Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tav

Tav

27-01-2016 om 23:41

Nou Tsjor

Gezien je laatste paragraaf ga jij het nog heel moeilijk krijgen met de immigranten. Want die mensen vinden hun eigen cultuur toch echt de beste en de meerderheid zal tot in lengte van dagen liever trouwen met iemand die hun normen en waarden deelt. Natuurlijk vinden ze dat en er is niks mis mee. Alleen vind ik dat ook van mijn normen en waarden. Waarom moet ik me van jou opeens aan bloot gaan storen? Feministen hebben gevochten om vrouwen de baas over hun eigen lichaam te laten zijn en nu moeten vrouwen zich gaan aanpassen aan een cultuur die daar heel anders over denkt. Als mijn buurman ergens anders over denkt dan ik, pas ik me niet aan en hij ook niet, zolang we elkaar niet in de weg zitten. En dat laatste is nu juist waar het wringt: de islam is een veroveringsideologie. Dan is het opgeven of aanpassen van je eigen cultuur voor mij niet de oplossing.

Verder vind ik het grappig dat je mij aanspreekt op mijn taalgebruik over de instroom, terwijl je zelf spreekt over "hordes mensen", "stammen tegenover elkaar". Tsjongejonge. Iemand is het niet eens met jouw toekomstbeeld van happy flower power vluchtelingen, niet alleen gezien recente gebeurtenissen maar vooral gezien de ideologie die zij met zich meedragen, en meteen komt er heel wat bloemrijke taal uit de kast. Meestal ben ik niet zo van het fileren van taalgebruik, dat laat ik graag aan jou over, maar hier moet ik toch een uitzondering maken.

En als je echt denkt dat degenen die geen vluchteling zijn teruggestuurd gaan worden, heb je iets niet helemaal begrepen. Dat ga ik je niet meer uitleggen, want dat heb ik al een paar keer gedaan. Die machteloosheid van Europa vind ik het ergste, en reken maar dat de heren immigranten daarvan precies op de hoogte zijn.

Bijeenkomst voor de bescherming van minderheden in Marokko

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/article/detail/4230423/2016/01/25/Moslimleiders-komen-in-actie-tegen-christenvervolging.dhtml

"Ze spreken van een historische bijeenkomst, de 300 islamitische prominenten die vanaf maandag samenkomen in Marokko. De komende dagen stellen ze een gezamenlijke verklaring op tegen vervolging van minderheden. Het doel: benadrukken dat moslims en andere gelovigen prima met elkaar kunnen leven.

Saudi-Arabië, Egypte, Turkije, Irak: uit al die landen schuiven een of meerdere prominenten aan. Van maandag tot woensdag spreken imams, moefti's, rechters en politici in Marrakech met elkaar.

De inspiratie voor de verklaring komt van de profeet Mohammed, die in de zevende eeuw het Verdrag van Medina opgesteld zou hebben. In dat document beschreef hij de voorwaarden waaronder hij vrede sloot met voorheen vijandelijke stammen. Moslims verdienen bescherming, staat erin. Net als joden.

"Een aantal niet-islamitische leiders laat zich daar trouwens niet door afschrikken. Het Vaticaan heeft waarschijnlijk een paar vertegenwoordigers gestuurd, net als joodse, hindoeïstische en sikh-gemeenschappen."

Ook al stort de wereld in, ja de eindtijdprofetieën en oorlogsvoorspellingen zijn dezer dagen niet van de lucht, dan nog ben ik voorstander van het versterken van de samenwerking en het zoeken naar gedeelde waarden en humaniteit. Dat is er ook als je het maar wil zien.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-01-2016 om 07:03

Kaaskopje

"Hij trekt de situatie bewust uit zijn verband tenslotte door te spreken over het halve Midden-Oosten en annexatie. Dát is nog eens niveau. Je weet je bondgenoten wel te kiezen."

Ik heb geen bondgenoten dus da's makkelijk te weerleggen. Maar ik zie wel waar iemand met kinderachtige trucjes de inhoudelijke discussie uit de weg probeert te gaan (terwijl haar 'bondgenoot' haar onmiddelijk bijspringt) en daar was hier duidelijk sprake van. Maar ik heb dat nu wel voldoende aangetoond, dus terug naar de inhoud zou ik zeggen.

De Inhoud: waar gaat het eigenlijk over


https://www.youtube.com/watch?v=C8wPDNutx18

Briljant fragment van Arjen Lubach. Twee kampen, voor of tegen.

Kowalski

Kowalski

28-01-2016 om 09:47

De Inhoud: Waar gaat het eigenlijk over?

Waar gaat het eigenlijk over?

