Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tav

Tav

08-02-2016 om 14:16

Le Pen

Voor zover ik weet is Le Pen niet aan de macht in Frankrijk en heeft zij dus niet de noodtoestand uitgeroepen. Maar ach, wat doen feiten ertoe? Er is ook nog nooit een jood (of een aanhanger van een natuurgodsdienst) doodgestoken door een aanhanger van Le Pen. Mensen met rare ideeën heb je altijd en zolang ze die niet omzetten in geweld valt ermee te leven.

Reken maar dat het conflict in Israel relevant en van culturele aard is. Anders was daar allang vrede geweest. Maar dat is niet de bedoeling, lees het Handvest van Hamas maar eens. Er gaat een wereld voor je open.

Die kant gaan wij ook op, als we niet uitkijken.

Arendje

Arendje

08-02-2016 om 18:41

Done

'De oudere asielzoeker heeft geen recht op scholing. Behalve de cursussen door vrijwilligers, de You Tube lessen en een fonds dat onder voorwaarden voor 700 studenten een lening kan voorschieten.'

Dat moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen Tsjor. Die roept dat asielzoekers advies krijgen welke aanvullende opleidingen gevolgd moeten worden om hier aan de slag te gaan als arts, tandarts, verpleegkundige en welke taaleisen daarbij toegang geven tot mbo-hbo of universiteit.
Dat advies is dus onzinnig als ze alleen youtube cursussen mogen volgen.

Oudere Arendje

Geef toe het is complex, ook voor ingezeten Nederlanders, maar er is een leeftijdsbeperking. En het is ook wat zoeken wat je mogelijkheden zijn, voor vluchtelingen en voor ingezetenen. Dat gekaats de hele tijd op niets af.

Lees dan

Nee ARendje. In #733 riep jij "En dan wil jij er nog een groep mensen bij hebben met een oorlogstrauma die de taal niet spreken om fijn op onze kosten nog een studietje erbij te doen."
Dat is aan alle kanten onzin. Maar vooral ook waar het het financieren van de opleiding aangaat.

Je wordt daarin bijgepraat.

"Dat advies is dus onzinnig als ze alleen youtube cursussen mogen volgen."

Dat is zo jammer. Mensen doen moeite om je serieus te nemen en je vragen te beantwoorden en zorgen weg te nemen. Je mag best de moeite nemen om dat echt te lezen.

Geen stufie krijgen is niet hetzelfde als niet mogen studeren. Je mag ook op kosten van je baas studeren.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-02-2016 om 20:35

Een duivels pact of ‘business as usual’?

Zaterdag jongstleden heb ik nu toch zoiets ontluisterends meegemaakt. Ik was, zoals wel vaker, een dagje uit in Amsterdam. Nadat ik bij het Muntplein de weg had gevraagd naar molen De Gooyer, liep ik langs de Amstel richting de Stopera, met de bedoeling de Plantage Middenlaan op te zoeken. Jullie moeten weten: het doet me altijd deugd om deze helemaal uit te lopen. Niet alleen vanwege de architectuur die er te bewonderen is, maar ook vanwege de sportieve prestatie (lees: zelfoverwinning) die het voor mij betekent.

Thuis hadden ze me al gewaarschuwd, dat het er nog wel eens druk kon zijn als gevolg van de twee demonstraties die er die middag zouden worden gehouden: één van tegenstanders van “Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes” (Pegida) tegen Pegida; de andere van Pegida zelf tegen de Islam en de komst van de vluchtelingen.

Met die drukte veel het reuze mee; zo viel me meteen op. Ik heb in mijn leven wel drukker bezochte demonstraties gezien. Wél werd mijn reis, zo zonder mijn Canta, nog meer een ‘handicap race’ dan deze al was. De doorgang werd namelijk ernstig belemmerd door de in groten getale opgetrommelde politie en ME, die de twee groepen demonstranten uit elkaar dienden te houden.

