Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zuster

zuster

31-01-2009 om 11:34

Wie wil er mee denken : cliënten (patiënten) werving

Ik zal het even uitleggen wat ik bedoel.
Ik ben wijkverpleegkundige bij een Thuiszorgorganisatie. Mede door de privatisering zijn er een heleboel Thuiszorgaanbieders bijgekomen, en dus concurrenten. Op zich niets mis mee, maar één van de concurrenten probeert op een niet prettige manier cliënten bij andere oraganisaties weg te halen (Gaan langs de deur bv.)
We merken al maanden dat we weinig nieuwe cliënten in zorg krijgen en mijn baan begint nu toch wel een beetje op de tocht te gaan staan.
We zijn nu aan het brainstormen hoe we nieuwe zorg binnen kunnen halen / hoe we onze organisatie beter onder de aandacht kunnen krijgen. Daarom dacht ik wie weet hebben OOL-ers ook wel hele goede ideeën waar we iets mee kunnen.
Dus ... mocht je een tip/ idee hebben ... hij is welkom!
groet, zuster (voor nu even zo)
ps. Langs de deuren gaan past niet bij me. Wat we wel doen is proberen de lijnen tussen huisartsen, ziekenhuizen en ons kort te houden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Dat is nou precies de bedoeling van de marktwerking. Lekker concurreren over de hoofden van zorgbehoeftigen. Wordt het niet eens tijd voor een luid een eenduidig protest? Met zijn allen het Malieveld op en naar het binnenhof?
Bij mij in de buurt is zojuist weer een afdeling van een thuiszorgorganisatie faiiliiet gegaan waardoor mensen geen nachtzorg meer krijgen. Een client van mij krijgt elke dag iemand anders die haar doucht en aankleedt, ze komen tussen 8 en 11.30, elke ochtend zit zij dus aan huis gekluisterd.Vroeger kwam Els altijd om 9 uur.Deze vrouw kan nu nooit meer naar haar hobbyclub en vereenzaamd zienderogen.

Ikzelf moet elke dag allerlei formulieren invullen: wie ik bezoek, wat voor bezoek, hoeveel kilometers enz, met de auto of de fiets.. Wat een flauwekul. Hopelijk krijgen we snel een ander kabinet.

Niet echt een antwoord op je vraag. Het enige wat erop zit is ook langs de deuren te gaan of aggressieve telefooncampagnes die schijnen ook veel op te leveren.

Damajo ( die na 25 jaar overweegt een ander werkveld te zoeken)

dc

dc

31-01-2009 om 21:44

Idee

daar heb je een idee. Jullie moeten ook gaan marktwerken. Wat wil de klant nu eigenlijk precies en hoe kunnen jullie daar als organisatie op inspelen.

Wat duidelijk is, is dat mensen structuur willen, dus vaste mensen op vaste tijden. Organiseer jullie bedrijf op zo'n manier dat je dat waar kan maken, maak een brochure en leg dat bij huisartsen enzo neer.

Brainstorm ook, of jullie iets extra's kunnen aanbieden. Ik weet niet veel af van thuiszorg, maar jullie kunnen vast wel iets leuks bedenken.

zuster

zuster

31-01-2009 om 21:47

Damajo

Je hebt helemaal gelijk. De zorg wordt steeds meer uitgekleedt en de papierfabriek erom heen steeds groter. Hier dezelfde dingen die jij beschrijft. Als ik iets te lang bij een cliënt ben word ik al op mijn vingers getikt.
Tja, hopen op een ander kabinet, maar of dat gaat helpen. Ik heb er een hard hoofd in. Heb er ook aan gedacht om een andere baan te zoeken, maar wat dan ... ik doe dit werk bij de mensen thuis met zoveel plezier.
Inderdaad tijd om actie te gaan voeren
groetjes, Sonja

Toch een tip: beleid aanpassen aan de cliënt

Hoi Sonja,

Ik merk steeds meer dat de client zich moet aanpassen aan het beleid en dat ze dat bijzonder slecht bevalt. Als jullie er een stokpaardje van maken dat jullie het beleid gaan aanpassen aan wat de klant wenst, dan worden jullie vast populair in thuiszorgland
Flexibiliteit dus.
En het coachen van de medewerkers lijkt me ook van groot belang.

Makkelijke bereikbaarheid, korte lijntjes, flexibiliteit, meedenken.. Laatst ben ik 4x van het kastje naar de muur gestuurd omdat een client van een HH3 indicatie naar HH2 ging. Moeilijk, moeilijk, voordat het rond was stond ik bijna te stampvoeten. En dan ben ik nog wel gebekt, maar veel van mijn cliënten zijn dat niet.

Succes enne... je kunt tegenwoordig als pleeg ook voor jezelf beginnen hoor

Ik zag laatst trouwens op Hyves een advertentie voor een thuiszorgstichting langskomen, volgens mij bereik je daar best veel mensen mee.

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.