Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Postcrosser

Postcrosser

11-12-2015 om 15:13

Doet er iemand hier aan postcrossing?

Nog iets leuks over te vertellen? Wij doen het nu een half jaar, en we doen het rustig aan, de tiende kaart is nu onderweg en de tiende is ook binnen. Staat leuk aan de muur, met de kerstspullen komt de kerstkaartenhouderdinges weer boven en die laat ik dan hangen voor onze nieuwe hobby.


Arendje

Arendje

05-01-2016 om 19:49

mams

ik haal kaarten bij de VVV. Heb je meteen keuze uit 'groeten uit Holland' (met vreselijke tulpen, molens en kaas, heerlijk) en allerlei andere groeten uit stad/dorp/streek X.

Postzegels haal ik per 5 bij de bruna, en dan meteen met zo'n 'priority'-labeltje eraan.

Postcrosser

Postcrosser

05-01-2016 om 20:04

1 of 2

Ja twee maal een eentje mag ook maar ik koop speciaal 2 zegels voor dit doel.

Moeder

Moeder

05-01-2016 om 20:27

Kan altijd nog erger

Lees ik net op Facebook dat iemand een pakje heeft gekregen met gulden postzegels er op. Bizar dat dat nog gewoon bezorgd wordt

Fransien

Fransien

05-01-2016 om 20:44

Xenos

Het is misschien een vreemde plaats om kaartjes te kopen, maar ik heb er bij de Xenos een stel best wel leuke gezien...

mams

mams

06-01-2016 om 10:38

bedankt

Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik dan maar online moet gaan bestellen. Vandaag nog op de markt gekeken,maar een kraam vol kaarten,maar niets zonder envelop.
Ik had geen idee dat het zo moeilijk zou zijn, ik ga nog wel de xenos proberen.
Op die site van bijplak postzegels zag ik er geen van 0,50 cent en ik maak toch liever eerst mijn oude voorraad op voor ik nieuwe koop.
Ben eigenlijk benieuwd of het in het buitenland ook zo lastig is om gewone kaarten te kopen..

Bruna

Bij de Bruna heb ik ook veel leuke, enkelvoudige kaarten kunnen vinden. Ik vind de internationale postzegels juist ook wel heel leuk en echt wat toevoegen (set van 5 bevat: molen, koe, tulp, Zaans huisje en fiets)
So far so good. Er zijn inmiddels 5 kaarten van mij aangekomen. Eentje is 'favoriet', en alle ontvangers hebben hele leuke reacties via de mail teruggegeven. Bijzonder wel vond ik.
En ik heb 3 kaarten ontvangen. Eentje viel me wat tegen: een standaard 'gelukkig nieuwjaar' kaart met amper iets erop geschreven uit België. Maar de andere twee waren heel leuk.

Dus, ik heb er een hobby bij

Violetta

Violetta

08-01-2016 om 19:47

@Mams @Noet

Nou mams, de kaarten van het Postcrosscollectief zijn erg goedkoop en daarom kun je juist daar een leuk voorraadje mee aanleggen. Ze kosten maar 30 cent terwijl ergens anders je al snel 1 euro per kaart betaald.
Bij het Postcrosscollectief kun je je eigen foto's insturen en daar maken ze dan een ansichtkaart van. Ook voor 30 cent per stuk, zelfs bij Ceewee of Lidl betaal je meer.
De keuze is beperkt omdat ze regelmatig van collectie wisselen, namelijk de nieuwe ansichtkaarten van degene die bij het collectief zijn aangesloten. Vooral als je al wat jaren meedraait is het juist erg leuk dat je eens wat anders kunt sturen.

mams

mams

12-01-2016 om 09:48

Violetta

Inmiddels ben ik lid geworden van het collectief en heb er een bestelling gedaan. Door de verzendkosten zit je met 30 kaarten op 0,40 per stuk,inderdaad nog steeds erg goedkoop.
Ik kon alleen niet zoveel leuke vinden,ze hebben geen bekende namen.
Maar ik ben blij,kan nu tenminste even vooruit.
Nog wel een paar vraagjes; inmiddels zijn er twee kaarten aangekomen en die mensen schreven,mooie kaart bedankt. Is het de bedoeling dat je daar op reageert, of alleen als iemand je een uitgebreid mailtje stuurt?
Ook zie ik bv in een profiel staan,no ad cards,wordt daar dan ook een kaart van de Flow mee bedoelt,waar dus Flow achterop staat?
Er zitten vaak hele leuke kaarten in en die wil ik toch wel gebruiken.

Postcrosser

Postcrosser

12-01-2016 om 10:31

mams

Ik geef alleen antwoord als ze een vraag stellen. Verder niet.

Adcards zijn wat mij betreft kaarten waar reclame op de voorkant staat.

Postcrosser

Postcrosser

12-01-2016 om 10:33

oja

En vergeet niet dat JIJ bepaalt wat je stuurt, niet degene die dat gegeven paard in de bek zit te kijken. Ze mogen allerlei suggesties doen maar jij stuurt wat jij wil (zie de discussie over de letters van het alfabet, ik zou heel teleurgesteld zijn als ik zoiets kreeg uit Costa Rica maar ik ben toch blij met de kaart).

