Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-06-2017 om 08:24

Honden


Kaaskopje

Kaaskopje

02-01-2018 om 09:20

Angst

Ik reageer zo uitgebreider, maar ik geef nu even de tip om te lezen over angstfases van de hond. Daarop googelen

Ja die is blij dat alles weer gewoon is

Nu is ze blij dat iedereen er is, dat gebeurt niet heel vaak voor langere tijd.Even bij deze liggen,even bij die kroelen. Dr leven is weer fijn,hahha.
Onze hond gaat buiten nog wel met de knallen .
Ze springt wel even flink omhoog,maar haar angst zit echt in t huis,zeker in de woonkamer bij de achtertuin. Als ze daar niet is gaat t beter. Het is een trauma van die plek en tja....die kan ik niet veranderen. Ze is nu bijna 10 en de eerste 6 jaar was nooit een probleem. Tot die enorme knal achter de deur. We geven dr dan geen aandacht maar ze is gewoon niet te bewegen om iets te doen.net een beeld.

Ze slaapt dan de komende dagen nog wel veel, dat ligt er ook aan dat we een weekend weg zijn geweest en veel in het bos zijn geweest. Was vermoeiend denk ik,al dat snuffelen overal.

Woef

Woef

02-01-2018 om 10:18

8 mnd

En binnen was er met name wat stress wat zich uitte door tongelen en hijgen Buiten ging het ook goed, tot boven de kruising op straat een vuurpijl uit elkaar klapte.
Daarna een kort plasje en meteen naar binnen.
De dag erna niet erg meer op zijn hoede. Denk dat volgend jaar erger wordt, dus dan haal ik in overleg wat in huis. Denk dat ik voor alprazolam ga, dat heb ik voor mezelf al

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-01-2018 om 10:29

Wat denken jullie?

Wij hebben 2 honden. Een Lhasa Apso die niet eens opkijjkt bij een knal. En een vuilnisbak waar iig een schnauzer inzit. Die hoor je wel als er vuurwerk wordt afgestoken. Heel allert, waaks en blaft veel. Staat in de waakstand bij voordeur en poort. Maar doet dit wel met gekwispel en de oortjes naar voren.
Mijn man en ik zijn er nog niet uit, is zo’n hond nou bang of niet?

Wat denken jullie?

bieb63

bieb63

02-01-2018 om 13:40

onze hond

een pup van 9 maanden (Australian Sheppard) is een apart ventje.... Hij was totaal niet bang! Dochterlief ging zelfs even na twaalven met hem naar buiten. De knallen deden hem niets. Het siervuurwerk vond hij leuk om naar te kijken. Hij liep kwispelend rond. Binnenshuis reageerde hij wel op knallen (soms) met blaffen. Dat was niet omdat hij bang was, maar waakzaam. Heel apart, maar wel fijn dat hij totaal niet bang of gestrest was. Wel zielig voor al die beesten die wel bang zijn....

Woef

Woef

02-01-2018 om 14:55

Dendy/bieb

Oren naar voren en blaffen is toch een wat dreigend en dus stress signaal. Ook kwispelen kan een kalmeringssignaal zijn en dus stress betekenen.
Google eens op kalmeringssignalen+ Turid Rugaas ( Noorse hondentrainster die traint met de nieuwste inzichten )

Bieb, hetzelfde geldt voor jouw hond. Het eerste jaar valt het meestal mee, dat is heel normaal en zegt niets over volgend jaar, maar ook jouw hond geeft kalmeringssignalen met het blaffen en kwispelen, wat inhoudt dat hij stress ervaart en probeert dat af te wenden.

40er

40er

02-01-2018 om 17:01

Vorig jaar

Konden we de onze ook gewoon mee nemen. Was toen een half jaar oud. Ergens half november kon ik aan hem merken dat hij het niet leuk vond. Hij komt dan op een bepaalde manier aandacht vragen en loopt veel te mouthen (dekentje, knuffel of je hand in zijn bek).
Gelukkig zijn we met oudejaarsavond altijd thuis, altijd al gedaan om de honden (beste excuses ever
Nu is hij weer de rust zelve.

