Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ElenaH

ElenaH

21-10-2020 om 16:34

Corona, nog de juiste koers? DEEL II

En weer door

M Lavell: 'Laten we eens beginnen met de helft, 1 x in de maand. Dat is 300.000 tests per dag.'

Met een incubatietijd van 10 dagen schiet je daar dus niets mee op.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2020 om 22:19

Bedden

Als je ziet dat NL helemaal onderaan het lijstje bungelt wat betreft het aantal IC bedden kun je ie voorstellen dat ze daar wat meer reserve in gaan aanleggen.

Het gaat trouwens niet alleen om IC bedden, de rest van de capaciteit is ook maar zeer beperkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2020 om 22:56

AnneJ

"buiten de huisarts om, naar de IC."

Ik vermoed dat dat dagelijkse praktijk is in een ziekenhuis.

En neen je nu echt dat dat je denkt dat ze mensen vanwege de organen naar de IC sturen? Voor zover ik weet, komen mensen met een té beperkte overlevingskans niet eens in aanmerking. Zij sterven op een gewone verpleegafdeling.

ff zo

ff zo

12-11-2020 om 21:19

haat haat corona haat de politiek haat mensheid momenteel

deze hele fake pandemie is een verschrikking
(ik ontken geen virus en zieken, maar dat is slechts <1% van de mensen)

depressieve mensen
je kunt nergens meer heen
' tot er een vaccin is'' jajajajajajaja mensheid killen.
jeugd mag niets meer
mondkapjes plicht
boetes
DIT IS NIET NORMAAL MENSEN WE MOETEN OPSTAAN
ik wil een normaal leven

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2020 om 21:46

Zoooo....

en luchtte dit op??

Ik maak me om eerlijk te zijn meer zorgen over je huidige staat van welzijn dan of je door je mogelijke anti-"ikdoemee"-gedrag corona zult krijgen of anderen cadeau zult doen. Zoek hulp en nee niet bij W. Engel of Baudet&Co.

Ff zo

Ben jij soms ook Bertje? Het is geen fake pandemie. Zie mijn post als antwoord op Bertje bij Relaties.
Maar ik snap je wel hoor. Het valt mij allemaal ook heel erg zwaar.

Triva

Triva

13-11-2020 om 09:59

mensheid killen

Volgens mij werd de mensheid vorige eeuw vooral gekilled! Ga lekker terug naar die tijd als dat zoveel beter was. Ik ga liever 'nergens heen' dan dat ik in een oorlog zit en dat die arme jongeren het nu zo zwaar hebben: http://www.419squadron.com/LW231.html kijk eens naar die leeftijden!

Ja het duurt mij ook veel langer dan verwacht maar dit soort taal sla ik niet uit.

Ook zo

Ook zo

13-11-2020 om 19:50

Ff zo

Volledig met je eens! We zijn éen van de weinigen hier op dit forum helaas...

Pennestreek

Pennestreek

13-11-2020 om 19:57

Ff zo en ook zo

En hoort bij dat normale leven ook een heel aantal overleden dierbaren, en/of vrienden en collega’s die de rest van hun leven te kampen hebben met lichamelijke en geestelijke restverschijnselen? Hoort bij dat normale leven ook geen toegang hebben tot de zorg als je die nodig hebt?
Bij mijn normale leven hoort dat niet. Dus heb ik al die maatregelen, het sociale isolement en de andere beperkingen er graag voor over.

De Cubaanse beschermheer

Mooie documentaire op 2dockort. De Cubaanse epidemoloog die ingevlogen werd in Italië, omdat het daar uit de hand liep en men geen idee had hoe het aangepakt moest worden. Hij had ervaring me uitbraken van verschillende epidemieën over de hele wereld. In Italië wist men niet dat er zoiets bestond als epidemologie. Indrukwekkende man.
Zijn boodschap: we overleven alleen maar als we ons kunnen aanpassen.
Heel kernachtig en ook heel duidelijk dat dat voor veel mensen echt lastig is. Begrijpelijk, maar ze zitten vooral zichzelf in de weg en van daaruit frustreren ze het aanpassingsproces waar we doorheen moeten.
Het is een korte documentaire, maar zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2020 om 09:30

Cuba

Ah Cuba. Mooi land, onuitputtelijke bron van onzinverhalen voor goedgelovige westerlingen...

