Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


En nee, ik ga er niet over, maar ik vind het wel allemaal heel verdrietig. En onnodig.

AnneJ schreef op 30-06-2021 om 16:12:

Dit zijn mensen die vol in het leven staan, dat is toch niet nodig als je daar wat tegen kunt doen. Had in elk geval gewacht tot iedereen gevaccineerd is denk ik dan.

Zelfs als je alles dicht houdt overlijden mensen aan corona. En dan overlijden weer meer mensen aan andere zaken. Mishandeling, depressie, etc. Er is een enorme toename van alcohol- en drugsgebruik en van anorexia. Daar gaan mensen ook dood aan. Ook onnodig als je kijkt zoals jij, want als alles open was gebleven hadden die mensen nog geleefd. Di is tja , er is alleen maar een middenweg.

https://www.ggznieuws.nl/cbs-1825-mensen-overleden-door-zelfdoding-in-2020/

De cijfers onderbouwen dat niet Pief.

"Omgerekend per 100 duizend inwoners is het aantal zelfdodingen de afgelopen drie jaar stabiel."

Er zijn wel een hoop praatjes van belanghebbenden in omloop.

Een overdosis of alcoholvergifting of uithongering is geen zelfmoord. Je hebt oogkleppen op als je ontkent dat de lockdown ook slachtoffers maakt. 

Je kunt de schade beperken Pief en dat is voor een deel ook gebeurt en voor een groot deel ook gewoon genegeerd.

En niet realistisch gerepresenteerd.

Beetje zeiken over Kaag, miljarden geven voor paardenfluisteraars in het onderwijs en geen woord over de benodigde verse lucht in de gebouwen.

Ja, ik ben op het moment ontevreden. Zoon gaat op zijn uni werken en hij heeft net zijn eerste afspraak voor een prik.

Loslaten............

AnneJ, ik sta er inhoudelijk heel anders in dan jou maar wilde even laten weten  dat ik je bijdragen en de manier waarop je die kant van de zaak steeds belicht zeer waardeer. 
En de manier waarop je je blijmoedig staande houdt steeds, dwars tegen alle forse, soms behoorlijk en onnodig bitse, kritiek hier in 

Ik vind het altijd zinnig om tegengeluiden te horen. En realiseer me ook dat ik zelf vanuit een heel andere positie leef en redeneer. Ik ben helemaal gezond en mijn kinderen kunnen terugvallen op vader mocht me iets overkomen. Dat is echt een ander uitgangspunt. Ook is het door mijn werk vanaf begin af aan niet mogelijk geweest me echt goed aan maatregelen te houden. Dat frustreerde wel even maar relativeert de boel even later ook weer flink. 

Hoe dan ook denk ik dat onze redenaties sterk beïnvloed worden door onze persoonlijke omstandigheden. 

Inderdaad je perspectief Stelle. Maar ik snap nu ook dat als je je toch al niet helemaal goed aan maatregelen kunt houden, bijvoorbeeld vanwege werk of kinderen op school, en er gebeurt niets, je wordt niet ziek, hooguit een keer een test, dan groeit je vertrouwen dat jij toch geen last krijgt van het virus.

Net zoals mijn vertrouwen groeit dat ik er door de maatregelen die ik neem nog ben. En ik wil er graag nog een tijdje zijn voor mijn kinderen.

En misschien heb je zelf toevallig niet zoveel indrukwekkende slachtoffers in je eigen kring. Of die waren toch al stokoud en ziek. En bij mij vallen ze ook niet bij bosjes maar de mensen die ik ken waren te jong en niet ziek of kwetsbaar. Het is maar voor een deel onvoorspelbaar wie en hoe het virus mensen treft.

Daarnaast heb ik in mijn opleiding geleerd dat je vooral ook naar de lichamelijke gezondheid kijkt bij welke patiënt dan ook, omdat ook psychische problemen een lichamelijke (mede)oorzaak kunnen hebben. 

Maar het lijkt wel of dat wetenschap uit de middeleeuwen is. In plaats van ogen- en orentest wordt een kind met vier jaar door de GGD gescreend op kindermishandeling en in plaats van de kennis die we over pandemieën en maatregelen hebben te verzilveren gaan we denken: acht, daar valt toch niet tegenop te werken, dus laten we maar accepteren dat we om ons heen mensen verliezen. 

Het is niet anders. Ik verwacht overigens als dat aanblijft met die microben, we hebben er inmiddels al meer gehad, ook SARS en MERS, al hebben we daar hier geen last van gehad, dat we op den duur wel leren. En anders met onze leefomgeving omgaan.