Wat een geluk als ik het lees

Onze pup van 10 maanden heeft eergisteren oud en nieuw gevierd in Amsterdam en de knallen deden hem niets... Om 12:00 gingen we even op straat, hij stond tussen ons in geïnteresseerd te kijken. Net ook in Frankrijk geweest, uit eten in restaurant, hij ging rustig liggen onder de tafel, keek geïnteresseerd om zich heen in de auto. Hij is sowieso super rustig, ik denk echt dat we enorm boffen met zijn rustige aard. Het enige dat ik graag uit wil is het fanatisch steigeren bij het tegenkomen van medehonden op straat.
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2018 om 09:33

Bedoel

je, 'onaardig' blaffen? Dat doet onze hond helaas ook. Onze hond heeft voorkeur voor bepaalde honden, maar ook in het negatieve. Jouw hond zou bij onze hond in eerste instantie opwinding veroorzaken. Omdat je hond groter is en het uiterlijk heeft kennelijk iets verkeerd gedaan, geen idee wat .

Je zou eens kunnen googelen op 'reactief' gedrag. Ook op 'angstfases'. Angst kan twee kanten op gaan: vluchtgedrag en reactief gedrag. Bij de ene wil hond bij het 'gevaar' wegvluchten, bij het ander wil hij het 'gevaar' juist aanpakken door er op af te gaan. De hond die wij niet meer hebben had vluchtgedrag, de hond we nog hebben reactief gedrag. Ik ontwijk ingewikkelde situaties het liefst, man doet dat minder. Vaak ontdooit onze hond dan kennelijk wel, maar niet altijd. Ik ben er maar gewoon open over tegen hondenbezitters die ik tegenkom, het is wat onvoorspelbaar, ik wil het altijd graag proberen, maar wel met beleid.

Als je ermee naar een training zou willen gaan, zou je kunnen kijken of BAT iets voor je is. Wij overwegen ook om ermee naar een hondengedragstherapeut te gaan. Er is wel mee te leven, maar echt ontspannen wandelen doe ik op deze manier niet. Het is ook nieuw voor ons. Geen eerdere hond dan deze en de andere hond had angstgedrag. Hond is nummer 7 van ons samen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2018 om 09:35

Oh nee

foutje: nummer 6 Met mijn eigen hond erbij wel 7.

Woef

Woef

03-01-2018 om 13:25

3 zelfs

Aanvallend, vluchten of bevriezen en bij nr 1 en 3 zou ik me zorgen maken voor een beet.

Ik train met een gedragsdeskundige en leer er ontzettend veel van. Ze traint met de nieuwste inzichten en dat is tegelijk heel lastig.
1. Je moet er aan wennen omdat je gewend bent aan de verouderde dominantie-cusussen
2. Het komt je op veel commentaar te staan van mensen om je heen die zich daar niet in verdiept hebben. En die ook nog het hardst roepen terwijl ze zelf nog geen puptraining gevolgd hebben. Of nooit een hond gehad hebben

hondenbazin

hondenbazin

17-01-2018 om 17:31

agressieve honden in honden losloopgebied

agressieve honden in honden losloopgebied
Achter ons huis hebben wij een prachtig park waar de honden los mogen. Ik laat mijn (overigens zeer goed opgevoede en luisterende) hond daar altijd uit. Nu ben ik al enkele keren een mevrouw tegengekomen met twee flinke Anatolische herders. Een bruine en een lichtgekleurde. De honden zijn zeer agressief naar andere honden. Hun bazin laat ze ook uit in het park en laat ze los om er zelf een eind achter te lopen…….dan vraag je naar mijn gevoel om problemen.