"In Italië wist men niet dat er zoiets bestond als epidemologie."

Dat geloof je echt?
Dat is dan de mythe van de slechte Italiaanse gezondheidszorg, die in werkelijkheid waarschijnlijk beter is dan de onze.

https://www.epicentro.iss.it/

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2020 om 09:31

Ook zo & ff zo

Mooi he. Forumbezoekers die hun echte mening alleen onder pseudo-pseudoniem durven te laten horen.

Soort stoom afblazen

Dat afgeven op een verstandige manier van omgaan met het coronavirus kan een manier zijn om stoom af te blazen.

Ik was gisteren bij ex die zo'n wappieverhaal zat te spuien maar ondertussen wel zorgde voor een deur naar het balkon op een kier voor de ventilatie en koffie aangereikt met net met zeep schoon gewassen handen.

Je hebt meer last van de mensen die nadrukkelijk zonder mondkapje geen afstand houden en doen alsof het virus niet bestaat zoals bij demonstraties en bijeenkomsten van veel te grote groepen mensen.
En we zijn ook veel te lief voor de jongeren. Dat vinden we zielig in plaats van een appel te doen op hun verantwoordelijkheid.

https://www.nporadio1.nl/binnenland/27662-opiniepanel-9-procent-gaat-pakjesavond-vieren-met-meer-mensen-dan-is-toegestaan

Krijg je dit. We zitten al aan de grens. Het OMT is over het algemeen al niet gelukkig met het door Rutte aangekondigde einde van de 14daagse maatregelen terwijl we nog nauwelijks stabilisatie zien en cijfers lijken te stijgen.

En dan kan zo'n pakjesavond ook zorgen voor nieuwe gevallen.

Allemaal onverstandig. Ik zoek toch iets anders voor de Kerst. Ik twijfel of anderen dat ook leuk vinden of ik ben bang het niet rond te krijgen, ik weet niet wat het is, maar het lijkt me desondanks een goed alternatief.

"Veel mensen die pakjesavond wel 'coronaproof' willen vieren, bedenken daar creatieve oplossingen voor. 'FaceTime', 'Zoom' en 'Meet' worden massaal genoemd. Zo geven meerdere mensen aan dat de gezinnen binnen hun familie met elkaar en met opa en oma in contact staan via een videoverbinding als ze elk hun eigen zak cadeaus uitpakken.

Ook door volwassenen wordt de livestream ingezet op 5 december: "We zetten de surprises bij elkaar voor de deur en dan gaan we 's avonds live gedichten voorlezen en de surprises uitpakken."

Nou ja, wij doen hier niet meer aan Sinterklaas maar ik ben wel vast aan het denken voor Kerst.

Ursula

Ursula

14-11-2020 om 10:24

Laten we benadrukken

dat een grote meerderheid, ruim 90%, zich aan de regels gaat houden.

Pirata

Pirata

14-11-2020 om 10:29

Ja

En laten die mensen die zich als "wappie" uiten zich aub realiseren dat ook de niet-wappies de maatregelen niet zo leuk vinden.

Niet leuk

Ja, je zou nog kunnen overwegen om dat dan te bevestigen: ik vind het ook niet leuk.
Maar ik heb helemaal geen zin om weg te zakken in negativiteit.

Het IS niet leuk maar je maakt er wat van. En het is ook een sport om dat goed te doen dat ook echt wel bevrediging geeft. Dochter heeft prima mondkapjes gemaakt. Samen met een buurvrouw, die dicht bij die winkel woont, heb ik een voorraadje disposable kapjes in kunnen slaan voor extra en noodgevallen.