Nou bijvoorbeeld hierover, wat dingetjes van de laatste paar dagen:

Jongen van 10 verkracht in AZC, Zweedse politie kan hem niet bevrijden
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3417669/Police-flee-lives-Swedish-migrant-camp-surrounded-screaming-mob-try-relocate-ten-year-old-boy-raped-multiple-times.html
Russisch meisje van 13 door meerdere mannen verkracht en gemarteld (nagels uitgetrokken). Duitse politie beweert doodleuk dat het meisje toestemming voor seks heeft gegeven (13 jaar! meerdere mannen!)
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Stopt-Duitsland-verkrachting-Russisch-meisje-in-doofpot-2752537W/?masterpageid=158493
AZC medewerkster in Zweden vermoord door jongen van 15 jaar (christen! gelukkig maar he jongens?)
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Vreselijke-misdaad-Zweden-geschokt-na-moord-azc-medewerker-2751922W/
Jongen uit Litouwen in Zweden vermoord door Syrische klasgenoot.
https://www.rt.com/news/329243-sweden-migrant-stabbed-teenager/
Carnavalsoptocht in Duitsland wordt afgelast uit angst voor 'Keulse toestanden'
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/14/rheinberg-dld-schrapt-carnaval-uit-angst-voor-herhaling-keulen/
Ook heel gezellig in Calais en Duinkerken
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Vuurgevecht-in-Frans-migrantenkamp-De-maffia-runt-dit-kamp-2752516W/?masterpageid=5572

HIER gaat het eigenlijk over, AnneJ
Niet over zo'n semi-grappig, ludiek (en ondertussen allang achterhaald) filmpje van meneer Lubach.
Niet over intellectuele beschouwingen over 'het vluchtelingenprobleem' en domme pvv'ers uitlachen.
Maar ja, in jullie wereld is het: het is niet te zien op het nos-journaal, bij DWDD en Buitenhof, dus dan bestaat het niet en is het niet waar.
Lekker makkelijk. Denken 'och och wat is die Kowalski toch dom dat ze al die dingen gelooft'. En niet 'wat zijn wij toch dom dat we de NOS en DWDD enz. geloven'.
En dat terwijl ondertussen al volop duidelijk is geworden dat censuur en doofpotten zonder enige twijfel bestaan in de mainstream media en vanuit overheden.
Dáárom werd (als 1 van de vele, vele, vele, vele voorbeelden) de massa-aanranding Keulen pas zo laat bekend. Maar jullie redenering is dan niet: 'hé, er is iets ergs gebeurd en dat horen we pas 4 of 5 dagen later, wat is dat voor censuur?'. Maar 'hé, er zou iets ergs gebeurd zijn maar dat horen we pas 4 of 5 dagen later, dus dan zal het wel niet waar zijn'.

Een heleboel zaken uit die min of meer obscure links en bronnen is wél echt. Nee, niet alles. Maar veel te veel wél. Want beetje bij beetje komt dat nu steeds meer naar boven en gaan allerlei beerputten open. En jullie tactiek van hier en daar dat ene feitje eruit pikken dat misschien níet klopt, en van daaruit de conclusie trekken dat daarom álles wel niet waar zal zijn, is niet zo slim. Begrijpelijk hoor, want je wil je mooie en ordelijke wereldbeeld graag in stand houden, maar niet slim.

En verder:
In Duitsland en Zweden loopt het al lang uit de hand. Grenscontroles worden weer volop ingevoerd daar. En dat is niet omdat het allemaal zo goed gaat en wel meevalt. Blijkbaar is voor hen de mantra 'ze zijn er nu eenmaal, ze komen nu eenmaal, niks aan te doen' uiteindelijk toch niet zo werkbaar!

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/11/Europa-geeft-toestemming-voor-Duitse-en-Zweedse-grenscontroles-2717906W/
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Slechts-10-procent-van-vluchtelingen-Duitsland-geregistreerd-2750528W/
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Gastvrij-Zweden-zet-grote-aantallen-asielzoekers-uit-2753171W/?masterpageid=158493 (uitzetten, laat me niet lachen)
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2016/1/Duitsland-houdt-langer-grenscontroles-2749126W/
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2016/1/Beperk-vluchtelingeninstroom-Duitsland-2749234W/

Tav

Tav

28-01-2016 om 11:34

AnneJ

Zo'n conferentie is fijn, maar waarvoor is zoiets eigenlijk nodig? Volgens jou is het toch allemaal koek en ei tussen meerderheden en minderheden in het Midden-Oosten?

Het is trouwens al bijna niet meer nodig, want minderheden worden nu in zo'n hoog tempo verjaagd dat het een theoretische exercitie wordt. Vluchtelingen worden op volle zee uit een bootje geduwd omdat ze christen zijn. En dat is waarschijnlijk het topje van de ijsberg, want de meesten kunnen het niet navertellen, of durven de reis niet eens te wagen vanwege de extra risico's die zij lopen. Laten we die mensen nou eens opnemen, in plaats van degenen die hier schuld aan hebben en die nu denken: genoeg gemoord, ik ga lekker naar Europa.

