Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

25-03-2010 om 10:57

Wie kust zijn huisdieren

Ik, geef mijn katten zeer regelmatig een dikke knuffel en een kus op hun neus, dat slaat natuurlijk nergens op, want ik geloof niet dat katten die uiting van liefde begrijpen.
Maar om nou mijn kat te gaan likken gaat me veel te ver.
Of denken jullie dat een kat wel degelijk weet dat als het geknuffelt en gekust word dat hij lief is?

groet, polly
Ja sorry! ik vroeg het me zomaar ineens af~!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tuurlijk begrijpen ze dat wel

de poes geeft mij ook regelmatig een kusje (neusje en lik op mijn mond) terug dit gepaard met een kinderlijk geknor en gepiep. Het beestje wordt binnenkort 13 en ik heb haar vanaf dat ze heel klein (en ziek) was. Dus de poes is nooit echt volwassen geworden en ligt nog steeds elke nacht als een kitten onder mijn kin zich aan te stellen en te vragen om geknuffel. Verder loopt ze over mijn vriend (en alle vriendjes die ze verder de revue heeft zien passeren) heen, alsof hij een niet levend obstakel is.

Hahaha!

onze 3 abessijnen geven altijd 'eskimo-kusjes', neus tegen neus zeg maar, en ik betrap mezelf (en de kinderen) er regelmatig op dat we dat dan uit een soort idiote routine ook maar terug doen....

Ingrid

krin

krin

25-03-2010 om 11:39

Minoes

Hier ook een oude poes die neusjes geeft; uit het boek van Minoes (of Jennie? weet niet meer) begreep ik dat dat een poezenbegroeting is. En net als het beestje van Manda kijkt ze naar naderhand verworven levende have als man en kind nog altijd met een enigszins gekrenkte blik, zo van: moest dat nou? We hadden het toch goed samen? Al zit ze inmiddels wel bij man op schoot, als het zo uitkomt.

Hillary

Hillary

25-03-2010 om 12:11

Commando kus

Onze dochter van 10 had onze labrador op een dag het commando kus aangeleerd. Als je kus zegt duwt hij zijn neus zachtjes tegen je mond. 's avonds komt hij vaak op schoot zitten, nou ja hij hangt zijn voorpoten over je schoot en laat zijn achterpoten op de grond. Op een of andere manier houdt hij wel van een beetje affectie.

100%mama

100%mama

25-03-2010 om 12:23

We zoenen hier wat af!

2 honden hier in huis en we zoenen wat af hoor! De grootste kan zo vrselijk lief kijken dat je hem wel moet zoenen en die kleine is een pup en oh, om te zoenen zo schattig, hahahaha. Overigens, ik praat ook met grote regelmaat tegen ze hoor

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2010 om 12:31

Niet 'mond op mond'

Ik kan niet van me afzetten dat katten meer met hun bekkie doen dan eten en daarom vind ik 'mond op mond' niet zo fris met katten en al helemaal niet met honden. Neuzen doe ik dan weer wel. Zoenen in een vacht vind ik ook niet prettig.
Polly, ik denk dat katten en honden e.d. jouw hand als een grote tong zien. Je bootst het likken met je hand na. En katten die elkaar lief vinden, of elkaar verzorgen 'likken' elkaar, dus dat begrijpt je kat wel
Manda, een huiskat is in principe nooit volwassen. Door katten te voeren e.d. houden we ze klein. Alleen vertellen we ze dat maar niet

Julia64

Julia64

25-03-2010 om 14:11

Kopstoot

Mijn kat heeft dageijks een soort aandachtsmomentje nodig, komt dan luid spinnend op schoot e/o over de laptop heenlopen, en geeft harde kopstoten tegen mijn kin.
Ik knuffel en zoen hem dan vrolijk terug.
Ik denk niet dat hij weet dat ik hem lief vindt als ik hem terugknuffel, maar hij geniet er wel van (en ik ook, haha).

