Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

30-08-2010 om 16:29

Winterjas maat 110-116

Ik ben voor dochter op zoek naar een winterjas, maat 110 (eventueel 116 als het merk klein valt). En ik vind maar niet wat ik zoek. De vereisten zijn: 1) Minimaal over de bips vallend (dus wat langer dan een jack) - 2) Met capuchon - 3) Lekker dik en warm - 4) mooie stof, dus geen glimmend plastic-achtig spul. Ik heb wel zo'n jasje gevonden op internet, maar dat kostte maar liefst 140 euro. Ja dag. Wie heeft er een leuke winterjas gezien voor een minder schrikbarend bedrag?
Groetjes
Massi


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Parka bij h&m

Zo'n jas heb ik vorig jaar in de uitverkoop bij H&M gekocht, en ik heb ook later zulke jassen daar vaak zien hangen. Volgens mij zijn het parka's. Nadeel vond ik wel dat de jas relatief zwaar was en niet echt waterdicht. Dus ik zal er niet zo snel weer een kopen. In de online winkel staat er een (zowel bij "meisjes" als bij "jongens"), 100 % katoen met vermoedelijk polyester-voering, het heet "jack" maar het valt echt over de billen. In khakigroen, zwart en donkerblauw. 35 Euro. Bij de meisjes staat ook nog een leuke paarse of zwarte jas ("jack") die aan je eisen voldoet (60 % katoen dus niet glimmend), voor 30 Euro.
http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_YTT&shoptype=S
http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_YTT&shoptype=S

Maar zelf was ik tevredener met een waterdichte, winddichte, ademende jas die ik vorig jaar bij C&A had gekocht, kunststof maar niet glimmend. Deze vind ik toch praktischer en deze is veel lichter. Maar ik heb daar nooit meer zo'n jas zien hangen, was een toevalstreffer denk ik. Ook hebben we een keer een skijas (met broek) van een goed merk tweedehands op marktplaats gekocht, vond ik ook heel handig. Wij doen heel veel op de fiets dus goede water- en winddichte kleding is dan wel belangrijk.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-08-2010 om 17:18

Hennah

Die jassen van de H&M heb ik al zien hangen en die zijn inderdaad de noodoplossing (ik vind ze niet zo mooi, maar ze voldoen wel aan de eisen). Een skijack had dochter vorig jaar en dat beviel wel, maar er zat geen capuchon op (vond ik lastig, dat gedoe met mutsen) en ze had vaak zulke koude bovenbenen, klaagde erover op de fiets (wij fietsen ook heel veel). Vandaar dat ik toch een langere jas zoek dit jaar.
En vwb glimmend, de ene 'glim' is de andere niet, maar ik vind zulke jassen er vaak zo goedkoop uitzien. Bovendien is mijn eigen ervaring dat lichtgewicht jassen vaak niet warm genoeg zijn, vooral als ze van een goedkoop merk zijn. Ik vind dat met jassen en schoenen altijd lastig: kwaliteit met een budget waar toch duidelijke grenzen aan zitten.
Groetjes
Massi

Skibroek tegen koude benen?

Mijn zoontje is jonger dan jouw dochter, dus misschien gaat dit bij oudere kinderen niet meer zo makkelijk, maar toen het zo koud was hees ik mijn zoontje zo huppekee in zijn tweedehands skibroek (tuinbroek-model) met zijn skijas eroverheen als we een eind met de fiets gingen (en dat was bijna dagelijks, want zijn creche is ver weg). Ik zorgde dan dat hij als gewone broek iets soepels aanhad (soort joggingbroek, iets legging-achtigs, soepele tricot-broek, maillot met of zonder voeten) zodat het niet te propperig werd. In deze kleding kon hij ook prima buitenspelen zonder nat te worden.
Ook gebruikte ik een warme dekenzak van de kinderwagen voor op de fiets (er zaten gaten in voor de riemen), maar die was vorig jaar eigenlijk al te klein dus dat zal nu helemaal niet meer gaan. Maar dat was wel erg handig.
En vorig jaar hadden we heel erg veel plezier van een paar schoenen met goretex. Ze waren net zo duur als andere kwaliteits-schoenen. Ik vond het geweldig, geen regenlaarzen nodig, altijd lekker buitenspelen... Ze waren van het merk Superfit, www.superfit.at

Vera*

Vera*

30-08-2010 om 17:52

Capuchon

Veel jassen mét capuchon hebben dat ding alleen maar voor de sier geloof ik. Ze zijn altijd te groot en dan heb je alsnog een muts nodig. Bij (duurdere?) ski-jacks heb je waarschijnlijk meer verstelmogelijkheden. D.m.v. aan te trekken elastiek kun je 'diepte' van het hoofd en 'hoofdomvang' instellen.

