Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marloes

Marloes

05-06-2009 om 14:41

Wie heeft ervaring met 'kleedkamer' voor 2 dochters?

Hallo allemaal,

Binnenkort gaan onze twee dochters van bijna 9 en 6,5 verhuizen naar de zolder. Hun huidige kamertjes komen dan dus vrij. Deze zijn nu op de 1e etage (net als onze slaapkamer en de badkamer).

Omdat we hun nieuwe kamers zo ruim mogelijk willen houden, hebben we het idee gekregen om één vrijgekomen kamer als kleedkamer te gebruiken. Op deze manier hoeft er in hun nieuwe kamer geen grote kast te komen. Het lijkt ons ook handig dat de kleedkamer op de etage van de badkamer is, zelfs recht er tegenover.

Ze krijgen dan ieder een joekel van een kast, en ook spiegels zijn er etc.

Wie heeft er misschien ervaring met zoiets? En is het inderdaad zo handig (leuk is het natuurlijk zowiezo wel als we nu denken?

Ik ben benieuwd naar reakties!

Groetjes van Marloes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mm ook nog als ze puber zijn?

Ik weet het niet...wij hebben ook een kamer 'over' maar ik zou er niet over denken om een kleedkamer te maken voor onze beide dames. Die zijn nu 15 en 11 en ik weet nu al dat het 1 ellende zou worden. Oudste kleed zich soms wel 4 keer om op een dag, laat daarbij de 'even' gedragen kleding over het algemeen ergens rondslingeren (grond, bed, en héél soms over een stoel), soms pakt ze zelfs de hele kast uit (arme kind, niks om aan te trekken..)en de hele inhoud belandt dan op een stapel vóór de kast. En omdat ze dan natuurlijk al te laat is (door dat gepas) is ze haasje repje weg, de stapel achterlatend op haar kamer. Jongste begint ook al kuren te krijgen. Die legt het meestal dan nog wel terug, maar opvouwen is niet haar sterkste kant. Of ze moet opeens dezelfde soort rok als vriendin aan en ook een wit topje. En soms opeens pakt ze de halve kast uit, dit wil ik niet meer, dit niet meer, die is 'uit de mode' etc.
Nu interesseert me dat niet zo, van jongste ruimen we 't meestal samen op naderhand, of ik laat haar alles in de zak van max doen. Maar met oudste bemoei ik me amper. 1 keer per week moet d'r kamer 'klaar en schoon' zijn en dat controleren we ook, tegen die tijd ligt alles weer keurig opgevouwen in de kast. Maar ik moet er niet aan denken die stapel een week te moeten aanschouwen in zo'n kleedkamer op onze verdieping.(Nu zie ik het alleen zonder licht, als ik d'r kom kussen....en dan kijk ik maar wijselijk de andere kant op..)
Volgens mij zouden ze elkaar ook zeker verschillende keren per week in de haren vliegen. Alleen al wie wat waar heeft rondgestrooid...ik moet er niet aan denken.En dan kan ik al die ruzie's oplossen zeker.
Nu is dat duidelijk. Jouw kamer=jouw kast=jouw verantwoordelijkheid.
Het is vast wél leuk zolang jij hun kast nog grotendeels 'beheert', dan blijft het netjes en weet je ook van wie alles is. Maar nu bemoei ik me om eerlijk te zijn amper nog met hun kasten.
Ik leg alleen de schone was op hun bed. Verder regelen ze het zelf.
En ik denk niet dat jouw dames 'anders' zullen zijn of in ieder geval stukken netter dan de gemiddelde puber. Het staat hier altijd vol van lijntjes over pubers en netheid, het is een zeer wijd verspreid puberfenomeen schijnbaar. Ik schijn zelfs nog van geluk te mogen spreken dat ze het 1 keer week en dan nog zonder morren opruimen en netjes hebben.
groeten albana

Marloes

Marloes

05-06-2009 om 16:42

Haha, wat een verhaal Albana. Ik zie helemaal voor me hoe dat dan gaat .

Moraal van jouw verhaal is dus voornamelijk de 'opruim'kant, en het 'wat van wie' is.

Wel iets om over na te denken inderdaad. Hier zouden ze dan ieder hun eigen kast aan een eigen kant van de kamer hebben.

