Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

02-11-2010 om 14:57

Winterjas

Even nieuwsgierig. Hoelang doen jullie met een winterjas?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-11-2010 om 15:03

Zelf of kind?

zelf kan het varieren van 1 tot 10 jaar. Ik heb er dan ook meerdere die ik meer of minder intensief gebruik.

kind 1 of 2 jaar afhankelijk van hoeveel te groot de jas was toen ik 'm kocht en hoe snel zij in de zomer groeit.

Jas

voor mezelf:
ik heb een nette jas (halflang antraciet) en die is al 18 jaar oud. zo'n klassiek model in een klassieke kleur.
Ik heb net een nieuwe gekocht om 'm te vervangen.

daarnaast een vlotte, dagelijkse jas en daar doe ik zo'n 3 tot 5 jaar mee.

kinderen doen 1 tot 2 jaar met een jas.

Gruffalo

Lang

ik heb een wollen zwarte mantel,tot op de enkels ,heel klsssiek,draag hem al 9 jaar.
verder een winterjack,draag ik nu twee jaar.
, nog een winterjas van 3 jaar oud ,en nog een kort warm jack (voor in de auto).
ik draag ze afwisselend al naar gelang de gelegenheid.
ik koop wel elke winter een leuke sjaal ,met zo,n sjaal krijgt de jas weer een totaal ander aanzien.

kinderen doen 1 a twee seizeoen met een jas,dan zijn ze er wel uitgegroeid.

Biene M.

Biene M.

03-11-2010 om 09:05

Tjonge

Als ik een dure winterjas koop gaat hij jarenlang mee, maar de laatste jaren koop ik ze van 125 euro of zo en die kunnen na twee jaar in de vuilnisbak. Geen model meer, pillen, dun van sleetsheid.

Brianna F

Brianna F

03-11-2010 om 09:16

Hoe duur is een dure winterjas dan in jouw optiek? Ik vind 125 euro ook best veel. En dan na 2 jaar weg? Oeps. Daar doe ik gemiddeld 15 jaar mee.

Duur

Mijn *dure* mantel die al 9 jaar meegaat was 125 GULDEN.
Mijn andere winterjassen waren allemaal onder de € 100.

en ze zien er allemaal nog prima uit.

Ik kan me voorstellen dat als je maar 1 winterjas hebt en die dus 5 maanden per jaar draagt,(zoals vorig jaar met die lange koude winter)dat hij dan wat sneller slijt.

Biene M.

Biene M.

03-11-2010 om 18:25

Waar?

Waar kopen jullie je winterjassen? Dan ga ik daar voortaan ook heen! Duur vind ik pak 'm beet boven de 150,-, mijn duurste was 650,- gulden (toen had ik nog geen kinderen, haha!). Ik heb trouwens inderdaad doorgaans maar 1 winterjas en ik heb nog een mooie die ik alleen bij speciale gelegenheden draag.

Waar?

v&d- C&A- H&M- MS-MP-Esprit-de markt-P&C-Vero Moda-Street One. enzenzenz.

Marie

Marie

04-11-2010 om 09:24

Anwb

Hallo
Net van de week een heerlijke jas bij de ANWB van Human Nature gekocht.
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/dameskleding/dames-jacks/jack-lady-claire.html
Groetjes

Maxime.M

Maxime.M

04-11-2010 om 11:17

H&m

Ik heb er nu 3 van H&M, gekocht in de afgelopen 6 jaar denk ik. Ik gebruik ze eigenlijk allemaal wel. Eentje is lekker lang, de andere heeft een fijne capuchon en de derde is leuk en hip. Ze zijn alle 3 nog prima en hebben denk ik iets van 40 euro per stuk gekost

Brianna F

Brianna F

04-11-2010 om 13:54

Marie

Leuke jas, maar ik mis een capuchon. dat mis ik toch aan de meeste jassen en als er al eens een capuchon aanzit, moet je 'm met je handen op je hoofd houden. Geen touwtjes, knoopjes, drukkertjes of wat dan ook.

marie

marie

04-11-2010 om 15:29

Gewoon in kraag

hallo Brianna,
De capuchon zit gewoon opgerold in de kraag.
Bij gebruik blijft die juist heel goed zitten.
Groetjes

Biene M.

Biene M.

