Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Tango

Tango

23-06-2021 om 22:23 Topicstarter

AnneJ schreef op 23-06-2021 om 18:06:

Naar een evenement ga je vrijwillig, en je moet testen. Naar college is verplicht en er wordt niet getest.

Met de zorgen over een vierde opvlamming van het virus na de zomer, hopelijk niet, maar je weet het niet, vind ik het alleen maar verstandig om de bezoeken aan de onderwijsinstellingen beperkt en op afstand te houden.

En niemand heeft het over de luchtkwaliteit van die gebouwen.

En ja, heel erg fijn dat er ook zo veel jongeren zich willen vaccineren. Als dat in het najaar allemaal gelukt is, en ik hoop inderdaad ook de pubers, dan heb je kans dat je zorgelozer de instellingen zonder afstand weer kunt bezoeken.

Echt, Annej, meen je dit nou? Ik gun het die studenten dat ze weer elke dag naar college/school mogen. Dochter hier heeft echt een waardeloos MBO jaar achter de rug. Waarschijnlijk wel geslaagd, maar door alle onduidelijkheden nog steeds niet zeker hiervan. Ze gaat na de zomervakantie een HBO opleiding doen en wil dit echt niet weer grotendeels online. Daar is ze echt klaar mee en ik denk velen met haar. Ook zij zat meteen achter de laptop toen ze haar prikafspraken mocht maken. Ze was zo snel dat ze er het eerst kwartier nog niet doorheen kwam. Janssen heeft ze niet geprobeerd, dat durft ze niet i.v.m. bijwerkingen. Snap ik ook wel weer, ze gaat volgende week op vakantie dus kwam waarschijnlijk toch niet op tijd. Verder hoor ik ook vooral jongeren uit haar omgeving die zich laten vaccineren. Mij lijkt dus dat de scholen en collegezalen gewoon open kunnen.

Het virus benadeelt ons allemaal Pief. Ook de jongeren. Echt, je wil niemand in de waagschaal stellen en dat gegoogel op scholen zonder voldoende beschermende maatregelen is een gotspe.

MIj lijkt dat scholen en collegezalen pas open kunnen als zoveel mogelijk mensen de kans hebben gekregen om gevaccineerd te worden. Dan pas.

Mr Blok #SolidairNaarNul heeft geretweetSicco van Hoegee@SiccoVanHoegee·18 u

"OMT-lid Vossen noemde corona laten razen in de scholen voor groepsimmuniteit opbouw ¨kabbelen¨. In de UK zijn ze nu 15 klinieken voor kinderen met long COVID aan het opzetten.
Hoe gaat @arieslob scholen veilig maken tegen Delta of ziet @MinOCW het als extra kudde-immuniteit?Citeer Tweet
Het AMC is ook al een kliniek voor kinderen begonnen met langdurige schade door het coronavirus.

En dan twijfelen we nog over het vaccineren van pubers, laat staan kinderen.

AnneJ schreef op 23-06-2021 om 23:34:

MIj lijkt dat scholen en collegezalen pas open kunnen als zoveel mogelijk mensen de kans hebben gekregen om gevaccineerd te worden. Dan pas.

Dat meen je niet! Cafés open, pretparken open,  de sexwerkers zijn weer aan het werk, je kunt naar een festival maar de scholen moeten nog dicht blijven,  omdat jij vindt dat het besmettingsgevaar dan te hoog blijft.  

Zet je eigen "mijn kinderen gaan prima op online onderwijs" bril eens af! Online onderwijs is voor de meeste jongeren GEEN ik herhaal GEEN  goed alternatief. 

Weeromstuit schreef op 23-06-2021 om 20:57:

 Dansen met Janssen

geweldig! Ik heb 'm aan mijn kennissen bij Janssen gestuurd. Dit zal ze zeker een glimlach geven. Copyright ligt hier.

AnneJ schreef op 23-06-2021 om 23:34:

MIj lijkt dat scholen en collegezalen pas open kunnen als zoveel mogelijk mensen de kans hebben gekregen om gevaccineerd te worden. Dan pas.