Tja ad

Over moslims mogen die bakken mrt vooroordelen dus wel uitgestort worden maar over chinezen niet?

En die chinezen die jij kent: hoog opgeleid enzovoorts.... Ken ik ook, ik ken ook moslims die voldoen aan dat beeld.

Over elke bevolkingsgroep in NL is hetzelfde te zeggen, waar in mijn stuk chinezen stond kan je bijna elke andere bevolkingsgroep neerzetten. Waar het mij om gaat is dat men daar is mee stopt en serieus nadenkt over oplossingen, niet over hekken en wij/zij en verschillen, maar zoeken naar overeenkomsten

Ik zie vooral oplossingen in het eindigen van de oorlog, zonder de verplichte westerse democratie op te leggen, zorgen dat geld op de juiste plekken terecht komt als je inderdaad opvang in de regio wil toepassen en goede humane opvang i. Nederland met een snelle en goede regeling, onduidelijkheid is voor iedereen funest.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-01-2016 om 13:51

MarSy en de Chinezen

"Over moslims mogen die bakken mrt vooroordelen dus wel uitgestort worden maar over chinezen niet?"

Ik dacht al dat dit een onbeholpen manier was om je punt te maken.

Laat even zien waar ik me even stompzinnig uitlaat over moslims als jij dat hier doet over Chinezen, maar dat zal je niet lukken. Dat zit alleen in jouw hoofd. Je maakt een karikatuur van mensen die het met je oneens zijn.

En dan nog, ongeacht het feit dat een groot deel van mijn familie uit (afstammelingen van) Chinezen bestaat, dan nog, zou ik er geen voorstander van zijn om er dit jaar 90.000 van over te laten komen. Dat kan namelijk! Je kunt zelfs een Nederlandse moslim zijn en tegen dit immigratiebeleid zijn. Ik weet zeker dat die mensen bestaan!

Het probleem blijft jullie stompzinnig simplistische denkwijze. Iemand die tegen massaimmigratie van moslims is is daarmee vanzelf een vluchtelingenhater, ppv-stemmer en racist.

Lekker overzichtelijk, he Marsy?

Twee kampen

Daarom vind ik de twee kampen van Arjen Lubach wel weer tekenend. Er wordt weer gejijbakt tot in het extreme waar de meesten, ook hier, heus wel de problemen zien maar er graag, al is het moeilijk, realistische, haalbare, oplossingen bij zoeken, zonder bevolkingsgroepen te stigmatiseren, maar met erkenning van de risico's die er kunnen ontstaan. Zonder fantastische doemscenario's maar met een praktische insteek, je een weg door de jungle hakken, want dat is het. Enerzijds en anderzijds.
En dat is helemaal niet simplistisch. Beetje kalm blijven en je niet opwinden kan helpen.

Lees de rest van mijn bericht en reageer daar ook op, ik zeg niet dat jij zo bent, ik zeg niet dat tegenstanders vluchtelingenhaters zijn, ik zeg dat die discussie geen zin heeft.

Volgens mij moeten we praten over mogelijkheden, overeenkomsten en oplossingen,.

Tav

Tav

28-01-2016 om 14:35

MarSy

Er is een oplossing: een hek. En dan de mensen hierheen halen waar wij wat mee kunnen, of waarvan wij vinden dat er goede redenen zijn om ze op te vangen.

Hoe realistisch is het 'hek'

http://nos.nl/artikel/2083354-vluchtelingenwerk-je-kunt-niet-zomaar-iedereen-naar-turkije-terugsturen.html

"Het terugsturen van migranten van de Griekse eilanden, kan vluchtelingen volgens Kuipers in verleiding brengen om nog meer risico's te nemen. "Dan varen ze om Griekenland heen rechtstreeks naar bijvoorbeeld Italië. Ze zullen er alles aan doen om de tussenstop Griekenland over te slaan."

https://decorrespondent.nl/40/De-terugkeer-van-de-Muur/2665520-ab2f5ba4
De logica van het 'hek'. Meer muren dan ooit opgericht juist na de val van De Muur.

te veel gelovigen

Ik lees nog wel eens mee en dan wil ik ook best reageren, maar ik heb het een beetje druk.
De laatste maar weer dan.
Die an Kowalski

"En dat terwijl ondertussen al volop duidelijk is geworden dat censuur en doofpotten zonder enige twijfel bestaan in de mainstream media en vanuit overheden.
Dáárom werd (als 1 van de vele, vele, vele, vele voorbeelden) de massa-aanranding Keulen pas zo laat bekend. Maar jullie redenering is dan niet: 'hé, er is iets ergs gebeurd en dat horen we pas 4 of 5 dagen later, wat is dat voor censuur?'. Maar 'hé, er zou iets ergs gebeurd zijn maar dat horen we pas 4 of 5 dagen later, dus dan zal het wel niet waar zijn'."