Zo goed en zo kwaad als dat ging, worstelde ik me door een groepje “anti-fa’s” heen. Door toedoen van mijn (figuurlijk en letterlijk) uitstekende Canon EOS, voorzien van een forse groothoek/telelens, kon ik de eerste kolonne ambtenaren in functie ervan overtuigen, dat ik niet behoorde tot de rijen der demonstranten. Zodoende kwam ik tussen de zichzelf patrottisch noemende Europeanen terecht. “Wij strijden tegen de Islam en voor een moslim-vrij Nederland!” hoorde ik schreeuwen.

Nu had ik voor mijn vertrek, puur uit de macht der gewoonte, een muts op gedaan en een sjaal om. Het is immers winter, nietwaar? Door de inspanning echter, had ik het zo warm gekregen, dat ik besloot deze af te doen en in mijn tas op te bergen. Het onvermijdelijke geschiedde: als een uit de klauwen gelopen bruidsboeket spreidden mijn haren zich rond mij uit. En dan zul je het nét hebben ook! Dwars door het wolkendek heen trof een bundel verblindende zonnestralen mijn ogen. Tot overmaat van ramp blies vervolgens de wind mijn volle bos haren midden in mijn gezicht. Ik zal maar zeggen: soms is de natuur je beste vijand.

Opdat ik mijn zicht zou herkrijgen, bracht ik op mijn manier zo snel mogelijk weer enige orde in mijn coupe sauvage. Toen ik weer opkeek, keek ik recht in de blauwe ogen van een jonge grijsaard van een jaar of dertig, veertig. Met een stralende lach greep hij me vertrouwelijk bij een elleboog – alsof wij elkaar kenden – en vroeg pseudo-bezorgd: “Gaat het een beetje, schoonheid?” Enigszins overrompeld gaf ik korzelig te kennen dat er met mij niets mis was. Waarop de slijmbal aandrong: “Nee, echt! Gaat het een beetje? Ik zou niet willen dat jou iets naars overkomt. Iemand als jij verdient het allerbeste! Wat fijn dat je je bij ons aansluit.”

Nog voordat ik het misverstand uit de wereld had kunnen helpen, raakten we verwikkeld in een levendig gesprek; af en toe onderbroken door het voortdurende geschreeuw om ons heen, het geknetter van wat vuurwerk en een megafoon die telkens maar weer in zijn handen werd geduwd en er ook weer uit werd getrokken. Enfin; lang verhaal kort: hij bleek een goede bekende van het oud-klasgenootje dat ik regelmatig tref in de trein naar mijn moeder! Jullie weten misschien nog wel; die vrouw die van de Nederlandse Volks Unie is overgestapt naar de PVV en zo’n verdomd nare bruiloft had.

“De wereld is toch ook een dorp!” bracht ik versteld uit. “Ja, dat is zo”, zei hij, “en dát ... is alleen maar goed voor de handel!” Bij wijze van ‘wijsheid’ stak hij er enthousiast zijn rechterwijsvinger bij op. Op mijn vraag waarin hij dan vermocht te handelen, kreeg ik een weliswaar eerlijk, maar ronduit verontrustend antwoord. “Wapens!” klonk het luidkeels door en over de menigte heen. Kennelijk viel mijn schrik hem op, want naarstig liet hij erop volgen: “Ter bescherming van de burger, hoor! Legers hebben zo hun eigen toeleveranciers.”

De woorden die erop gericht waren mij gerust te stellen, joegen mij eerder nog meer schrik aan. Wapens voor de burger? Als dat maar zuivere koffie was! Kort en krachtig schoot ik de vraag op hem af: “Legaal?” Na zijn blik even te hebben afgewend, begon hij aarzelend uit te leggen hoe hij door de mazen van de wet heen kroop. Het was een heel verhaal, dat ik slechts ten dele kon verstaan. Iets met “wonen in Duitsland”, “discreet verzenden”, “hardwerkende ondernemer”, “inspelen op angst” en “nette burger”.

Gek, hé? Maar inmiddels vroeg ik me af, of hij zijn waar ook aan moslims zou verkopen en kon het domweg niet laten hem ook deze ‘gewetensvraag’ te stellen. Het antwoord luidde: “Maar natuurlijk! Ik lever gewoon aan iedereen die bij mij een bestelling doet. Ik ga toch zeker geen dief zijn van mijn eigen portemonnee?” En als ware hij ook een Rotterdammer, rondde hij dit statement af met een olijke blik van “Niet dan, nou dan?”