Zo hebben ze o.a. mijn hond al uit het niets, zonder aanleiding, aangevallen. Zelf van achteren vliegen ze haar aan. Mijn herder (een teefje die veel kleiner is) is inmiddels panisch om het park in te gaan en erg nerveus.

Bij het laatste incident is mijn hond weer aangevallen en gebeten in haar buik terwijl ze ondersteboven in een modderpoel gegleden was van schrik. Ik hoorde mijn hond piepen. De bazin was echter doorgelopen.

Ik heb daarop melding gedaan bij de politie die langsgegaan is. Ik wist niet eens waar deze mevrouw woonde maar had een beschrijving gegeven van welke kant ze steeds kwam. De agent wist echter precies waar hij moest zijn…wat mij toch te denken geeft.

Volgens de agent wil mevrouw afspraken met mij maken over het tijdstip van uitlaten en de politie vond dat ergens wel een goed plan.

Ik daarentegen wil mijn hond kunnen uitlaten wanneer ik dat wens en niet in mijn bewegingsvrijheid worden beperkt door een afspraak omdat de andere bazin haar (agressieve) honden bewust los laat lopen in het losloopgebied en dus die vrijheid wil hebben terwijl ze weet dat haar honden niet te vertrouwen zijn en dat zij ze ook niet onder controle heeft.

Zij wil die vrijheid dus hebben (met die wetenschap) en ik voel mij in mijn bewegingsvrijheid beperkt door die afspraak terwijl mijn hond totaal geen vlieg kwaad doet.
Hoe denken andere hondeneigenaren hierover?

Woef

Woef

17-01-2018 om 17:56

Mw houdt haar honden aan een (lange) lijn en desnoods de muilkorf om en anders gaat ze smorgens om 5 uur maar lopen als ze zo nodig los moeten.
Degene met de veroorzakende factor moet voor de oplossing zorgen.

hondenbazin

hondenbazin

17-01-2018 om 18:28

Woef

Helemaal mee eens. Dat probeerde ik de agent ook duidelijk te maken. Hij meent echter dat mevrouw haar vrijheid mag nemen om in het hondenlosloopgebied haar honden los te laten.
Ik wist niet wat ik las

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-01-2018 om 22:07

Melding/aangifte

Ik zou de melding omzetten in aangifte. Een bijtende hond hoort aan de lijn. Bij een aangifte wordt er meer aktie ondernomen denk ik.

Deze mevrouw spoort echt niet als ze echt denkt dat het normaal is om dit van een ander te verwachten.

marie

marie

17-01-2018 om 23:03

Nou

Mijn hond is ook wel vaker 'gebeten' door andere honden, inderdaad ook wel tot 'piepen' toe.
Soms zo erg dat ik er zelf boos om werd en de betreffende hond/ baas probeerde te vermijden de volgende keren.
En wat schetste dan steeds mijn verbazing? Mijn hond ging kwispelend op de aanvaller af....

Piepen is nog geen verwonding. Piepen kan ook een soort van smeken zijn 'oke, oké, ik geef me over! Doe me niets, please!'.

Daarentegen valt mijn hond soms weer uit aan de riem.
Ik kom vaker mensen tegen (op smal paadje) die dan vragen of mijn hond niets doet, ja duh, dat wéét je bij honden toch nooit?
(Het zijn net mensen. Ik heb nog nooit iemand geslagen maar dat wil nog niet zeggen dat het me nooit zal gebeuren.)

hondenbazin

hondenbazin

18-01-2018 om 06:53

Marie

Wat wil je hier mee zeggen dan? Dat het allemaal wel meevalt en dat iedere hond wel eens wat doet?
Ik vind het wel even iets anders dan bewust je honden los laten terwijl je weet dat je honden agressief zijn naar andere honden. Daarmee neemt ze dus bewust een groot risico. Een heel groot risico dat haar honden andere honden aanvallen.

