Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sassie

Sassie

07-03-2011 om 15:30

Wie weet wat dit zijn?

Iedere keer als ik de schuur/berging in loop om de wandelwagen te pakken, tref ik in het zitgedeeltje steeds van die piepkleine langwerpige staafjes/korreltjes aan (ze zijn een beetje grijsbruin van kleur en hooguit een halve centimeter lang).
Ik heb ze al vader eruit geschud, maar telkens wanneer ik de wagen er opnieuwd uithaal, zitten ze er weer in.
Vandaag wilde ik de buggie pakken en ook hierin zitten die vreemde piepkleine staafjes/korreltjes.

Wat zouden dit zijn? Het lijken wel piepkleine keuteltjes…van motten ofzo? Kan dat? Ze lijken wel steeds uit de lucht te vallen….Ik vind het wel een vies idee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

07-03-2011 om 15:49

Nou gewoon, muizen

Dat lijkt me heel simpel: muizenkeutels.

Spitsmuis

Dat zijn de keutels van de spitsmuis.
http://www.accuraatplaagdieren.nl/spitsmuis.html
Groet,
Miriam Lavell

Sassie

Sassie

07-03-2011 om 15:54

Spitsmuis?

Getver!! Die zitten dus lekker in de wandelwagen te schijten!!

Nog even

Straks als het warmer is, woont ie weer buiten
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

07-03-2011 om 16:06

Sassie

ja,inderdaad, of in mijn tuinstoelkussens..(

Monet

Monet

07-03-2011 om 16:59

En dat niet alleen sassie

Ze piesen dus ook in jouw spullen! Ruik maar eens aan die wandelwagen.........brrrrrrrr

En ook

Afdekken met plastic helpt niet hoor sassie.....daar gaan ze juist lekker onder zitten of ze knagen zich er doorheen (hoorde pas nog dat iemand dat als ultime oplossing had bedacht! Alleen het werkte dus niet....)
groeten albana

Sassie

Sassie

08-03-2011 om 11:29

He….getver!

Inderdaad…het afdekken met de plastic kap werkt inderdaad niet. De keutletjes zaten er vanochtend gewoon weer in….Volgens mij vinden ze het lekker om in die zitzak te bivakkeren….

De wagen staat nu binnen. Bah ik vind het zo'n vies idee!! Ik zag inderdaad ook wat plakkerig spul aan de buitenkant op die zitzak zitten…..Die zitzak gaat eruit en die laat ik eerst in heet water een tijdje weken en daarna was ik hem nog een keer heel goed in de wasmachine.

Zitzak

Inderdaad, zitzak wassen en voortaan buggy wegzetten zonder zitzak.

Over veldmuisjes en spitsmuisjes heb ik me nooit zo druk gemaakt hoor, zoals Mirjam zegt, in de zomer zijn ze buiten. Ze moeten alleen uit mijn voorraadkast wegblijven, dat is het enige (daarom bewaar ik mijn voorraden ook altijd in grote blikken).

Puck

Puck

09-03-2011 om 09:42

Geen idee welke wij hebben

Geen idee welke muizen wij in de winter in de garage hebben, maar zolang ze niet teveel rotzooi maken en belangrijke dingen aanvreten vind ik het best. Ik vond het eerlijk gezegd eigenlijk wel schattig toen ik een aangevreten aardappel tegen kwam waarin ik gewoon de tandafdrukken in kon terug zien. Toen Puckman een keer kroketten aan het bakken was en er gewoon bij stond stil te staren en er een muis op het bord kwam kijken, ach daar kan ik ook nog om lachen. Zolang ze zoals Dirksmama zegt niet aan mijn voorraad zitten (en die staat dus ergens anders) en de boel heel laten dan vind ik het best.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.