Pseudo-legale wapenleveranties aan burgers. De gedachte eraan stemde mij niet echt vrolijk. “Nou, doe ze daar de groeten van me, daar in Rotterdam? Zeg maar dat Edwin gauw weer op bezoek komt!” hoorde ik opeens zeggen. Kennelijk zag ik er in mijn verwarring nogal hulpbehoevend uit, want opeens kreeg ik het voorstel om na afloop van de demonstratie “lekker” naar huis te worden gebracht in zijn Ferrari. “Altijd handig om mee weg te komen, als de grond onder je voeten je te heet wordt” lachte Ed nog. Uiteraard sloeg ik het aanbod af.

Met de beproefde uitvlucht van eerder die dag praatte ik me wederom succesvol een weg door het tweede cordon van (wettig bewapende) overheidsfunctionarissen. Ook de daarachter te hoop gelopen demonstranten tegen Pegina lieten me zonder morren door. – Nu ja; zonder morren? Zonder op mij te morren dan. – Van weerskanten hoorde ik hatelijke leuzen scanderen.

Onwillekeurig richtte mijn blik zich op hun zakken. “Zouden daar misschien in het geniep aangeschafte wapens verborgen zitten? Hoeveel ruimte neemt bijvoorbeeld een stroomstootwapen eigenlijk in?” Zo vroeg ik me bezorgd af, terwijl ik me een weg baande naar de rust van de Plantage Middenlaan. Eenmaal gezeten op een nostalgisch vormgegeven, oud-Hollands groen geschilderd bankje drong de horror nog beter tot mij door.

“Wat een godvergeten verraderlijke toestanden, hier!” vloekte ik van binnen. “Hele groepen burgers tegen elkaar opgehitst omwille van het persoonlijk gewin van een stelletje opportunistische volksverlakkers. Nu weet ik waarom die geblondeerde volksmenner pepperspray niet langer verboden wil laten zijn in Nederland! Die 'graaier' deelt natuurlijk in de winst!”

Rode krullenbol, donateur aan het UAF

rode krullenbol

rode krullenbol

08-02-2016 om 20:38

redactionele correctie

"Wél werd mijn reis, zo zonder mijn Canta, nog meer een ‘handicap race’ dan deze al was." moet zijn: "Wél werd mijn reis nog meer een ‘handicap race’ dan deze al was, zo zonder mijn Canta."

Excuus!

Zelf rondkijken

Typ je in bij google: internationale diplomawaardering. En dan krijg je: www.idw.nl.
Of: vluchtelingen studenten. En dan krijg je: www.uaf.nl
rondlopen op de universiteiten kan ook, dan zie je dat het aantal buitenlandse studenten toeneemt, ook onder de medewerkers.
en dan heb je nog de leer-werktrajecten, de avondscholen etc. etc.

Zelf op onderzoek uitgaan is wel de snelste manier om een beetje wijzer te worden.

Je kunt ook gaan praten met mensen.

Overigens is het lang niet altijd zo, dat je een diploma nodig hebt om vooruit te komen. Het duurste appartement in Nederland is gekocht door Won Yip, zoon van Chinese restauranthouders, zonder diploma school verlaten.

Maar voor een land is het natuurlijk prettig als mensen die al een goede opleiding hebben snel ingezet kunnen worden in goede banen. Dat scheelt ons de opleidingskosten en zij betalen belastingen.

Tsjor

rode krullenbol

rode krullenbol

08-02-2016 om 20:55

redactionele correctie (2)

"Van weerskanten hoorde ik hatelijke leuzen scanderen." moet zijn: "Van weerskanten hoorde ik lieden hatelijke leuzen scanderen."

Arendje

Arendje

09-02-2016 om 07:06

en voor M Lavell

'Er is niks te willen.'