Marktplaats?

komende week in de gaten houden

en dan aanvinken:

kinderkleding 110
meisjes
nieuw
jas
'capuchon' in titel en omschrijving

Of op ebay.com, uit het buitenland winterjassen kopen is hier vaste prik. En dan bepaalde merken, ik vind wollen jassen ook veel mooier dan nylon. Vorig jaar een catimini jas gekocht voor mandarijntje, prachtige jas maar nu helaas te klein, dan ben ik totaal E 50 kwijt inclusief verzenden. En ook nog het bijhorende setje mutsje en sjaaltje op ebay gevonden, ik koop alleen nieuwe kleding met bij voorkeur de kaartjes er nog aan.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-08-2010 om 21:11

Manda

Wat jij beschrijft, doe ik inderdaad al. Heb tot nu toe een mooie jas gezien, maar dat was een spierwitte van Vingino en dat lijkt me toch niet zo'n handige kleur. Inderdaad, wol valt zo mooi en is zo heerlijk warm zonder dat dekbedeffect van een polyester jas.
Ik heb nog nooit iets via ebay gekocht, maar ik zal er toch eens gaan neuzen. Moet je dan trouwens geen credit card hebben?
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

30-08-2010 om 21:14

Hennah, pelle en vera

Hennah, een skipak op extreem koude dagen doen wij al, ik tik er elk jaar eentje tweedehands op de kop. Zo'n skibroek met bretels valt ook te overwegen. Dochter is slank en kouwelijk aangelegd - ze kan echt klappertanden bij ettelijke graden boven nul.
Regenbroeken vind ik zelf zo onprettig zitten, plakkerig en viezig. Misschien een klein dekentje in de fietstas doen? Maar ja, valt dat dan niet van haar schoot?
Vera, inderdaad, je moet dan ook nog een capuchon met koordje hebben. Meestal kom je dan toch uit op een muts, je hebt gelijk. Ik vind alleen zo'n eskimojas met zo'n licht bontrandje zooo leuk staan bij onze donkere dochter.
Groetjes
Massi

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-08-2010 om 21:48

Esprit

Als je bij Esprit.com klikt op mini girls en dan op de jassen, dan zie ik een paar hele mooie. Vooral de wollen houtjetouwtje vind ik geweldig.
Verzenden en retour sturen is gratis.

Dendy

Vic

Vic

30-08-2010 om 21:54

Ja, we moeten weer

Ik was laatst bij de kinderkledingwinkel hier in het dorp voor nog wat zomershirts (waarom eigenlijk?), en toen vertelde de verkoopster dat het alweer heel hard ging met de winterjassen. Prijzen vanaf ca. 80 euro, dus ik denk dat ik maar bij H&M ga kijken. V&D heeft soms ook leuke jassen.

Pluto?

Wel wat veel 'plastic-achtig glimmend spul' in de meidenjassen, maar wie weet zit er wat bij:

http://www.plutosport.nl/epages/Plutosport.storefront/4c7c0da5000f80212729c0a800f2066f/Catalog/2842

En schappelijk geprijsd!

Dit?

Deze vind ik erg mooi, maar wel prijzig. Toch nog geen 140 euro... http://tinyurl.com/3x9ff84
Voor onze dochter heb ik vorig jaar een jas bij bonprix gekocht, ook geen glimstof, tot over de billen, capuchon en lekker warm. Maar die is er nu alleen nog maar in maat 152. http://tinyurl.com/37dezhe

Vera*

Vera*

31-08-2010 om 11:11

Gezien

Afgelopen vakantie in Zweden hebben we naast de dikke jacks een soort 'regen'pakken zien hangen. Je had 'regen'pakken ongeveer zoals bij ons, ongevoerd. Je had er ook gevoerde pakken van ademende stof/plastic en dat zullen ze wel dragen in de lange koude winters. In het berenpark liepen veel Zweedse families ook met zo'n pak aan terwijl buitenlandse toeristen met de paraplu rondgingen, het miezerde namelijk.

