Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zuster

zuster

31-01-2009 om 11:34

Wie wil er mee denken : cliënten (patiënten) werving

Ik zal het even uitleggen wat ik bedoel.
Ik ben wijkverpleegkundige bij een Thuiszorgorganisatie. Mede door de privatisering zijn er een heleboel Thuiszorgaanbieders bijgekomen, en dus concurrenten. Op zich niets mis mee, maar één van de concurrenten probeert op een niet prettige manier cliënten bij andere oraganisaties weg te halen (Gaan langs de deur bv.)
We merken al maanden dat we weinig nieuwe cliënten in zorg krijgen en mijn baan begint nu toch wel een beetje op de tocht te gaan staan.
We zijn nu aan het brainstormen hoe we nieuwe zorg binnen kunnen halen / hoe we onze organisatie beter onder de aandacht kunnen krijgen. Daarom dacht ik wie weet hebben OOL-ers ook wel hele goede ideeën waar we iets mee kunnen.
Dus ... mocht je een tip/ idee hebben ... hij is welkom!
groet, zuster (voor nu even zo)
ps. Langs de deuren gaan past niet bij me. Wat we wel doen is proberen de lijnen tussen huisartsen, ziekenhuizen en ons kort te houden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Dat is nou precies de bedoeling van de marktwerking. Lekker concurreren over de hoofden van zorgbehoeftigen. Wordt het niet eens tijd voor een luid een eenduidig protest? Met zijn allen het Malieveld op en naar het binnenhof?
Bij mij in de buurt is zojuist weer een afdeling van een thuiszorgorganisatie faiiliiet gegaan waardoor mensen geen nachtzorg meer krijgen. Een client van mij krijgt elke dag iemand anders die haar doucht en aankleedt, ze komen tussen 8 en 11.30, elke ochtend zit zij dus aan huis gekluisterd.Vroeger kwam Els altijd om 9 uur.Deze vrouw kan nu nooit meer naar haar hobbyclub en vereenzaamd zienderogen.