Collegezalen: dat zijn vrijwel allemaal 18 plussers. Die kunnen in september volledig gevaccineerd zijn. Scholen: de docenten zijn in ieder geval wél allemaal aan de beurt gekomen na de zomer. Kwestbare 18 minners hopelijk ook. Daarmee zijn de risico's niet volledig weg, maar m.i. wel acceptabel. Nul risico bestaat niet. Leven is dodelijk.

Ysenda schreef op 24-06-2021 om 07:49:

[..]

geweldig! Ik heb 'm aan mijn kennissen bij Janssen gestuurd. Dit zal ze zeker een glimlach geven. Copyright ligt hier.

Bij het NOS Journaal, vrees ik.

Begin september kunnen alle meerderjarigen en hopellijk ook de kwetsbare minderjarigen geprikt zijn. Verder hoop ik dat er snel besloten wordt ook minderjarigen te vaccineren. In ieder geval de zestien- en zeventienjarigen, die tenslotte zelf over hun medische behandeling beslissen. Liever ook de twaalfplussers, die mogen meebeslissen. En eventueel nog jongere kinderen. Dit zodat zij geen long covid oplopen, naar school kunnen en, vooruit, op vakantie kunnen.

Wat ik bezwaarlijk vind is het propageren van het openen van scholen omdat jongeren het zo nodig hebben om weer naar school te gaan. Ja hallo, de reden dat dit nog niet zo is, is de pandemie. Dus zonder dat te adresseren het normaal vinden dat van alles weer toegestaan is, vind ik ondoordacht. Beetje Boris Johnsson die 'bevrijdingsdag' op 21 juni wilde vieren tot hij ingehaald werd door de deltavariant.

Nee, eerst iedereen gevaccineerd en dan neem je zo'n besluit. 

Ik hoorde overigens Hugo de Jonge in het NOS Journaal: 'dansen met Janssen' zeggen. Het is overigens Dansen bij Janssen.

https://www.parool.nl/nieuws/dansen-bij-jansen-verdwijnt-na-36-jaar-uit-amsterdamse-uitgaansleven~bec28476/

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 09:16:

Wat ik bezwaarlijk vind is het propageren van het openen van scholen omdat jongeren het zo nodig hebben om weer naar school te gaan. Ja hallo, de reden dat dit nog niet zo is, is de pandemie. Dus zonder dat te adresseren het normaal vinden dat van alles weer toegestaan is, vind ik ondoordacht. Beetje Boris Johnsson die 'bevrijdingsdag' op 21 juni wilde vieren tot hij ingehaald werd door de deltavariant.

Nee, eerst iedereen gevaccineerd en dan neem je zo'n besluit.

Ik hoorde overigens Hugo de Jonge in het NOS Journaal: 'dansen met Janssen' zeggen. Het is overigens Dansen bij Janssen.

https://www.parool.nl/nieuws/dansen-bij-jansen-verdwijnt-na-36-jaar-uit-amsterdamse-uitgaansleven~bec28476/

eerst iedereen gevaccineerd waarom? Er is besloten dat doelstelling is zorg niet overbelasten. Tijdens dit besluit waren er verkiezingen. Het is duidelijk dat dit uitgangspunt daar bekrachtigd is.

Dus je kunt van mening verschillen en je hebt vermoedelijk op een partij gestemd die alle versoepelingen tegen wil houden totdat besmettingen heel erg laag zijn en iedereen gevaccineerd is. Dat gaat dus niet gebeuren. 

gr Angela

AnneJ schreef op 24-06-2021 om 09:16:

Wat ik bezwaarlijk vind is het propageren van het openen van scholen omdat jongeren het zo nodig hebben om weer naar school te gaan. Ja hallo, de reden dat dit nog niet zo is, is de pandemie. Dus zonder dat te adresseren het normaal vinden dat van alles weer toegestaan is, vind ik ondoordacht. Beetje Boris Johnsson die 'bevrijdingsdag' op 21 juni wilde vieren tot hij ingehaald werd door de deltavariant.

