Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kaboutertje

kaboutertje

23-02-2011 om 21:28

Wie weet hoe ik aan een ander huurwoning kan komen???...

hallo allemaal!..

ik woon nu in een klein huis met 2kinderen..
ik zou heel graag iets groter willen wonen.
ik sta al ingeschreven bij woningnet maar dat schiet niet op ik staat steeds op plek nummer 200..
vrij sector kan ik niet betalen..
het hoeft niet heel groot te zijn maar gewoon een 4 kamer woning..
ik heb gekeken op makelaars site die scociale huurwoningen aan bieden maar die zijn nog duurder...

heeft iemand tips adviesen...waar ik zou kunnen kijken...

ps... ik staat ook ingeschreven bij woningruil.

alvast bedankt!...

groetjes...kaboutertje...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

23-02-2011 om 21:56

Regio?

Hallo
Maakt het helemaal niet uit waar je komt te wonen of ben je gebonden aan een bepaalde regio?
Groetjes

kaboutertje

kaboutertje

23-02-2011 om 22:06

Marie.,

hoi marie.

ik woon in amsterdam
dus zoek ik een grotere woning in amsterdam!...

groetjes...kaboutertje

Margriet*

Margriet*

23-02-2011 om 22:47

Mwah

gewoon een vierkamer woning. Dat is in het centrum en eigenlijke geheel binnen de ring een moeilijke vraag maar in buiten gebieden veel minder moelijk. Dus waar zoek je en heb je al buiten de ring gekeken? Een aantal Ool-ers woont buiten de ring naar hun zin (ikzelf dus ook).
Maw hoe kieskeurig ben je en hoe lang is je inschrijftijd?

kaboutertje

kaboutertje

23-02-2011 om 23:22

Margriet

hou magriet

ik wil graag ik amsterdam west/nieuwwest/wonen
voor buiten de ring..wordt moeilijker..omdat ik geen auto heb..
het liefst in osdorp!.
mijn inschrijftijd is 6jaar.
dus heel erg weinig.
met woningnet gaat dat niet lukken ja over 10 jaar ..
michien?!...
mag ik vragen waar jij woont buiten de ring???....

groetjes kaboutertje....

+ Brunette +

+ Brunette +

24-02-2011 om 01:51

Geen auto? so what?

Heb ooit in de Bijlmer gewoond omdat ik elders op korte termijn geen huurwoning kon krijgen, had toen ook geen auto. Met de metro ben je zó in de binnenstad. Ik verbaasde me toen over de weerstand van mensen om buiten de ring te wonen omdat het zo ver weg is. Okee, de omgeving is minder pittoresk maar daar staat dus tegenover dat je rianter woont. Er zijn volgens mij best mensen te vinden die dichter bij het centrum willen wonen en geen bezwaar hebben tegen een kleiner huis. Lees ook eens het draadje over vinexwijken.

Oma

Uit je verhaal begrijp ik dat je hulp hebt van je moeder bij de opvang van 1 van de kinderen.
Dat zo ik meewegen bij de beslissing om elders te gaan wonen.
Overigens zou ik voorzichtig zijn met het wonen in een achterstandswijk als je een kind hebt met een vlekje.
Voor je het weet wordt het je door jeugdhulpverleners nagedragen. Ook overigens zijn de instanties in Amsterdam dan niet mals met respressieve acties. Slaat de wijzer van de klok de verkeerde kant uit dan neemt iedereen de vrijheid om aan je teloorgang bij te dragen.
Ook kun je relatief vaker te maken krijgen met buren of hulpverleners die zelf zo hun contacten met de jeugdzorg hebben gehad en dan merkwaardigerwijs snel bereid zijn om jou in dat zelfde schip te laten belanden.

