Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marleen

Marleen

18-08-2009 om 12:39

Wie heeft ook een aangepaste autostoel?

Hoi. Mijn autostoel zit heel erg slecht (Opel Astra 97, en ook nog verzakt) en ik hoef er maar 10 minuten in te rijden en ik heb al nekpijn. Ik heb sowieso gauw last van mijn nek, en heb last van RSI klachten. Ik wil dus graag een andere autostoel. Nu heb ik in een speciale garage op een Scheel autostoel gezeten, en die zat dus helemaal geweldig! Maar ja, dat kost ook wel wat. heeft iemand ervaring hiermee? Vond je het waard? Of moet ik gewoon een betere Opelstoel er in zetten, en hoe kom ik daaraan? Kortom, ervaringsdeskundigen gezocht,
groetjes, Marleen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

18-08-2009 om 13:15

Marleen

Nee, geen aangepaste autostoel. Het is wel het eerste waar we naar kijken als we een auto kopen: "hoe zit de stoel van Reina?" Eén van de redenen dat we Ford rijden, want dat zit goed. Ooit hadden we een auto met een verhoogde stoel erin (je zit hoger, daardoor rechter en je benen hebben een voor mij betere stand), dát vond ik ideaal zitten. Die kon je er bij de dealer in laten zetten (ook in 2e-hands). Als ik zie wat een goede aangepaste bureaustoel kost (die ik op m'n werk gekregen heb via het UWV), kan ik me voorstellen dat aangepaste autostoelen heel duur zijn!

Marleen

Marleen

18-08-2009 om 13:40

Dealer heeft niks

Hoi, N.a.v. je bericht heb ik even de Opeldealer gebeld, maar Opel levert geen losse nieuwe stoelen. Hij wilde wel deze repareren, maar ik wil liever een andere.
Die Scheelstoel kost €1100, incl. montage en BTW. De BTW kan ik gelukkig terugkrijgen, dus dat scheelt €175. Groetjes, Marleen

amk

amk

18-08-2009 om 13:45

Sloop

reserve onderdelen van de sloophalen en dan door de garage laten plaatsen doet hier veelal de truc.

Hoe lang heb je op die auto stoel gezeten? 10 minuten of een hele dag? Want voor 10 minuten zit elke stoel beter dan de stoel die je gewend bent. Vooral als je opzoek bent naar een betere stoel.

Aangepaste stoelen op het werk krijg je daarom ook (meestal) minimaal een week in bruikleen om te kijken of het echt zo goed zit.

amar

amar

21-08-2009 om 09:29

Hulpmiddel

ik heb een hernia in mijn onderug en heb bij thuiszorg een aangepaste ondersteuning gekocht (in feite twee houten planken met een zachte stof eroverheen en aan elkaar verbonden via diezelfde zachte stof die over de planken zelf ook zit ) die je in alle stoelen kunt leggen, ook in autostoelen.
Daardoor blijf ik recht zitten in die waardeloze autostoel (Ford Focus) en kan ik godzijdank weer autorijden. Ze zijn wel duur, rond de 100 euro, maar ik kan niet meer zonder en heb veel uitgeprobeerd.
Ik heb er nu ook een in de zitkamer op de bank en ook een op mijn werk. Ik kan er uren op zitten.
succes,amar

kaatje43

kaatje43

21-08-2009 om 16:35

Ass autostoelen

Dit bedrijf maakt regelmatig autostoelen voor mijn collega's met rug- of andere klachten. Een goed bedrijf. http://www.assautostoelen.nl/

Mari

Mari

21-08-2009 om 21:00

Goedkopere optie

Ik heb een aangepaste auto en de stoel dus ook. Een ASS stoel, Recaro is ook een goed merk. Deze stoelen zijn stoelen op maat, dus wel duur, maar het zit heerlijk!!
Toen ik nog mijn gewone auto had, ben ik een aardig eind gekomen met hulpmiddelen in de auto. Via de ergotherapeut kon ik een aantal kussen uitproberen, tot ik de juiste combinatie had gevonden.
Ik had een kuip stoel, dus een wig kussen was daar een oplossing voor. Voor de lende steun, had ik een kussen van Defa: http://www.allzorg.nl/product347/defa+lendensteun. Misschien en wat goedkopere optie om eerst uit te proberen.

Marleen

Marleen

22-08-2009 om 12:05

Sloop

Hoi,
Ik ben bij de sloop geweest en heb daar een betere stoel gekocht (€25). Deze is in ieder geval recht en zit stevig. Ik heb ook ooit een lendekussen en één om op te zitten gekocht, maar die zitten niet perfect, ik zal jullie dingen ook even nakijken. Bij de zaak waar ik was voor aangepaste stoelen haddne ze een opblaasbaar kussentje met een pompje voor in de rug (lende), echt een perfect dingetje. 's Kijken of die ook los te koop is. Nu lijkt alleen een armleuning me nog heel fijn! Als deze stoel niet genoeg bevalt ga ik denk ik alsnog een ergonomische stoel kopen.
Marleen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.