Bastet

Bastet

25-03-2010 om 18:50

Manda

Tja,manda een kat heeft personeel,dat is bij jou heel duidelijk..)
Bastet

Vic

Vic

25-03-2010 om 20:49

Oh bah

Alleen nog maar enthousiaste reacties, dus ik mag wel even tegengas geven Ik vind het zo smerig als mensen hun hond mond-op-mond zoenen. Brrrr Laatst zag ik zelfs iemand die zijn hond van zijn eigen lepel liet eten en vervolgens zelf met die zelfde lepel verder at. Zo vies! Zo snap ik ook niet dat mensen huisdieren in hun bed laten slapen. En toch heb ik helemaal geen hekel aan huisdieren.

Jakkes

Brrrr... het beeld dat mensen hun hond plat op de bek kussen, of hun gezicht laten aflikken, gatverdamme.

Ik ken mensen die hun hond hun bord laten aflikken als ze hebben gegeten. Zo smerig.

En een huisdier in bed, opzouten.

Poezebeest krijgt hier grenzeloos liefde, aandacht en knuffels. Ligt strak naast me op de bank en geniet van het kroelen op haar buik. Maar uit mijn bed blijven, niet over mijn gezicht likken, van mijn bord afblijven en vooral niet over mijn aanrecht lopen.

Ja hoor gewoon in bed

en dan bij voorkeur onder de dekens. En ze ligt ook overdag wel eens in het ledikantje van de baby, of in haar maxicosi of kinderwagen, haha dat zal wel nog veel erger gevonden worden !

Dropke

Dropke

25-03-2010 om 22:17

Dol op mijn dieren

Maar heb toch steeds meer een hekel gekregen aan de haren in bed. Vorige honden lagen wel bij ons in bed. De honden die we nu hebben liggen s nachts in de bench. Dat is hun veilige plekje en dat vinden ze prima. Het is maar wat je ze aanleert. Ik denk wel dat dieren begrijpen in meer of mindere mate dat kusjes een teken van genegenheid is, maar dat dat vooral ligt aan het gedrag wat wij ze daarbij laten zien. Onze stem is anders en onze lichaamstaal is dan anders. Als je op een enthousiaste manier vraagt of je zijn pootjes er eens zal afhakken wordt hij daar ook blij van. Het likken van mond en handen bij een hond is een teken van onderdanigheid, hij laat zien dat jij de roedelleider bent. Ik heb een hond gehad die mij likte op mijn voorhoofd...?!! Ze deed ook echt een knuffelpositie na (pootjes om mijn nek en dan likken op mijn voorhoofd). Ze likte me nooit over mijn mond, alsof ze leek te weten dat ik dat niet op prijs stelde, maar misschien kopieerde ze mijn gedrag wel.

Ook hebben we een grijze roodstaart papegaai. Dit dier vind ik nog interessanter dan mijn honden. Natuurlijk ook vaak het kopieeren, maar hij lijkt het verschil te weten tussen ons en de kinderen. Hij kan je dus echt aanspreken. Als ik tegen hem praat, praat hij terug tegen MAMA, praat mijn man is het PAPA en praten we allebei dan is het MAPA, hahahah.

Dan hebben we nog een paar pony's. Bij deze dieren is het heel duidelijk dat je rekening moet houden met het feit dat ze vluchtdieren zijn en ook leven met een groepsleider. Hoe meer je denkt in paardentaal hoe leuker het contact.

gr Dropke

Hillary

Hillary

25-03-2010 om 22:23

Neus op neus

Net nog even uitgetest, bij commando kus doet hij dus neus tegen neus en niet neus tegen mond. Hoe je mond op mond moet doen zou ik niet eens weten, die mond zit bij een hond toch een beetje aan de onderkant van de neus. Maar dat ligt misschien aan het model hond. Hier mag hij niet boven komen, hij houdt ook niet van traplopen, dus dat komt goed uit. We hebben niet eens een traphekje. Word gek van de haren dus alleen beneden vind ik dat wel genoeg hoor. Mond likken probeert hij inderdaad wel eens te doen, maar hij is dan ook zeer onderdanig. Dat probeer ik altijd wel tegen te houden, niet fris inderdaad. Handen likken vind ik niet erg, die was ik daarna gewoon.

