Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

15-01-2021 om 21:15

Corona maatregelen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
suus schreef op 01-02-2021 om 13:09:

Skik, ik wil je beeld over zorgsector wat rechtzetten. Bij ons (instelling) werken we met een mondkapjes, hetzelfde mondkapje waar iedereen mee loopt. Ik werk weliswaar niet specifiek met COVID patiënten maar in potientie kan dat ieder moment gebeuren.

Patiënten hebben geen mondkapje en houden onvoldoende afstand, hoesten ons vol, knuffelen op onbewaakte momenten. We hebben geen spatscherm en ventilatie is vaak niet mogelijk. (We proberen contacten uiteraard kort te houden maar dat is niet altijd haalbaar) We hebben een pak en handschoenen liggen maar bij escalaties waarbij er veel fysiek contact is is er uiteraard niet altijd de mogelijkheid dat even aan te trekken.

In de zorg is op sommige plekken de nood zo hoog dat personeel positief gestrest moet komen werken. Verder kan ik me van veel beroepen voorstellen dat die minder te managen zijn. In de klas ben je toch, als het goed is, de baas. In het openbaar vervoer lukt je dat niet in ‘jouw trein’. (ja achteraf misschien, maar dan ben je al bespuwd)

Suus, ik had inderdaad meer ziekenhuiszorgpersoneel in gedachten. Denk dat jij het hebt over gehandicaptenzorg o.i.d.? Ik vind het al sinds het begin van de pandemie opmerkelijk dat medewerkers aldaar zo weinig bescherming hebben gekregen.

Van dat laatste snap ik dus echt niks. Dat positief getest personeel toch moet komen werken. Dan heb je toch in no time nóg meer positief geteste medewerkers? En positieve patiënten/cliënten, die weer meer zorg hebben? Ik snap de spagaat, maar dit is wel heel erg kortetermijnlogica.

"In de klas ben je als docent de baas". Ja, in principe wel. Maar met 30 man in een lokaal van 35 m2 kan je gewoonweg geen 1,5 meter afstand houden. Nu leerlingen ook de 1,5 meterregel moeten volgen zijn de examenleerlingen die op locatie les krijgen over 3 of 4 lokalen verspreid, dat scheelt wel.

Mooi gesproken Mija.

Persoonlijk ben ik al een poosje helemaal klaar met het begrip moeten hebben voor  door corona veroorzaakte "nevenschade"

  • Ik bel het ziekenhuis om een afspraak te maken voor mijn jaarlijkse controle vanwege mijn chronische aandoening.  Kan pas over 7 weken terecht en dan wel telefonisch,  want corona legt en zware druk op de poli. Ik mag dus vertellen hoe het gaat en pas als blijkt dat de dokter toch mijn reflexen wil checken mag ik een afspraak maken voor een live consult over tig weken. Daar heb ik toch wel begrip voor? 
  • Ik mag al maanden (na maanden helemaal niks) maar 1 keer per week naar fysio-fit om alle andere mensen ook de kans te geven daar gebruik van te maken.  De groepsgrootte moest terug van 5 naar 3 vanwege corona en daar heb ik begrip voor. Dat ik nu meer pijn heb begrijpt de fysio helemaal en hij zou willen dat het anders was maar ja corona. 
  •  Mijn eindexamen kandidaat ziet het niet meer zitten. Dit schooljaar teveel onvoldoendes gehaald om nog te kunnen slagen. Dit als gevolg van rammelend online onderwijs en teveel lesuitval door corona gerelateerde afwezigheid van zowel leerlingen als docenten die (uit voorzorg) in quarantaine moesten. Mijn begrip voor dichte (middelbare) scholen is echt helemaal op.  Ik weet niet meer hoe ik 2 kinderen moet motiveren om het vol te houden. Zo lang en zo weinig perspectief. 

Ik vraag mij echt af of de huidige maatregelen nog wel opwegen tegen de veroorzaakte nevenschade zoals in dat stuk in NRC stond. Die intensivisten hadden het alleen nog maar over de zieken en ziekenhuizen maar ook in de periferie is schade (aan het) ontstaan die niet zo simpel is op te lossen.