Gelukkig heeft ook de regering inmiddels door dat er wél wat te willen valt.
Vanwege de aanhoudende stroom vluchtelingen die naar Nederland komt, worden de controles aan de grens geïntensiveerd. Het is een eerste stap, nu hopen dat er doorgepakt wordt. Jammer M Lavell, maar de Nederlandse regering neemt je blijkbaar ook al niet serieus.

http://www.nu.nl/politiek/4211248/kans-meer-files-vanwege-intensievere-grenscontroles.html

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 09:33

Pfff

En probeer me maar niet in een hokje te stoppen, dat gaat je niet lukken. Ik denk namelijk zelf na, iets wat ik jou en de meeste anderen hier niet zie doen. ===

Pfff... dat komt omdat je ziet wat je wilt zien. Het gevaar van Wilders-volgelingen is juist dat een heleboel van die mensen écht niet verder denken dat 'Wilders heeft gelijk'. Ze kijken niet verder dan wat ze voorgeschoteld krijgen. "Het is waar, want het staat op Facebook." Die lezen zich niet in en verdiepen zich niet in achtergronden. Althans het overgrote deel. Dat intelligente mensen op Wilders stemmen vind ik in die zin veel erger. Ze hebben het vermogen om te zien wat Wilders doet en toch trappen ze er in. Wilders en consorten als de NVU doen aan verdeel en heers. Vreemdelingenhaat. Dat moeten we niet willen.

Dat er problemen zijn met bepaalde bevolkingsgroepen ontken ik niet, maar die los je niet op door ze de toegang van ons land te ontzeggen. De situatie in Frankrijk is niet gelijk aan die in Nederland. In plaats van een oplossing te zoeken, trok de handen juist van probleemwijken af, waardoor het lekker kon en kan gaan broeien.

Ik kwam een interessant interview tegen over de situatie in Frankrijk: http://www.vice.com/nl/read/apartheid-in-parijs-wat-er-zal-gebeuren-met-jongeren-uit-de-banlieues-232

Een citaat hieruit: Als IS opzettelijk een vijandige omgeving tegen moslims creëert om martelaren te maken, mag je dan stellen dat islamofoben en 'banlieuefoben' niet alleen idioten zijn, maar ook van pas komen voor het islamistisch terrorisme?
Iedereen die fundamentalisme generaliseert als probleem onder alle Franse moslims is een trouwe uitvoerder van de strategie van de Islamitische Staat. Daar moeten zij zich bewust van zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 09:37

Arendje

Zolang die grenscontroles gericht zijn op mensen die vanuit onterechte redenen hun land menen te moeten verlaten, vind ik het prima dat er gecontroleerd wordt. Het gevaar is wel dat je je kunt vergissen als grenswacht. Als overheidsbestuurders zich al kunnen vergissen in waar het veilig genoeg is om mensen naar terug te sturen, waarom een ambtenaar aan de grens niet?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 09:39

Arendje

Het valt me op dat jij ook steeds radicaler lijkt te worden. Of was dat al zo en komt het er nu meer uit?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 09:42

... ze de toegang van ons land ...

De toegang tót ons land, moet het zijn.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2016 om 10:57

Kaaskopje

"Het gevaar van Wilders-volgelingen is juist dat een heleboel van die mensen écht niet verder denken dat 'Wilders heeft gelijk'. Ze kijken niet verder dan wat ze voorgeschoteld krijgen."

Ja, dat is de laatste strohalm van links.

Wilders zegt niet wat zij denken, nee, hij zegt wat ze moeten denken. Als Wilders maar weg was zou de linkse heilstaat vast terugkeren.

Dat denk jij maar

Ad Hombre, "Ja, dat is de laatste strohalm van links. Wilders zegt niet wat zij denken, nee, hij zegt wat ze moeten denken. Als Wilders maar weg was zou de linkse heilstaat vast terugkeren.."

Laten we even helder houden dat dat is wat jij denkt over links.
Dat begint al met jouw gedachte dat er iets als een linkse periode, heilstaat noem je het, is geweest in Nederland en dat ligt dan weer helemaal aan een duistere definitie van "links" gezien het feit dat er in Nederland helemaal nooit een electorale linkse meerderheid is geweest.