Maar dat zie je, dat kost nu al veel tijd en rechtzaken terwijl we middenin de klimaatverandering zitten. Niet alleen bewustzijn maar ook de wil en de mogelijkheid om de ene voet voor de andere te zetten blijkbaar.

AnneJ schreef op 01-07-2021 om 10:44:

Inderdaad je perspectief Stelle. Maar ik snap nu ook dat als je je toch al niet helemaal goed aan maatregelen kunt houden, bijvoorbeeld vanwege werk of kinderen op school, en er gebeurt niets, je wordt niet ziek, hooguit een keer een test, dan groeit je vertrouwen dat jij toch geen last krijgt van het virus

Zo werkt het niet AnneJ. Je bent nu de schuld aan het neerleggen ergens. Namelijk 'niet goed aan de maatregelen houden'. Je moet erkennen dat jij veel meer hebt gedaan dan de standaard maatregelen. Daar moet je anderen niet tegen afmeten.

 In plaats van ogen- en orentest wordt een kind met vier jaar door de GGD gescreend op kindermishandeling en in plaats van de kennis die we over pandemieën en maatregelen hebben te verzilveren gaan we denken: acht, daar valt toch niet tegenop te werken, dus laten we maar accepteren dat we om ons heen mensen verliezen.

Nivea.

gr Angela

Het is geen persoonlijke zaak Angela. Hier gaat het over posities die je inneemt op grond van je perspectief.

jawel annej, jij oordeelt heel makkelijk over iedereen:

Inderdaad je perspectief Stelle. Maar ik snap nu ook dat als je je toch al niet helemaal goed aan maatregelen kunt houden, bijvoorbeeld vanwege werk of kinderen op school, en er gebeurt niets, je wordt niet ziek, hooguit een keer een test, dan groeit je vertrouwen dat jij toch geen last krijgt van het virus

Zo werkt het niet AnneJ. Je bent nu de schuld aan het neerleggen ergens. Namelijk 'niet goed aan de maatregelen houden'. Je moet erkennen dat jij veel meer hebt gedaan dan de standaard maatregelen. Daar moet je anderen niet tegen afmeten.

gr Angela

https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/klimaatzaak-urgenda

https://www.rivm.nl/q-koorts

En verder dreigt de zaak met de microben toch al meer slachtoffers te maken. Waar je uiteindelijk wat mee zult moeten

https://nos.nl/artikel/2377768-alarmerende-klimaatberichten-voorafgaand-aan-klimaattop-biden

En dat die zaken van klimaat en microben tamelijk urgent zijn lijkt mij een feit.

Angela1967 schreef op 01-07-2021 om 10:54:

jawel annej, jij oordeelt heel makkelijk over iedereen:

[..]

Zo werkt het niet AnneJ. Je bent nu de schuld aan het neerleggen ergens. Namelijk 'niet goed aan de maatregelen houden'. Je moet erkennen dat jij veel meer hebt gedaan dan de standaard maatregelen. Daar moet je anderen niet tegen afmeten.

gr Angela

Dat niet goed aan de maatregelen kunnen houden stelt Stelle zelf, en dat kan ik ook om mij heen zien. Uiteindelijk hebben we allemaal, ook wij hier in ons gezin, een grens en gaan we soms 'in de fout'.

wil40 schreef op 30-06-2021 om 12:58:

Mijn zoon gaat ook vaccineren maar een echte afweging was het hier ook niet. Persoonlijk hadden ze van mij de jongeren nog wel even mogen overslaan. Hij stond echt niet te juichen bij de uitnodiging.

Als je wil dat de scholen na de zomervakantie weer open gaan zal je wel moeten. Scholen zijn namelijk grote besmettingshaarden.

Poezie schreef op 01-07-2021 om 11:24:

[..]

Als je wil dat de scholen na de zomervakantie weer open gaan zal je wel moeten. Scholen zijn namelijk grote besmettingshaarden.

Hmm, volwassenen die zijn ingeënt zijn goed beschermd hoor. Dus het is niet zo erg als het onder jongeren op school rondgaat, tenzij daardoor een mutatie binnen komt waar de vaccinatie minder goed tegen werkt. Maar dat is nu niet het geval. Ik zie het vaccineren van pubers meer als een extra beschermingsring. Maar het is geen voorwaarde voor scholen om weer open te kunnen. Dat zijn ze nu immers ook al, zonder dat de ziekenhuizen weer vol lopen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.