In aanvulling op Haaknaald: ik heb hier een eerstejaars student die ten onder gaat aan het online onderwijs en geen enkele binding heeft met de medestudenten, docenten of faculteit. Is drie keer op de uni welkom geweest. Ik heb een broer in de GGZ die het heel moelijk heeft nu. Mijn VO- leerling heeft niet of nauwelijks online les, blijft ongetwijfeld zitten, maar vereenzaamt gelukkig niet,  en dat komt alleen maar doordat ik hem laat afspreken met zijn vrienden.

Vrienden van ons hebben tientallen jaren een restaurant gehad maar zitten nu in de schuldhulpverlening. Hebben niet eens meer een dak boven hun hoofd. Pensioen helemaal weg. 

Ik denk ook dat discussie over de keuzes die worden gemaakt zeker op zijn plaats is. Het is nu vaak met alsof er geen keuze is, maar dat is ook een keuze.

Heb ik ook hoor haaknaald. Drie maanden geleden afspraak gemaakt, deze week aan de beurt. Leuk is anders.

Verschil is dat ik snap dat dat door het aantal zieken komt en niet door de maatregelen. Ander verschil is dat ik snap dat ik ook aan de andere kant van de balans terecht kan komen.

Corona is een grote IQ test en het grootste deel van de bevolking valt af.

Ik las pas een interview met een andere intensivist. Het blijkt dat de meeste mensen op de IC van zichzelf niet dachten dat ze tot een risicogroep behoorden.

Om over na te denken!

Weet je nog dat ik voorstelde om het virus in te dammen? Kon niet!

En nu klagen dat er een restaurant failliet gaat? Zo gaat dat! Daar kies je dan voor.

AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:09:

Heb ik ook hoor haaknaald. Drie maanden geleden afspraak gemaakt, deze week aan de beurt. Leuk is anders.

Verschil is dat ik snap dat dat door het aantal zieken komt en niet door de maatregelen. Ander verschil is dat ik snap dat ik ook aan de andere kant van de balans terecht kan komen.

Corona is een grote IQ test en het grootste deel van de bevolking valt af.

Ik las pas een interview met een andere intensivist. Het blijkt dat de meeste mensen op de IC van zichzelf niet dachten dat ze tot een risicogroep behoorden.

Om over na te denken!

En dan bedoel je mensen als jezelf neem ik aan? Wat heb jij toch een nare manier van discussieren. Je bent alleen nog maar bezig om mensen met alle andere meningen als idioot te bestempelen. Ik neem aan dat dat is omdat je geen argumenten hebt, maar ik vind het bijzonder storend. Maar helaas, sommige mensen kunnen alleen nog maar wijzen en veroordelen om deze crisis. 

AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:13:

Weet je nog dat ik voorstelde om het virus in te dammen? Kon niet!

En nu klagen dat er een restaurant failliet gaat? Zo gaat dat! Daar kies je dan voor.

Ook dit weer. Dat is toch gewoon ontzettend kwetsend en bovendien slaat het nergens op. 

AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:09:

Heb ik ook hoor haaknaald. Drie maanden geleden afspraak gemaakt, deze week aan de beurt. Leuk is anders.

Verschil is dat ik snap dat dat door het aantal zieken komt en niet door de maatregelen. Ander verschil is dat ik snap dat ik ook aan de andere kant van de balans terecht kan komen.

Corona is een grote IQ test en het grootste deel van de bevolking valt af.

Ik las pas een interview met een andere intensivist. Het blijkt dat de meeste mensen op de IC van zichzelf niet dachten dat ze tot een risicogroep behoorden.

Om over na te denken!

Snap ik ook dat het komt door het aantal zieken en niet door de maatregelen. 

Ik ben zo klaar met het begrip hebben voor...... 

Er hangt altijd een corona verhaal aan tegenwoordig. Dat maakt de zorg voor niet corona patiënten slecht toegankelijk en bijzonder inefficiënt. Als ik naar de poli mag dan kan de dokter meteen naar mijn reflexen kijken als daar aanleiding voor is. Nu moet ik bereikbaar zijn op een bepaald tijdslot en eventueel na een gesprek toch nog een afspraak maken om gezien te worden waar dat voor corona gewoon in een keer gebeurde. 

Wat overigens niet wil zeggen dat ik helemaal tegen maatregelen ben. 

Scholen en winkels open en de avondklok nog een poosje handhaven net als het bafstand houden en de mondkapjes. 