Het opruimdrama (hier nu ook al hoor, pffff) lijkt me op zich niet zo verschillen van het feit of ze op de 1e verdieping hun kamer hebben en daar een bende maken, of op diezelfde verdieping in dezelfde kamer, maar er alleen zelf niet slapen. Van mij moeten ze 1x per week ook zelf zorgen dat het weer netjes is (wat natuurlijk vaak toch niet zo werkt ).

Het handige is, dat we een kast maken van het Paxsysteem van Ikea. In hun nieuwe kamers komt een lange, lage kast, waar al het speelgoed in past. Maar die kan ook gewoon hoog gemaakt worden, zodat er weer een roede etc. in gehangen kan worden.

Het is wel goed om over na te denken inderdaad, dat het later eventueel wel aangepast kan worden. Ik ga maar weer even meten enzo .

Groetjes,
Marloes

Marloes

Marloes

05-06-2009 om 17:29

Hoi pelle

Hoi Pelle!

Nou nee, de kamers worden op zich niet zo heel klein hoor, zo'n 13,5 vierkante meter.

Het is meer dat één van de kamers ook met schuine delen te maken heeft. De lage kasten zijn lang en laag (voor speelgoed) maar zijn tegelijkertijd een bank of plaats waar boeken op komen te staan. Ze hebben veel playmobil etc. en dat kan dan mooi daarin opgeborgen worden. Lange lage kasten staan ook gewoon mooi onder een lang raam, dat was ook een uitgangspunt.

Er staat ook een buro op hun kamer, en een kaptafel. Maar ik bedenk me ineens door je verhaal, dat ik misschien beter juist dat grote speelgoed in een andere kamer kan opbergen.

Dank voor je antwoord!

Groetjes,
Marloes

Marloes

Marloes

05-06-2009 om 18:15

Bij geen inbouwkast: wat hebben jullie aan kasten in de kinderka

De titel zegt het al, wat hebben jullie eigenlijk aan kasten in de kinderkamers? En wat zijn de afmetingen daarvan? Van de kledingkast bijvoorbeeld. En waar laten jullie het speelgoed (boeken, knutselspul, poppen, barbies, playmobil, etc.)?

Groetjes maar weer
Marloes

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 18:33

Wij hebben aparte kleedkamer

Wij hebben een grote inloopkast voor het hele gezin (6 personen), en ook nog een aparte computerkamer. Ik vind het superhandig, iedereen is er nu aan gewend, het scheelt ook nog met kleding 'uitlopen', en het scheelt een bult ruimte in de kinderkamers. In het begin moest iedereen eraan wennen dat je de kleding niet overhoop haalt, maar dat had meer met de leeftijd te maken.
Puberelladochter, nu 12, moet ik af en toe ook kort houden, maar ik ben er zeer mee in mijn sas.
Superhandig dus, met spiegels, laatjes voor sokken en ondergoed, planken, roeden, alles voor het grijpen en lekker ruim.

mama

mama

05-06-2009 om 21:39

Computeren

Ik heb me voorgenomen om de computers beneden te houden. Ze zijn nu nog klein, maar zoon (3) zit al wel online, is nu al een computernerd , met een kidserver. Ik hoor echter teveel nare verhalen over pesten enzo, dus lekker in de woon-studeerkamer.
Wij hebben een kleine en een normale kinderkamer en in beiden kasten. Maar het meeste speelgoed staat in de woonkamer in kasten. Bij de oudste zal er op zijn kamer niet veel passen denk ik, hij is dol op 'lezen' dus daar staan wel erg veel boekjes. Ze willen nu al graag samen op een kamer, dus misschien doen we dat ooit nog wel en dan zou ik de kledingkasten wel op de andere kamer willen zetten. Lijkt me juist handig qua overzicht. Wasmanden erbij en klaar....

Massi Nissa

Massi Nissa

06-06-2009 om 07:15

Hier ook inloop- inbouwkast

Mijn vader heeft van een zijkamer van onze woonkamer de helft omgetoverd tot enorme inloop-inbouw-kast. Daar ligt/hangt al onze kleding, ook van dochter, naast ontzettend veel andere rommel. Dochter heeft op haar kamer alleen een bedje, een kleed en een commode, maar ze is dan ook pas twee. Als ze wat ouder wordt, krijgt ze een 'groot' bed en wat meer meubeltjes.
Ik vind het zelf superhandig om alle kleding bij elkaar te hebben. Ik vouw en strijk in die zijkamer en kan alles meteen op zijn plaats leggen/hangen. Mijn man haalt trouwens ook alle stapeltjes overhoop om het onderste T-shirt te pakken. Ik ergerde me vroeger blauw, nu laat ik het zo. Ik ruim zijn kant van de kledingkast nooit op. Zo heel af en toe brengt hij er zelf weer wat lijn in.
Groetjes
Massi

Marloes

Marloes

06-06-2009 om 09:34

Dacht ik ook

Goedemorgen!