We hebben nu een leefbare situatie thuis met veel goed routines zodat we er niet de hele tijd mee bezig hoeven te zijn.

We zijn allemaal nog steeds gezond.

Er komt een vaccin aan al duurt het lang voor het geregeld kan zijn, er is een eind aan de tunnel. Er is stroperigheid maar beide kinderen gaan nog steeds vooruit met studie en werk en laten het er niet bij zitten.

Dus heb ik het wappieverhaal maar wat zitten pareren met ja maar......... Ik zie het toch ook, bij hem , als een soort bladvulling. Niet weten waar je het anders over moet hebben.

Ik heb dus ook maar even nagevraagd van elk familielid apart hoe het daarmee was. Nou ja, coronalijden alom natuurlijk, vanwege de maatregelen......
Gelukkig geen ziekte.

Die coronacrisis versterkt van alles denk ik dan maar, zelf kalm blijven.

ElenaH

ElenaH

14-11-2020 om 13:07

'Mooi he. Forumbezoekers die hun echte mening alleen onder pseudo-pseudoniem durven te laten horen.'

Want jij heet in het echt Ad Hombre?

Emmawee

Emmawee

14-11-2020 om 13:47

ElenaH

Ja en jij snapt natuurlijk echt niet wat Ad Hombre hier bedoelt.

@Emma

@Emma

14-11-2020 om 15:00

ElenaH

Als jij met jouw (niet echte) naam hier ineens allerlei raars ging posten over complotten, het inspuiten van chips bij vaccinatie zodat Bill Gates weet wat jij doet etc zou ik je als ElenaH ook niet meer serieus nemen. Dan kun je ook maar beter posten onder de nick FFZO of wat dan ook. Dat kan hier.

@Emma

@Emma

14-11-2020 om 15:05

Nick

Ik gebruik ook wel eens een andere nick om niet herkend te worden bijvoorbeeld. Maar ik beloof je dat ik dat niet was net😉✌

Stan

Stan

14-11-2020 om 15:12

Ik vind

dat er best iets meer begrip/compassie met wappies mag zijn,
We hebben allemaal veel last van deze crisis maar de meeste mensen slaan zich daar best redelijk doorheen.
Er is ook een groep die zich erg moeilijk kan aanpassen, om welke redenen dan ook. Die niet verdrietig worden maar zwaar depressief. COVID 19 is geen lolletje maar een zware depressie ook echt niet. Of ze raken erg in paniek, worden moedeloos, verward of zwaar achterdochtig. Gevoelens die de meeste mensen goed zullen herkennen maar dan in zeer grote mate.

ElenaH

ElenaH

14-11-2020 om 15:15

Emmawee

Het is in ieder geval iemand die nog niet gereageerd had in deze draad, want je mag niet reageren met twee verschillende nicks. Dus dan is 'effe zo' als nick net zo goed of fout als 'bloempje' of 'Ad Hombre'.

ElenaH

ElenaH

14-11-2020 om 15:17

@Emma

Dat kun je beter tegen Ad zeggen. Ik heb geen problemen met tijdelijke nicks of andere pogingen om anoniem te blijven.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2020 om 16:07

Elena

Heb jij moeite om te begrijpen wat "pseudo-pseudoniem" betekent?

Emmawee

Emmawee

14-11-2020 om 18:40

ElenaH (sorry, mega-meta)

"Net zozeer toegestaan" is niet hetzelfde als "net zo goed". Het mag wel, maar het is ook jammer.

Ff zo gaat flink tekeer, stelt dat de pandemie fake is en roept ons op om op te staan tegen verplichtingen en boetes. Dat mag, zelfs met kapitalen, maar aangezien ze weinig toelicht of beargumenteert, is het voor mij wel lastig om dit serieus te nemen. Ook zo zegt eigenlijk alleen maar: ja eens en wij zijn met ons tweeën de uitzondering hier.
Nou mag je hier onder welke nick dan ook welke mening dan ook verkondigen, maar een beetje onderbouwing vind ik wel zo prettig.