Kijk, hier werp je een interessante kwestie op. Het gaat inderdaad over geloven. Niet alleen over wat je gelooft maar ook wie je gelooft. Het is een heilige twist waarbij de schreeuwers, de taalgenoten, elke rede, elke gefundeerde discussie, elke kritische blik als incorrect, wegkijken, doofpot en noem zo nog maar wat verwijten, wordt weggezet. Temet gaf als advies aan TAv dat hij, mocht hij ooit in de rechtszaal belanden, zich van goede bijstand moet voorzien omdat hij van redeneren en argumenteren geen kaas heeft gegeten.

Ja. Dacht ik toen. Is zo. Maar ik dacht ook dat tav en zijn taalgenoten zichzelf desondanks toch wel gelijk zullen geven, want de rechter die ze niet gelooft of geen gelijk geeft is natuurlijk corrupt.

Ik had dat willen schrijven. Geen tijd voor. Maar nu laat Kowalski het zelf zien.
Een Russisch roddelblad is zo zonder enige onderbouwing geloofwaardiger dan het onderzoek van de Duitse politie. Uit niets wordt bovendien duidelijk dat deze kwestie iets met vluchtelingen en of moslims te maken heeft, maar Kowalski heeft daar geen woorden voor nodig. Die begrijpt het zo wel.

Kowalski, volgens mij heeft niemand jou dom genoemd. Er is een tomeloze behoefte bij jou, tav, ad hombre, pvv stemmers en geen stijl schelders, om zichzelf in een Calimero schil te hullen. Je zal wel dom, racist en wat allemaal nog meer genoemd worden en wat je wil bespreken is onbespreekbaar, of wordt altijd tegengesproken en noem zo nog maar wat klachten.

Je vindt jezelf erg zielig kennelijk en daar is een groeiende groep van.

Nu over je klacht. "Maar jullie redenering is dan niet: 'hé, er is iets ergs gebeurd en dat horen we pas 4 of 5 dagen later, wat is dat voor censuur"
Dat is geen redenering. Dat is een beschuldiging zonder onderbouwing.

Redenerend kun je niet anders dan bedenken dat tegenwoordig helemaal niks geheim kan blijven wat burgers overkomt. Ze hebben een telefoon. Ze maken films. Van zichzelf en van anderen. Elke gebeurtenis gaat meteen online. Uit het feit dat dat niet gebeurd is en zeker niet massaal, moet worden opgemaakt dat er helemaal niets massaals aan de hand is geweest.

Die massaliteit is precies de overdrijving die jij en tav en Wilders en al jullie taalgenoten gebruiken als argument.
Maar er zijn geen aanwijzingen voor die massaliteit. Zelfs de aangiftes die zijn opgenomen kunnen niet als bewijs daarvoor dienen tenzij je meent dat 1000 mensen 1000 mensen hebben aangerand.

Jouw verklaring, het is natuurlijk censuur, mist elke aannemelijkheid en logica en elke rede.

Niet meteen gaan sputteren met links en tekstflarden, want dat hele Keulen kan me dubbel en dwars gestolen worden. Het gaat om de slordige manier waarop beweringen gedaan worden, ook door politie en ook door politici.
Is ie al langs geweest, Frans Timmermans met zijn berwering dat de meerderheid van de vluchtelingen uit Turkije bestaat uit gelukszoekers uit Marokko en Libië? Dat heeft ie van nog niet openbare cijfers van Frontex, zegt ie.

Het is onzin. Het kan niet waar zijn. Stel je maar voor hoe die vluchtelingenstroom dan zou moeten gaan door heel Noord Afrika, langs alle oorlogen om uiteindelijk in Turkije in een bootje te stappen. En dat zou niemand opmerken, zelfs Assad en Poetin niet, maar Frans Timmermans wel. Met de cijfers van Frontex.

Nee, geen censuur. Gewoon stemmingmakerij. Frans Timmermans is er met open ogen in gelopen uit angst dat hij beschuldigd zou worden van het onder de pet houden van de 'feiten' die bij Frontex gefabriceerd worden.

In Frankrijk is onlangs openbaar geworden, ze houden het niet meer geheim, dat meer dan de helft van de Franse politie agenten en militairen Front National stemt. Mensen wisten dat al natuurlijk, want het is waar dat mensen met zwart haar hier in Frankrijk stelselmatig getreiterd worden door de politie.

Ik vermoed dat de agenten in Keulen die plots hebben gemeend wel en van elke aanraking aangiftes op te moeten nemen onder de kop 'aanranding' en die dat bovendien ook naar buiten hebben willen brengen als een, nou ja toch bijna heldendaad in weerzin van de onderdrukking door hun bazen. Ik vermoed dat dat Pagida stemmers zijn.

