Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

24-03-2010 om 07:52

Winterjas 's middags te warm op de fiets

Heerlijk, dat frisse voorjaarsweer, maar wat trekken jullie aan op de fiets?

Ik heb mijn lekkere warme winterjas aan, is 's ochtends ook nog echt nodig, maar 's middags zweet ik me rot.

Zonder jas gaat nog niet, en een extra jas mee heb ik ook niet zo'n zin in.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

24-03-2010 om 08:14

Tussenjas?

Eh, een dunnere jas voor lente en herfst?

Jas + vest

misschien 's ochtends een jas of bodywarmer aan trekken over een vest/sweater? Kun je 's middags de vest of sweater uit trekken, afhankelijk van hoe warm het is.

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2010 om 09:23

Jas

in de middag terug fietsen met je jas helemaal open (en niet te hard fietsen, maar genieten van het heerlijke weertje) of desnoods de jas uit, of om je middel knopen ofzo?
Of inderdaad een dunnere jas met een vest daaronder + sjaal enzo voor de ochtend en in de middag vest en sjaal uitlaten (en achterop de snelbinders in een tasje, of in de mand en dan zo weer naar huis.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2010 om 09:46

Inderdaad

Hoi,

Zoon heeft 's ochtends nog zijn dikke jas aan, in de middag komt hij thuis om te eten en gaat daarna in zomerjas naar school en heeft zelfs zijn driekwartbroek aan. Maar ik kan me herinneren dat ik voorheen, toen hij nog in groep 1 of 2 zat heb gevraagd of hij in de pauzes zijn rits niet open mocht laten. De kinderen moesten daar namelijk altijd hun ritsen ook nog eens dichtdoen van de jassen, terwijl mijn zoon het heel snel warm heeft en daar zelf bij mij ook over kwam klagen, jas mocht niet uitblijven van de juffen (en dat snap ik dan nog wel, dan willen heel veel kinderen ineens zonder jas, terwijl niet iedere ouder dat goed vindt) maar dat je rits dan niet open mag, dat heb ik nooit goed begrepen. Ik neem aan dat een kind echt niet in de kou gaat lopen en gewoon de rits weer dichtdoet als hij/zij het koud krijgt. (en trouwens kinderen zijn veel beweeglijker dan volwassenen dus dat zal niet vaak voorkomen)

Maxime

Ach

Hier worden de zomerjassen al gewoon de hele dag gedragen. Ook op de fiets. Gaat prima.

Zelf loop ik nog wel in mijn winterjas omdat ik een koukleum ben

Yta Chalne

Yta Chalne

24-03-2010 om 10:01

Zomer

Hier alle kinderen al met zomerjassen, die hebben het nooit koud, behalve jongste, maar die krijgt een vest mee voor tussen de middag (om aan te doen ipv zijn winterjas). Zelf draag ik een buitensportjas die vermomd is als echte jas en die altijd lekker voelt, of het nou kouder is of warmer (http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf/en_IN/?ObjectPath=/Shops/Vaude/Products/06624/SubProducts/066240100360)
Maar dit soort problemen, daar kun je er toch niet genoeg van hebben gewoon

vlinder72

vlinder72

24-03-2010 om 11:07

Hier fleecejacks

Want geef ik de kinderen een winterjas aan dan doen ze dat ding 's middags op school echt niet meer aan. En het is weer net te koud om in enkel een shirtje op het schoolplein te rennen of te spelen in de zandbak.

Wat ik altijd geleerd heb...

...is dat je van kou niet ziek wordt.

(okee, ik weet dat kou je iets vatbaarder maakt, blabla, maar daar trekken we ons niks van aan. Je wordt niet ziek van kou)

Dus, maak ik me gewoon nergens druk om. Ik laat de kinderen aantrekken wat ze willen, en dan mogen ze ten allen tijde kiezen of ze datgene wat ze aan hebben op enig moment los gooien of uittrekken. Simple as that. Middeslte speelt al de hele week zonder jas buiten (waveboard), oudste (moet vroeg weg en 8 km fietsen) kleedt zich nog wel wat warmer aan. Jongste is over op fleece. Ikzelf heb mijn winterjas nog aan, maar gooi de rits los.

Gelukkig zijn ze bij ons op school niet zo panisch over dat de kinderen in de pauze alles aan moeten trekken qua jas wat ze bij zich hebben. Want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op als het 's morgens bijna nog vriest, en dan tussen de middag 17 graden is...