Ja, dat idee had ik dus ook, dat de kleding bij elkaar handig is. Ook omdat het op de etage van de badkamer is, en ik ook in die kamer strijk. Mijn man en ik hebben ook één grote kast, wel gescheiden overigens, en dat is heel handig.

Meisjes krijgen in die kamer ook beiden hun eigen kast, dus dat is goed gescheiden. Daar is geen twijfel over mogelijk, haha.

Ik vind kasten in een slaapkamer altijd zulke enorme dingen. Vroeger woonden we in een oud huis, en daar waren in iedere kamer geweldige inbouwkasten! Echt jammer, dat dat in nieuwbouw niet zo is.

Maar: ook goede ervaringen dus! .

Fijn weekend iedereen .

Gr.
Marloes

Maar dát bedoel ik nu tops

tops schrijft: "Juist erg handig. Ik hoef niet op hun kamers te komen om de kleren op te bergen. Het gaat zo van de waslijn (even vouwen) de kast in."

Kijk, en nóg makkelijker....kleding uit de wasmand en opgestapeld in 1 zwaai neerleggen.
Dat in de kast leggen doen ze hier al vanaf een jaartje of 8 maar mooi zelf.

En dat omkleden op de badkamer zou ik denk ik ook geen succes vinden....pubermeiden doen daar vaak errug lang over en aangezien we allemaal naar ons werk/school moeten....en maar 1 badkamer hebben.
Nu gebeurd dat op pubersella's kamer, idem het getut. Lekker rustig dus voor mij in de badkamer...
groeten albana

Lynna

Lynna

07-06-2009 om 21:28

Kleedkamer hier

Wij hebben hier ons kleine kamertje in gebruik als kleedkamer/studeerkamer. Er staan 4 grote kledingkasten, een heel smal boekenkastje en een heel groot bureau waaraan de kinderen hun huiswerk maken. Zo slaan we 2 vliegen in een klap: de kasten op de slaapkamers kunnen voor andere dingen dan voor kleding gebruikt worden en de kinderen hebben een rustige saaie plek zonder afleiding om hun huiswerk te maken.

Ik ben heel blij met deze kamer!

Elke keer wassen/douchen

Nou nee, elke keer wassen/douchen sta ik niet toe, sterker nog, ze mag van de huidarts maar om de dag met d'r hoofd in 't water/onder water. De rest van d'r huid is sinds de pubertijd 'beter' geworden, maar d'r hoofdhuid is nog steeds een probleemhuid. En elke dag water erop is volgens de huidarts erg ongezond. Ze mag dus maar 1 keer per dag lauw douchen ('t is meer afspoelen) en met d'r hoofd en echt haren wassen maar 2 keer per week zelfs. Doet ze dat niet dan heeft ze binnen no-time een hoofd vol jeuk, dus ze zorgt daar zelf wel voor.
4 keer per dag wassen en douchen zou denk ik net zo'n jeuk geven, maar dan overal...
Misschien scheelt het ook dat wij wastafels+spiegels hebben op de meidenslaapkamers. Bij jongste trouwens wel ingebouwd in een kast. Bij oudste tussen 2 kasten, dus die wastafels zijn geen sta-in-de-weg. En beiden hebben een grote spiegel. Dus voor tutten kunnen ze gewoon op hun kamer blijven.Idem voor een kattewasje of make-up eraf halen etc.
De enige reden dat ze in de badkamer komen is dus voor het toilet of voor douchen.Erna lopen ze bloot naar hun kamer (handdoekje om) en kleden daar aan, haren kammen en tutten mocht dat nodig zijn.... Wij hebben ook een dubbele wastafel, maar in praktijk is dat 1 voor man en 1 voor mij (gezellig hé? man scheert en ik tut...).
Dát kan ik trouwens iedereen aanraden die meiden heeft...een eigen wastafel op de slaapkamer! Dus mocht je de ruimte hebben...
Die wastafel moeten ze dan wel weer zelf schoonmaken.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.