Nee Kowalski, jij en al die mensen redeneren niet.
Er zijn er hooguit die stoken en verstoren in de hoop dat de macht hun kant op valt. Maar voor het overige geloven ze en geloven ze heilig zoals jij dat doet. Zoals je dat oprecht doet zelfs. Zoals je denkt dat iedereen dat doet kennelijk. Zoals je denkt dat die 'jullie' over wie je het hebt zonder enig nadenken ervoor kiezen om alles van het nos journaal of dwdd te geloven.

Er zijn te veel gelovigen in dit land. In Europa zelfs. Van geloven zonder redeneren komen nare dingen.

Tav

Tav

29-01-2016 om 09:29

Tsjongejonge Lavell

Nou, de complottheorieën zitten er goed in bij jou! Zou de Franse politie niet Front National kunnen stemmen omdat zij nu eenmaal het meest te maken hebben met het geweld in de banlieues, en vrezen voor hun hachje als er nog meer bij komt? O nee, jij kan in hun hoofden kijken, hè. Gewoon allemaal racisten.

Nou ja, zo zit het met je hele verhaal. Die censuur over wat er in Keulen is gebeurd is een feit. Anders zouden de overheden degenen die het naar buiten brachten wel tot de orde geroepen hebben, in plaats van schoorvoetend te bekennen dat het inderdaad gebeurd is. Hou vooral je heilige huisjes in stand, maar noem dat niet "redeneren".

Tav

Tav

29-01-2016 om 09:38

AnneJ

Makkelijk zal het niet worden, maar wat er nu gebeurt is ook geen optie op de lange termijn. Zelfs Human Rights Watch vindt dat registratie en verdeling beter in de omringende landen kan gebeuren dan in Europa, vanwege alle doden en chaos die ermee gepaard gaan. Mensen gaan niet hun leven wagen als ze direct weer teruggebracht worden. Helemaal stoppen zal het wel nooit, maar in Ceuta en Melilla lukt het redelijk. We kunnen hier best mensen opvangen, maar het is ons land en wij bepalen wie en hoeveel. Anders kunnen we beter de anarchie uitroepen.

Jouw tekst

tav ga eens voor jezelf nadenken.
Ik heb nergens gezegd dat de Franse agenten allemaal racisten zijn. Jij schuift mij dat in de schoenen.
Dat is extra raar omdat die Fransen het discours aanhangen dat jij ook aanhangt: ze geloven in de verdringingstheorie. Aan dat geloof ligt geen enkele rede ten grondslag. Ook niet de verwijzingen naar Israël en dat het daar 1400 ook gebeurd is, want het is niet waar. Speciaal voor jou ter onderbouwing: moslims zijn geen aliens, ook 1400 jaar geleden niet. Ze zijn niet in het midden oosten komen wonen. Ze woonden er al.

Het is niet moeilijk om te begrijpen dat dat verdringingsverhaal niet klopt, maar toch geloven ze erin. Net als jij. Ze hebben bovendien bekeringsdrang. Net als jij. Wat zij en jij aanhangen verschilt in niets van een nieuwe religie die nu eens aan de beurt wil zijn.

Gelovigen doen rare dingen en aan politie mannen is niets menselijks vreemd.

Nee. Het doofpotverhaal van Keulen is geen feit. Het is zelfs volstrekte lariekoek, al zijn er agenten die anoniem iets anders beweren. Maar ja.... zijn dat wel agenten? Er is, anders dan je suggereert, geen overheidsofficial die een woordelijke bekentenis van doofpotterij gedaan heeft.

Oh, wacht even: de theorie dat de hoogste politiechef aanranding door buitenlanders niet in de media zou willen brengen om stigmatisering te voorkomen, die snijdt hout. Massale aanrandingen zijn namelijk dood gewoon en ze worden nooit in de media gebracht door de politie. Dat nu wel doen, nu de daders zwart haar hebben, is stigmatiserend.

Er is eenvoudig te beredeneren wat er wel gebeurd is. Stel je voor: De oudejaars avond loopt uit de hand op een manier die vrouwen maar al te bekend is. Juist daarom is er geen explosie van berichten en filmpjes geweest die verslag hebben gedaan van het gebeuren.
Er zijn mensen gerold, die hebben aangifte gedaan. Er zijn twee verkrachtingen geweest, daarvan is ook aangifte gedaan. Eigenlijk niets nieuws onder de zon. Behalve dan dat er nu agenten zijn die wel aangiftes op willen nemen die ze anders weggewuifd zouden hebben. Bovendien zijn er nu, omdat de daders zwart haar hebben, ook omstanders rond vrouwen die vrouwen aanzetten om wel aangifte te doen van die tik op de billen; feitelijk is dat aanranding. Toegegeven: zelfs voor de vrouwen is het makkelijker om aangifte te doen tegen een onbekende dan tegen die dorps- of straatgenoot of vriend van vriend die zich misdraagt.

