Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wii batterijen niet leeg als

Laatst viel me op, ik heb een batterij-doormetertje gekocht, dat de HELFT van mijn batterijen, die zogenaamd leeg waren, niet leeg waren.

Het blijkt (bij mij dan) dat de Wii controller aangeeft dat de batterijen op zijn (we spelen door totdat ie uitvalt) dat dan slechts 1 van de twee leeg is, de ander zit meestal meer dan 3/4 vol!

Dus ik dacht het maar even te melden!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-04-2009 om 14:23

Klopt

maar het gezamelijk geleverde vermogen is te weinig om die WII te kunnen draaien, maar een klok doet het er nog prima op net als de afstandsbediening van de tv.

Agnet

Agnet

23-04-2009 om 16:01

Mien* (ot)

Ik zoek al tijden een batterij-meter, maar kan hem nergens vinden. Waar heb jij dat ding gekocht?

amk

amk

23-04-2009 om 16:51

Opladen kost ook geld

en ze krijgen steeds minder vermogen bij het half vol opladen. Geheugenfunctie van dit soort dingen. Hier wel. Helaas niet bij water......

Mien*

Mien*

23-04-2009 om 17:54 Topicstarter

Hier geen oplaadbare

en Agnet, ik heb zoiets http://shop.conrad.nl/batterijen-accu-en-opladers/batterijen/batterijtester/100498.html gekocht bij tchibo, maar daar vind ik em niet terug. Deze lijkt me ook leuk geprijsd

amk

amk

23-04-2009 om 22:38

Wel

ik heb ook van die dure oplaadbare batterijen, maar na 2 jaar in en uit het fototoestel merk ik dat ik toch beduidend minder foto's kan maken voor ik weer de melding krijg dat mijn batterijen leeg zijn.
Dan stop ik ze nog een nachtje in dochters zaklamp (zonder zaklamp wordt er niet geslapen, als je 3,5 bent mag dat) En dan zijn ze wel echt goed leeg.

Maar ik merk echt wel verschil.
Die oplaadbare batterijen en de laders zijn best prijzig, voor dat bedrag kun je aardig wat goedkope batterijen verslijten. Ik heb bijna geen gewone batterijen in huis, anders dan die ik heb gekregen, kopen doe ik ze niet.

batterij

batterij

24-04-2009 om 11:56

Oplaadbare batterijen

Vroeger had je voornamelijk NiMh batterijen en deze krijgen een geheugen als je ze niet helemaal leeg maakt (dwz ze beginnen dan minder goed te werken). Het voordeel van deze batterijen is dat ze niet langzaam hun lading kunnen verliezen als je ze oplaadt en vervolgens niet gebruikt. (geschikt voor een klok)

De nieuwere batterijen zijn gemaakt van NiCd deze kunnen geen geheugen opbouwen maar ze verliezen wel hun lading als je ze oplaadt en niet gebruikt. Dus niet geschikt voor een klok omdat een batterij dan lang erin kan blijven maar wel voor iets dat veel energie vraagt zoals de wii)

De nieuwste versie NiCd batterijen kunnen niet meer hun lading verliezen.

Ik zou aanraden om oplaadbare batterijen te gaan gebruiken, dit zal je een hoop geld besparen en in deze tijd vind ik echt niet meer dat je batterijen zomaar kan weggooien aangezien ze enorm het milieu belasten.

Rosanna

Rosanna

24-04-2009 om 12:34

Angela

Ik lees dat jouw dochter met een zaklamp naar bed gaat. Volgens mij is dat heel gevaarlijk, een collega van mij heeft daardoor een neefje verloren. Zaklamp onder de dekens, in slaap gevallen en daardoor is brand ontstaan.

amk

amk

24-04-2009 om 13:26

Rosanna

ik heb 't eerst getest. Die zaklamp wordt niet warm en zodra ik zelf ga slapen vis ik 'm uit bed.
Maar bedankt voor de waarschuwing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.