Mijn hond is ontzettend bang voor die honden. Zodra ze ze ziet aankomen, rent ze ervan door. Zo bang is ze. Nee, piepen is nog geen verwonding en of het smeken is weet ik niet….maar wat ik wel weet is dat die bullebak van een hond gewoon door bleef gaan terwijl mijn hond op haar rug in de modder lag.

marie

marie

18-01-2018 om 08:49

Ik wil er mee zeggen

dat dingen niet altijd zijn zoals ze lijken.
Nogmaals, mijn hond is ook al wel 'aangevallen' dusdanig dat ik er emotioneel op reageerde. Dus inderdaad, hond die door ging terwijl mijn hond al op de grond lag enz.
En mijn hond kon ook wel honden ontwijken, er voor weg rennen. Om een andere keer er toch weer op af te gaan, op dezelfde hond

Het heeft me geleerd dat hondengedrag niet altijd even simpel te duiden is.

Mijn reactie was trouwens niet zo zeer naar jou maar meer naar reageerders op jou, omdat er snel van schande geroepen werd.
Natuurlijk is eea vervelend maar als jouw hond niet gewond is dan is er misschien wel niet zoveel aan de hand. En is delen van uitgaanstijd misschien wel een charmante oplossing.

Tijdsblok

Een tijdsblok afspreken is in ieder geval voor hondenbazin zelf ook de meest ontspannen oplossing om met de hond te lopen.

Als die honden andere honden ook lastigvallen, en zij met die baasjes ook een tijdblok moet afspreken, wordt haar tijdsblok steeds beperkter. Dus juist een reden om wel mee te gaan in een tijdsblok.

(En als het tijdsblok je een keer niet uitkomt, loop je een route met de hond aan de riem.
Gezien het verkeer hier, een de hondenuitlaatplek te ver uit de buurt, dient hier iedere hond aan de riem te lopen.)

40er

40er

18-01-2018 om 16:20

Oww

Da's heel vervelend hondenbazin. Helaas herkenbaar, hier iemand die met 4 honden loopt en ze ook niet onder controle heeft. Gelukkig gaat hij altijd met de auto en als ik die zie staan dan maak ik er een andere ronde van. Persoonlijk zou ik ook voor dat tijdsblok gaan, ander rondje is zo gelopen als het je niet uitkomt. En idd, zoals Flanagan noemt, als ze dat met iedereen moet is het voor haar niet meer te doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-01-2018 om 16:26

Muilkorf

Als de honden echt agressief zijn, zou een muilkorf voor veel rust kunnen zorgen, dat zou je nog kunnen voorstellen. Dan kun je als baas meer ontspannen aankijken hoe de honden op elkaar reageren. Het kan namelijk best meevallen als de rangorde eenmaal bepaald is. Is er eenmaal vriendschap gesloten, dan kan de muilkorf eventueel weer af, maar dat zou dan wel absoluut zeker moeten zijn. Een muilkorf is even wennen, maar níet zielig. Zeker niet vergeleken met het alternatief: narigheid.

Van wat jij vertelt, Hondenbazin, zou ik ook zenuwachtig worden. Ook omdat onze eigen hond zelf ook een gebruiksaanwijzing heeft. Voor je het weet ontstaat er wel degelijk een serieus gevecht.

Toch vind ik de afspraak over bepaalde tijden niet verkeerd. Het is naar mijn idee een positief bedoelde oplossing. Wat ik er wel direct bij denk, is dat jouw hond vast niet de enige is die deze twee honden wat te imponerend vind en/of de honden zich onprettig tegen gedragen. Aparte tijden is voor jou en de vrouw dus een mogelijke oplossing, maar niet voor de rest.