Vies

Ik geef mijn honden wel eens een kus maar dan niet op hun mond. Als ik zie wat zij met hun mond doen, aan hun kont likken als ze last hebben van hun anaalklieren, aan hun plassen, of ze vreten gras en kotsen dat weer uit. Je weet ook soms niet of ze wormen hebben, of ze hebben lekker aan een hoop poep zitten ruiken of op zitten vreten. Ik laat mijn dieren ook niet aan eten likken als ik dat dan nog verder opeet, hoeveel ik van ze hou.

Ik heb naar drammen van mijn vriend in het begin de honden aan het voeteneinde van het bed laten slapen, maar omdat ik allergisch ben, moest ik extra pilletjes nemen naast mijn speciale neusspray, dus was het een tijdje naast bed, maar inmiddels in hun eigen kamer. Wij rust, hun ook rust.Ze mogen wel op de bank in de woonkamer.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-03-2010 om 10:40

Vreselijk smerig

Ik krijg werkelijk de grote griebels als ik lees wat mensen allemaal met hun huisdieren uitvoeren. Mijn moeder heeft twee schatten van teckels. Die mogen mij best een likje op mijn hand geven; als ik klaar ben met stoeien en aaien, was ik mijn handen. Verder wil ik helemaal niets van een dier als er spuug bij komt kijken. Ik hoef ook geen dieren waar dan ook te zoenen. Ik heb op de een of andere manier een hele rits oudere buurvrouwen gehad die de meest onsmakelijke dingen uithaalden of toelieten waar het hun allerliefste huisdier betrof. Brrrr.
Schiet me nu weer te binnen: een oude buurvrouw was ooit gestruikeld over de riem van haar hondje en had haar arm op twee plaatsen gebroken. Ik kookte elke avond een beetje extra en bracht dat op een bord naar de buurvrouw. Die ging dan op de bank zitten met het bord op schoot, hond ernaast, en dan namen ze om de beurt een hap - die hond dus gewoon met haar snuit op het bord. Ik kon het niet aanzien en verzon de gekste dingen om maar zo snel mogelijk te kunnen vluchten.
Groetjes
Massi
PS: geniaal draadje, hoor, dat dan weer wel. waar vind je zulke vragen anders dan op OO?

Polly Shearman

Polly Shearman

26-03-2010 om 11:58

Niet op de mond!

als heb ik gelezen dat op een gemiddelde aanrecht meer bacterieen zitten als op een honde tong!
Ik vind honden over het algemeen ook niet zo prettig omdat die altijd lijken te kwijlen.
Maar mijn katten, en dan in het bijzonder sjors, die heeft er nl 2, krijgen regelmatig een kusje op hun neus.
sjors krijgt hem meestal precies tussen zijn 2 neusjes in... zo schattig...!
En sjors heeft een vriendje hier aan de overkant op de boerderij, en als hij dan daar in het hooi heeft gelegen dat ruikt hij zo lekker en dan kan ik echt met mijn neus helemaal in zin warme vacht snuffelen! hmmm zo lief.

Een kat met 2 neuzen?

doe eens een foto !

Aanrecht zoenen

Gelukkig kus ik mijn aanrecht niet en lik er ook niet aan. Ik gebruik altijd snijplankjes en bordjes als er iets op het aanrecht komt te liggen. En ik probeer mijn kat ook wel eens een zoen op de neus te geven, met alle gevolgen van dien, want soms hangt mijn kater dan in mijn arm.
Vangt jou kat ook muizen of vogels Polly? Dan zit hij misschien ook met zijn neus aan dat dooie beest.....hihiihhi. Maar een kat kwijld niet maar likt over zijn poten, dus ook met spuug en strijkt dan over zijn neus...Dus met omweg komt het toch ook op de neus terecht.
Je kunt een dier ook besmetten met je eigen ziektes, zoals verkoudheid, dat zei mijn dierenarts in ieder geval.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-03-2010 om 13:02

2 neuzen

http://woutervanhaperen.hyves.nl/

Hier zie je een foto van sjors ( toen hij nog een baby was< nu zijn de neuzen groter)
en nee ik bedoel niet michael jackson...!

