Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wij gaan trouwen... ideeën ? ;)

En dat willen we doen met alles erop en eraan. Maar nu vraag ik me af of we nog iets over het hoofd hebben gezien..
Wat hebben we geregeld:
-Locatie
-Feestlocatie
-Band
-Foto/videograaf
-Kleding
-Vervoer
-Ringen
-Bloemen
-Kindervermaak
-Kapster/visagiste
-Uitnodigingen
Dit was het geregelde deel wel zo'n beetje Zie ik dan nog iets over het hoofd?
Daarnaast doen we ook nog graag leuke ideeën op. We hebben weleens gezien dat de gasten een doek beschilderen, opzich een leuk idee. Maar wij willen toch iets anders. We vonden het ook wel een leuk idee om een deur van ons huis te laten bekliederen..
Iemand nog leuke ideeën? Ben benieuwd!!
Groet Denaja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie L

Marie L

10-02-2009 om 08:51

Ceremoniemeester!

Jullie dag wordt vast prachtig. Vraag vooral ook een echte regelaar als ceremoniemeester die op de dag zelf achter de schermen de touwtjes in handen heeft. Stel samen een goede planning en draaiboek op. Zo kunnen jullie genieten en hoef je je nergens druk om te maken.

Veel succes!
MarienL

Gastenboek..

Allereerst gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk, een leuke tijd, de tijd van voorbereidingen!!
Bij het huwelijk van mijn zus, hadden ze als gastenboek a4tjes gemaakt met een aantal vragen erop, natuurlijk gewone dingen als naam en adres, maar ook relatie tot het bruidspaar, leukste herinnering aan het bruidspaar, wens voor het bruidspaar etc. op de achtergrond het plaatje van de trouwkaart, echt leuk er stonden een heleboel leuke tekstjes, en zelfs tekeningetjes in.

Foto's van gasten

Mijn broer had een hele grote gouden lijst laten maken, en alle gasten werd verzocht daar achter te gaan staan en vervolgens werd er een foto van ze gemaakt (als stel, familie, vriendenclubje of wat dan ook). Dat is wel heel leuk, sommige mensen staan er gewoon, anderen doen allerlei rare dingen! En jaaaaaaaaren later lachen om hoe iedereen er uit zag!

Poppenkast

Laat je gasten om de beurt plaatsnemen in een poppenkast met gordijntjes ervoor. Of in elk geval een constructie met gordijntjes.Iemand met een videorecorder die alles opneemt.Iedereen kan dan een wens uitspreken of iets grappigs zeggen. Korte shots, dan wordt het niet langdradig.
Vonden wij heel erg leuk! (vooral omdat er een paar grapjassen tussen zaten.

Goh damajo

dat hadden wij ook, was ik helemaal vergeten. is inderdaad superleuk, omdat wij inderdaad ook een paar hele grappige vrienden hebben. (en ook hele saaie merkten we toen

H@rtje

H@rtje

16-02-2009 om 13:04

Ontvangst en nog meer...

Hoi Denaja,
gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!!
Heb je ook gedacht aan de ontvangst van de gasten 's morgens. Gebeurd dat bij jou of bij je a.s. husband thuis.
Tip: vraag een paar buurvrouwen / kennisen om koffie en thee te schenken. Dan hoeft een familielid niet de benen uit haar gat te rennen. Je hebt 's morgens al genoeg te doen. Je kan dan ook met z'n allen op tijd vertrekken en vraag je of de buurvrouwen de boel op willen ruimen.
Zorg dat de daggasten wat te doen hebben als jullie foto's gaan maken. Wij zijn in de dierentuin getrouwd. Tijdens onze fotosessie kregen de daggasten een rondleiding door de dierentuin. Zorg voor een binnenlocatie achter de hand, bij regenachtig weer. Neem grote paraplu's mee.
Laat de chauffeur een proefrondje rijden in de trouwauto.
Zijn er daggasten met een dieet, of moet er iemand tussendoor rusten op bed (een opa/oma)?
Evt. routebeschrijvingen uitdelen van de ene locatie naar de andere. Niet iedereen heeft een Tomtom.
Er zijn ook gastenboeken te verkrijgen die per blz naast de handtekening ook ruimte voor een foto hebben. Laat iemand foto's maken, zodat je deze ernaast kan plakken.
Succes met de laatste voorbereidingen!

H@rtje.

Daphne Ewalds

Daphne Ewalds

17-02-2009 om 19:58

Misschien leuk

om elke gast een recept te laten maken, met een foto erbij. zo stel je een huwelijkskookboek samen, hele leuke herinnering!

wat ook leuk is, om op het feest alle mensen die in januari jarig zijn, met een feesthoedje en het cijfer van hun datum in de hand op de foto te zetten. maak de kalender compleet met overzicht onder de foto en doe dit voor elke maand. zo heb je meteen een overzicht met foto wie er allemaal op je feest was.

bij aankomst op het feest iedereen een boodschap laten inspreken op de videocamera, vaak hele leuk en mooie reactie´s!

of vraag alle gasten thuis een blad (maat aangeven) te maken met daarop informatie die jullie van belang vinden zoals waar hebben we elkaar leren kennen, wat vind je leuk / minder leuk aan ons, welke ervaringen hebben we samen (sport, werk, vakantie)

veel plezier met de voorbereiding!

Ilona

Ilona

21-02-2009 om 20:15

Aanvulling

Bij onze receptie zijn ook foto's gemaakt van alle gasten bij binnenkomst in de feestzaal 's avonds. Verder kregen ze kaartjes uitgedeeld om iets persoonlijks aan ons op te schrijven. Kinderen konden een tekening maken. Sommige gezinnen hadden meerdere kaartjes ingevuld. De foto's en wensen zijn gecombineerd (door mijn zus) in een album.
Zo heb je een net iets anders receptieboek.
Gefeliciteerd trouwens en een hele mooie dag gewenst.
Ilona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.