04-11-2010 om 16:53

Sus-anne

Ah, jouw jassen gaan heel lang mee en ze komen van meer dan 10 verschillende winkels, dus jij draagt er meerdere per seizoen. Kijk, zo kan ik er ook heel lang mee doen

Biene m

zoals ik al in een eerder berichtje schreef: ik heb er vier.
1 van 9 jaar oud, 1 van drie jaar oud ,1 van 2 jaar oud en 1 van 6 jaar oud.
die draag ik inderdaad afwisselend.
ik heb er dus geen 10,( zou wel leuk zijn trouwens.
je vroeg waar betaalbare winterjassen te koop waren.
in de 10 winkels die ik opnoemde heb je ruime keus uit betaalbare winterjassen.

klaver

klaver

05-11-2010 om 21:59

Tweedehands

ik heb zes winter (en herfst)jassen). Heerlijk! De een is heel warm, de ander waterdicht, lang, kort etc. En je bent aan het einde van de winter niet je jas helemaal beu. Je doet er op die manier ook heel lang mee. Ik heb dure en minder dure jassen. In de laatste categorie ook tweedehandse.

Rosase

Rosase

06-11-2010 om 00:38

2 jaar

Voorheen rond de 80 euro, en soms minder. Maar dan was het vaak toch ellende op d'n duur. Na een jaar de vulling te dun, heel snel scheuren erin (al na een week bijvoorbeeld), rits die het niet meer doet na een seizoen.

Dit jaar heb ik nergens naar gekeken en gewoon de eerste beste jas gekocht die ik mooi vond en warm en me degelijk leek. Het is er eentje van MEXX geworden van 170 euro. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Kijk wel of ik hem na twee jaar nog ga dragen. Zou best kunnen, maar dan afwisselend met een andere (net als Sus-anne). Heb er overigens nog wel meer, maar dat is er dan eentje voor het vieze werk, eentje voor te skieen en nog een paar positiewinterjassen (die nodig op Marktplaats moeten). De rest heb ik een week of wat geleden opgeruimd. Want hoeveel jassen heeft een mens nu echt nodig?!

Rosase

Rosase

06-11-2010 om 00:40

En mijn zomerjas

heb ik afgelopen zomer het 3e seizoen gedragen. Helaas zijn er nu wat roestvlekken ingekomen. Vind ik erg jammer want hij zag er voor de rest nog goed uit en ik heb van de zomer uitgebreid gezocht naar een andere maar kon er geen vinden die ik minstens even leuk vond als deze. Kostte trouwens ook 80 euro, wat ik nogal duur vind voor een zomerjas.

Margriet*

Margriet*

06-11-2010 om 12:11

Lidwientje

Heb je wel eens een jas van Spoom gepast (Bijenkorf o.a.). Die hebben hele lange mouwen en zijn in leuke modellen en stof. http://www.debijenkorf.nl/page/product_flypage?product=2757080006&fh_eds=ß&fh_session=mrq0bt0s9s7svm5eqk8dr30t45&omitxmldecl=yes&fh_secondid=2757080006&fh_lister_pos=12&fh_location=//catalog01/nl_NL/categories<; {catalog01_60}/categories< {catalog01_60_3960}&fh_refview=lister

Vic

Vic

06-11-2010 om 13:40

Miskoop

Ik heb dit jaar, voor het eerst sinds jaren, een nieuwe winterjas gekocht. In de winkel vond ik het al wat vreemd dat XS zo krap zat, dus ik heb een S gekocht. Die blijkt nu helaas ook wat aan de krappe kant als ik iets winters eronder draag. Ben eens gaan googlen op het merk, en kwam erachter dat het een jas uit de jeugdcollectie is. Ik ben ook zo slecht in kleding kopen ;-(

Vic

het voordeel: in zo,n jas zie je er in elk geval*jeugdig* uit,

Lange vrouwen winkel?

Zit er in Nederland echt geen lange vrouwenwinkel? Nou ja winkel voor dan, niet om ze te kopen!

Hier in Engeland zit long tall sally (www.longtallsally.co.uk_, niet erg goedkoop maar wat twee van mijn vriendinnen doen (zusjes) is wachten op de uiterverkoop en dan in een keer alles kopen. Zij zijn 1.85 en 1.87 en erg slank met lange armen.

Mariel

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2010 om 03:58

3de jaar

Ik ga mijn winterjas voor het derde winterseizoen dragen. Ik vind 2 jaar normaal een redelijke termijn, maar deze jas is gewoon nog mooi en niet duidelijk van een eerdere mode.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-11-2010 om 12:17

Daar dacht ik ook gelijk aan, maar dat is niet een winkel die alleen gericht is op lange vrouwen. Bij Miss Etam zijn de broeken bijvoorbeeld echt flink lang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.