Nu weet ik wel dat er heel veel mannen zijn die vergelikbare teksten produceren, maar herhaling maakt geen waarheid.

Feitelijk geldt voor de individuen van deze groep precies dat wat Kaaskopje beschrijft, al zullen ze zich niet allemaal Wilders volgelingen noemen. Ze volgen elkaar, kopiëren elkaars teksten en flappen ze uit zonder ook maar een begin te maken met nadenken of dat wat ze zeggen wel klopt.

Tav

Tav

09-02-2016 om 13:08

Kaaskopje

Allereerst: hoe weet jij of ik op Wilders stem? Als je goed hebt gevolgd wat mijn ideeën zijn, is dat een rare aanname. En Facebook heb ik niet, dus daar kijk ik ook niet op. Ik sluit alleen mijn ogen niet voor de realiteit. Ik spreek namelijk wel eens iemand en ik kijk om me heen. En ook mensen van allochtone afkomst zien heus wel dat er een probleem is.

"Dat er problemen zijn met bepaalde bevolkingsgroepen ontken ik niet, maar die los je niet op door ze de toegang van ons land te ontzeggen.

Dat klopt niet. Als ze hier niet zijn, heb je namelijk geen last van ze. Je mag best je eigen land verdedigen tegen een instroom waarvan je nu al weet dat die voor gigantische problemen en geweld gaat zorgen. De goeden niet te na gesproken natuurlijk, maar die kun je er nu eenmaal niet uit filteren.

Wat Nederland beter niet kan doen is IS bombarderen. Wij hebben daar net zo min iets te zoeken als IS strijders hier. Ga liever met ze praten, zou ik zeggen. Daar hebben de gewone burgers meer aan dan dat wij hun huizen en ziekenhuizen kapot schieten. In Genève mocht IS niet aanschuiven, evenmin als PYD. Een farce.

Tip

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/4241274/2016/02/09/Asscher-is-klaar-met-asociale-reacties.dhtml

Hier hoor je alleen geherkauwd 'wegkijker' of 'Gutmensch', 'links' alsof dat een scheldwoord is, politici krijgen meer voor hun kiezen. Langzamerhand wordt het een asociale toestand.
Een tip uit dit bericht vond ik wel goed.

"Tel tot tien
Asscher drukt zijn critici 'voorzichtig' op het hart voortaan hun moeder of dochter even te laten meelezen als ze weer eens van leer trekken tegen hem. "Als zij het ook een goed idee vindt, vooral plaatsen. Blijf er niet mee rondlopen."

Hortensia

Hortensia

09-02-2016 om 13:28

AnneJ

En mede hierom vind ik Nederlanders enger dan asielzoekers.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 13:46

Tav

Ik zeg niet dat jij op Wilders stemt. Ik merk op dat Wilders-stemmers blind op de man zijn uitlatingen afgaan. Goed lezen is een vak.

Op school

Zoon heeft op zijn opleiding nogal wat mede studenten die zich nogal richten op de PVV kant van de VVD. Halbe Zijlstra zeg maar. Men vroeg gisteren aan iedereen uit wat voor nest die kwam. Zoon hield het maar bij protestants christelijk. Sociaal christelijk zou teveel discussie opleveren. Laat staan dat zijn grootvader theologie heeft gestudeerd en vrijwilligerswerk deed voor vluchtelingenwerk. Dan ben je 'links' en ' activistisch' .
Vreemd toch dat zoveel zaken die je geleerd hebt als goed en wenselijk voor een humane samenleving zo naar de marge gedrukt wordt.
Gure sfeer is dat. Ik spreek wekelijks een vriendin die in haar omgeving ook alleen nog maar anti buitenlander en anti vluchtelingentaal hoort. Kunnen we even argumenten uitwisselen en elkaar steunen.
Ik heb veel respect voor burgemeesters en wethouders die op dit moment in de hitte van de strijd staan en zaken toch maar praktisch zien op te lossen.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2016 om 14:14

AnneJ

"Vreemd toch dat zoveel zaken die je geleerd hebt als goed en wenselijk voor een humane samenleving zo naar de marge gedrukt wordt."