Ingrid (inderdaad Yta, heerlijk, die non-problemen)

Yvonne

Yvonne

24-03-2010 om 11:53

Leren jack

Zelf heb ik een leren jack voor nu, die is ´swinters te koud en zomers te warm maar voor nu heerlijk. Kids hebben allebei een gevoerd vest wat ze nu het liefste dragen.

Biene M.

Biene M.

24-03-2010 om 13:52

Yta

Wat een geweldige jas! Wel een investering zeg, draag je hem echt in alle seizoenen?

Mag het zwembad in de tuin?

Hier een kind dat nu loopt in een korte broek met slippers en een shirt. Zijn hier ook spelende vriendje loopt in dikke kleding, trui, winterjas etc te smoren. Moet aanblijven van mams. Omdat het zwembad niet in de tuin komt behelpen ze zich momenteel met de zandbak en de tuinslang. Wat koud???? Straks tegen de avond lekker onder de warme douche. En ikzelf heb vanmorgen ook een zomerjas aangedaan en ik ga zo verven, in de tuin, in korte broek. Beetje afharden.....

Tineke

Tineke

24-03-2010 om 16:30

10 graden-regel

Omdat zoon nogal moeite heeft met het aanpassen van de kleding aan de seizoenen, heb ik hier afspraken over gemaakt. Hij wilde na de zomer nooit een winterjas, en het duurde lang voor hij deze wilde aantrekken. Tegen de tijd dat het zomer was, was hij dan net gewend aan de winterjas en hij wilde dan het liefst de hele zomer met winterjas doorbrengen.
Daarom onze 10 graden-regel: als het 's ochtends vanaf 10 graden is, moet je een zomerjas aan. Is het onder de 10 graden een winterjas. En eigenlijk loopt dat nu wel heel lekker. Natuurlijk is de winterjas nu 's middags te warm, maar ach, dat is niet zo erg.

Haha kaatje

Mijn jongste heeft zo'n trekje. Hij is natuurlijk veel jonger dan jouw zoon dus ik wilde hem maar uit zijn ervaring de les laten trekken... in november nog met een korte broek.... uiteindelijk de radicale methode. Die resulteerde in een prachtig opgeruimde lege kast op de kinderkamer.. en bij de voorjaarschoonmaak vond ik alle korte broeken die ik in een vlaag van woede en van nou-heb-ik-er-genoeg-van ergens onder in een andere kast had gepropt.

10-graden... die ga ik onthouden!

Yvonne

Yvonne

24-03-2010 om 20:13

Wat ik vanmiddag tegen kwam

Ik was met zoon+vriendje (8jr) en hond naar het strand, lekker wandelen en zowel kids als hond kunnen ff lekker uit rennen. Het was zo lekker, kids wilden even voetballen en schoenen uit, prima. Ik ben er even lekker bij gaan zitten kon zelfs zonder jas. Maar we kwamen ook al kinderen in bikini/zwembroek tegen die de zee in gingen. het was erg lekker maar dat vond ik toch iets te veel van het goede. Zoon denkt daar anders over, die had graag zijn zwembroek bij zich gehad)

tonny

tonny

24-03-2010 om 22:30

Nou ja

het zwemwater is wellicht ietsepietsie warmer dan bij de jaarlijkse nieuwjaarsduik?

