Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jantientje

Jantientje

13-09-2010 om 22:23

Winkelen/lunchen gouda

De titel zegt het eigenlijk al. Ik ga een dagje naar Gouda en .......

Nog nooit geweest, wat is een leuke plek om te lunchen, leuke winkelstraten? Wie heeft er leuke tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

13-09-2010 om 22:58

Ik zou de historische stad bekijken

Dat kan in één moeite door met winkelen.
Download bijvoorbeeld de ambachtenroute op deze site: http://www.vvvgouda.nl/799-Downloads
Dan kom je langs allerlei leuke plekjes en winkeltjes.
Het centrum is niet groot dus loop vooral langs alle straatjes.
Maar ik zie dat er ook een winkelgids op staat.
Op de markt is de VVV. Daar kun je ook leuke wandelroutes ophalen (of kopen, dat weet ik niet). Dan krijg je ook nog uitleg erbij.

Annie

Annie

14-09-2010 om 12:04

Gouda

De VVV zit niet meer op de markt, maar op de de Lange Tiendeweg (zijstraat Markt vlakbij de St. Janskerk).
Op de markt vind je tig restaurantjes, waar je leuk kan lunchen met uitzicht op het stadhuis. "De Zalm" is vaak favoriet bij mensen, op het hoekje naast "de kaaswaag", of restaurant "Belvedere" (op de hoek Markt/ Kleiweg). Persoonlijk vind ik dat de andere restaurantjes niet onderdoen. Op donderdagochtend en op zaterdag is er trouwens markt.
Als je van bezichtigingen houdt, is de St Janskerk een aanrader, enorme kerk met speciale ramen en het stadhuis is ook bezichtigingswaardig. Aan de rechterzijkant van het stadhuis komt er om het half uur een soort klokkenspel tevoorschijn. Wij hebben dat onlangs ontdekt, toen we bij de viskraam op de markt stonden, heel grappig. Verder weet ik dat er wandelingen door de stad worden georganiseerd, langs speciale plekjes.
In de grote winkelstraat (Kleiweg) vind je voornamelijk winkels van de grote ketens, in de zijstraatjes zijn andere boetiekjes en hebbedingetjes winkels te vinden. Op de lange Groenendaal (zijstraat Kleiweg, bijna achteraan aan de rechterkant) vind je de lekkerste stroopwafels bij de bakker op het hoekje, daar zou je ook koffie kunnen drinken met iets lekkers erbij.
Veel plezier!

Lunchen.

Winkelen doe ik vrijwel nooit (meer) in mijn geboortestad Gouda, maar heb laatst wel heeeeeeeerlijk geluncht bij Grand Café Central, Markt 23.

Jantientje

Jantientje

15-09-2010 om 11:18

Bedankt!

Voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.