Violetta

Violetta

13-01-2016 om 23:30

mams

Je hoeft inderdaad niet terug te reageren, mag uiteraard wel. Ik doe het alleen als ze specifiek iets vragen.
Over het Postcrosscollectief: omdat veel mensen kaarten van je woonplaats/omgeving vragen heb ik twee kaarten van mijn omgeving laten maken en die verstuur ik ook het meeste.
@Postcrosser: natuurlijk bepaal ik wat ik stuur, maar persoonlijk vind ik het het leukst om iets te sturen wat ze vragen.

Postcrosser

Postcrosser

14-01-2016 om 08:00

Violetta

Dat is zo maar iedereen doet deze hobby op zijn eigen manier en ik heb echt vreemde wensen gelezen en daar ga ik dus gewoon geen moeite voor doen. Ik bedoel dus dat ik niet speciaal naar kaarten ga zoeken of ga kopen speciaal voor 1 persoon. Ik heb nu twee soorten kaarten die ik zelf gemaakt heb van iets uit de omgeving omdat ik dat zelf ook het leukste vindt: foto's uit de buurt of van het land of iets dergelijks. Als die op zijn zal ik het ook houden bij foto's van plekken in Nederland of iets dergelijks.

Arendje

Arendje

14-01-2016 om 08:02

jammer

drie kaarten verstuurd, en er is er maar eentje aangekomen. Nog niets terug gehad. Dat valt me toch een beetje tegen.

Postcrosser

Postcrosser

14-01-2016 om 09:14

arendje

Het kan best wel anderhalve maand duren tussen versturen en aankomen. Verder zet niemand zijn adres er op dus als er iets niet leesbaar is komt het dus ook nooit meer ergens aan. Ook zoeken sommige mensen dus eerst lang naar een geschikte kaart voor ze er eentje versturen en dan kan het versturen dus ook nog 2 wk duren en dan zit ook de kerst/nieuwjaar er nog tussen.

Ik heb nu 11 kaarten verstuurd, 13 ontvangen (ja dat vind ik ook een beetje gek, twee keer twee op 1 dag opgevraagd, lijkt wel een foutje te zijn) en er zijn er 2 onderweg. De langste deed er naar mij 60 dagen over, de meeste 10/12 dagen. Je bent nu een maand bezig dus zo gek is het allemaal niet.

Postcrosser

Postcrosser

14-01-2016 om 09:39

nog een tip wellicht?

http://www.postcards-for-postcrossing.com/ heel veel Nederlandse kaarten ook.

Elisabeth

Elisabeth

14-01-2016 om 10:31

geduld Arendje

Soms duurt het wel 2 maanden...maar als je denkt: er gebeurd niks....dan opeens ligt er eentje in je brievenbus! Ik werd er altijd kinderlijk blij van. Een kleine verrassing op een soms vervelende dag...

mams

mams

14-01-2016 om 11:49

hier 3

Er zijn er hier nu ook 3 aangekomen,maar nog niets ontvangen. Wel gek,man doet ook mee, op dezelfde dag hebben we er 1 naar Duitsland gestuurd,hij had na 2 dagen al een hurray, ik na 10 dagen.
Dochter doet ook mee en die moet net als man en ik als eerste naar Rusland sturen,maar die duren blijkbaar altijd lang,volgens mij krijgen alle nieuwe mensen eerst Rusland en dan Duitsland lijkt wel.
Ik probeer wel een kaart te zoeken die aan iemands lijstje voldoet,maar van sommige dingen/ mensen heb ik nog nooit gehoord.

Violetta

Violetta

16-01-2016 om 15:23

Arendje en mams. Geduld inderdaad

Ik herinner me nog van toen ik net begon dat het ook eindeloos leek te duren voordat ik iets in mijn brievenbus had. Maar het komt goed echt waar. Kaarten naar Rusland, China of de VS doen er soms wel 6 weken over voordat ze arriveren en omgekeerd ook, en dan ben je dus zo maar opeens bijna drie maanden verder voordat je zelf een kaart in de bus hebt.
Ik stuur nog steeds veel kaarten naar Duitsland en Rusland waar daar zitten nu eenmaal veel Postcrossers.
Maar ook na jaren vind ik het nog steeds een leuke hobby, had gisteren weer zo'n lieve reactie op de kaart die ik had gestuurd. Ik werd er helemaal blij van.

mams

mams

16-01-2016 om 16:00

ontvangen

Helemaal blij hier,ik heb vandaag twee kaarten ontvangen! 1 uit Ierland,die heeft er maar 3 dagen over gedaan en 1 uit Amerika,die heeft er 5 dagen over gedaan.
Wel raar dat bij jou,Violetta, Amerika zolang kan duren,mijn kaart daarheen was er in 4 dagen en de post die ik stuur naar familie in Amerika is er ook altijd binnen een week!
Maar erg leuk zo'n hobby erbij.

