Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

wokmiep

wokmiep

18-01-2011 om 12:29

Wokken met hollandse wokgroenten?

Laatst dacht ik: laat ik weer eens wokken. Misschien vinden de kinderen het nu wel lekker (jaaaaaren geleden weleens geprobeerd - toen geen succes).

Nou... wederom geen succes.
Maar moet eerlijk bekennen: ik kon me ook wel voorstellen dat ze de hollandse wokgroenten (van AH) met vegetarische wokblokjes (en een beetje zout/peper) ook niet geweldig vonden. Vooral droog....

Wat doen jullie nou om een wokschotel WEL lekker (en smeuig?) te maken? En lukt dat ook met de hollandse wokgroenten?
NB Hoeft niet per se vega (vind vooral ik lekker, de rest minder), maar kipfilet of ander (kauw)vlees vindt mijn dochter weer minder.. (zucht, moeilijk hoor er is altijd wel iemand die iets niet of minder lekker vindt). Recepten met pinda's en noten vallen ook af... (maar dat maakt het toch niet smeuiger).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

18-01-2011 om 13:19

Wat heet hollands

Hier is de de thaise mie met biefreepjes favoriet.

Groenten bestaan uit wortel, uit en bosui. Op zich vrij hollands dus.

recept: Beetje rode curry heet maken, en de biefreepjes daar kort in wokken. Biefreepjes uit de pan, en met een beetje extra olie de in dunne reepjes gesneden wortel met een gesnipperde ui, de helft van de bosui wokken. Ondertussen (eier)mie bijna gaar koken.

Dan biefreepjes en mie in de wok en het geheel nog even wokken. Truck is om te zorgen dat de biefreepjes niet te gaar (=droog) worden.

Ander succes verhaal is kipfilet met prei, uit en papriks. Beetje zelfde recept. Kip rondom wokken (nu wel gaar). Uit de pan, groenten wokken, kipreepjes er bij en een beetje italiaanse kruiden.

Rembrand

Rembrand

18-01-2011 om 13:37

Woksaus erdoor?

Je kunt zelf iets verzinnen met sojasaus ( ketjap ofzo ) en kruiden etc.
Ik koop ook wel eens zo'n flesje woksaus. Ik eet er dan noedels bij en dat valt hier erg in de smaak ( en zo klaar).
M.

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2011 om 18:23

Wokmiep

Waarin wok je de groente? Als je olie gebruikt, moet dat echt niet een ieniemini beetje zijn, en de wok moet goed heet zijn, zodat de groente niet teveel uitdroogt.

Vic

Vic

18-01-2011 om 22:35

Van de week gemaakt

Misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar ik heb van de week geroerbakte spruitjes gemaakt. Spruitjes en krieltjes een paar minuten voorgekookt (de krieltjes langer dan de spruitjes natuurlijk). Daarna geroerbakt met een schepje honing, en bestrooid met geroosterde amandel. Wij hadden een biefstukje erbij, maar je kunt natuurlijk ook vlees meewokken.
Ik weet niet of het mag van de pakjespolitie, maar ik wok ook regelmatig met woksaus. De gewokte vlees en groente doe ik dan in wraps, of eet het met noedels. Ideaal als je maar weinig tijd hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.