Daarna was de beer los. Op precies dezelfde manier zoals de jongens van Montfoort elkaar op hebben zitten naaien om in Woerden een oorlog te beginnen, is er op twitter en facebook een ware lobby ontstaan om aangifte te doen. Elke aangifte telt in de strijd tegen de zwart harigen.
Het resultaat: Op een plein met ongeveer duizend mensen zijn duizend mensen aangerand. Dat zijn de cijfers die de Keulse politie nu heeft. De ongeloofwaardigheid laat verder niets te wensen over.

Geen moslims

tav:"Zelfs Human Rights Watch vindt dat registratie en verdeling beter in de omringende landen kan gebeuren dan in Europa, vanwege alle doden en chaos die ermee gepaard gaan."
Wil jij dat dan wel?
Wilders wil het niet. Het is geen nieuw idee of nieuwe strategie. Tot nog toe heeft Europa er niet aan gewild, mede door Wilders, Le Pen, Pagida en laten we Berlusconi niet vergeten. Laten we namelijk vooral niet vergeten dat die vluchtelingenstroom al tientalle jaren aan de gang is.

"Mensen gaan niet hun leven wagen als ze direct weer teruggebracht worden."
Wiens idee is dat direct terug brengen en wie gaat dat dan doen? Waarheen precies?

"Helemaal stoppen zal het wel nooit, maar in Ceuta en Melilla lukt het redelijk."
Nee. Daar vallen ook doden Daar steken ook mensen over in bootjes. Om nog maar niet te spreken over de doden die voor de grenzen van Ceuta en Melilla vallen. Het belangrijkste: je hebt het over Spaans grondgebied in Noord Afrika. Er bestaat geen Nederlands grondgebied in Noord Afrika. Wij hebben er niets te vertellen.

"We kunnen hier best mensen opvangen, maar het is ons land en wij bepalen wie en hoeveel. Anders kunnen we beter de anarchie uitroepen."
Wat dat met anarchie te maken heeft is volstrekt onduidelijk. Van jou heb ik tot nog toe begrepen dat je misschien wel wat wil, maar geen moslims. Klopt dat?

Kowalski

Kowalski

29-01-2016 om 11:32

wow...

Dus Mirian, er is niet veel meer gebeurd in Keulen (en een heleboel andere steden in Duitsland, Zweden en Finland) dan wat berovingen, enkele verkrachtingen en wat tikken op billen die opeens als aanranding worden aangegeven? Omdat de daders zwart haar hebben?

Kaaskopje, Temet, Tsjor, MarSy etc: geloven jullie dit ook? Daar ben ik nu toch echt zeer nieuwsgierig naar.

Kijk, dat er nu 1000 aangiften uiteindelijk zijn gedaan in Keulen, daarvan wil ik best geloven dat de helft of ik wil zelfs zo ver gaan als 75% zich heeft laten meesleuren in de hele toestand. Dan blijven er nog steeds 250 échte aangiften over. En al waren het maar die ongeveer 100 aangiften van het allerbegin, vóór de hele publiciteit eromheen losbarstte, die 'echt' zijn. Dat zijn er nog steeds veel te veel. En ik denk toch echt dat er héél wat meer is gebeurd dan tikken op billen. Zoals eerder heel plat gezegd: vingers in allerlei gaten.
Wederom zeer onrespectvol t.o.v. de slachtoffers dat jij dit nu nog steeds wegwuift en ontkent. So much for solidariteit onder vrouwen. Solidariteit met minderheden is blijkbaar belangrijker?
En ja, dit was en is koren op de molen van extreem-rechts. Maar dat maakt het nog niet onwaar!

Jij was er niet bij en ik ook niet. Maar uit getuigenverklaringen van in het begin, uit het feit dat dit fenomeen zich niet beperkte tot Keulen, uit het feit dat er zelfs een woord voor bestaat in het midden-oosten, uit het feit dat allerlei mensen (mannen, vrouwen, moslims, moslima's) uit dat gebied al hebben erkend dat dit een bekend fenomeen is daar, en tenslotte uit het feit dat normaal zeer politiek correcte bronnen nu niet anders konden dan erkennen wat er was gebeurd, moeten we toch echt wel allemaal concluderen dat er niet 'niets bijzonders' is gebeurd in die nacht.

