Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wraps met roomkaas en zalm

Ik heb ze hier regelmatig voorbij zien komen en het lijkt me echt heerlijk om een keer te doen. Donderdag hebben we een high tea en iedereen maakt iets. Nou leek het me erg leuk om ze zelf een keer te maken.
Maar hoe maak je ze precies? Wie helpt me uit de brand?Welke roomkaas smeren jullie er altijd op en hoe dik?? Daarna oprollen en in zilverfolie kan ik me herinneren.... hoe lang moet het dan in de koelkast?
mmmm, ik heb er nu al zin in!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

29-06-2010 om 13:43

Mon chou

gebruik ik meestal, dan zalm en vaak doe ik er nog komkommer bij. Ik rol ze alleen op, geen zilverfolie (wat is daar de meerwaarde van?) En dan snij ik ze in stukjes...

Guinevere

Guinevere

29-06-2010 om 13:51

Ik maak ze met boursin oid. En dan niet in zo'n smakeloze wrap, maar in een pannenkoek! Je kunt rode zalm uit blik gebruiken, of gerookte zalmsnippers.
Het hoeft niet lang te koelen, zelf doe ik dat helemaal niet.

Yta Chalne

Yta Chalne

29-06-2010 om 14:33

Variant 3

En ik maak ze zonder wraps/ pannenkoeken e.d.. Gewoon zalm en lekkere (boursinachtige) roomkaas, oprollen, opeten

Kari1

Kari1

29-06-2010 om 14:42

Uit mijn receptenmap

klop 100 gr monchou glad. (Kan ook met andere roomkaas). Fijngeknipte bieslook erdoor, evt. beetje peper/tabasco. Strijk op 3 plakken gerookte zalm. Rol strak op in huishoudfolie, leg ze een kwartiertje in de vriezer. Folie verwijderen en plakjes van snijden. Eet ze!
Kari

Maxime.M

Maxime.M

29-06-2010 om 15:17

Mijn variant

Neem een pakje monchou (geen kuipje) snij een uitje heel klein, en fruit dit zachtjes. De snippertjes mogen niet bruin worden. Doe dan de monchou erbij in het pannetje en smelt het doorelkaar. Doe dan het vuurtje (kleinste pitje op zijn allerlaagst) uit. Neem een plak ham (liefst zo'n voorverpakte die zijn mooi rechthoekig (geen vierkante plakjes, dat is te weinig) smeer dat hele plakje in met een laagje monchou met uitjes vouw dan dit plakje op in reepjes van 3 cm. Als je het geheel opgevouwen hebt, dan snij je die reep in 3 stukjes en heb je dus vierkantjes van ongeveer 3x3 cm.
Erg lekker en het is hier altijd al eerste op.

Maxime

Yta Chalne

Yta Chalne

29-06-2010 om 17:23

Haha maxime

Jij maakt het helemaal bont, wraps met roomkaas en zalm zonder de wraps én zonder de zalm

reina

reina

30-06-2010 om 07:19

Ook zonder zalm

Je kunt er voor de niet-zalm-liefhebbers (ook een aantal zonder zalm maken, met bijv. fijngesneden ham en wat kappertjes dor de roomkaas (bijv mon chou) te roeren en dat op de wrap te smeren. Hou het met deze warmte wel zo lang mogelijk koel...

Maxime.M

Maxime.M

30-06-2010 om 09:40

Haha ja yta

Oh jee, hahaha ! Ik ging heel enthousiast in op de monchou... maar inderdaad het is wel een erg off topic tip geworden.
Deed me ineens aan dit filmpje denken van Joris en Monique van Koefnoen:


http://www.youtube.com/watch?v=IMXunHCyGZo

Maxime

amk

amk

30-06-2010 om 10:50

En voor de zalm

neem ik altijd sandwichzalm, dat zijn van die handige rechthoekige plakjes.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-06-2010 om 14:33

Nog een

Ik maak de wraps altijd eerst warm zodat ze wat soepeler worden (10 seconden in de koekenpan, want ik heb geen magnetron). Dan kruidenroomkaas erop, plak gerookte zalm, dunne komkommerschijfjes en verse dille. Vooral die dille maakt het heerlijk!

En dan nog een hele lekkere oosterse variant:
wraps insmeren met zoete chilisaus, reepjes surimi (nepkrab), taugé en verse koriander er op en oprollen. Krijg er gelijk zin in!

loontje76

loontje76

30-06-2010 om 16:16 Topicstarter

O jammie

nog veel meer lekkere ideeen, maar ik ga toch voor de roomkaas en de zalm....... want dat had ik al opgegeven. Misschien dat ik er nog wel lekker een beetje komkommer tussen doe, dat is ook wel lekker fris.
De andere ideetjes houd ik voor een andere keer.
thanks voor alle tips.

knevel

knevel

30-06-2010 om 19:14

Creme fraiche en verse dille

doe ik altijd. Maar misschien is monchou wel ongeveer hetzelfde als creme fraiche....

neteret mut

neteret mut

30-06-2010 om 21:36

Roomkaas

van de aldi. Staat hier bij de hagelslag en pindekaas ed, in rechthoelige bakjes met een doorzichtig dekseltje ( 2 smaken, naturel en met iets kruidigs). Monchou is hier toch niet te vinden en die van de aldi gebruik ik ook in "monchoutaart".

loontje76

loontje76

03-07-2010 om 14:06 Topicstarter

Wat het uiteindelijk is geworden

Uiteindelijk heb ik 2 soorten gemaakt:
Wraps met Philadelphia bieslook (lekker fris en uiig) met gerookte zalm en komkommer
Wraps met Philadelphia basilicum en komkommer.....
Het was heerlijk en zeer geslaagd. Er was niets meer over! Bedankt voor alle tips.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.