Haaknaald schreef op 01-02-2021 om 17:28:
AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:09:

Heb ik ook hoor haaknaald. Drie maanden geleden afspraak gemaakt, deze week aan de beurt. Leuk is anders.

Verschil is dat ik snap dat dat door het aantal zieken komt en niet door de maatregelen. Ander verschil is dat ik snap dat ik ook aan de andere kant van de balans terecht kan komen.

Corona is een grote IQ test en het grootste deel van de bevolking valt af.

Ik las pas een interview met een andere intensivist. Het blijkt dat de meeste mensen op de IC van zichzelf niet dachten dat ze tot een risicogroep behoorden.

Om over na te denken!

Snap ik ook dat het komt door het aantal zieken en niet door de maatregelen.

Ik ben zo klaar met het begrip hebben voor......

Er hangt altijd een corona verhaal aan tegenwoordig. Dat maakt de zorg voor niet corona patiënten slecht toegankelijk en bijzonder inefficiënt. Als ik naar de poli mag dan kan de dokter meteen naar mijn reflexen kijken als daar aanleiding voor is. Nu moet ik bereikbaar zijn op een bepaald tijdslot en eventueel na een gesprek toch nog een afspraak maken om gezien te worden waar dat voor corona gewoon in een keer gebeurde.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik helemaal tegen maatregelen ben.

Scholen en winkels open en de avondklok nog een poosje handhaven net als het bafstand houden en de mondkapjes.

We krijgen er allemaal schoon genoeg van, maar dat helpt helaas ook niet. Het enige wat helpt is (hopelijk) vaccineren.

Ondertussen fingers crossed dat je niets ernstigers krijgt. Corona of wat dan ook.

Pief schreef op 01-02-2021 om 17:20:

En dan bedoel je mensen als jezelf neem ik aan? Wat heb jij toch een nare manier van discussieren. Je bent alleen nog maar bezig om mensen met alle andere meningen als idioot te bestempelen. Ik neem aan dat dat is omdat je geen argumenten hebt, maar ik vind het bijzonder storend. Maar helaas, sommige mensen kunnen alleen nog maar wijzen en veroordelen om deze crisis.

Ja, ik ben een vervelend mens. Klagen bij forumbeheer wil nog wel eens helpen. Jij bent daarentegen een schatje en je zegt nooit iets vervelends, stigmatiserends of onaangenaams tegen mij of iemand anders. Daarom houden we allemaal zo van je

AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:13:

Weet je nog dat ik voorstelde om het virus in te dammen? Kon niet!

En nu klagen dat er een restaurant failliet gaat? Zo gaat dat! Daar kies je dan voor.

waar komt deze wens tot gelijk krijgen vandaan? Ik herken dit onderwerp niet uit de meest recente pagina's van dit draadje? 

en ten tweede: waarom zou jouw voorstel van indammen gelukt zijn?

Gr Angela

AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:55:

Pief schreef op 01-02-2021 om 17:20:

En dan bedoel je mensen als jezelf neem ik aan? Wat heb jij toch een nare manier van discussieren. Je bent alleen nog maar bezig om mensen met alle andere meningen als idioot te bestempelen. Ik neem aan dat dat is omdat je geen argumenten hebt, maar ik vind het bijzonder storend. Maar helaas, sommige mensen kunnen alleen nog maar wijzen en veroordelen om deze crisis.

Ja, ik ben een vervelend mens. Klagen bij forumbeheer wil nog wel eens helpen. Jij bent daarentegen een schatje en je zegt nooit iets vervelends, stigmatiserends of onaangenaams tegen mij of iemand anders. Daarom houden we allemaal zo van je

Het is de energie niet waard. 

AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:09:

Heb ik ook hoor haaknaald. Drie maanden geleden afspraak gemaakt, deze week aan de beurt. Leuk is anders.

Verschil is dat ik snap dat dat door het aantal zieken komt en niet door de maatregelen. Ander verschil is dat ik snap dat ik ook aan de andere kant van de balans terecht kan komen.

Corona is een grote IQ test en het grootste deel van de bevolking valt af.

Ik las pas een interview met een andere intensivist. Het blijkt dat de meeste mensen op de IC van zichzelf niet dachten dat ze tot een risicogroep behoorden.

Om over na te denken!

Dacht jij ook niet dat de lijken in de straten zouden liggen en dat de watervoorziening en zo zou uitvallen? 