Achterstandswijk

Overigens heb ik met veel plezier in mijn achterstandswijk gewoond maar zal het toch niet meer aanbevelen. Met een kwetsbaar gezin heb je een imagoprobleem.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-02-2011 om 11:35

Elke straat is anders

Juist in achterstandswijken is elke straat anders. Ik heb een paar jaar met veel plezier en nauwelijks overlast (nou ja, vliegtuigen) in de Bijlmer gewoond, Venserpolder. Een tramhalte verder was het werkelijk verschrikkelijk (Ganzenhoef en Kraaiennest), junks en afval en stankoverlast. Ik zou een 'slechte' wijk niet zomaar afschrijven, eerst kijken waar je precies terecht komt. En juist in Nieuw-West is de laatste tijd ongelooflijk veel nieuwbouw neergezet en zijn er grote opknapbeurten geweest. Ik ken mensen die in de Kolenkitbuurt wonen en daar echt leuk zitten, terwijl het in de top drie van meest afgrijselijke buurten van Nederland staat/stond.
Groetjes en succes met zoeken,
Massi

Buuv

Buuv

24-02-2011 om 12:15

Amsterdam

Is het erg lastig, ook als je ingeschreven staat bij woningnet tenzij je stadsvernieuwingsurgent, (zoals zovelen wiens huis wordt opgeknapt) bent. Misschien zijn de regels veranderd maar dan ben je alleen echt urgent in je eigen stadsdeel en in het stadsdeel/de stadsdelen die aan jouw stadsdeel grenzen. Liefst deze urgentie samen met een medische urgentie, dan heb je een klein plusje tussen al die andere urgente zoekende. Het is niet makkelijk om aan een medische urgentie te komen. Eventueel kan je woningruil proberen naar minder aantrekkelijke stadsdelen of Amsterdam uit. Misschien is het al veranderd ondertussen.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-02-2011 om 17:07

Dat vind ik dus ook

Er moeten echt wel mensen te vinden zijn die juist kleiner/goedkoper willen wonen, denk aan een pas gescheiden stel.

Margriet*

Margriet*

24-02-2011 om 23:10

Anne b*llsh*it

"Voor je het weet wordt het je door jeugdhulpverleners nagedragen. Ook overigens zijn de instanties in Amsterdam dan niet mals met respressieve acties. Slaat de wijzer van de klok de verkeerde kant uit dan neemt iedereen de vrijheid om aan je teloorgang bij te dragen.
Ook kun je relatief vaker te maken krijgen met buren of hulpverleners die zelf zo hun contacten met de jeugdzorg hebben gehad en dan merkwaardigerwijs snel bereid zijn om jou in dat zelfde schip te laten belanden."

Zulke onzin heb ik nog niet eerder gehoord. Waar baseer je dit op?
Ik woon in een 'achterstands' wijk en werk in de Jeugdzorg. Nog nooit iemand aangegeven zou niet durven....

Margriet*

Margriet*

24-02-2011 om 23:13

Kaboutertje

Ik begrijp dat het lastig is omdat er zoveel gesloopt is en mensen een nieuwe woning nodig hebben.
Met lijn 1 zit je zo vanaf Osdorp in de stad. Lijn 17 rijdt daar ook en plenty bussen hier in NW.
Ik woon tien minuten westwaarts vanaf het Vondelpark gezien, maar wij hebben een huis gekocht.

Wat Massi zegt klopt elke wijk is weer anders. Het vooroordeel over NW als achterstandswijk vind ik redelijk achterhaald omdat dit enorme stadsdeel zeer divers is.

fladder

fladder

25-02-2011 om 00:17

Margriet

Het is niet te ontkennen dat men mensen met een laag inkomen en in een minder goede buurt snel op een hoop gooit. Het zijn volgens sommigen toch maar sloebers waar je beter niet naast kan wonen, toch?
En helaas komt het voor dat sommige Jeugdzorgmedewerkers dat generaliseren ook doen.

