Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lin

Lin

20-11-2009 om 21:47

Wie heeft leuke/ lekkere ideetjes? Eten tijdens sinterklaasfeest

Wie heeft leuke/ lekkere ideetjes?
Over 1.5 week hebben wij een sinterklaas avond bij ons thuis.
Nu wil ik graag wat te eten maken voor de gasten.
Het zijn 14 volwassene en 4 kinderen.
Het liefst iets wat ik van te voren klaar kan maken,wil niet de hele avond in de keuken staan..
Wie heeft er leuke ideetjes?
Ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat?

Wat wil je maken? Echt een maaltijd of meer iets van borrelhapjes of dingetjes bij de koffie/thee?

Triple

De gasten komen bijna allemaal vanuit hun werk, alleen een hapje is dan niet voldoende.
En omdat het s'avonds is zou ik er wel graag wat warms bij willen hebben.

Buffet

ik zou denk ik een buffet maken met dingen die je van te voren al klaar kunt maken.
een paar soorten soep
verschillende soorten brood (turks brood, stokbrood, ...)
lekkere smeersels er bij als pesto, tapenade, aioli, ...
misschien wat extra beleg als zalm, tonijn, bijzondere soorten vleeswaren/worst
salades, zowel met sla als bv aardappelsalade
misschien wat wraps er bij

groetjes
Gruffalo

Hier hetzelfde 'probleem'

We vieren hier Sinterklaas met 10 man. Wat Gruffalo schrijft, klinkt heerlijk, maar is mij zelf te veel werk. Ik heb dus besloten dat ik twee flinke pannen chili con carne ga maken (pakjesloos uiteraard met lekker Turks brood erbij. En lekker ijs ofzo als toetje.

Chris

Cobi, grijns

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik waag het er toch maar op. Ik heb zelf meestal meer last van bonensoep dan van chili (maar ik gebruik dan ook kapucijners en geen bruine bonen). Too much information, ik weet het...

Chris

Annet

Annet

23-11-2009 om 20:42

Wij nemen allemaal wat mee

Hier vieren we Sint met 10 volwassenen en 4 kinderen. De gastheer/vrouw bepaalt het menu (indisch, italiaans, nederlands, of zoiets). Zij maken dan ook een verdeling voor wie een vleesgerecht maakt, groentegerecht, voorgerecht, etc. Een deel van het eten moet ook nog glutenvrij en/of vegetarisch zijn.
Op de dag zelf loopt dit helemaal perfect. Er wordt een buffet opgesteld met de gerechten, de magnetron en oven maken overuren, en iedereen zit lekker te eten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.