Nu bij OP1 de leerkracht die de petitie is gestart om leerkrachten eerst te vaccineren voor de scholen opengaan.

Nog een leerkracht die veel besmettingen op zijn school heeft gehad van leerkrachten maar ook van 10 kinderen. In Brabant. Of dat nu wel zo handig is, zeker omdat een week later de voorjaarsvakantie is.

Liever geeft de overheid een advies en laat het verder over aan de plaatselijke scholen om dat in overleg met ouders te doen en niet 1 aanwijzing voor heel Nederland.

Karoly Illy legt nog maar weer eens de nadruk op de 'signalering' en de veilige haven die school voor kinderen 'is'.

Een van de NRC-IC artsen is er ook bij om aan te geven dat het niet de bedoeling is om de maatregelen op te geven. Maar om aan te geven hoe ernstig de situatie is.

Zoals Danny Gosen meldt: was het wel verstandig dat stuk want iedereen hoort er blijkbaar wat anders is en met name het eigen gelijk over het opheffen van de maatregelen. Zie je wel de IC-artsen vinden het ook.

Ik begrijp die ophef over niet-corona-gerelateerde zorg niet zo goed. Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee ervaren.

'Dat maakt de zorg voor niet corona patiënten slecht toegankelijk en bijzonder inefficiënt. Als ik naar de poli mag dan kan de dokter meteen naar mijn reflexen kijken als daar aanleiding voor is. Nu moet ik bereikbaar zijn op een bepaald tijdslot en eventueel na een gesprek toch nog een afspraak maken om gezien te worden waar dat voor corona gewoon in een keer gebeurde'.

Als je naar de poli gaat krijg je ook een afspraak, dus dat is dan toch al een bepaald tijdslot? Waarom wordt daar nu iets extra's tussengeschoven in de vorm van eerst een gesprek? Wie maakt het dan onnodig ingewikkeld?

Voorheen hadden we 1100 IC-bedden, waarvan gemiddeld 900 bezet. Nu hebben we 1400 IC-bedden, waarvan ruim 600 bezet door corona. Dan zijn er toch nog bijna 800 bedden over? Ja, dat is iets minder dan die eerder genoemde 900, dat klopt. Maar daar kunnen we het dan over hebben: zijn die 100 extra bedden nog mogelijk te maken? Zijn ze accuut nodig?

Er zijn gelukkig veel minder verkeersongelukken, bijvoorbeeld (behalve gisteren). Dat zal toch ook schelen?

Ik begrijp het dus niet zo goed. Behalve dan het personeelstekort, oververmoeide mensen in de zorg etc. Dat probleem begrijp ik wel.

Tsjor

Tsjor ik maak me zorgen over de nevenschade  die aan het ontstaan is.  Ik heb dat beschreven aan de hand van wat persoonlijke voorbeelden. Maar ik ben niet de enige en mijn probleem is gelukkig niet zo heel ernstig. Ik ben niet de enige en sommige problemen zijn gewoon ernstiger en die mensen worden ook niet voldoende geholpen. 

Als corona straks voorbij is moeten die mensen ook nog geholpen worden maar in de tussentijd loopt de gezondheidsschade wel op. 

Voor de bevolking als geheel zijn de maatregelen goed ze houden de populatie zo gezond mogelijk maar is het (nu het zo lang duurt) nog goed voor het individu? 

Wellicht heb ik dan gewoon geluk? Ik kan gewoon naar de huisarts, de zorg voor mijn ex (diabetes en hart) gaat gewoon door, zoon kon naar het ziekenhuis voor onderzoek naar zijn rugpijn en de behandeling is gestart, wij het dat de tweede infectie uitgesteld is omdat degene die hem moest geven ziek was, kan gebeuren. De heupoperatie van mijn tante is tijdens de eerste lockdown uitgesteld, maar tussen de twee golven in uitgevoerd.

Ik vraag me dan af of zo'n tussenstap (eerst telefonisch consult in een bepaald tijdsblok) wel noodzakelijk is, want dat maakte het ontoegankelijker.

Tsjor

Ik weet het ook niet zo goed. Mijn afspraken, het afgelopen jaar, worden op belafspraken gezet. Maar dan wil men mij blijkbaar toch zien, dus dat doe ik dan maar. Vervolgens wordt de dokter ziek, corona, en wordt ik nooit meer teruggebeld. Gelukkig kan ik tegenwoordig uitslagen al snel zien in mijn dossier online. En heb ik een paar dingen met mijn huisarts geregeld intussen. 