(ik moet nu zo gaan werken dus op je andere post probeer ik later nog te reageren)

Niet badinerend over doen

"Dus Mirian, er is niet veel meer gebeurd in Keulen (en een heleboel andere steden in Duitsland, Zweden en Finland) dan wat berovingen, enkele verkrachtingen en wat tikken op billen die opeens als aanranding worden aangegeven? Omdat de daders zwart haar hebben?"
Waarom doe je nu ineens zo badinerend over aanrandingen als tikken op billen? Je wil niet weten hoe vervelend dat is en vooral ook niet hoe bedreigend dat aan kan voelen als je omsingeld raakt door grijpgrage handen.
Maar inderdaad: probeer er maar eens aangifte van te doen. Aangifte van verkrachting is vaak al lastig, laat staan van aanranding.

De overdrijving, de suggestie dat het meer is dan tikken op billen en het aanranden dat vrij veel gebeurd tijdens straatfeesten en dat dat bovendien allemaal is juist omdat het om moslims gaat die, zie Wilders, daar ook een jihadistisch doel mee hebben, dat is de koren op de molen van extreem rechts.

250 aanrandingen. Dat lijkt me goed mogelijk. En dat is ernstig.
Ik hoop van harte dat de Keulse politie en die in Zweden en die in Nederland voortaan al het aanranden aangifte waardig vindt. Maar ik vrees het ergste.

Tav

Tav

29-01-2016 om 12:12

Lavell

Wat bedoel je dan wel met die opmerking over de Franse politie? En nou ontken je opeens niet meer wat er in Keulen is gebeurd? Je schiet echt alle kanten op. Maar laat maar, ik heb belangrijkere dingen te doen dan jou geraaskal tegen te spreken.

Zorgvuldig graag

Tav"Wat bedoel je dan wel met die opmerking over de Franse politie? "
Welke opmerking? Citeer alsjeblieft. De misverstanden rollen voortdurend over elkaar heen.

Tav "En nou ontken je opeens niet meer wat er in Keulen is gebeurd? Je schiet echt alle kanten op."
Ben je alweer vaag. Ik kan duidelijk zijn: in Keulen is geen sprake geweest van censuur zoals jij dat in #645 beweert. Het is ook niet waarschijnlijk dat er 1000 aanrandingen hebben plaats gehad. Er waren ook geen duizend daders. Het is maar de vraag of wat ee wel is gebeurd feitelijk zoveel afwijkt van wat er altijd al gebeurt tijdens dit soort feesten.

Ben ik tcch benieuwd

Kowalski, het spijt me dat andere media er nu niet bovenop springen, maar die kwestie ,et dat Russische meisje lijkt opgelost. http://nos.nl/artikel/2083679-13-jarig-russisch-duits-meisje-verzon-verkrachting-door-migranten.html

Ze heeft het allemaal zelf verzonnen zege de Duitse politie, zegt de NOS.

Geloof je dat?
Zo nee, waarom niet?

Kowalski

Kowalski

29-01-2016 om 19:58

tja

Het is tegenwoordig erg moeilijk om te beslissen wat je wel en niet gelooft. Beide kampen hebben belang bij verdraaien en verzwijgen van feiten.
Maar ik geloof dit wel (dat het verzonnen is dus).
Lullig voor degenen die wél echt slachtoffer zijn geweest de afgelopen maanden, want dit gaat nu natuurlijk weer gebruikt worden als 'zie je nou wel'.

Gelukkig had ik geschreven in #636 "Een heleboel zaken uit die min of meer obscure links en bronnen is wél echt. Nee, niet alles. Maar veel te veel wél."

Kaaskopje

Kaaskopje

30-01-2016 om 01:21

Kowalski

Ik geloof dat we in dit draadje al heel lang bezig zijn met het fenomeen ''zie je nou wel". Jij, Ad Hombre en Tav doen niet anders dan te 'zie je nu wel'-len.

Maar als een zo'n Russisch-Duits meisje het voor elkaar krijgt om de gelovers op haar hand te krijgen, waarom zou dat dan niet lukken met vrouwen die er baat bij hebben, of denken te hebben, om vluchtelingen in een negatief daglicht te zetten? Ik zal absoluut niet zeggen dat er in Keulen en al die andere plaatsen niets is gebeurd. Ik geloof best dat er wel het een en ander is gebeurd, maar als het op een 1 op 1 aangifte lijkt uit te draaien, wordt het wel verdacht. Struin bovendien is rond in gegevens over carnaval en andere zuipfeesten en je zult vinden dat er ook gegraaid, geknepen en betast wordt. De westerse man is met een biertje teveel op ook niet zo'n brave borst, het laagje beschaving laat dan heel makkelijk los. Het is een algemeen testosteronprobleem kun je dus stellen. Misschien zou het nuttig zijn om er op die manier mee om te gaan.

Kowalski

Kowalski

30-01-2016 om 08:59

Kaaskopje

[Tegen beter weten in, want wat je niet wíl zien zal je ook nooit zien. Maar goed, gaat ie weer:]

Het verhaal van het Russisch meisje (b)lijkt niet waar te zijn, en jij trekt dat door naar Keulen.