Violetta

Violetta

16-01-2016 om 16:24

Wisselend

Ja leuk hè mams! Maar het wisselt heel erg hoor, soms doen ze er maar een week over en soms wel bijna 6 weken. Geen idee of dat alleen aan de postbode ligt of omdat iemand pas na weken een kaart op de bus doet.

Arendje

Arendje

17-01-2016 om 19:59

drie uit drie!

En ineens kwamen de meldingen van de andere twee kaarten binnen. Leuk, eentje naar Rusland zelfs.

Tijd om een nieuw adres op te vragen

mams

mams

18-01-2016 om 16:02

vraagje

Leuk Arendje dat er bij jou nu ook kaarten zijn aangekomen!
Een vraagje voor de meer ervaren postcrossers hier, er was een kaart van mij aangekomen,ik trek een nieuw adres,Duitsland weer,maar diegene wil alleen in het Duits kaarten ontvangen...
Ik heb bij mijn talen alleen Nl en Engels staan,ik kan wel redelijk Duits,maar liever niet.
Ik dacht dan ook dat ik alleen mensen zou trekken die ook Nl of Engels hebben staan.
Stel je voor dat ik een Chinees trek die alleen Chinees spreekt of Frans, ook liever niet.
Is dit bij jullie ook wel eens gebeurt of is dit een foutje in het systeem geweest?

Violetta

Violetta

19-01-2016 om 08:59

mams

Ik heb in al die jaren nog nooit iemand gekregen die alleen maar Duits sprak, Engels is altijd de voertaal. Natuurlijk zie ik wel eens op de kaarten die ik ontvang of in iemand zijn persoonlijke stukje dat ze nauwelijks Engels spreken en dan hou ik mijn tekst ook kort. Dus in jouw geval zou ik het gewoon heel kort houden, in het Engels.

Postcrosser

Postcrosser

18-06-2016 om 20:16

Hoe staat het er mee?

We zijn vijf maanden verder, hoe staat het ermee?
Ik heb nu in een jaar tijd 15 kaarten gekregen en ze hangen aan een systeem aan de muur. Staat erg vrolijk. Als dat ding vol wordt (bij 25 kaarten denk ik) halen we de lelijkste er uit.

We hebben helaas nog geen kaart uit Afrika en van het Zuidelijk halfrond. De zeldzaamste (het laagste nummer) is van Costa Rica. Vandaag kreeg ik een kaart van de nr 2 zender uit de USA. Hij komt uit Michigan en stuurt blijkbaar iedereen ook een dubbelzijdig in kleur geprint A4tje met de geschiedenis van Michigan.

Ik vraag speciaal om kaarten (plattegronden) op de kaart en daar hebben nu zes mensen zelfs aan voldaan (hoeft natuurlijk helemaal niet).

Er is nu 1 kaart niet aangekomen, staat nu op 195 dg en expired. Wat doe je dan eigenlijk? Stuur je die mensen een bericht? Zij weten dat niet natuurlijk.

Violetta

Violetta

18-06-2016 om 21:08

Expired

Als kaarten bijna expired zijn stuur ik de persoon in kwestie eigenlijk altijd een berichtje of ze toevallig niet toch mijn kaart hebben ontvangen en ik bijvoorbeeld vergeten ben het ID-nummer te vermelden. Ik krijg bijna altijd een reactie. Sommige mensen vragen of ik aub opnieuw een kaart wil sturen wat ik dan graag doe want ik hou niet van expired kaarten.

Postcrosser

Postcrosser

19-06-2016 om 17:30

goeie tip

Het kan natuurlijk best dat ik het ipnummer vergeten ben maar ik zet ook altijd onze naam (maar drie letters) er op. Toch een goeie tip, ik heb haar gemaild. Niet meteen met het aanbod om een nieuwe kaart te sturen, ik wacht wel wat ze zegt. Ik zie dat ze 65 kaarten verstuurd heeft en maar 55 ontvangen dus ik vermoed dat er wel wat meer fout gaat daar met ontvangen.

Postcrosser

Postcrosser

20-06-2016 om 13:13

Verrassend

Ik kreeg meteen een mail terug dat mijn kaart naar Rusland was aangekomen. Ik dacht nog: misschien doet ze alsof maar er was een foto bij geplaatst dus blijkbaar was het ID nummer toch door mij vergeten of niet leesbaar of er was een stempel overheen gegaan. Ze heeft daar niet op gereageerd toen ik het haar vroeg.

Leuk! Nu zijn dus toch al mijn kaarten aangekomen en ik zal eerder mailen. Zojuist was er ook een kaart naar Vlaanderen aangekomen. Voor het eerst kon ik Nederlands schrijven. Ik had er een toepasselijke postzegel op gedaan (Waterloo) en daar wat over geschreven maar de kaart kwam zonder postzegel aan. Wel zonde. Er stond een halve stempel op dus de postzegel heeft nog wel de stempelautomaat gehaald.

Niemand anders meer hier die er aan mee doet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.