Da's precies het probleem. Zoals Luther al zei, jede Konsequenz führt zum Teufel.

Zaken die in principe goed en wenselijk zijn kunnen zomaar leiden tot een ontwrichting van de samenleving als de omstandigheden veranderen en je de geestelijke flexibiliteit mist om die onwrikbaar in je hoofd geramde principes tegen het licht te houden.

Vriendelijk zijn tegen vreemdelingen is prima, maar als dat betekent dat je er honderdduizenden - die jou niet perse vriendelijk gezind zijn - moet binnenlaten moet je je toch eens op je hoofd gaan krabben.

In feite zijn jullie reacties grotendeels automatisch en een rechtstreeks gevolg van een opvoeding vol van christelijke naastenliefde en tweede wereldoorloglessen. Dat die je wel eens op een rampzalig pad zouden kunnen leiden is een optie die je niet eens wilt overwegen.

Maar ondertussen wel de Wildersaanhangers beschuldigen van slaafse navolging. Dat dan weer wel...

Voorlopig Ad

Dat je zaken goed wil krijgen en humaan wil niet zeggen dat je misbruik en geweld goedkeurt. Dat is extreem Ad. Alsof je rechts en daarmee agressief en buitensluitend bent of naief en sociaal. Wat een onzin weer.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2016 om 14:28

AnneJ

"dat je misbruik en geweld goedkeurt."

Da's dan weer zo'n bijzondere sprong. Ik heb het nergens over misbruik en geweld. Hoogstens heb ik het over mensen die ons "niet perse vriendelijk gezind zijn". Hoe verandert dat in 'misbruik en geweld'?

Letterlijk dan maar

"ontwrichting van de samenleving" en "honderdduizenden - die jou niet perse vriendelijk gezind zijn " rampzalig pad"
Netjes uitgedrukt hoor. De meesten beginnen meteen weer over 'Keulen'.
Mijn bezwaar is dat je linksom of rechtsom te maken hebt met een situatie die je niet kunt ontlopen en daar ga je zo goed mogelijk mee om. Niet met de illusie dat je door ferme taal en ferme besluiten de problemen buiten kunt houden. Je hebt er belang bij om deze mensen goed te behandelen want het zijn je eigen toekomstige burgers. Met de vinger naar elkaar wijzen creeert een sfeer waarin mensen tegenover elkaar komen te staan en dat helpt de noodzakelijke oplossing niet de goede kant uit. Dat zie je aan Turkije, Egypte en al die landen waar burgers tegenover elkaar komen te staan.
Je creeert een bodem waar de vlam in kan slaan. En deze keer doe je dat toch echt zelf. Homegrown zeg maar.

mirreke

mirreke

09-02-2016 om 15:00

grenscontroles

Ik zit er niet op te wachten, eerlijk gezegd. Wij pendelen dagelijks en soms meerdere malen per dag van Nederland naar Duitsland en weer terug. En met mij hele hordes.

Zo goed als al het verkeer wat hier heen en weer rijdt is gewoon regioverkeer, dat er toevallig een grens tussenligt maakte tot nu toe niks uit. Ik hoop er ook verder maar niet veel van te merken...

Verder:

Ik maak me zorgen over de steeds meer gespannen verhouding tussen verschillende 'groepen' mensen. Zo erg, we zijn gewoon allemaal Nederlanders of Europeanen, en gaan onze energie verspillen aan elkaar de les lezen of de maat nemen.

Ja, ik maak me inmiddels wel zorgen, omdat ik zie hoe de maatschappij als het ware erodeert, ook al is die ontwikkeling vooralsnog vooral op angst en bangmakerij gestoeld.

Ik heb het gevoel dat deze opwinding in de maatschappij door de (nederlandse) bewindslieden wordt onderschat en genegeerd... Iedereen hoort erbij, in Nederland, dus ook mensen met een onwelgevallige mening. Negeren of bagatelliseren zou wel eens heel vervelend uit kunnen pakken. Verder denk ik dat je ook pragmatisch moet zijn. Meer vluchtelingn naar binnen, is meer huizen bouwen, bijv.