1 persoon liegt, dan kunnen ook honderden personen liegen. In Keulen én een heleboel andere plaatsen.
Ja, dat kan. Theoretisch.
Maar is niet waarschijnlijk.

Hier wat links met ooggetuigen:
http://www.bbc.com/news/world-europe-35250903
http://nos.nl/artikel/2078625-slachtoffer-keulen-ik-werd-door-meerdere-mannen-gepakt.html


https://www.youtube.com/watch?v=W9TOdMzOH1U&feature=youtu.be
En hier een filmpje waarin enkele vrouwen door een grote groep mannen naar de subway worden gedreven:

https://www.youtube.com/watch?v=KKu6Y7FtgF4 Beeldmateriaal in scene gezet?

Ik ben er 100% van overtuigd dat wat in Keulen én een heleboel andere steden is gebeurd met oud en nieuw, absoluut NIET te vergelijken is met 'gewoon zuipfeest mannengedrag'.
Het is bedoeld om als GROEP mannen (bepaalde) vrouwen op hun plaats te zetten (en wellicht om 'het Westen' voor schut te zetten). Het is georganiseerd en afgesproken via sociale media. Een fundamenteel verschil.
Wat jij doet als je het ontkent en/of afzwakt is dom, naïef, gevaarlijk en zeer kwetsend en asociaal t.o.v. de slachtoffers.

Ten overvloede nog wat links:
http://egypt.unfpa.org/Images/Publication/2010_03/6eeeb05a-3040-42d2-9e1c-2bd2e1ac8cac.pdf
http://harassmap.org/en/wp-content/uploads/2013/03/Reconceptualizing-Sexual-Harassment-in-Egypt.pdf
http://www.aljazeera.com/indepth/features/2013/08/201381494941573782.html
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Waait-aanrandingsfenomeen-Taarrush-nu-over-naar-Europa-2743438W/
http://lughat.blogspot.nl/2016/01/taharrush-gamea-and-perils-of-reasoning.html

Kowalski

"En hier een filmpje waarin enkele vrouwen door een grote groep mannen naar de subway worden gedreven:


https://www.youtube.com/watch?v=KKu6Y7FtgF4 Beeldmateriaal in scene gezet?"

Vergelijk even foto's van het metrostation in Keulen (modern, schoon en heel) met hoe het de entree van het metrostation er in het filmpje er uit ziet. Vraag je af hoe waarschijnlijk het is dat er wel 'no smoking' staat op de entree maar niet 'rauchfreier Bahnhof" zoals op alle Duitse metrostations. Bedenk dan hoe warm al die asielzoekers het moeten hebben gekregen van het aanranden dat ze allemaal zonder jas en veelal met korte mouwen rondlopen terwijl het een frisse avond was en iedereen buiten winters gekleed was.

De gebeurtenissen op dit filmpje zien er angstaanjagend uit, maar ik geloof er niets van dat dit tijdens Oud en Nieuw in Keulen was. Gezien de uitgebreide berichtgeving op de Nederlandse televisie is het ook wel raar dat dit 'bewijs' niet uitgezonden is, toch?

skik

Kowalski

"1 persoon liegt, dan kunnen ook honderden personen liegen. In Keulen én een heleboel andere plaatsen.
Ja, dat kan. Theoretisch.
Maar is niet waarschijnlijk."

Nee, hele (bevolkings)groepen diskwalificeren vanwege enkele incidenten, dat zou jij nooit doen.

skik

Ad Hombre

Ad Hombre

30-01-2016 om 13:35

Kaaskopje

"Jij, Ad Hombre en Tav doen niet anders dan te 'zie je nu wel'-len."

Nou vooruit, geef me drie voorbeelden waarin ik dat doe. Als ik niets anders doe moet dat toch een makkie zijn?

Of bedien je je hier van een hyperbool?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-01-2016 om 15:46

Kowalski 363

Jij met 606. Ik vat dat op als 'zie je nu wel'. Het gaat mij er niet om dat jij o.a. létterlijk 'zie je nu wel' zegt, maar je wel met dezelfde gespreksvoering in laat. Het resultaat is gelijk: zie je nu wel dat ze misbruik maken van onze maatschappij.

Verder heb ik niet zoveel zin om uit ál de voorgaande teksten citaten te halen. Ontzettend veel tegenwerpingen aan 'jullie' kant zijn gebaseerd op 'zie je nu wel' voorbeelden, zelfs op voorbeelden die echt lijken maar het niet zijn. Zonder die basis van 'zie je nu wel' heb je namelijk geen enkel 'goed' verhaal om vluchtelingen in Nederland af te wijzen.

Kowalski

Kowalski

30-01-2016 om 19:31

Migranten

Daar hebben we het over, niet vluchtelingen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.