Hondenbazin

Hondenbazin

05-02-2018 om 08:05

Kassa

Afgelopen vrijdag 3-2 naar Kassa gekeken. Item over hoogrisicohonden. Ae Anatolische herder staat er ook bij.
Wat die advocate ook zei...die honden geven geen enkel signaal af. Ze vallen direct aan. Dat doen die twee honden bij mijn hond dus ook. Dat maakt het zo eng ook. Zo werd mijn hond ook s’avonds Uit het niets van achteren aangevallen door de donkere Anatolische herder. Maar de bazin laat ze gewoon los “omdat het nu eenmaal een losloopgebied is”. Ik heb ze nu zeker al twee weken gelukkig niet gezien. Hopelijk loopt ze of heel vroeg of ze loopt ergens anders.
Ik weiger afspraken te maken met een vrouw die bewust die ongeleide projectielen los laat en er zelf zo’n 100m achter gaat lopen terwijl ze niet los kunnen lopen. Er lopen zoveel honden in dat gebied. Het is gewoon gevaarlijk.

Hondenbazin

Hondenbazin

05-02-2018 om 08:37

Kaaskopje

“Toch vind ik de afspraak over bepaalde tijden niet verkeerd. Het is naar mijn idee een positief bedoelde oplossing. Wat ik er wel direct bij denk, is dat jouw hond vast niet de enige is die deze twee honden wat te imponerend vind en/of de honden zich onprettig tegen gedragen. Aparte tijden is voor jou en de vrouw dus een mogelijke oplossing, maar niet voor de rest.”

Wellicht positief bedoeld, maar het beperkt mij wel in mijn bewegingsvrijheid om te lopen wanneer ik wil en dat wil ik niet. Zeker omdat mijn hond de confrontatie helemaal niet aangaat, Maar dat haar honden mijn hond (en mogelijk andere honden ook) zelfs uit het niets van achteren aanvallen. Dat heb ik de agent ook verteld. Als mevrouw toch zo eigenwijs is om haar honden los te laten lopen, dan moet ze maar om 05:00uur s’ochtends gaan lopen (hopelijk komt ze geen andere vroege vogels tegen) of de honden aanlijnen of muilkorven.

Dat andere Hondeneigenaresse mogelijk ook vervelende ervaringen hebben met deze agressieve honden (imponerend vind ik nogal zwak uitgedrukt bij deze exemplaren) weet ik vrijwel zeker. Er lopen een hoop honden los in dat gebied. Misschien heel cru gezegd, maar ik hoop dat deze in mijn ogen arrogante, eigenwijze vrouw (of misschien is ze gewoon dom) eens zelf flink wakker geschud wordt want er lopen ook pitbulls rond (weliswaar aan de lijn) en andere honden die dat gedrag niet pikken.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2018 om 16:54

Hondenbazin

Wellicht positief bedoeld, maar het beperkt mij wel in mijn bewegingsvrijheid om te lopen wanneer ik wil en dat wil ik niet.===

Ja dat begrijp ik hoor . Vandaar ook dat ik zei dat het 'mogelijk' een oplossing tussen jou en die vrouw zou kunnen zijn, maar daar schiet de rest ook niets mee op.

Ik heb zelf een hond die nogal snel aanslaat bij bepaalde honden, maar ook mensen. Dat vind ik erg vervelend. Zo kom ik 's nachts eens in de zoveel dagen een 'tegenligger' tegen, waar onze hond van uit zijn plaat gaat. Ik zie amper wie er aan de overkant loopt, dus ik zou ze overdag niet herkennen. Mijn man zei 'dan ga je toch eerder?', maar zo strak zitten die schema's nu ook weer niet in elkaar. Voor hetzelfde geld kom ik baas en hond een kwartier eerder ook tegen. Dus tijden afspreken klinkt ideaal, maar ik snap heel goed dat dat best benauwend kan zijn en niet elke dag mogelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2018 om 19:49

