Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Onbegrijpelijk dat gedoe met testen voor toegang en die QR-codes. Je kunt zeggen dat sommige jongeren de regels aan hun laars lappen en gewoon besmet en wel met iemand anders' QR code naar binnen gaan. Maar het wordt ze ook wel erg makkelijk gemaakt. Dachten ze nou echt dat dat goed zou gaan?

Het aantal geregistreerde besmettingen gaat nu natuurlijk dalen. Veel gaat niet door  dus wordt er minder getest voor toegang, dus worden er minder besmettingen geconstateerd. Ondertussen stug doorprikken en het komt vanzelf in orde...

Groeten,

Temet

Temet schreef op 09-07-2021 om 22:40:

Het aantal geregistreerde besmettingen gaat nu natuurlijk dalen. Veel gaat niet door dus wordt er minder getest voor toegang, dus worden er minder besmettingen geconstateerd. Ondertussen stug doorprikken en het komt vanzelf in orde...

Groeten,

Temet

Dat zou zomaar kunnen. Dank voor deze nuchtere woorden

Temet schreef op 09-07-2021 om 22:40:

Het aantal geregistreerde besmettingen gaat nu natuurlijk dalen. Veel gaat niet door dus wordt er minder getest voor toegang, dus worden er minder besmettingen geconstateerd. Ondertussen stug doorprikken en het komt vanzelf in orde...

Groeten,

Temet

Ja maar niet heel hard. Vorige week waren er 640 besmettingen bij tvt. In een hele week. Dat is maar een klein deel van het totaal. 

Voorstel: we houden testen voor toegang aan als graadmeter en je kunt daarmee punten sparen. Elke test (ongeacht de uitslag) levert een stempel op en bij 10 stempels een gratis vaccinatie/tijdschrift/wandelroute/whatever naar keuze! 

gr Angela

Angela1967 schreef op 10-07-2021 om 09:01:

Voorstel: we houden testen voor toegang aan als graadmeter en je kunt daarmee punten sparen. Elke test (ongeacht de uitslag) levert een stempel op en bij 10 stempels een gratis vaccinatie/tijdschrift/wandelroute/whatever naar keuze!

gr Angela

Dan vind je alleen nog maar meer besmettingen. Ik zou zeggen: minder testen, dan zijn we zo groen 

PS waar komt die onbekende smiley in mijn tekst vandaan achter 'gratis'? Even testen..... (no pun intended) 😃😆😉😔😁 >> ok ik zie het al, die had Pief toegevoegd (ben nog niet helemaal wakker). Laat maar....

Ik baal. Zit al anderhalf jaar voornamelijk binnen want astma. Maandag m'n 2e prik dus over ruim 2 weken kan ik los. Gooien ze alles dicht. Grrrr. Echt. 

Ik weet dat niet alles dicht is maar ik zat zo te balen bij die persconferentie. 

'Onbegrijpelijk dat gedoe met testen voor toegang en die QR-codes.' Ik vroeg me af waarom ze dat testen voor toegang toch nog erin wilden houden bij sommige evenementen. De jongeren laten duidelijk zien hoe ze daarmee om gaan.

Maar ik denk dat het komt omdat het de enige manier is, waarop je enige veiligheid kunt garanderen voor/door mensen die zichzelf niet willen laten vaccineren. Anders zou niet-vaccineren ook betekenen: geen toegang; en dan krijg je opstand: vaccinatiedwang.

Prijs: 1 miljard.

Tsjor

tsjor schreef op 10-07-2021 om 12:53:

'Onbegrijpelijk dat gedoe met testen voor toegang en die QR-codes.' Ik vroeg me af waarom ze dat testen voor toegang toch nog erin wilden houden bij sommige evenementen. De jongeren laten duidelijk zien hoe ze daarmee om gaan.

Maar ik denk dat het komt omdat het de enige manier is, waarop je enige veiligheid kunt garanderen voor/door mensen die zichzelf niet willen laten vaccineren. Anders zou niet-vaccineren ook betekenen: geen toegang; en dan krijg je opstand: vaccinatiedwang.

Prijs: 1 miljard.

Tsjor

Vreemde uitspraak. Hier is het niet volgen van de regels door enkele! jongeren heel zichtbaar, maar er zijn echt veel en veel meer mensen die niet in quarantaine gaan na besmetting of na een reis bijvoorbeeld.

En ik blijf erbij. Te vaak is benadrukt dat kinderen en jeugd niet besmettelijk zijn, niet ziek worden, zich niet moeten opofferen voor ouderen die wel ziek worden/het dorre hout, maatregelen zijn kindermishandeling.

Geen wonder dat men denkt: het is toch flauwekul? Het is systematisch beweerd door mensen die er over gaan. Dan weet je ook weer hoe 'kinderbescherming' juist kan ontaarden in 'kindermishandeling'.

AnneJ schreef op 10-07-2021 om 13:59:

En ik blijf erbij. Te vaak is benadrukt dat kinderen en jeugd niet besmettelijk zijn, niet ziek worden, zich niet moeten opofferen voor ouderen die wel ziek worden/het dorre hout, maatregelen zijn kindermishandeling.

Geen wonder dat men denkt: het is toch flauwekul? Het is systematisch beweerd door mensen die er over gaan. Dan weet je ook weer hoe 'kinderbescherming' juist kan ontaarden in 'kindermishandeling'.

En wat is dan het excuus van iedereen boven de 30 om zich niet aan quarantaine, testen,  thuisblijven bij klachten te houden? Je trekt de verkeerde conclusie. Geen enkele groep heeft zich zo vaak laten testen als de pubers en de jongvolwassenen. 

Appels en peren Pief. Dat jongeren en iets ouderen zich de afgelopen weken massaal getest hebben is een korte periode de mogelijkheid geweest om wel toegang te krijgen tot evenementen en parken e.d.

Het quasi ontzien van jongeren is een doorlopende rode draad. Ineens zie je de kinderdokter menen dat vaccinatie toch wel handig is, waar al die tijd een minimum aan maatregelen en middelen, en vooral niet teveel kinderen lastig vallen, passend leek om het virus de kop te bieden. Vaak net te weinig, je doet iets, maar net niet wat er nodig is want ach zielig die kinderen of ze kunnen het toch niet.

De toegenomen besmettingen bevinden zich op dit moment niet bij de groep ouder dan 30.

https://nos.nl/artikel/2387937-besmettingen-lopen-op-vooral-onder-jongeren-moeten-we-ons-zorgen-maken

Ik heb het niet over nu. Het hele jaar heeft deze groep zich het meest laten testen. Dat klopt niet met jouw aanname dat ze zich minder verantwoordelijk voelen. 

Dat de besmettingen zich nu in die groep bevinden is logisch. Dat zijn de clubgangers en bovendien nog niet gevaccineerd. Heeft niks met onverantwoordelijkheid te maken, gewoon binnen de regels. Behalve die enkele fraudeur dan, maar wat ik al zei: in elke leeftijdsgroep zijn er mensen die de regels omzeilen.

Jongeren hebben zich verplicht moeten laten testen vanwege besmettingshaarden op school en het mogelijk besmetten van leekrachten en familieleden. Dat is niet hun eigen verdienste, maar een gevolg van de nalatigheid van de nationale regels.

Zelfs nu wilde minister Arie Slob het zelf thuis testen onderdeel maken van de heropening van scholen. Onrealistisch.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.