En is mijn verpleegkundig consulent gedwongen een keuze te maken voor een bepaald soort patiënten waar ik net niet onder val. Krijg ik steeds een ander. Nu weer een nieuwe in februari een afspraak. Dan gaan ze me eerst weer bellen, en dan willen ze me vast weer zien.

En van mij hoeft het niet, ze kunnen vrij weinig voor mij doen op dit moment. Dus het is meer een soort vasthouden van een lijntje voor mij voor als mijn ziekte in crisis raakt en dat is nu niet zo. Het is wel zwaar maar te verdragen en vrij weinig aan te doen.

Dus ja, ik laat het maar een beetje op mij afkomen. Dat doen zij ook, krijg ik de indruk.

Valeria schreef op 01-02-2021 om 19:00:
AdHombre schreef op 01-02-2021 om 17:09:

Heb ik ook hoor haaknaald. Drie maanden geleden afspraak gemaakt, deze week aan de beurt. Leuk is anders.

Verschil is dat ik snap dat dat door het aantal zieken komt en niet door de maatregelen. Ander verschil is dat ik snap dat ik ook aan de andere kant van de balans terecht kan komen.

Corona is een grote IQ test en het grootste deel van de bevolking valt af.

Ik las pas een interview met een andere intensivist. Het blijkt dat de meeste mensen op de IC van zichzelf niet dachten dat ze tot een risicogroep behoorden.

Om over na te denken!

Dacht jij ook niet dat de lijken in de straten zouden liggen en dat de watervoorziening en zo zou uitvallen?

Ik vind al langer dat ik het eens moet zeggen, bij deze: ik vond Ad Hombre aanvankelijk veel te panisch omgaan met de situatie, maar toen het virus ook bij ons in opmars kwam, ben ik echt een paar keer bang geweest dat ik het er niet goed van af zou brengen als ik ziek zou worden. Die paniek is wel minder geworden, maar ik zou opgelucht zijn als ik de vaccinaties achter de rug zou hebben. Dus met terugwerkende kracht vind ik dat Ad het eigenlijk helemaal niet zo verkeerd deed in die eerste fase. Ik heb er nu begrip voor.

Dat gezegd hebbende, de situatie hád uit kúnnen draaien op de dramabeelden zoals we in andere landen zien en zagen, als we hier net zo belabberd met te weinig preventieve maatregelen tot beter gedrag waren gedwongen. Lijken op straat is onzin natuurlijk, maar in rouwauto's gelegen was en is de realiteit.

IngeR68

IngeR68

02-02-2021 om 10:40

Ixia. schreef op 02-02-2021 om 10:17:

 Lijken op straat is onzin natuurlijk, 

En precies dat is waarom Ad géén gelijk had.

IngeR68 schreef op 02-02-2021 om 10:40:
Ixia. schreef op 02-02-2021 om 10:17:

Lijken op straat is onzin natuurlijk,

En precies dat is waarom Ad géén gelijk had.

Als we niets zouden hebben gedaan, vooral in die beginfase toen iedereen het probleem nog ontkende was het zeker nog veel erger geworden. Maar na veel gedraal is er natuurlijk, geheel zoals ik voorspeld had (zelfs op de dag nauwkeurig) half maart een lockdown ingegaan.

Lockdowns werken, zoals we weten. Desalniettemin vielen er in die eerste golf ca. 10.000 doden, maar dat is niets wat onze crematoria niet aan konden.

Mijn enige echte voorspelling was dat we een groot probleem hadden. Ik denk dat we het daar allemaal over eens kunnen zijn.

IngeR68

IngeR68

02-02-2021 om 11:29

AdHombre schreef op 02-02-2021 om 10:54

Mijn enige echte voorspelling was dat we een groot probleem hadden. 

Het onderduiken heeft je geheugen ernstig aangetast, zie ik 😕

Je kunt focussen één extreem beeld en zeggen dat Ad dus geen gelijk had. Dat is naar jezelf toe redeneren. Het had gemakkelijk die richting op kunnen gaan, kijk maar naar Italië en onlangs nog het VK. Gelukkig is het hier niet gebeurd. Maar de beweging naar verlies van controle en overbelaste zorg was en is nog steeds reeel. 