Ik heb van te dichtbij meegemaakt dat zo iemand zich liet leiden door haar vooroordelen en aannames. En hoewel ik best geloof dat dat niet hoort en dat jij dat niet doet, was dat geen uniek geval.

kaboutertje

kaboutertje

25-02-2011 om 13:17

Reactie

hallo allemaal.

bedankt voor jullie reacties!.
ik wil heel graag naar osdorp verhuizen want daar is heel veel nieuwbouw en wordt nog steeds bijgebouwd....
waar ik nu woon is alleeen oudbouw zoals mijn huis.
maar via woningnet gaat dat nog zeker 10 jaar duren?
woingruil.ben ik ook mee bezig..maar nog resultaten.
en ik wil niet buiten gaan wonen omdat ik hier alles heb famelie/vrienden/school/van kids/

en even voor de duidelijkheid ik heb geen contackt met jeugdzorg!.
en waar ik nu woon is opzich wel leuk om te wonen leuke buurt
aleen oudbouw.en kleinere woningen.

maar ik wacht nog steed op de gouden tip hoe ik aan andere
huurwoning kan komen.hahahah....

alvast bedankt.

groetjes kaboutertje.

Merel

Merel

25-02-2011 om 18:14

Rondbazuinen

Ik zou het toch veel rondvertellen bij al je vrienden en kennissen, en briefjes ophangen in de supermarkt. Wie weet heeft iemand binnenkort een tip.
Vrienden van mij hebben bijvoorbeeld onlangs hun huur opgezegd in osdorp, wellicht (weet niet zeker of dit kan hoor) had je met hen woningruil kunnen doen, en dan hadden zij jouw huis kunnen opzeggen....? (of zou dat niet kunnen?) helaas is dit een half jaar geleden en dus nu niet meer aan de orde (ze gingen kopen, niet verder huren)

+ Brunette +

+ Brunette +

25-02-2011 om 19:46

Je kunt ook besluiten om niet te verhuizen

Verhuizen kost geld. Kun je het bedrag dat je kwijt zou zijn aan het inrichten van je nieuwe woning niet besteden aan een efficiëntere indeling? Een paar kasten bijkopen, hoogslapers aanschaffen, de te grote zitbank inruilen voor een beter exemplaar, dat soort dingen. Zelf woon ik piepklein, ruimer wonen is nauwelijks een optie. Ik gooi dus altijd maar veel spullen weg en maak optimaal gebruik van mijn kasten, meubels alleen het hoognodige. Ik heb maar één kind maar anders zou ze een stapelbed met haar brusje moeten delen, pech gehad. Groter wonen zou voor mij ook duurder zijn, dat speelt wel mee.

Imago

Het is mijn ervaring Margriet. Als het kwartje verkeerd valt om wat voor reden dan ook heb je een imagoprobleem en een belevingsverhaal van vooroordelen, meningen en roddel.
Sinds ik in het Gooi woon zijn mijn credits een stuk beter!

Nieuw west

Inderdaad is Osdorp ook zonder auto best te doen, al woon je dan ook in Badhoevedorp-Oost (ik wel tenminste). Leve lijn 1 (en 17). En inderdaad is er hier (en in NW in het algemeen) enorm veel gesloopt en genieuwbouwd, dus de ene straat is de andere niet. Sterker nog, de ene kant van dezelfde straat kan heel anders zijn dan de andere kant.
Wel vind ik de huurprijzen soms bepaald niet mals. In onze straat (nieuwbouw, maar ouder deel van Osdorp) staan huur- en koophuizen. De huurprijzen van de eengezinswoningen liggen meen ik rond de 950 per maand. Ik heb het vermoeden dat de verschillen in prijs binnen en buiten de ring bij koopwoningen veel groter zijn dan bij huurwoningen. Alleen zijn grotere huurwoningen binnen de ring sowieso al moeilijker te vinden.

Maar op zich: in Osdorp is vziw ontzettend veel te koop, maar ook vrij veel te huur.

Sterkte ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.