Massi Nissa

Massi Nissa

31-08-2010 om 16:21

Egberdien

Dat is inderdaad een ontzettend leuke jas! Alleen wel prijzig, net wat jij zegt. Tja, het wordt misschien toch maar die parka van H&M (legergroen, denk ik) en dan felgekleurde muts en wantjes erbij ofzo. Ook 76 euro is nog wat veel, ze moet ook nog winterlaarzen en een suikerfeest-outfit. Het wordt al een duur maandje (ik ben ook nog jarig binnenkort). Maar jij begrijpt wel wat ik zoek qua jassen .
Groetjes
Massi

Massi

In de tijd dat wij erg op de centen moeten letten, en ook een hele tijd daarna nog, deed ik het als volgt. Koop een tweedehands jas om tot de uitverkoop te komen en koop dan in december je droomjas voor een prikkie. Neem hem een beetje ruim, en dan haal je ook nog de volgende decembermaand omdat je de jas over de zomer heen kunt tillen. Jonge kinderen vinden lange mouwen juist prettig omdat ze dan minder snel handschoenen aanhoeven.

Dit even als ultieme consumindertip.

En ik kan me deze overgang naar duurdere jassen nog goed herinneren. We haastten ons naar school en de buuf vertelde over de (leuke) nieuwe winterjas van haar dochter. 128. Ik dacht 128 euro- honderachtentwintig euro!!! Wat een bedrag. Maar ja, het was wel een leuke jas...

Je raadt het al. Het was de maat. We lachen er nog steeds om.

Egberdien, die jas...

Egberdien: "Deze vind ik erg mooi, maar wel prijzig. Toch nog geen 140 euro... http://tinyurl.com/3x9ff84"

Wat een handige mooie jas! Waarom "a girl's favorite"?! Het lijkt me ook een goede jas voor mijn zoontje....Deze lijkt op de jas die ik vorige jaar bij C&A had gekocht (toevalstreffer, normaal vind ik de kleren van C&A niet mooi) voor een Euro of 25 en die ik daarna er nooit meer heb gezien... Gelukkig had ik deze toen flink op de groei gekocht, waardoor deze nu nog steeds gedragen wordt. Maar als die te klein wordt, wat dan?! 76 Euro vind ik wat veel voor een kinderjas...

Massi

ja mooi is die he? Ik hou ook niet van glimstof en jacks met boorden waardoor de kinderen michelin-kindjes lijken... Oudste dochter heeft daar ook een hekel aan, die vindt boorden altijd te strak, vooral aan de mouwen.
De kleding van jako-o vind ik sowieso vaak mooi, maar ja, de prijs... en dan ook nog verzendkosten. Die jas van bonprix is ook erg leuk (en een leuke prijs), misschien komt die nog weer terug of een iets andere die er op lijkt.
Succes met de zoektocht!

Nog wat...

bij Neckerman,
http://tinyurl.com/26ugspb

Pas op acryl!

"bij Neckerman, http://tinyurl.com/26ugspb"

100% acryl. Zou ik nooit nemen. Is echt een onaangename stof, zweterig, statisch en niet warm. Heb je niets aan in de winter. Tenminste, dat is mijn ervaring bij een trui, handschoenen, etc.

Ach voor meiden!

Zara !!! Geen idee hoe duur. Het is dat ik twee zonen heb, argrrrr. Daar hebben ze toch regelmatig leuke dingen.vVor jongens maken ze bijna niets leuks of vrolijks

ik zie net dat H&M nu de nieuwe jassen op de website heeft staan. Deze vind ik wel leuk en is 60% katoen: http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_YTT&shoptype=S

Oh die link werkt niet

iig het is bij de jassen de laatste (5) pagina en dan de foto met het paarse jasje. Hij lijkt wel erg glimmend maar dat moet met 60% katoen wel meevallen, fleecevoering, langer model met capuchon en vrolijke hartjes voering in paars zo zwart en E 29,95