Leren jas vraagje

jongste, 12 groep 8 heeft een leren jasje gezien dat haar goed past en erg leuk staat. Op zich al een unicum want ze is nogal mager en heeft erg lange armen en benen, niet een figuur waar de gemiddelde zomerjas precies past(armen te kort,jas te flodderig/wijd dus kan je net zo goed zonder etc.) En die wil ze graag hebben. Haar vorige zomerjas past écht niet meer dus is geen optie. Haar winterjas past nog wel,maar is écht te warm om nu b.v. nog aan te hebben en ook te 'lastig' qua grootte om even uit te hebben en dan op de hand te vervoeren. Nu wil ze dus dat leren jasje. Maar ik heb gezegd dat ze dan geen échte zomerjas meer krijgt. Maar op zich....ze heeft een échte zomerjas eigenlijk amper aan. Maar voor de gietbuien en de dagen dat het wat frisser is heeft ze dus toch een alternatief nodig naast de winterjas. Een wat draagzamer alternatief bij niet zo erge kou en ook een beter 'vervoerbaar' alternatief( voor als ie uit moet en meegenomen). Op zich voldoet dat leren jasje daar wel aan. Maar.......het is geen goedkoop jasje, ook weer geen rib uit je lijf, maar duurder dan een zomerjas. En dochter is nog behoorlijk in de groei....dus w.s. is het na 1 zomer, herfst en misschien beginnetje winter wel gebeurd met de jas. Oudste heeft ook een leren jas die ze zomer en winter draagt, maar die heeft ze al 2 jaar, die jas was trouwens wel een echte rib uit ons lijf dus die houdt oudste voorlopig ook nog wel..En ik vindt het ook wel belangrijk dat jongste die na de zomer naar het v.o. gaat zich happy voelt in d'r kleren...Ze is nogal een pietje precies qua kleding en als we iets kopen dat ze maar zo,zo vindt is onze ervaring dat ze nog liever zonder gaat en het dus niet draagt. Dus een zomerjas die goedkoper is en flodderig of te korte mouwen is ook geen alternatief...of we zouden een precies passende moeten vinden die ook nog leuk en cool is...(tot nu toe niet gevonden).
Dus nu denk ik om tóch maar die leren jas te kopen....Maar op de een of andere manier komt het heel 'raar' bij me over...een leren jas als zomerjas kopen.En tsja haar winterjas is nog goed en past ook nog goed. Dus daarvoor is ie niet nodig. Dus zoeken we maar door en door en dochter heeft ondertussen alle zomerjassen hier ter plaatse al gepast. On-line is geen alternatief, ze heeft op het moment zo'n rare maat dat ik dat niet aandurf (lengte 158/164, breedte 128, armen 176...) Dus nu dacht ik van het weekend toch die leren jas maar te kopen....
Wat vinden jullie? Is dat een alternatief voor een zomerjas?
groeten albana

Vestje erbij?

Albana, kan je niet een sweatvestje oid kopen en dat als zomerjas laten gebruiken indien nodig? In de herfst/winter heb je er dan altijd nog een gewoon vest aan, dus dan heeft het in verhouding niet zoveel gekost.

Mijn eerste reactie was eigenlijk 'koop gewoon zo'n dun flutding bij Zeeman', maar dat was voor ik het Pietje Precies-stukje las (bovendien is jouw dochter op een leeftijd dat je haar niet meer zomaar alles aan kan trekken - mijn kinderen hebben nog amper iets in te brengen)

Groeten,

Temet

Flutjasje zeeman

De flutjasjes van zeeman heeft ze op zich niks op tegen...(qua model/kleur etc.) maar staan echt belachelijk...armen veel te kort en te wijd en ook verzuipt ze in de breedte erin. En als ie dicht is, is het helemaal belachelijk...net een zak, die te groot is.
Fleece vest heeft ze wel. En die is prima zo hier op het plein of naar gym...maar voor school wil ze'm niet aan! Schijnt erg not-done te zijn.
groeten albana

Leren jas als alternatief

Albana, hoe dik is dat leren jasje? Ik zou me kunnen voorstellen dat leer een beetje warm is in de zomer.

Maar als het een dun leren jasje is dat je dochter goed past en leuk staat, dan zou ik het maar gewoon doen. En ook al groeit ze er misschien snel uit, het is voor je dochter toch fijn dat ze iets draagt wat ze écht mooi vind, zeker op deze leeftijd.

Chris

Goh

ik zie het probleem niet. Je kan toch gewoon een voorjaarsjas aandoen met daaronder een vestje, handschoenen en een sjaal. S'middags doe je de vestje, handschoenen en sjaal af.

Gewoon doen! (leren jasje)

Ik heb zelf een leren gevalletje dat ik veel draag in de zomer. Als het echt heet is heb je toch geen jas aan, en zo'n leren jackje is ideaal voor de wat frissere of nattere momenten. Als ie te warm is heb je alternatieven zat toch? trui/vestje/fleecegevalletje. Zelfs 'echte' zomerjassen worden toch veel meer in voor en najaar gedragen dan hartje zomer.

Mijn 8 jarige dochter is ook 'gevallen' voor een heel stoer (nep)leren jackje. Ik vond het wel een praktisch ding eigenlijk. Gewoon gekocht!

Ingrid

Mmmm

Nou thanx, ik denk dat we 'm gaan halen....enne manda...ik neem aan dat je reactie niet op het leren jasje doelt? ( we hebben tenslotte geen voorjaarsjas...)
groeten albana

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-03-2010 om 19:44

Thanx

Het is inderdaad geen groot probleem, maar ik ben toch blij met de antwoorden.
Ik moet namelijk iets gaan kopen (ben veel afgevallen en heb nog niet veel zomerkleren).
Ik dacht zelf aan een vest met bodywarmer, maar die jas van Yta is echt geweldig! Ik ga eens kijken bij de betere buitensportzaak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.