Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

16-01-2010 om 19:38

Wie heeft ook trampo ingegraven en daarnaast tegels?

we hebben een geschil met onze hovenier.
Nieuwe tuin aan laten leggen met trampo erin die ingegraven is.
Het is een rechthoekige, daarnaast liggen tegels.
De tuin is in nov. aangelegd en sindsdien baggerweer dus niemand heeft nog op de trampo gesprongen. Maakt ook niet uit voor het verhaal verder. Maar we hebben nu al 3 keer gehad dat de tegels ernaast schuinwegzakken.
Eronder spoelt het zand onder de trampo dus onder de tegels weg.
Volgens ons is de bekisting niet diep genoeg en spoelt het zand daarom weg. Straks is ons halve terras weggespoeld. Volgens de hovenier is het wel goed.
In eerder instantie had ie aan 1 kant geen planken getimmerd dus is daarvoor teruggekomen. Het is gewoon niet goed dat de tegels wegspoelen.
Ik wil dus second opinion want volgens hovenier heeft hij het goed gedaan en is er niks aan te doen.
Wie heeft ook een trampo ingegraven met tegels en herkent dit probleem? of is het gewoon fout aangelegd? of is het onmogelijk wat wij wilden en had hij ons moeten waarschuwen?

Grrrrrrrrrrrrrrrr............. duur grapje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flora B

Flora B

17-01-2010 om 11:59

Fout aangelegd

Zoals ik het zie, had hij nooit geen hout mogen gebruiken ivm rotten(of het moet al hardhout zijn).Het beste is om kalkzandstenen te gebruiken en dan echt minimaal een meter diep. Binnen in waar de trampo staat grind in storten.
Waarschijnlijk heb je geen mooie aansluiting van trampo en stenen, en spoelt er teveel zand door. Een nog een eenvoudige oplossing die ik zou bedenken is om plastic langs de stenen te maken, zodat het zand niet meer tussen de stenen kan spoelen. Succes er mee... het is gewoon echt fout aangelegd! Succes Flora (tuinontwerper)

Ayanna

Ayanna

17-01-2010 om 13:36

Totally ot (excuus)

Ik blijf maar in de titel lezen: wie heeft er ook zijn tampon ingegraven....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.