Huisdieren
Wilgenkatje
18-07-2018 om 14:12
konijnen te logeren
Wij krijgen twee maanden lang twee konijnen te logeren. Op hun eigenlijke adres lopen ze grotendeels rond in de tuin, waar ze volop kunnen graven. Hier bij ons moeten ze het met minder doen - een hok dat hierheen verhuisd wordt en een tijdelijke ren op de stenen bestrating. Dat is jammer, maar het kan niet anders, de gedeelten van de tuin waar geen bestrating ligt zijn volop begroeid. Loslopen is niet handig vanwege planten die niet in het konijnendieet passen.
Het is lastig de tijdelijke ren goed vast te zetten op de stenen. Ik dacht tentharingen te gebruiken? Maar een lang soort krammen zou beter werken.
Wat kan ik aan konijnenvermaak in de ren zetten?
Kaaskopje
18-10-2018 om 15:38
Wil
Ik weet het ook niet, maar dan kun je in ieder geval de lokatie bespreken. Ik neem aan dat ze zo'n besmettingsbron zelf ook wel weg willen halen.
OND
18-10-2018 om 16:23
"Ik neem aan dat ze zo'n besmettingsbron zelf ook wel
weg willen halen.".
Het werkt allemaal betrekkelijk goed hoor, zolang goedmenende beestjesknuffelaars zich er maar niet mee bemoeien.
Zo'n konijnenkadaver heeft ook een cruciale functie in een ecosysteem, ze weghalen zou de besmettingsdruk slechts matig doen dalen en het is geen slechte zaak dat bij een uitbraak door een virulente mixomastam een flink deel van die beesten het loodje legt.
Bellefleur
20-10-2018 om 16:36
E cuniculi
Ik heb begrepen dat de meeste konijnen besmet raken met e cuniculi, maar die hebben de weerstand er mee om te gaan. Je zou het kunnen beschouwen als mensen die besmet zijn met koortslip (herpes labialis) Die koortslip steekt de kop op als je wat minder weerstand hebt . Zo is het met konijnen en e cuniculi ook.
Wat fantastisch trouwens dat we een neanderthaler hebben bij OOL. OND, bevalt je berevel een beetje? En lukt het wat met knollen zoeken?
OND
29-10-2018 om 20:58
Nog maar eens
een beestjesknuffelaar die poogt schamper uit te halen... Arm schaap.
Flanagan
29-03-2024 om 05:48
MariaGomez4 schreef op 28-03-2024 om 23:48:
- quote verwijderd -
Gemeld
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.