Maar met het vaststellen van feiten (waar soms ook nog veel wetenschappelijke onzekerheid over is) is de aanpak nog niet gegeven. In de reconstructie van een jaar OMT, in de Volkskrant onlangs, vond ik interessant dat de OMT-leden zich erg ongemakkelijk voelden bij de claims van Rutte cs dat wetenschappers bepaalden. Dat kan namelijk helemaal niet. Keuzes zijn altijd politiek. Het is ook een vergissing dat die per se op IQ gebaseerd (moeten) zijn. Of dat een hoog IQ altijd tot de beste beslissingen leidt. Ieder persoon gaat logischerwijs eerst uit van zijn eigen positie en belangen en kan die maar in een bepaalde mate opzij zetten voor andermans belangen. Dan zijn er ook nog dynamieken van afhankelijkheid en macht waardoor bepaalde belangen zwaarder worden gewogen dan andere. Verder zit je nog met bestaande instituties, kennis, ervaring, gewoonten, competenties etc. Dat gaat allemaal de democratische kookpot in en daar komt dan wat uit. En daar moeten we het mee doen. Of dat ‘de beste oplossing’ is? Waarschijnlijk niet, objectief gezien. Maar dit is wat deze samenleving kennelijk voor elkaar kan boksen. Daar kun je teleurgesteld over zijn, in verschillende richtingen. En juist om dat laatste kom je ergens in het midden uit. Waarschijnlijk is niemand echt tevreden. Dat kan ook niet, want ieders belangen worden geschaad. Maar we houden ons gelukkig in meerderheid wel behoorlijk aan de maatregelen. Zo komen we er doorheen. Er zit niet veel anders op. En dan maar weer opbouwen.

Ach Tsjor, wat denk je van bv. 25% minder niertransplantaties?

Complottheorie toch?

"Wat ze bedoelen, is dat vaker besloten moet worden om van behandeling af te zien, zodat de druk op de ic’s kleiner wordt en maatregelen versoepeld kunnen worden. Met nog andere woorden: méér virus moet worden toegelaten, minder mensen behandeld en meer coronadoden geaccepteerd."

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-tol-van-de-coronalockdown-confronteert-ons-met-akelige-vragen~bbed0324/

Vrij duidelijk voor iedereen die kan lezen.

dit is toch geen complot, Ad?

Dit is gewoon hoe het altijd gaat. 10 jaar geleden was het ook ander beleid. Als er meer mogelijk is kunnen er meer op de IC, als er minder mogelijk is kunnen er minder op de IC. 

het is een kwestie van prioriteiten die we gezamenlijk kiezen als maatschappij. 

Zie o.a. posting Mija 02-02-2021 om 11:51...

gr Angela

IngeR68

IngeR68

02-02-2021 om 13:25

Mija schreef op 02-02-2021 om 11:51:

Je kunt focussen één extreem beeld en zeggen dat Ad dus geen gelijk had. Dat is naar jezelf toe redeneren. Het had gemakkelijk die richting op kunnen gaan, kijk maar naar Italië en onlangs nog het VK. Gelukkig is het hier niet gebeurd. Maar de beweging naar verlies van controle en overbelaste zorg was en is nog steeds reeel.

Hmmm, dus als ik zeg dat iemand dood gaat, en hij blijft leven, heb ik tóch gelijk. Want hij had dood kúnnen gaan ...

Een beetje zoals FvD aangaf dat de NS-controleurs sexistische Marokkanen hadden kúnnen zijn.

Angela1967 schreef op 02-02-2021 om 13:22:

dit is toch geen complot, Ad?

Dit is gewoon hoe het altijd gaat. 10 jaar geleden was het ook ander beleid. Als er meer mogelijk is kunnen er meer op de IC, als er minder mogelijk is kunnen er minder op de IC.

het is een kwestie van prioriteiten die we gezamenlijk kiezen als maatschappij.

Zie o.a. posting Mija 02-02-2021 om 11:51...

gr Angela

Toen ik dit zo opschreef werd ik beschuldigd van complotdenken. Maar, inderdaad, blij dat je het met me eens bent, het is geen complot.

gut wat kinderachtig Ad. Je weet heus wel wat het verschil is. Maar rellen is leuk. Kun je daarna zeggen dat je het niet zo bedoelde?

gr Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.