Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-01-2025 om 19:13
Sinds 10 dagen hebben wij een nu 12 weken oude pup, kruising Friese stabij - Kooiker. Hij is een lieve aanhankelijke pup, nieuwsgierig, eet en drinkt goed, plast en poept het meeste buiten.
Toch heb ik het idee dat we maar wat doen. De nachten gaan super, hij gaat om 22.30 naar buiten, hij gaat dan de bench in en komt dan tegen 6 uur en dan ga ik even met hem naar buiten, dan kruipt hij de bench weer in tot 8 uur. De bench staat nog op onze slaapkamer maar is inmiddels verzet bij de slaapkamerdeur. Dat gaat dus echt goed. Maar overdag vind ik het allemaal wat lastig. Hij heeft 4 uitlaatmomenten en daartussen zodra wij denken dat hij moet. Soms gaat dat goed en soms gaat het mis.
Mijn werk is afgestemd dat hij bijna niet alleen hoeft te zijn. Maar toch moet je soms wel even een boodschapje doen. Soms vind hij overdag de bench even helemaal niet leuk als het deurtje dicht gaat en soms lijkt het hem niet uit te maken. Hoe deden jullie dat? De bench zal echt moeten want hij heeft nog echt wel toezicht nodig.
Ik ben heel benieuwd naar hoe het anderen is vergaan. Veel verhalen kan ik niet zoveel mee. Zoals mijn pup was al zindelijk met 12 weken, waarbij ze de pup zo ongeveer ieder uur uitlaten en af en toe een ongelukje.. dat is bij mij niet zinnelijk. Ik ben heel benieuwd hoe de weg er naar toe ging naar vaste uitlaatmomenten zonder ongelukjes in huis of nagenoeg niet meer. En hoe heb je het gedaan als je even weg moet.
06-01-2025 om 21:33
de meeste pups denderen maar door. Om goed op te groeien hebben ze korte wandelingen en veel rustmomenten nodig.
En veel enthousiaste pups pakken die momenten echt niet zelf.
Je aan de richtlijn houden van toch wel 5 min per maand als het gaat om wandelen en rust geven is een belangrijke investering in de gezondheid van je hond.
06-01-2025 om 21:49
yasmijn27 schreef op 06-01-2025 om 21:33:
de meeste pups denderen maar door. Om goed op te groeien hebben ze korte wandelingen en veel rustmomenten nodig.
En veel enthousiaste pups pakken die momenten echt niet zelf.
Je aan de richtlijn houden van toch wel 5 min per maand als het gaat om wandelen en rust geven is een belangrijke investering in de gezondheid van je hond.
Juist aan de lijn, is de ideale manier om gecontroleerd te bewegen, rustig te wandelen. Loop een half uur met je pup van 3 maanden, ga halverwege even op een bankje zitten en laat hem rondsnuffelen. Gooi wat brokjes in het hoge gras en laat hem de wereld verkennen. Eenmaal thuis geef je hem iets om te kauwen en je zal zien dat hij vanzelf zijn rust gaat pakken. 5 min per maand is oude info, achterhaald en zorgt eerder voor het tegengestelde effect: te weinig spieropbouw en daardoor juist kwetsbare gewrichten. Hondenosteopathen adviseren een richtlijn van 10 min per levensmaand. Maar dit is dus een richtlijn.
07-01-2025 om 11:54
Dat blijft altijd een beetje verwarrend de tegenstrijdige adviezen wat dat betreft. Ik ben ook wel langer weg soms , komen soms andere baasjes met honden tegen dat je toch blijft praten en de honden even kennis kunnen maken en we komen langs een paardenweide en de paarden vind hij mega interessant en andersom ook😂
En net boodschapje gedaan , 20 minuten weggeweest en hij heeft niet geblaft of gepiept. Kreeg wel een kong met paar brokjes mee. Super trots op hem!