijf in ons land, waar bijvoorbeeld een woning en een uitkering bij horen. Dit zou een radicale stap zijn en vereist het opzeggen van tal van verdragen. Het is een ultiem scenario, maar het geeft wel aan dat realiteit en pragmatisme eindelijk voet aan de grond hebben gekregen in Den Haag. [LATEN WE HET HOPEN - KOWALSKI]

Ja hoor

We gaan actief tweederangsburgers kweken. Ben bang dat dat veel meer onheil en kosten met zich meebrengt dan de sprong voorwaarts, vluchtelingen zo snel mogelijk integreren en laten bijdragen.
in elk geval kan dat niet met de huidige verdragen. Mensen krijgen burgerrechten.
Kortzichtig gedacht. Maar ja, je moet wat om alle groepen tevreden te houden tot de verkiezingen.

Kowalski

Kowalski

03-02-2016 om 18:26

tweederangs burgers

En hoeveel mensen kunnen we hier ontvangen en volledige rechten geven, recht op levenslange uitkering of baan, huis, medische zorg, zonder dat de verzorgingsstaat er aan onderdoor gaat, AnneJ?
Ben jij ook voorstander van het idee om de uitkeringen van Nederlanders dan maar te verlagen om alles betaalbaar te houden?
Of moeten we geld uit een hoge hoed toveren?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2016 om 19:06

En dan is het quotum overschreden

Als het quotum overschreden wordt, zouden die extra migranten niet langer meer in de asielprocedure worden opgenomen.===

En dan? Dan staat er een uitgeputte man/vrouw/kind uit een door geweld geteisterde omgeving voor het loket 'mag ik bij jullie?' Neuh, bromt de ambtenaar, quotum is quotum.

Dus gaat hij de grens weer over, naar Duitsland, of België of zo, maar ja daar is het quotum ook al volledig bereikt. Ook niet welkom dus. Uiteindelijk wordt die persoon teruggedreven naar het begin, omdat er nergens plaats is. Terug de boot op naar Turkije. En dat mag niet. Je mag iemand niet terug laten gaan naar een land wat ook niet veilig is en Turkije is voor heel veel vluchtelingen niet veilig. Dus wat doe je dan met zo iemand?

Ad Hombre

Ad Hombre

03-02-2016 om 19:40

Kaaskopje

"En dan? Dan staat er een uitgeputte man/vrouw/kind uit een door geweld geteisterde omgeving voor het loket 'mag ik bij jullie?' Neuh, bromt de ambtenaar, quotum is quotum.

Dus gaat hij de grens weer over, naar Duitsland, of België of zo, maar ja daar is het quotum ook al volledig bereikt. Ook niet welkom dus. Uiteindelijk wordt die persoon teruggedreven naar het begin, omdat er nergens plaats is. Terug de boot op naar Turkije. En dat mag niet. Je mag iemand niet terug laten gaan naar een land wat ook niet veilig is en Turkije is voor heel veel vluchtelingen niet veilig. Dus wat doe je dan met zo iemand?"

Ach ja, dat hebben we al zo vaak besproken. De buitengrenzen moeten op slot en dat gaat prima, dat tonen de Hongaren.

En dan beginnen jullie over bootjes terugduwen en dat grenzen niet werken en dat dichte grenzen fascistisch zijn enz. enz...

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2016 om 20:06

Hongaren

Tav herhaalt zo graag dat 'wij' constant wegkijken, maar wat Hongarije doet is ook wegkijken. Ik vind het tegen het misdadige aan. Ze laten Europa totaal in de steek en van medemenselijkheid kun je ze ook niet betichten.

Welja Tav

Je haalt een artikel aan over islamisten (moslims die d.m.v. shariawetgeving een kalifaat nastreven) om je wantrouwen jegens salafisten (moslims die de Koran en de Hadith strikt willen naleven) te staven. Salafisten zijn er niet op uit om van Nederland een kalifaat te maken. Die moskee heeft voorlopig meer van Nederlanders te vrezen dan wij van hen. http://denhaagfm.nl/2016/01/06/doodsbedreigingen-voor-bestuursleden-as-soennah-moskee/. Best lullig als je dit doet: http://denhaagfm.nl/2015/11/19/as-soennah-moskee-besteed-aandacht-aan-aanslagen-parijs/. Maar volgens jou zijn ze niet te vertrouwen en daarmee de asielzoekers als gehele groep niet. Ik vind het bangepoeperij.

Ik denk trouwens dat als je die tweede link goed gelezen had, je hem niet geplaatst had.

skik

"De toestroom heeft een open einde. Het gaat niet alleen om Syriërs, maar om iedereen die maar zin heeft om hierheen te komen en in staat is de reis te maken." Weer die overdrijving. Niet iedereen die maar zin heeft om te komen mag komen, laat staan blijven.

Docu

Op net twee de Arabische storm, vandaag deel 2 , interessant om te zien.

Tav

Tav

04-02-2016 om 12:16

skik

Nee, niet iedereen *mag* komen of blijven, maar ze doen het wel. En dat moet dus stoppen en vervangen worden door een eigen opvangbeleid.

Het probleem met de "hullie doen het ook" argumenten is dat er veel meer bedreigingen en geweld plaatsvinden door moslims aan het adres van autochtonen dan andersom. Het geweld is bovendien veel ernstiger. Dat maakt dat argument wat zwakjes. Belangrijker is dat je met onze eigen idioten (moslim of niet) al zit opgescheept. Daar is dus niks aan te doen, maar dat betekent niet dat je dan net zo goed nog veel meer idioten binnen kan laten.

Op de meeste plekken in de wereld maken minderheden zichzelf juist zo onzichtbaar mogelijk, omdat ze anders een risico lopen. Denk maar aan joden en Chinezen. Waarom doet deze minderheid dat niet? Omdat ze eigenlijk vinden dat de hele wereld hun toekomt. De haat tegen onze samenleving is ongelooflijk. Wat salafisten daarover tegen ons zeggen interesseert me daarom niet zo. Wat zeggen ze tegen hun eigen mensen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.