Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

20-03-2010 om 15:03

Wie zit fout !Draad gaat 22-3 naar Werk,geld en recht.

Mijn broertje (bijna 16) stond net voor de deur of ik meeging een cadeautje kopen voor zijn vriendin voor zijn verjaardag.
Wij fietsten naar de stad en hij rookte een sigaret op de fiets.
Toen stak er ineens een andere fietser zo over en daar botst hij tegenop.

Zij zat verkeerstechnisch fout, alleen heeft de sigaret van mijn broertje een gat gebrand in haar jas.

In plaats van sorry te zeggen dat ze niet uitkeek, ging ze helemaal uit haar dak.
Mijn broertje moest die jas maar vergoeden, want het was een leren jas.
Nou snap ik dat ze baalt hoor, het was een dure jas.

Maar als ze op de grond gevallen was en dat de jas daarvan beschadigd was, zou dat toch ook door haar eigen onvoorzichtigheid gekomen zijn?
Is mijn broertje aansprakelijk voor het beschadigen van die jas? Wat vinden jullie (ik heb wel gezegd hem gezegd dat als hij niet zou roken dit nooit gebeurd zou zijn. Hij vond me maar een zeur geloof ik)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gevoelsmatig

..zou ik zeggen dat die andere fietser fout zit. Roken op de fiets is niet verboden (alhoewel je officieel wel twee handen aan het stuur moet hebben) en zij maakte een verkeersfout.

Als ze moeilijk gaat doen kun je altijd nog even bellen met een rechtswinkel (of je broer natuurlijk).

Mirage

Mirage

20-03-2010 om 19:00

Leer?

Als er meteen een brandgat in kwam, lijkt het me niet een echt leren jas.... Maar goed dat veranderd niks aan de zaak.
Als zij verkeerstechnisch fout zit, zou ik zeggen dat ook de gevolgschade voor haar rekening is. Als iemand er een heel groot probleem van maakt, kan je er altijd een verzekeringszaak van maken, dan beslissen hun wel.
Hoe hebben jullie het uiteindelijk opgelost?

Kiki

Kiki

20-03-2010 om 20:37

We hebben gegevens uitgewisseld

zij zou haar rechtsbijstand consulteren en ik zei dat ze dat maar moest doen en daarna gelijk door naar de oogarts want dat als ze had uitgekeken dit helemaal niet gebeurd was.

Mijn broertje wilde bijna die schade betalen, want hij is alleen maar bang dat mijn ouders erachter komen dat hij rookt.
Pfff, dat weten ze natuurlijk allang. Je kan immers toch niet stiekem roken, ze zeggen gewoon niets.

Kijk, gevoelsmatig snap ik dat ze baalt. Ik zou ook balen, maar ik zou balen van mezelf. Niet de schuld bij een jochie van nog geen 16 leggen, die er echt niets aan kon doen en die ook helemaal geen partij was voor haar geschreeuw

Maar goed, het cadeautje voor de verjaardag van zijn vriendinnetje is gekocht, ik heb mijn grote-zussen-plicht weer voldaan.

Kiki

Juridisch kunnen ze ook allebei voor een gedeelte aansprakelijk zijn. Ik weet nu niet genoeg om een verdeling op te geven, maar nav je initiele vraag wie? Zou het antwoord dus kunnen zijn allebei...

Geeft je weer een optie erbij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.