Kassa, Hondenbazin

Ja, afschuwelijk weer die verhalen. Ik snap oprecht niet, maar daar krijg ik natuurlijk weer een hoop verontwaardiging voor over me heen, dat mensen die rassen kiezen. Er zijn situaties waarin ik me kan voorstellen dat je zo'n 'stoere' hond verantwoord kunt houden, maar dat is in te veel gevallen niet aan de orde. Qua uiterlijk snap ik het vaak best. Ik vind een Argentijnse dog bijvoorbeeld ontzettend leuk om te zien, rottweilers ook. Maar waarom zit er nou net bij dat soort rassen aan de andere kant van de lijn een baasje waarvan ik het vermoeden heb dat het baasje de hond meer kiest voor zijn imago, dan na te denken over de consequenties? Of een baasje die naar verhouding gewoon te klein is. Daarnaast zijn er uiteraard ook mensen die de hond zeer bewust kiezen en daar ook de consequenties wél goed van kunnen inschatten. Toch durf ik daar niet standaard op te hopen. Mijn eigen buurvrouw, onderschat naar mijn gevoel ook wat er kan gebeuren als onze honden in gevecht raken. Terwijl ik niet anders weet dan dat ze honden hebben, van allerlei rassen. Mijn eigen hond heeft ook een gebruiksaanwijzing, dus als ik zeg dat er afstand moet blijven, wordt ik niet vrolijk als dat wordt weggewimpeld. Haar hond is van een ras die niet loslaat als hij eenmaal beet heeft. Maar om positief af te sluiten, heb ik wel het gevoel dat ze om mij een plezier te doen vaker die afstand bewaart.

Hoewel ik de laatste jaren juist het gevoel had, dat Martin Gaus, op het 'juiste spoor' zat door een bepaalde opvoedkant te kiezen, had ik bij Kassa het gevoel dat hij te oud begint te worden om hem in dit soort discussies te betrekken. Logisch ook dat hij stoere hondjes verdedigt, hij heeft er zelf een. Dat vind ik prima, een staffort schijnt inderdaad een erg leuke gezinshond te zijn, maar dat je als honden'therapeut', opleidingsinstituuteigenaar, vraagbaak, deskundige en hoe je hem nog meer kunt noemen, met een gekleurde bril een hondenras verdedigt als 'geen probleem', vond ik 'tijd om met pensioen te gaan'-waardig.

Tot zover mijn eigen gekleurde mening .

Hondenbazin

Hondenbazin

05-02-2018 om 22:45

Kaaskopje

Helemaal mee eens. Vooral je laatste posting. De bazin van de twee Anatolische herders is van het type ‘lang leve de lol, mijn honden zijn lief en doen niets’. Ze lijkt niet in te zien dat haar honden steeds aanvallen en verzint allerlei stomme redenen. Zij ziet dat als “ze willen toch spelen”?. De eerste keer vroeg ze of mijn hond aanviel, terwijl haar twee (sorry dat ik het moet zeggen) monsters letterlijk op mijn hond doken, de donkere mijn hond letterlijk zonder waarschuwing mijn hond in de hals greep en de tweede hond mijn hond in haar dijbeen probeeerde te bijten. Mijn teefje probeerde zich uiteraard te verdedigen wat die vrouw als “niet zo lief” bestempelde.
Bij een andere confrontatie vond ze ineens dat de honden “maar vriendjes moesten worden”, Ze had haar eigen, meest agressieve hond vast en wilde de “neusjes van haar en mijn hond tegen elkaar doen”.

Kun je nagaan... haar hond die stijf onder de adrenaline stond en mijn teef zowat wilde opvreten en mijn hond die doodsangsten had en maar 1 ding wilde en dat was wegwezen. Ik heb het aanbod vriendelijk maar beslist afgeslagen.

Ik vraag me af waar het verstand van die vrouw zit, maar zeker niet in haar hoofd. Ze onderschat compleet het gedrag van haar honden en verzint terplekke de meest didiote redenen waarom ze zo doen. Ook merkte ik dat ze continu tegen de honden stond te praten alsof ze mensen waren. Die honden konden dat helemaal niets schelen. Die wilden maar 1 ding en dat is mijn hond aftuigen of misschien erger, compleet ongeschikt als baas van zulke honden.

