Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


https://nos.nl/artikel/2386483-contactonderzoek-binnenkort-afgeschaald-quarantaine-voor-gevaccineerden-vervalt

Weer een stapje vooruit. Zou fijn zijn als ik na vijf keer quarantaine niet meer hoef

https://www.scholendicht.com/besmettingen

Deze website heeft allen eigen melding maar is al royaal voorzien van uitbraken op scholen.

Ga je het hoger onderwijs net zo openen met nog vollere collegezalen krijg je vergelijkbare cijfers.

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 20:14:

https://www.scholendicht.com/besmettingen

Deze website heeft allen eigen melding maar is al royaal voorzien van uitbraken op scholen.

Ga je het hoger onderwijs net zo openen met nog vollere collegezalen krijg je vergelijkbare cijfers.

Die krijg je niet, want de meeste jongvolwassenen die naar de uni of het hbo gaan laten zich vaccineren om te kunnen studeren

Dat is nu aan de gang Haaknaald en sommigen krijgen nog een tweede prik over een paar weken of pas als ze terug zijn van vakantie. Prijs de dag enzovoort.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2021 om 20:24

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 20:19:

Dat is nu aan de gang Haaknaald en sommigen krijgen nog een tweede prik over een paar weken of pas als ze terug zijn van vakantie. Prijs de dag enzovoort.

Duh. Het collegejaar is voorbij. Er zijn geen colleges meer. Hooguit nog wat herkansignen. Les start pas weer in september. Dan hebben ze al lang en breed hun tweede prik gehad.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1178530157/live-oproep-grapperhaus-om-thuis-voetbal-te-kijken-heel-raar

"17.10 - OMT sluit ondanks vaccinaties coronagolf komende winter niet uit

Het Outbreak Management Team (OMT) sluit een nieuwe golf van coronabesmettingen komende winter niet uit, zo wordt duidelijk uit het laatste advies dat de deskundigen naar het kabinet hebben gestuurd. In een „optimistische situatie” waarin 75 procent van de bevolking is gevaccineerd, zou het zogeheten reproductiegetal van het virus „net onder de 1” kunnen blijven, schat het OMT in. Een nieuwe uitbraak kan echter wel degelijk weer mogelijk worden als er bepaalde tegenvallers zijn."

Daar zou ik dus ook geen voorschotje op nemen maar pas als die situatie daar ertoe doet beoordelen. 

Hugo de Jonge staat, as we speak, in de 2e kamer te pleiten dat iedereen zichzelf voorziet van een zelftest, huis aan huis verspreiden kan ook, voor je je na de zomer weer actief in de samenleving stort met werk en onderwijs, om daar een piek te voorkomen. 

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 20:19:

Dat is nu aan de gang Haaknaald en sommigen krijgen nog een tweede prik over een paar weken of pas als ze terug zijn van vakantie. Prijs de dag enzovoort.

Hou toch op!

Voor de start van het nieuwe collegejaar is iedereen ingeënt. De pubers mogen ook bijna. Als alle prikken zijn gezet dan gaan we weer normaal doen, zeker in het onderwijs. 

Als jij het dan nog steeds eng vindt houdt niemand je tegen om zelf vrijwillig in idolatue te gaan om niet besmet te worden maar de scholieren en studenten laten zich niet nog een studiejaar afnemen!

Wat je zelf doet staat hierbuiten Haaknaald maar ik raad iedereen aan toch voorzichtig te zijn en verstandig. Mag je helemaal zelf weten.

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 20:32:

Wat je zelf doet staat hierbuiten Haaknaald maar ik raad iedereen aan toch voorzichtig te zijn en verstandig. Mag je helemaal zelf weten.

nee van jou mag niemand het zelf weten. Weer draai je om naar de moederende, semi goed bedoelende poster.

gr Angela

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 20:32:

Wat je zelf doet staat hierbuiten Haaknaald maar ik raad iedereen aan toch voorzichtig te zijn en verstandig. Mag je helemaal zelf weten.

Ja jij mag het ook helemaal zelf weten, als jij het nog niet veilig vindt blijf jij binnen en gaan mijn scholier en student gewoon naar school en college oké? 

Dan mag je jezelf aanraden om binnen te blijven in plaats van ons dringend adviseren om voorzichtig te zijn. 

Zelfs het Hoger Onderwijs maar ook de minister, allemaal houden ze een slag om de arm, houden rekening met de noodzaak van maatregelen en hier moeten we juichen dat de lockdown nu toch echt mag stoppen?

Onrealistisch.

Goh, net even gemist wie dat nu was, van welke partij, kan de PvdD zijn geweest? In elk geval een 'nieuweling'.

13 augustus wordt bekend of de anderhalve meter in het Hoger Onderwijs verlaten mag worden, maar dit kamerlid snapt de motivatie van de minister maar wil toch eerder uitsluitsel over de maatregel. 

? Iets met lievere koekjes denk ik dan.

Sophia_!

Sophia_!

24-06-2021 om 22:27

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 20:27:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1178530157/live-oproep-grapperhaus-om-thuis-voetbal-te-kijken-heel-raar

"17.10 - OMT sluit ondanks vaccinaties coronagolf komende winter niet uit

Het Outbreak Management Team (OMT) sluit een nieuwe golf van coronabesmettingen komende winter niet uit, zo wordt duidelijk uit het laatste advies dat de deskundigen naar het kabinet hebben gestuurd. In een „optimistische situatie” waarin 75 procent van de bevolking is gevaccineerd, zou het zogeheten reproductiegetal van het virus „net onder de 1” kunnen blijven, schat het OMT in. Een nieuwe uitbraak kan echter wel degelijk weer mogelijk worden als er bepaalde tegenvallers zijn."

Daar zou ik dus ook geen voorschotje op nemen maar pas als die situatie daar ertoe doet beoordelen.

Tja, het was allang duidelijk dat corona nooit meer weg zou gaan, maar dankzij het vaccineren zou het verworden tot een soort 'seizoensgriep'. Dus dat er in de winter meer besmettingen zijn lijkt me dan logisch.  

Dankzij het vaccineren worden we wel minder ziek en zou je minder ziekenhuisopnames moeten hebben,  dus ik zie voorlopig het probleem niet. 


Al dat angstzaaien overal zou eens afgelopen moeten zijn. Het is zinloos.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.