Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katja

Katja

02-10-2009 om 22:18

Wie vond het 1e deel van stieg larsson ook maar mwoh...?

(niet slaan!)
Ik ben er gewoon benieuwd naar. Ik was er vol spanning aan begonnen nadat IEDEREEN 'm al gelezen had maar het viel me tegen. (ik heb 'm in het Engels gelezen). Niet zo goed geschreven, veel onnodig uitweiden, saaie beschrijvingen, en platte karakters. Ik vond het een beetje een moderne Agatha Christie...
Over smaak valt niet te twisten zegt men... maar goed, zijn er nog meer mensen die 'm ook vonden tegenvallen? Issie nou gewoon zo gehyped? Moet ik dl 2 en 3 nog lezen? (ik vond bijv The Da Vinci Code destijds ook prut, slecht geschreven!)
Katja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

03-10-2009 om 09:42

Ai katja

Ik heb deze week net de trilogie aangeschaft, inderdaad ook omdat ik van IEDEREEN hoorde dat die zo mooi was. Ik ben er nog niet in begonnen omdat de tijd nu even ontbreekt, maar na jouw bericht houd ik mijn hart vast. Ik was ook niet erg gecharmeerd van de Da Vinci Code namelijk.
Ik zal eens kijken of ik een begin kan maken. Probleem is wel dat ik binnenkort tentamens heb en daarom eigenlijk alleen maar studieboeken mag vasthouden van mezelf, tot na de tentamenperiode.

krin

krin

03-10-2009 om 11:13

Gematigd positief

Het is niet mijn genre, maar desondanks heb ik het wel met plezier gelezen. Zoals vaak met dit soort boeken had het wat mij betreft de helft dunner gekund, maar de plot vond ik best boeiend. Ik had me er wel op ingesteld dat ik hier en daar stukken diagonaal zou moeten lezen (want inderdaad, veel beschrijvingen die niet heel erg nodig zijn). Persoonlijk vond ik het zeker beter dan het Bernini-mysterie (de DVCode heb ik daarna maar gelaten), dat ook nog eens rammelig en overhaast vertaald was.

Prada

Prada

03-10-2009 om 11:25

Ook mwoh

om dezelfde redenen die jij beschrijft, Katja.
Aan deel 2 en 3 begin ik dan ook niet.

Groet,

Prada

Tihama

Tihama

03-10-2009 om 14:37

Aaaah

Het is dus een moderne Christie? Nou, dan moet ik er zeker aan beginnen

Tihama

Marie L

Marie L

05-10-2009 om 08:30

Ben nu deel 1 aan het lezen

en ik vind het erg lekker weglezen. Voor mij zouden zelfs de nare details weggelaten kunnen worden en had Lisbet een 'saai' leven als b.v. wetenschapper kunnen hebben. Zelfs dan zou het nog een goed boek zijn.

Ben dan ook erg benieuwd naar de volgende delen.

inky

inky

05-10-2009 om 09:26

Even inkomen maar daarna...

ik had met deel 1 even moeite, kwam er moeilijk in. Maar eenmaal erin heb ik 'm snel uitgelezen, En deel 2 En deel 3. In 2 weken. Dus ja, ik vond ze wel geweldig.. Maar daarop volgend: sommige nieuwe gehypte boeken vind ik weer niets. Kwestie van smaak dus.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-10-2009 om 13:27

Wordt beter

Ik vond deel 1 al goed, maar deel 2 en 3 nog beter. Daar zou ik nog wel aan beginnen als ik jou was. Vond trouwens de Da Vinci Code ook niet geweldig maar niet te vergelijken met Stieg Larsson.

rosa

rosa

06-10-2009 om 11:44

Eerst deel 1 gekocht om te kijken of ik het wat vond, en dat voor de vakantie gelezen. Na eindeloze inleiding vond ik het einde toch spannend en heb ik ook deel 2 en 3 gekocht. Daar heb ik doorheen gezapt: wilde wel weten hoe het afliep, maar niet in detail. Wat je zegt: dat eindeloze uitwijden over de achtergrond van iedereen..

Gelukkig kon ik de boeken heel goed verkopen op Marktplaats

rosa

Toke

Toke

06-10-2009 om 20:33

Plot of karakter

Als je heel snel het plot wilt weten, is de trilogie inderdaad veel te langdradig en met veel omhaal geschreven.
Maar als je houdt van karakterontwikkeling in een boek en situatiebeschrijvingen die je het gevoel geven dat je erbij bent, dan moet je de trilogie absoluut wel uit lezen.
Ik heb een van de boeken in Frankrijk gelezen, had het uit en had echt het gevoel dat ik in Zweden was geweest.

Katja

Katja

07-10-2009 om 14:55

Ik vond er juist weinig karakterontwikkeling inzitten..

.. de handelingen werden wel beschreven maar waarom doen ze bep dingen? Waarom doet-ie het met z'n collega maar ook met Lisbeth? En mn die laatste affaire, totaal ongeloofwaardig.
Nee hoor geef mij maar David Mitchell of als het dan toch een thriller moet zijn, Karen Slaughter. Er zaten ook taalfouten in het Engels overigens, schandalig!
Katja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.