Ik vond die Martin Graus ook niet overtuigend overkomen en het was haast triest te zien hoe hij pogingen deed om ‘hoog risico honden’ te verdedigen.

De laatste eigenaresse kwam veel overtuigender over en wist wat ze in huis had. De eigenaresse van de Anatolische herders overduidelijk niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2018 om 23:17

De buurvrouw

Ik heb wel een goede verstandhouding met onze buurvrouw gelukkig. Ik ben zelf misschien te voorzichtig met onze hond. Ik weet dat onze hond niet aardig reageert op ongewenste toenadering en opdringerig gedrag. De buurvrouw weet dat ook wel en probeert mijn zorgen weg te "kalmeren", maar ik ben toch liever te voorzichtig dan dat je opeens in een drama zit. Door onze hond ben ik ook voorzichtig met kritiek op bepaalde rassen, omdat ook andere soorten honden tanden hebben, die soms gebruikt worden. Toch zou ik, met al mijn ervaring, gewoon niet aan een "risico-hond" beginnen. Met een "niet-risico hond" is een gevecht of beet ernstig, met een "wel-risico hond" veel ernstiger.

Alison

Alison

06-02-2018 om 00:00

Reactief

Mijn hond valt uit naar andere honden, ik denk uit stress en een beetje angst en ze is overenthousiast naar mensen. Als we iemand tegen komt staat ze te popelen om die persoon om de hals te vliegen
Al googlend ben ik op deze site gekomen http://www.moniquebladder.nl/blog/ en ik vind de checklist heel nuttig maar ook haar andere tips en filmpjes.
Mijn opvatting wat betreft andere honden en hun bazen is dat ik die mensen en honden niet kan beïnvloeden of onder controle houden. Ik kan wel mijn eigen persoon en mijn eigen hond in de hand houden. Daarvoor zijn tips en overwegingen zoals op die site heel nuttig en die gebruik ik dan ook.

Wat betreft die honden die steeds aanvallen, ik kwam een keer iemand tegen met een hond die een muilkorf droeg. Op mijn vraag zei ze dat de hond helemaal niet agressief was maar wel de neiging had om wat te gaan happen tijdens het spelen. Ik vond dat een hele goede oplossing want zo kon de hond toch lekker spelen. Misschien kun je die mevrouw een suggestie doen voor een muilkorf. Het is ook in haar eigen belang want zij is aansprakelijk voor haar dieren.
Tip, zorg dat je achter haar adres komt dan weet je waar je de rekening heen kunt sturen als het misgaat. Ik zou de mevrouw ook fijntjes laten weten dat ik dat weet en ga doen. Misschien dat het helpt

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2018 om 01:14

Alison

Ja, ik 'ken' Monique Bladder. Ze promoot 'BAT'-training. Ik vind dat ze jammer genoeg wel steeds commerciëler wordt. Maar inderdaad... reactief, dat is onze hond ook. De andere hond die we hadden had vluchtgedrag, dus het tegenovergestelde van reactief, maar allebei komt door angst en onzekerheid.

In de laatste periode dat we onze honden nog allebei hadden, hadden ze ook muilkorven om. In huis, later ook buiten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel wat gêne voor moest overwinnen. Het straalde naar mijn gevoel uit dat we gefaald hadden. Zo voelde ik me ook. Een grote faal. Maar toch liever muilkorven om dan twee vechtende honden. Afschuwelijk was dat.

Het vervelende, vind ik, van een muilkorf is dat mensen direct denken dat je een levensgevaarlijke hond hebt, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Maar als puntje bij paaltje komt, is een muilkorf gewoon een prettig middel om ontspannen over straat te kunnen als je een hond hebt die niet altijd vriendelijk is. Zeker als je ze los laat lopen.

Soms

is doden (van viervoeters wel hè!) de betere optie. Het is niet anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.