Massi Nissa

Massi Nissa

01-09-2010 om 20:51

Manda

Lief dat je meedenkt en zoekt! Ik vind die paarse jas best leuk voor school (en de prijs is fantastisch). Die legergroene parka met de bontkraag is ook leuk van H&M. Tja, we hebben nog heel even om rond te kijken. Ik fiets in het weekend even langs een tweedehands winkeltje hier in de buurt waar ze veel merkkleding hebben. Heb daar ooit een schitterend als-nieuw BF-jasje vandaan gehaald toen dochter nog baby was.
Wordt vervolgd .
Groetjes
Massi

Diep droevig

...werd ik van het aanbod dat ik tot nu toe gezien heb. Voor meisjes roze (yuk), paars (blergh) donkergrijs en legergroen (somber), voor jongens donkerblauw, donkergrijs en legergroen.
Dus ukje krijgt het knalrode afdragertje van grote broer (misschien nog op te pimpen met applicaties, alleen kunnen die er niet opgestreken worden, da's jammer), en ik ben erg blij dat ik door omstandigheden vorig jaar al voor zoon een felgekleurd jack heb aangeschaft dat hij nu aan kan.

Voor mezelf zal ik ook niet veel nieuws kopen deze herft en winter geloof ik. Ik hou niet van paars, niet van flodderig, niet van tunieken en niet van een hoge taille. Dat wordt dus weer een voordelig seizoen. Helaas moet ik wel een nieuwe spijkerbroek, ik heb een gaatje op de knie, en ik kan er natuurlijk een van zoons Spidermanapplicaties op strijken, maar tja...

Groeten,

Temet

Leuke jas gekocht!

Ik liep vanmiddag in een vreemde stad langs een H&M en zag daar een leuke jas hangen voor mijn zoontje: gemeleerd-blauw met heldergroene dunne fleece-voering, met afneembare capuchon (drukknopen), water- en winddicht, van gerecycled polyester dus eko-vriendelijk. Geen heel warme winterjas, maar wel praktisch, mooi en fijn, en met een dikke wollen trui/vest eronder ook goed in de winter te gebruiken. En frisser van kleur dan al die grauwe jongenskleding die je zoveel ziet... Zijn huidige jas is mooi rood maar zoiets zie ik nergens meer.
Voor baby-jongens zijn er nog wel wat leuke (unisex) kleren te koop, maar na maat 86 wordt het aanbod zo saai, grauw en "agressief"(legerkleuren... schokkend vind ik dat die jonge kinderen al zo in een stereotype geduwd worden. Mijn zoontje houdt erg van rood en paars en kijkt verlangend naar de kleurige meisjeskleding. Maar tja al dat roze vind ik ook too much...

Caro

Caro

02-09-2010 om 00:27

Hier 2 jongens

Ik koop altijd de winterjassen bij de wintersportzaak.

En nu ook weer, allerlei kleuren, modellen en soorten stof.

En het voordeel is dat ze altijd lekker warm, ademend en makkelijk wasbaar zijn.

Succes

Caro

Ben je in de wintersportzaak geen klein fortuin kwijt ?

Trouwens

ik bedacht mij net dat het nog maar begin september is en ik eis nog een mooie lange na zomer !

Ik moet voor mandarijntje nog een winterjas, zal ik pas kopen als het echt nodig is of als ik een hele leuke vindt op ebay.

De oudste heeft een winterjas gekregen in de zomer, toen was het nog dik uitverkoop op kleertjes.com

Schoenen dan?

hebben jullie al winterschoenen gekocht ? Ik krijg nu van die kinderschoenenzaken uitnodigingen om te gaan kijken, ik wacht dus nog wel even een paar maanden. Voorlopig loopt oudste op crocs (ooit gratis gekregen van iemand op oo, ze gaan al 2 jaar mee !) en nieuwe geoxx gympen.

Bastet

Bastet

02-09-2010 om 11:40

Manda

Ik heb voor mijn dochter nieuwe gympen gekocht en een paar laarzen.Tegen de tijd dat die te klein zijn,zie ik wel weer verder,meestal januari,is mijn ervaring,als de uitverkoop begint..
Bastet

Ja, moest wel

Oudste is tijdens de zomervakantie die hij volledig op crocs en teva's heeft doorgebracht uit zijn schoenen gegroeid. Ik heb dus de volle mep betaald voor nieuwe winterschoenen, terwijl ik het tot nu toe steeds wel wist te rekken tot de uitverkoop.

In mijn ervaring zijn de mooiste schoenen vaak wel weg als je een paar maanden wacht...

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.