Poezenlip

Lijkt op een soort hazenlip maar dan bij de kat. Gespleten neusje of zie ik dat verkeerd? Na heb je wel een unieke kat.

Maxx

Maxx

26-03-2010 om 13:30

Linke soep

De verhalen hier over likkende honden / katten of zelfs samen van een bord eten ... ik gruw ervan. Het is geen fabeltje dat je er ziektes van kunt oplopen. Het is bijzonder onhygienisch om in direct contact te komen met speeksel van je huisdier.
Tal van ziekten zijn overdraagbaar van dier op mens. Bijvoorbeeld Wormen, toxoplasmose, MSRA .... Het RIVM geeft veel informatie:
http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op_rij/#tcm:80-36382
Voorbeeldje: de kattenkrabziekte - http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op_rij/kattenkrabziekte.jsp
Toch maar handen wassen en je niet laten likken.
Maxx

Polly

wat een leuk zwart ventje (ik bedoel ook niet Michael jackson), lol. En indd dat ziet er uit als een hazenlip, haha een kat met een hazenlip !

Maxx

goh als ik het rijtje bij de kat eens doorlees dan lees ik vooral dat je je veel meer zorgen moet maken om het eten van vlees, het hebben van kippen, omgaan met geiten en varkens, paarden, koeien.

De enige echt duidelijk gerelateerde ziekte die je kan krijgen van een poes is toxoplasmose. En dat heeft niet eens met speeksel als wel poep te maken. En dan is bij besmetting vaak niet eens te achterhalen of het door infectie komt van een huisdier of het eten van vlees (runderen, geiten, schapen etc).

Het valt dus allemaal heel erg mee.

Oh duh polly

hij heet geen wouter hij heet sjors. Leuk ventje die sjors van jullie, is het nu een grote dikke theemuts geworden ?

Polly Shearman

Polly Shearman

26-03-2010 om 15:48

Manda

nee wouter is oudste zoon (vandaag 11) foto staat op zijn hyves vandaar.
en sjors is nu 4 maar nog steeds geen grote kat hoor, gewoon keurig maatje...
maar zoooo lief!!
en ja het is dus eigenlijk een hazenlip maar bij hem is gelukkig zijn gehemelte heel, maar zijn neus dus gespleten. hij lijkt een beetje op een gorilla zo.. hij is zooo lief! en uniek! wie heeft er nou nog meer een kat met 2 neuzen?

Ah polly

gefeliciteerd nog met je zoon !

Ja Sjors heeft iets van een gorilla, met staart, heel lief en leuk hoor zo'n speciaal exemplaar.

Sassie

Sassie

08-04-2010 om 09:33

Maxx....komt nog bij

en dan heb ik het over mijn eigen hond onderaan in rang staat. Zodra ik mijn hond toesta om bijv. op de bank te zitten (net als wij) of zelfs in bed, dan beschouwt de hond dat als een stapje hoger in de rangorde. Je kunt daar dus echt problemen mee krijgen. Hier gaat de hond gewoon in de bench en zoenen op de bek of jezelf laten aflebberen in je gezicht of borden laten aflikken e.d......No Way! Probleem is vaak dat veel mensen hun hond niet als hond zien, maar als mens en hun menselijke eigenschappen toedichten....

ilsepilse

ilsepilse

08-04-2010 om 16:46

heb vroeger wel een huisdier (hond) gehad op een boerderij was mijn lievelingsdier, maareh nooit gekust op de bek bah neen soms vrat hij aan halfdode kippen, likt zijn achterwerk af...heeft wormpjes (??) ...
neen dank je ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.