Nee, eerst iedereen gevaccineerd en dan neem je zo'n besluit.

Ik hoorde overigens Hugo de Jonge in het NOS Journaal: 'dansen met Janssen' zeggen. Het is overigens Dansen bij Janssen.

https://www.parool.nl/nieuws/dansen-bij-jansen-verdwijnt-na-36-jaar-uit-amsterdamse-uitgaansleven~bec28476/

Maar maar maar het is toch raar dat je nu de versoepelingen gaande zijn al wel met je studiegenoten naar een festival zou kunnen, al dan niet in het kader van fieldlabs, dat pretparken weer open mogen maar dat het onderwijs voor jongeren nog (deels) gesloten moet blijven volgens jou om kwetsbaren te beschermen. 

Persoonlijk vinden wij hier het opstarten van het onderwijs belangrijker dan het openen van pretparken en dergelijke.  Wat ik hier lees gaan veel jongeren zich laten prikken dus hup dat onderwijs helemaal open. Dat hybride kan af en toe werken maar vaak ook helemaal niet. Neef had hier vaak de ochtend online les en moest dan in de middag op school zijn. Ochtend sessie online duurde van 8.30 tot 12.15 en de middag sessie op locatie begon dan om 13.00 uur.  Jammere was dan wel dat neef een minimale reistijd had van 75 minuten waarbij de bus/ trein dan niet precies vertrok op de tijd dat hij dat nodig had.  Dus hij miste best wat lestijd.

De partijen hebben zich niet uitgelaten over de omvang van de coronamaatregelen behalve de FvD en ik neem aan dat je daar niet op hebt gestemd Angela.

https://twitter.com/ContainmentNu

Ik volg inderdaad mensen die voor verdergaande maatregelen pleiten al vanaf het begin van de pandemie omdat dat verstandig en gezond is en niet dat je gezondheid opgeofferd wordt aan de economie of andere belangen terwijl het mogelijk is om je tegen het virus beter te beschermen als je maar wil.

Maar met een groot deel van de bevolking die kozen voor de VVD is dat nogal lastig. Daarom doen we het ook niet best in Europa wat besmetting, ziekte en dood aangaat.

We komen onszelf nog wel tegen, die besmettingen is gewoon een praktische zaak.

En je hebt zo'n spreekwoord: prijs de dag niet voor het avond is.

Hannemeike schreef op 24-06-2021 om 08:03:

[..]

Bij het NOS Journaal, vrees ik.

Klopt, ik had 'm van Hugo de Jonge

Haaknaald schreef op 24-06-2021 om 09:40:

[..]

Maar maar maar het is toch raar dat je nu de versoepelingen gaande zijn al wel met je studiegenoten naar een festival zou kunnen, al dan niet in het kader van fieldlabs, dat pretparken weer open mogen maar dat het onderwijs voor jongeren nog (deels) gesloten moet blijven volgens jou om kwetsbaren te beschermen.

Persoonlijk vinden wij hier het opstarten van het onderwijs belangrijker dan het openen van pretparken en dergelijke. Wat ik hier lees gaan veel jongeren zich laten prikken dus hup dat onderwijs helemaal open. Dat hybride kan af en toe werken maar vaak ook helemaal niet. Neef had hier vaak de ochtend online les en moest dan in de middag op school zijn. Ochtend sessie online duurde van 8.30 tot 12.15 en de middag sessie op locatie begon dan om 13.00 uur. Jammere was dan wel dat neef een minimale reistijd had van 75 minuten waarbij de bus/ trein dan niet precies vertrok op de tijd dat hij dat nodig had. Dus hij miste best wat lestijd.

Nogmaals, je kunt zelf besluiten om het risico, ja met test, te nemen om deel te nemen aan zo'n experiment als een festival, maar school is verplicht, je ontkomt er niet aan.

MIj gaat het er niet om dat als je de een opent dat de ander dan ook mag, het gaat om de veiligheid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.