Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Okie Dokie

Okie Dokie

10-03-2015 om 11:43

18 maart


Kaaskopje

Kaaskopje

18-03-2015 om 16:53

Evanlyn

Ik ben ook niet van de kerken, maar in het kader van cultureel, historisch en wat je nog meer kunt bedenken, erfgoed vind ik het een goede zaak om kerken goed te blijven onderhouden. Bovendien vervullen ze in veel gevallen een 'zorgfunctie'. Als vaste bezoeker van een kerk, val je toch al snel onder 'sociale controle' van mede-kerkgangers. Daar is iets voor te zeggen in de huidige maatschappij waarin dat steeds minder wordt.

Dus stel dat de SP om die reden kerken wil blijven onderhouden, dan vind ik dat begrijpelijk.

Mijntje

Mijntje

18-03-2015 om 18:50

lukraak

Alleen in de waterschappen had ik mij totaal niet verdiept. Bleek dat je er helemaal niet voor de sp of d'66 kon stemmen, heel dom. Stond ik daar met m'n rode potlood. Ik heb toen maar voor 'water natuurlijk' (klonk wel leuk) en pvda gestemd. Dat was dus een beetje lukraak
Ik had dit jaar wat weerzin om me er in te verdiepen. Blijkt dat het helemaal niet over de provincie gaat, maar vooral over de eerste kamer, om nog een beetje invloed te kunnen hebben op het beleid. Daarom geen pvda, en ook (omdat ze vaak minder invloed hebben) dit jaar voor mij geen sp.

Barvaux

Barvaux

18-03-2015 om 19:11

Mijntje

'Blijkt dat het helemaal niet over de provincie gaat, maar vooral over de eerste kamer, om nog een beetje invloed te kunnen hebben op het beleid.'

Maar was dat anders bij eerdere provinciale verkiezingen?

47 procent opkomst

http://www.nrc.nl/verkiezingen/2015/03/18/landelijke-prognose-en-alle-uitslagen-per-provincie/

Jammer van de lage opkomst.
VVD en CDA zijn de grootste partijen met D66 als een runner up.
Rotterdam, Lelystad en Almere hebben de PVV als grootste partij.
Veel kleinere partijen hebben stemmenwinst.

sp

sp

19-03-2015 om 09:38

gestemd

Ik heb zelf mijn huishoudboekje goed op orde, en vind het heel goed dat het kabinet dit ook doet, maar er zijn grenzen... Dit kabinet is veel te ver doorgeschoten.
We waren met ons kind naar een open dag Hbo gezondheidszorg ( studievoorschot) en hadden daar een gesprek over de baanmogelijkheden na de opleiding. Deze zagen er niet heel goed uit, want artsen moeten nu uit kostenoverweging kiezen of en welk onderzoek ze laten doen. Man en ik keken elkaar met een gevoel van herkenning aan...: Ik ben bij een deel van een artsengesprek van mijn schoonvader geweest en was ( zelfs als leek) verbaasd op basis van welke onderzoeken de positieve prognose en behandelmogelijkheden gegeven werden. 'k heb daar ook naar gevraagd, maar het was "handiger" om nader onderzoek te doen in het ziekenhuis dat de behandeling zou gaan doen. In het gesprek met de zorgverzekeraar over deze zorgkeuze heb ik dit even aangekaart en deze gaf duidelijk aan dat dit een "budget/centenkwestie" was.
In het ziekenhuis naar keuze ( het kon/kan nog!) bleek dat er absoluut geen positieve prognose was, maar alleen een palliatieve behandeling.
Ik ben gisteren even mensen gaan condoleren en hoorde daar hoe ouderen hun laatste dagen moeten slijten, welke zorg er nog is . Een schande!
Iedereen komt toch in aanraking met ziekte en ouderdom en zal deze verhalen kennen. Ik snap dus werkelijk niet hoe mensen partijen kunnen steunen die dit onmenselijke beleid maken.

sp

sp

19-03-2015 om 10:05

nog iets

Ik schreef al dat ik op de centen let. Ik had gezien dat iets dat vergoed wordt uit de basisverzekering en in mijn gezin chronisch gebruikt wordt in het buitenland vrij verkrijgbaar is en daar de helft kost van de in nederland berekende prijs. Ik heb de zorgverzekeraar hier op gewezen dat er scherpere afspraken gemaakt kunnen worden en ik zelfs wel bereid ben om dat zelf in het buitenland te kopen als ik het bonnetje in kan leveren... Da kon nie !, ze leveren alleen via gecontracteerde aanbieders tegen de dubbele prijs. Dit is dan maar een heel klein druppeltje op de "ooh wat wordt onze zorg toch duur" plaat.

Monique D*

Monique D*

19-03-2015 om 15:09

Mijntje: verkiezingen Waterschappen en Provinciale Staten

Mijntje:
"Alleen in de waterschappen had ik mij totaal niet verdiept. Bleek dat je er helemaal niet voor de sp of d'66 kon stemmen, heel dom. Stond ik daar met m'n rode potlood. Ik heb toen maar voor 'water natuurlijk' (klonk wel leuk) en pvda gestemd. Dat was dus een beetje lukraak "

Dat was de reden dat ik, vooral voor de Waterschappen (uiteraard het waterschap waar onze gemeente onder valt), de Kieswijzer heb gebruikt. Dan kom je er achter welke programma's van de partijen overeenkomen met jouw mening.

Wat de verkiezingen betreft voor de Provinciale Staten: het is inderdaad altijd zo geweest dat men niet zozeer kijkt naar de directe uitslag van de Provinciale verkiezingen. Men kijkt iets verder, dus naar welke partijen de leden van de Provinciale Staten zullen kiezen voor de Eerste Kamer. Dat heeft invloed op het beleid van het kabinet, denk maar aan de omstreden zorgverzekeringswet van minister Schippers. Waarom denk je dat de heren Rutte, Pechtold, Samson, e.d. weer de straat op gingen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.