Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rosalie3

rosalie3

04-01-2011 om 15:56

Wie weet het fijne van cv ketel onderhoudkontrakt?

Ik ben net verhuisd naar een nieuwbouwwoning met dus nieuwe cv ketel.
Is het handig en verstandig om een zgn onderhoudskontrakt af te sluiten? Wat doet men hiervoor en zitten er nog prijsverschillen in bij wie je dat doet? Kortom: weet iemand mij hier het fijne over te vertellen?
Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

04-01-2011 om 16:27

Rosalie

Een onderhoudscontract is zeker verstandig en eigenlijk zelfs noodzakelijk. Water bijvullen kan je in principe zelf (maar doe en controleer je dat?) Wat vooral belangrijk is dat de CV jaarlijks wordt schoongemaakt, afgesteld en gecontroleerd. Een onderhoudscontract heeft het voordeel dat je wat minder betaalt dan bij een losse beurt. EN dat je niet vergeet de beurt te laten uitvoeren.
V.w.b. de verschillende kosten: gewoon bij een aantal plaatselijke installateurs hun prijzen opvragen.

Gr. Bibi

wij hebben een onderhoudscontract afgesloten toen de cv ketel een keer stuk was.( als het kalf verdronken is........).
we betalen € 24 per drie maanden ,en hiervoor wordt de cv ketel elk jaar nagekeken en schoongemaakt.
Bij een storing betalen we geen voorrijkosten.
ik vraag me af of een onderhoudscontract nodig is bij een nieuwe ketel?
je hebt immers nog garantie?
misschien is het voordeliger om 1x pj je cv schoon te laten maken ?

Anderhalf jaarlijks

bij ons is het onderhoud eens in de anderhalf jaar, wat het kost weet ik niet..wij zijn ook aan een abo begonnen nadat we een storing hadden

Mamvantwee

Mamvantwee

05-01-2011 om 10:12

Twee keer per jaar

Wij hebben al jaren gasservice als onderhoudpartij voor onze cv. Ook in ons vorige huis, ze zijn meeverhuisd zeg maar. We betalen per beurt een vast bedrag, iets van 40 euro ofzo, geen maandelijkse kosten oud. We krijgen een bericht als er weer onderhoud gepland staat.

En zeker weten dat dit handig is, zelfs nodig vind ik. Hoewel we een nieuwe cv hebben, moet er toch schoongemaakt, afgesteld en gecontroleerd worden. En de vaklui hebben ook alle kleine onderdelen bij zich en kunnen die vervangen als dat nodig is, voordat je cv echt een storing heeft.

Groet, Mamvantwee

Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2011 om 12:28

1 keer per 2 jaar

wij zitten bij Feenstra, als je lid bent van vereniging eigen huis krijg je daar ook korting. Ze komen 1 keer per 2 jaar voor onderhoud.

Puck

Puck

05-01-2011 om 14:13

Knip plak nasha's posting

Hier dus exact hetzelfde.

Mamvantwee

Mamvantwee

05-01-2011 om 15:36

Pelle

Bij nader inzien (even gecontroleerd) komen ze 1 keer per jaar. Maar wel elk jaar dus. En een storingsmelding indien nodig zit ook al in het contract, dan betaal je alleen de materialen.

Groet, Mamvantwee

Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2011 om 15:42

Huidige contract

wat wij hebben is all-inclusief....

rosalie3

rosalie3

05-01-2011 om 22:33

Maarre....

Ik woon dus net in een nieuwbouwhuis en zoals hier iemand al opperde: moet ik meteen zo'n onderhoudskontrakt afsluiten of pas over zo'n 1,5 jaar?
Enne...wat betalen jullie daarvoor dan per maand en wat krijg je daarvoor?

rosalie3

rosalie3

06-01-2011 om 10:27

Garantie

Ik heb 2 jaar garantie.
Her en der heb ik gelezen dat je binnen 2 jaar na aanschaf van een cv ketel een onderhoudskontrakt dient af te sluiten.
Al met al lijkt het er dus op dat ik over ruim een jaar zoiets af moet gaan sluiten.
Dan nog de vraag bij welke installateur/bedrijf? Er zit nl nogal een prijsverschil in onderhoudskontrakten.
weet iemand van jullie een vergelijksite oid?

Margriet*

Margriet*

06-01-2011 om 17:13

Zelfde als susanne

Ook heb bedrag, en dit in Amsterdam (= vaak wat duurder). Wij hebben Morsman, vond Feenstra onsymphatiek. Belde voor een kapotte ketel en ze wilde klantenbinding dus kwamen alleen als je direct een contract nam. Wij hebben bij de vorige ketel een onderhoudscontract afgesloten omdat de ketel uit een slecht jaar kwam en nog niet oud was. Monteur wilde het niet maar het bedrijf wel. Dit was dus toen de ketel ouder was dan 2 jaar. Bedrijven doen graag aan klantenbinding dus ze zullen niet snel nee zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.