Wat mij betreft zijn er drie dingen jammer:

1. Ff zo en Ook zo roepen eigenlijk alleen maar boe en stom. Als zij de discussie meer inhoudelijk zouden voeren, dan zou dit de discussie wat meer verrijken dan nu.

2. Door een tijdelijke nick te kiezen, lijkt het alsof ze wel weten dat hun argumentatie zwak is. Of misschien willen ze eigenlijk alleen maar even ongenuanceerd klagen. Door een pseudo-pseudoniem te kiezen behouden ze de kans om in een ander topic mensen aan te spreken op hun gebrekkige argumentatie, of ontbrekende nuance.

3. Als Ff en Ook hun meer gebruikelijke nick zouden gebruiken, lopen ze het reële risico om door andere forummers in andere discussies minder serieus genomen te worden. Dat is helaas ook een feit.

Ik wil er ook nog iets inhoudelijks aan toevoegen, maar we gaan nu aan tafel

ElenaH

ElenaH

14-11-2020 om 18:59

Emmawee (ook meta).

Maar dat mag toch gewoon?

Bovendien, misschien zijn ze wel gewoon bang voor neerbuigende of beledigende reacties. Hun mening is niet de mijne, maar dat wil niet zeggen dat de mening niet mag bestaan. En op dit forum is weinig ruimte voor afwijkende standpunten, dan worden sommigen ronduit vals. Neem alleen al de reactie van Ad op mijn volstrekt neutrale #292 en #293. Een teken van zwakte van Ad, maar het zet wel de toon in een (of beter gezegd bijna elke) discussie.

Wat is er mis met gewoon inhoudelijk reageren of negeren?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2020 om 19:47

Helena

" Neem alleen al de reactie van Ad op mijn volstrekt neutrale #292 en #293."

Daar heb ik niet op gereageerd. Ik reageerde op #287, waarin je je van de domme hield. (zie ook Emmawee's reactie)

"Een teken van zwakte van Ad, maar het zet wel de toon in een (of beter gezegd bijna elke) discussie."

Je van de domme houden is zelden goed voor een discussie.

"Wat is er mis met gewoon inhoudelijk reageren of negeren?"

Vooral doen, volgende keer!

Emmawee

Emmawee

14-11-2020 om 19:51

ElenaH

Ja dat mag. Dat zeg ik toch ook? Maar je mag er ook wel iets van vinden, toch? Ik zeg dat ik het jammer vind. En ik leg uit waarom. O.a. om de reden die jij noemt, namelijk dat het laat zien dat het blijkbaar niet veilig genoeg voelt om hier een afwijkend geluid te laten horen (zie mij punt 3).
Maar goed... laat ik hier niet in herhaling vallen.

Verder reageert Ad volgens mij in #294 niet op #292 en #293, maar op #287.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2020 om 19:51

Nicks

"je mag niet reageren met twee verschillende nicks"

Ik heb de indruk dat aan die regel niet al te streng de hand wordt gehouden de laatste tijd.

Wat is de kans dat iemand (laat staan twee) met interesse in het onderwerp 290 reacties lang niets gezegd heeft in dit draadje? Ik kan me ook voorstellen dat forumbeheer bij dit soort lange discussies ook wel eens de draad kwijtraakt.

Het zouden dus zomaar wel een Piep of een Elena kunnen zijn. (of een Ad Hombre)

Ad Hombre

Ad Hombre

14-11-2020 om 19:52

Emmawee

"Verder reageert Ad volgens mij in #294 niet op #292 en #293, maar op #287."

Dit!

Emmawee

Emmawee

14-11-2020 om 19:55

Oh nou ja...

De reactie van Ad had ik nog niet gelezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.