Ik hoorde toevallig afgelopen week van meerdere studenten, dat zij toch minder blij worden, omdat bijvoorbeeld in de stad hier vlakbij alle vrijgekomen en enigszins betaalbare studentenkamers en woningen allemaal naar vluchtelingen gaan. Ineens (van de ene op de andere week lijkt het wel) is het voor studenten haast onmogelijk nog een kamer te krijgen of te verhuizen...

En aan de Duitse kant vd grens hoor ik ook veel minder gelukkige mensen, omdat er ook hier ineens alle vrijkomende woning zijn vergeven. Veel onrust op straat. Veel onrust in woonbuurten waar de sfeer ineens heel snel veranderd.

Jammer, omdat studenten vaak juist de jonge mensen met de vooruitstrevende en brede blik zijn... Als een overheid toch redelijk wat vraagt van mensen, denk ik wel dat ze daarin ook moeten faciliteren.

Jaina

Jaina

09-02-2016 om 15:30

Mirreke

Ja dat soort acties zorgt voor veel onrust. Ik vind dat ook niet handig. We moeten veel meer investeren in betaalbare en flexibele huurwoningen; inclusief kleine units en gedeelde huizen. Zodat iedereen redelijk makkelijk aan een woning kan komen. Het hoeft allemaal niet luxe te zijn maar een basis woning zou voor iedereen die aan de eisen van de sociale woningbouw voldoet binnen korte tijd beschikbaar moeten zijn. Dat is ook makkelijk te realiseren als er meer gebouwd gaat worden. Ik kan me heel goed voorsteleln dat als je op zoek bent naar een kamer of al lange tijd op een woning wacht en je nu nog langer moeten wachten je niet perse positief blijft staan tegenover vluchtelingen.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2016 om 15:32

Mirreke

"Ik zit er niet op te wachten, eerlijk gezegd. Wij pendelen dagelijks en soms meerdere malen per dag van Nederland naar Duitsland en weer terug. En met mij hele hordes."

Vandaar dat de voorkeur ligt bij het handhaven van de buitengrenzen. Daar hebben we met z'n allen minder last van.

Je zou kunnen zeggen dat de open binnengrenzen op langere termijn alleen mogelijk zijn bij de gratie van dichte buitengrenzen. Die les zijn we nu met z'n allen aan het leren.

Weer de buitengrenzen Ad?

Lees dit draadje nog eens door wat er inmiddels over het bewaken van de buitengrenzen is gezegd. Natuurlijk wordt er meer aandacht gegeven aan de buitengrenzen maar de mogelijkheden zijn beperkt. Het is een illusie om daar, zeker op korte termijn, de heilstaat van te verwachten.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-02-2016 om 15:49

AnneJ

"Lees dit draadje nog eens door wat er inmiddels over het bewaken van de buitengrenzen is gezegd."

Lees jij dan eens terug wat ik daarop heb geantwoord.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 16:01

Ad Hombre

Wilders zegt niet wat zij denken, nee, hij zegt wat ze moeten denken. Als Wilders maar weg was zou de linkse heilstaat vast terugkeren.===

Tja, dat is toch ook zo? Het dicteert toch ook wat zijn kiezers moeten denken. Hij is erg goed in oneliners die je goed kunt onthouden en makkelijk inzetbaar zijn bij discussies of als je met je hoofd voor de camera mag verschijnen. Wat zijn fans niet beseffen is dat een regering met de PVV ze echt geen snars dichter bij een fatsoenlijke oude dag, werkgelegenheid en zorg zal brengen. Het brengt ze hooguit dichterbij een samenleving waarin geen plaats meer is voor moslims. De grap is dat hij in zijn strijd tegen moslims, neigt naar extreem rechts, maar in zijn uitlatingen over de kommer en kwel van onze zorg e.d. zich juist links voordoet. De SP, maar dan zonder islamfobie. Geloof jij dat van een ex-VVD'er?

Ik denk overigens niet in termen als 'heilstaat'. Ik moet de eerste regering of machthebber nog tegenkomen die het belang en geluk van álle burgers voorop kan en wíl stellen en waarborgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.